Bruxelles aan Zee

Meer informatie over restaurant Bruxelles aan Zee

6,1
Floyd99 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen weekend van het mooie weer genoten en samen met mijn vriendin een hapje gaan eten bij Bruxelles aan Zee. Bediening begon prima, we werden binnen een aantal minuten geholpen. Allebei iets te drinken en iets te eten besteld. Na tien minuten kreeg mijn vriendin haat broodje carpaccio (dit keer op 2 boterhammen i.p.v. op een broodje zoals de vorige keer). Mijn boerenommelet zou er direct achter aankomen. Helaas, na 10 minuten moest ik zelf vragen waar mijn eten bleef. Om beurten eten was het resultaat, belachelijk! Na de rekening te hebben betaald moesten we ieder €0,50 cent neerleggen om te mogen plassen. Personeel gaf schromelijk toe dat ze dat ook belachelijk vonden en dat ze zeer regelmatig deze klacht aan moeten horen. De eigenaar houdt wat dat beleid aangaat z'n poot stijf blijkbaar.
Accommodatie is op het eerste oog aantrekkelijk maar schijn bedriegt duidelijk in dit geval!!!
Ls58 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Dit zal nooit een prijswinnende strandtent worden. Het eten is oké maar niets bijzonders maar de desinteresse van het management is stuitend. De keuken gaat open wanneer men zin heeft, voortdurend verschillende (aardige) jongelui aan tafel met dezelfde vraag, onjuiste factuur, geen moeite om de bijzondere locatie iets extra's te geven etc. Gasten die net 100euro hebben afgetikt laten betalen voor de toilet is niet handig.
René V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Werden gelokt door de naam en de escargots. Helaas hadden de slakken weinig smaak en was de daghap, parelhoen met een zoet sausje. Geen gelukkige combinatie.
L L.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Lekker gegeten. Duurde wel wat langer voordat we werden geholpen, maar we hadden een mooi uitzicht op het water. Prima daghap gegeten.
Mvreugdenhil .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We zijn geen kieskeurige mensen en zijn met wat simpele gerechten tevreden. Maar dit was echt slecht... Nog nooit zo'n slechte bediening gehad. We hadden gereserveerd maar toen we binnen kwamen zag niemand ons staan. Ik moest zelf iemand aanspreken en toen werd ik nog verward en verlegen aangesproken. We moesten zelf aangeven dat we wilden bestellen. De tent zat lang niet vol, het was zelfs rustig, maar er werden heel veel fouten gemaakt in de bediening en met de rekeningen. Ze zien je gewoon niet zitten. Het was onpersoonlijk, kil en we voelden ons niet welkom. Bij een simpele vraag over de patat werd kribbig gezegd dat het bakje al voor 3 personen was. Vragen over het eten, kon de bediening niet beantwoorden. Er werd geen enkele keer gevraagd of alles in orde was of dat het smaakte. De rekening hebben we twee keer moeten vragen. De patat was niet lekker. Het was dat de zon scheen, maar verder was het echt ronduit slecht. Dit lag wat ons betreft vooral aan de bediening. Zeg wat leuks tegen je gasten, spreek ze überhaupt aan en vraag soms eens of alles in orde is.
Onze ervaringen met Bruxelles in Haarlem is zo goed!! Dit hadden we niet verwacht..
AenGJ .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Wij hadden een social deal ingekocht. Een 3 gangen menu van de kaart. Ons voorgerecht was een uiensoep waarvan wat mij betreft de uien iets gaarder hadden mogen zijn. Mijn jarige man had een varkenshaasje welke oké was en ik had een lamshaasje met pesto welke echt geweldig was. Met wat groen op het bord en verse friet apart. Zeer smakelijk. Als dessert had mijn lief een chocoladetaart die ik erg machtig vond en ik had een verrukkelijke sticky toffee met ijs en slagroom en heel leuk geserveerd. Als afsluiter hadden een goede Irish koffie. Een goed begin van wat een mooi voorjaar op Zandvoort gaat worden. Wij komen terug.
