BRUT Food & Wine Bar

Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 01:00

Carl078 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk genoten van de burger van de week. Heerlijke burgers die net die finesse hebben, dat ze alle andere burgerbars overklassen. En dan prijs/kwaliteit. Je krijgt gegarandeerd waar voor je geld. Het interieur maakt het helemaal af.
Surlac .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Samen met mijn vrouw genoten van een High Wine. Naast de wijnen ook uitstekend gegeten. Verschillende koude en warme gerechtjes die heerlijk smaakten. Goede en attente bediening en een perfecte sfeer op het terras in de tuin achter. Over de wijn krijg je een goed advies en daarna kun je zelf kiezen. De prijs/kwaliteit verhouding is top. Komen zeker terug, we zijn nog niet in het hamburger gedeelte geweest, maar dat gaat zeker gebeuren. Dankjewel team van Brut, ga zo door.
Robbie_s .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Verrassend mooie zaak! Altijd vriendelijke bediening met oog voor detail. Uitstekende gastheer die overal op let. Geen fratsen, maar gewoon kwalitatief goede burgers voor goede prijs.
(Loop ook zeker eens door naar de binnenplaats achter!)
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Na een middagje Dordt slenteren, liepen we tegen de Brut Burger Bar aan. De zaak is verspreid over twee adressen. Het ene gedeelte is de wijnbar en daarnaast zit het burger/eetgedeelte. We werden met ons tweeën aan een vierpersoonstafel gezet. Lekker ruim voor ons dus. Als je er echt met vier mensen zit lijkt me dat je behoorlijk op elkaar's lip zit.

We bestelden allebei een grote burger. Na een half uurtje wachten werd ons 250 gram France Limousin op een Italiaanse bol voorgeschoteld. Lekker sappig vlees, royaal aangekleed met sla en kaas en dergelijke. Dit maakte echter wel dat de burger voor mijn metgezel te groot was om uit de handen te eten. Jammer dat je dan je hamburger moet versnijden om hem naar binnen te krijgen... Sauzen stonden op tafel en kon je naar eigen wens toevoegen. Ketchup en HP saus. Een combinatie van beide sauzen smaakte uitstekend bij een grote hap als deze. De burgers worden standaard geserveerd met een portie friet met saus.

Het waren geen goedkope hamburgers, maar ze waren wel mijlen beter dan wat er in de fastfoodrestaurants als 'hamburger' wordt verkocht. Alleen weet ik niet of ik een volgende keer weer een medium (lees: groot) zou nemen. Met een small (lees: normaal) kun je het ook prima af en heb je misschien nog ruimte voor een dessert.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Hier zondagmiddag 21 feb 2016 gegeten. Het eerste wat opviel was het harde geluid door de gehele zaak. De harde materialen van muren en vloer, maar ook de muziek die hard stond, waren hier zeker debet aan. Daar moet echt iets aan gedaan worden! Paar glaasjes met lekkere wijn op. Maar ook alweer hier, zo'n zielig klein beetje wijn in de glazen! De prijs per glas maakt dat er best wat meer ingeschonken kan worden! Maar het eten? Dat was goed. Prima hamburgers, wel moeilijk te eten. Geeft niet, maar ik zou dan wel een goed servet erbij geven ipv die papiertjes! All over, leuk, maar denk niet gauw een tweede keer weer.
Lekkeretenanno2016 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zaterdag de lekkerste burger ooit gegeten. Ondanks dat het heel erg druk was werden we door het personeel zeer vriendelijk geholpen. brut is smal, maar heel gezellig, om 18.30 waren we binnen en om 23.30 zijn we weggegaan, voor ons een zeer geslaagde avond.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gezellige wijnbar waar je rustig kan zitten en een wijntje drinken, daarna overstappen naar de burger bar. Een aanrader.
Kokkiethuis .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Rondje Dordrecht gedaan, en Brut gespot. Hamburger Bar betreden voor een smakelijk hapje. De zaak is een smalle pijpenla met hoge tafels en krukken zonder rugleuning, wat niet erg comfortabel zit. De muziek in deze zaak is oorverdovend, en voor mij geen goede combinatie met een gezellig hapje uit eten. In de keuken stonden twee wel heel jonge koks dus ik was benieuw. De Brut hamburger besteld met als extra de blauwe kaas. Gerecht wordt geserveerd op een houten plank met daarop een velletje papier, wat vervelend is met het snijden. Geen WOW! effect, maar wel eetbaar.
Curly .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gezellige ambiance. Wel wat krapjes maar hoort ook weer bij het pand. Mooie tuin en heerlijke wijnen. De burgers ook aan te raden.
Al eerder geweest voor een borrel en dat was ook prima verzorgt.
Aanrader
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
We waren hier met zes personen.
Ik begin met het eten. Een Heerlijke Hamburger! De Blue Bacon lag op mijn bordje. Echt super lekker. Fijn ook dat je uit twee formaten kan kiezen. De patat die erbij kwam was ook al verbazingwekkend goed! Een en ander wordt ook op een hele leuke manier gepresenteerd. We hadden brood met smeersel vooraf, misschien hier toch een iets betere kwaliteit (stok)broodje. Deze was oké, maar steeg niet uit boven het gemiddelde supermarkt exemplaar.
De wijnkaart had een mooi aanbod en ook qua bier was er keuze genoeg.
De bediening was leuk, vlot, aardig en adequaat. Prima dus ook.
Het decor... Tja... De krukken geven geen steun in de rug en dat is jammer. De tafels zijn niet supergroot, met zes personen zelfs aan de krappe kant, begrijpelijk, maar... waar laat je je tas??? Misschien onder de tafels wat haken bevestigen zodat je daar je tas op kan hangen? Nu zaten drie dames met hun tas op schoot en dat eet gewoon niet zo makkelijk.
Esther9503 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
We zijn vandaag, op aanraden van een collega, bij Brut gaan eten.