Ilse K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Ik kom vanaf m'n 14e bij bruxelles Haarlem en sinds ze open zijn ook op het strand. De kaart is op wat daghappen en 5 gulden, toen 5 euro en toen 6,5 euro happen na. Oke dat weet ik dus daar kies ik voor. Maar wat zijn ze achteruit gegaan zeg, qua service en bediening. Eerst werden we door een bijzonder onzeker jongetje geholpen, maar hij was wel aardig. Maakte veel foutjes maar prima. We hadden entrecote besteld en wilde graag wat roquefort erbij want dat hebben ze en we wilden er gewoon voor betalen. Er was 1 jongen die ons aankeek alsof we iets bijzonder achterlijks vroegen. Ging niet lukken zei hij. Toen we ons eten kregen ( kipsate is een lap kipfilet met een smak lauwe pindasaus erover) bleek de friet koud. Dus ik riep diezelfde jongen en die keek wederom alsof we iets totaal achterlijks zeiden en zei " nou ja ik warm t wel op dan". Das niet te hopen dachten wij en zagen magnetron friet voor ons. Ww kregen redelijk warme wel knapperige friet terug. Toen we aan een collega vroegen naar de roquefort was dit geen enkel probleem en kregen we 2 dikke plakken geserveerd. Top!! Best hoge rekening voor alleen 4 hoofdgerechten met oa matige entrecote en dus die snert bediening. Jammer en ben wel klaar met bruxelles na 20 jaar. Er waren al tijden vaste medewerkers die er op Ich wel lol in hadden vaak maar die lijken vervangen te zijn door ongemotiveerde pubers...
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Na een heerlijk dagje aan het strand zijn we even neergestreken bij Bruxelles voor wat lekkere biertjes. Verreweg de grootste bierkaart in Zandvoort of ik moet me vergissen. Aansluitend nog heerlijk gebakken sliptongetjes gegeten en mijn vriendin had een salade geitenkaas. Ook goed!
De bediening was aanvankelijk inderdaad niet zo snel, maar geef ze toch een 8, omdat ze me een bakje azijn kwamen brengen toen ik was gestoken door een wesp. Heel attent.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Gister hier de hele dag gezeten en savonds heerlijk gegeten. Maaaar, oh oh wat gaat er hier een hoop mis. Het was druk, dat zagen we allemaal maar in de bediening lopen er zoveel mensen die geen orders mogen opnemen. Dan wel weer drankjes opnemen maar weer geen broodje tzaziki bij kunnen bestellen, weer een ander zoeken. Hierdoor lopen ze echt een hoop geld mis. Geef gewoon iedereen zo'n bestelkastje. Na een half uur nog geen voorgerecht toch maar even gevraagd, deze was dus niet doorgekomen, ook geen excuus niks, toen wilde we de daghap bestellen, helaas niet meer op voorraad, ook de hamburgers niet. Zonde! Met zo'n mooie zomerdag mag er best wat meer ingekocht worden.
Het hoofdgerecht werd door een jong meisje heel snel op tafel neergezet, kon geen eetsmakelijk vanaf en snel rende ze weer door, we wilde nog wat te drinken bestellen, maar speedy gonzales was al vertrokken. Oke het was druk, maar dit kon echt niet! Het eten was zoals altijd heerlijk, goede porties al was van mijn vriendin de kip en de saus lauw.
Uiteindelijk erg lang om ons heen zitten kijken om iemand te vinden voor die de drankjes op kon nemen. Wel veel glazen ophalers gezien maar die nemen geen orders op. Ze zouden iemand sturen maar dat gebeurde niet. Als je dan eindelijk je eten hebt wil je gewoon eten, niet steeds kijken om je heen of je een serveerster ziet die drankjes op kan nemen. Ze lopen hierdoor een hoop geld mis.
Uiteindelijk maar de glazen gevuld met eigen water.
Het eten is hier echt heerlijk maar op zo'n mooie dag is het handig om wat meer mensen in de bediening te hebben. De rekening klopte helaas ook niet maar daar kwam ik thuis pas achter.
Wat ook hopelijk ooit anders kan is als je op het terras zit de hele dag en eten en drankjes besteld zit niet te hoeven betalen voor het toilet gebruik.
Ik ga zeker nog een keer terug vanwege het lekkere eten en mooie locatie/plek maar qua bediening kan het echt een stuk beter.
Me_Gusto .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Sfeervolle omgeving. Zó jammer dat de bediening het te druk leek te hebben om bestellingen op te nemen, hoofdgerecht gelijktijdig met voorgerecht op tafel kwam, samen met slechts één klein bakje -voor 3 pers.- armoedige doorgebakken frietstukjes en de moeite om zelf een smakelijke pesto bij de lamshaas te maken kennelijk zo groot was dat gekozen werd voor onbeduidende smurrie dat uit een potje leek te komen.
Ondanks eerdere ervaringen, prima bitterballen en mooie zonsondergang niet meer retour!
PR82 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Locatie aan zee en terras +++ mooie locatie en live band aanwezig op bezoek moment.
Eten wat was besteld was ++ het eten was prima
Tot zover dus alles prima en naar tevredenheid dus en een ++(+) ......

Dan over de bediening;
Deze was simpelweg een dikke - (slecht dus )

Ik ben wel wat gewend van een ster restaurant tot een strand of beach tent.
Qua bediening (motivatie/inzet/contact) heb ik het echter zelden zo matig tot slecht meegemaakt.

Ondanks meermaals (4x a 5x) de serveersters gewenkt te hebben zagen ze ons totaal niet of winkte zij uiteindelijk dat ze ons hadden gezien en zometeen zouden komen. Echter helaas, niemand kwam daadwerkelijk om onze bestelling op te nemen.
Uiteindelijk ben ik zelf naar de serveerster toegelopen, elders op het terras, om te vragen om nu toch echt drinken en eten te mogen bestellen.
Ons eten werd eerst bij een verkeerde tafel geserveerd door een zeer ongemotiveerde uit-serveerster. Uiteindelijk werden de borden letterlijk op onze tafel, aan de andere kant van de tafel neergeklapt. Er was hierbij geen een enkel kontakt vanuit de serveerster. De borden werden letterlijk neergezet en verder niks. Omdat er geen enkel kontakt mogelijk was met de uit-serveerster was er ook niet te vragen naar bestek om mee te eten. Ik ben zelf maar naar binnen gelopen om aan de bar bestek te kunnen krijgen. De serveersters hebben hier dus totaal geen beeld/overzicht op het terras en lopen je straal voorbij.

Kortom mooie omgeving locatie en goed eten maar oh oh wat een ergenis als gast om zo te moeten smeken en dan een flink bedrag te moeten betalen.
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Op een warme zomerdag hier wezen zitten. We hadden een mooi plekje bij de bankjes. Het zag er gezellig uit. De bediening had het druk, wij werden niet opgemerkt. Na zelf naar de bar te gaan om wat te bestellen, ging het al een stuk vlotter. We bestelden een salade met gamba's en een hamburger. Goede porties, niet bijzonder maar wel lekker. Helaas was de service erna een stuk slechter. We wilde betalen maar dat ging heel moeilijk. We hadden weg kunnen lopen zonder te betalen en dan was het hen zelfs niet is opgevallen. De bon waren ze namelijk kwijt van ons dus het duurde best even. Bediening was chaotisch en communiceerde niet goed met elkaar. De meneer achter de bar die de drankjes maakte had ook duidelijk geen zin in zijn werk. Jammer want het eten was best ok. Zorg voor genoeg bezetting en een lesje klantvriendelijkheid.
Sarahs .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Het blijft een fijne zaak ! Het personeel is vriendelijk en het eten staat voor je met je ogen kan knipperen al op tafel. Vergeleken bij andere horecazaken en strandhoreca fijne prijzen en grote porties. Mooie zaak vanbinnen en van buiten (de afgelopen jaren is er elk jaar geinvesteerd in het interieur en terras)Zelfs als het gigantisch druk is staat je eten en je drinken binnen no time op tafel en als het personeel dan even niet lacht is het ook wel begrijpelijk.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
het eten was voortreffelijk. Voor ons de eerste keer zeker niet de laatste. Uien soep was goed van smaak en lekker heet. De spareribs waren heerlijk zacht en goed gekruid niet te sterk heerlijk. De kipfilet was prima en de entrecot ook heerlijk zacht .Ondanks de drukte, wij waren er zaterdag de 25 ste april was de bediening zeer vriendelijk. Dat we wat lang op eten moesten wachten was dus wel begrijpelijk.
De patat was heerlijk dik en lekker zacht en toch knapperig.
Donna T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Buiten ziet het er leuk uit, grote loungestoelen met lekkere kussens. Van binnen is het een oude zooi.
Eten is niet denderend, smaakloos.
Bediening is verschrikkelijk slecht. Erg ongeinteresseerd en alles met een zucht. Duurt lang voordat de bestelling wordt geserveerd en er is 9 van de 10 keer wat mis mee.
Personeel aan de bar was op elkaar aan het fitten, terwijl iedereen kon meegenieten.
Absoluut géén aanrader, ga veel liever naar de buren, Mango's!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Naar binnen gelopen en gevraagd of het mogelijk is om hier te eten met een glutenvrij dieet. Ze dachten dat het wel kon, ik heb toch doorgevraagd want elke kruimel telt. Na veel heen en weer geloop moest het wel lukken, en ik zou dan wel rijst krijgen i.p.v. patat.
Ik had sliptong gekozen en een wijntje erbij. Ik heb nog even gevraagd of ze iets i.pv. de patat hadden maar dat wist de bediening niet zo 1 2 3. Dus ik heb een suggestie gedaan, dat als de patat wel glutenvrij is, ze dan in een pannetje wat olie doen en het er daar dan in doen. Simpel, zo gedaan. Ze zou gaan overleggen. Toen het eten kwam, zag ik wel patat maar niks voor mij. Het werd ook snel neergezet en ze liepen weer zo snel ze konden weg. Na 10 minuten werd er nog een bord met droge sla neergekwakt, zeker i.pv. patat. De rest van de tijd keek de bediening niet naar ons om, hadden het idee dat ze ons vermeden. Erg chagrijnig, je krijgt het idee dat je zeurt, terwijl je alleen maar wat wilt eten daar. Wees blij dat je klanten hebt!!
Aan het eind moesten ze wel afruimen, en wij moesten betalen. Ik heb wel gezegd dat ik hoop dat ze in de toekomst hier wat mee gaan doen, want leuk is dit niet! Zeg dan dat je er niks van af weet, dan loop ik naar een andere tent!
De sliptong was wel goed bereid! Dat wel, maar na een uur had ik weer honger :D
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Afgelopen donderdag ..heerlijk weer..lekker zacht kussen op het strandbed op een mooie plek je zou denken wat wil je nog meer!
Wij zijn niet moeilijk stellen geen hoge onredelijek eisen maar Bruxelles stelde ons erg teleur.De bediening op het strand ( een jongedame) was meer dan opdringerig, nog voor we ons glas ophadden nieuwe aanbieden,vragen of we broodjes wilde..je bijna bezwaard voelen om niks te bestellen! Om vier uur werd ons dringend en zeker niet vriendelijk gevraagd de rekening te voldoen omdat ze vanaf dat tijdstip alleen nog in het restaurant kwam bedienen. Rond 18.00 betrokken we een tafeltje op het terras om lekker een hapje te eten.De bediende was kennelijk moe want lachen lukte niet meer, het eten kwam zeer vlot.De saté (twee kipfile's) met daarover een laag pindasaus lag naast een liefdeloze op het bord gesmeten salade (lees enkele bladeren sla) en onze patat leek voor de derde keer gebakken toen wij de bediende daarop wezen zei ze "prima"en pakte de schaal weg.De nieuwe patat die we kregen zonder excuses was beter maar krokant was anders.De sliptong van mijn vriendin schuimde nog op haar bord van het frituurvet, de zon mijn vrienden en het geluid van de ruisende zee maakt een hoop goed maar kom op Bruxelles dit kan echt beter!
PureSenses .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
“Eetcafé; niks meer, niks minder”

Ben hier zelf niet erg weg van, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik niet zo van de keuken van eetcafé's houdt. Maar eerlijk is eerlijk, Bruxelles is prima. Grote proties (reusachtige schnitzel), veel saus en dikke frieten. Als bierfan heb je hier ook een goeie aan.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Deze strandtent moet het echt van het uitzicht op zee hebben. De entrecote en de witte huiswijn was lekker, maar niets speciaals. Bediening is vlot, maar slordig. Sticky Toffee als nagerecht is een aanrader voor wie van zoet houdt. Prijzen zijn lager dan je verwacht bij een strandtent.
Cas W.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Met zeven personen wezen eten. Op de biefstuk na was alles prima qua prijs/kwaliteit. Biefstuk kan veel beter, geen aanrader.

Personeel zou wat leuker mogen zijn, bediening is wat het is en meer ook niet. Gasten komen voor een avondje plezier maar de gezichten van personeel werken hier niet aan mee. Met daarbij de sfeerloze aankleding van de strandtent was een zes m'n voor deze avond. Het seizoen is nog vroeg dus genoeg tijd om hier verbeteringen in aan te brengen.