Bij binnenkomst kwam er een dame op ons af en vroeg met hoeveel personen we waren. Ik zei 'met z'n tweeën' waarop ze reageerde met 'ja met twee persoontjes?'

Dit soort tenenkrommende opmerkingen zijn, normaal gesproken echt een reden voor mij om rechtsomkeert te maken, maar goed we waren benieuwd naar die geweldige burgers en het regende.

Eenmaal aan de bartafel met krukken zonder rugleuning werden we vlot en vriendelijk bediend door een paar dames die de drankjes en het eten kwamen serveren.

Er werd gevraagd of we brood met smeersel vooraf wilde maar aangezien we een hamburger kwamen eten leek ons dit wat teveel van het goede. De wagyu wagyu hamburger was kwalitatief goed en de gefrituurde eierdooier (jawel) die bovenop het vlees zat was zeer verrassend qua smaak! De patat met rozemarijn en parmezaan vonden we bijzonder bedacht maar ging mij snel tegenstaan. We hebben de avond afgesloten met bananenbrood (smakelijk en zeker voor herhaling vatbaar) en een Apple crumble waar niets op was aan te merken maar ook niet echt bijzonder was. Toen een zeer aanwezige groep Engelsen aanschoven en door de zaak ging zitten gillen was het tijd om weg te gaan.

Al met al aardig om eens gegeten te hebben maar de volgende keer gaan we liever weer naar een restaurant waar meer op de kaart staat dan hamburgers, stoelen met leuning en serveersters die het woord 'persoontjes' niet hardop uitspreken
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Hier eerst een lekker glaasje rosé gedronken in de gezellige tuin met heel aardige bediening.Daarna naar de Burger bar die er naast is.Hier een heel goede Blue bacon burger gegeten,uiteraard met de zelfde lekkere Rosé.Het ziet er allemaal gezellig en modern uit.Het personeel is bijzonder attent en aardig.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
In april 2015 heeft de eigenaar van BRUT, in het pand naast de Food & Wine Bar, de Burger Bar geopend. De panden hebben nu nog elk een aparte ingang, maar naar wij hebben begrepen, ligt het in de bedoeling om de panden via een doorgang met elkaar te verbinden. Vanaf de opening van de Burger Bar is het er hartstikke druk. En dat is geen wonder, gezien de zeer smakelijke burgers die hier worden geserveerd, waarbij vlees van hoge kwaliteit het uitgangspunt is.
Allevier aten we de "Blue bacon": gehakt van het Limousinrund, pikante gorgonzola, baconjam, rode ui, romeinse sla en crispy serranoham. Heerlijk! De presentatie is leuk: het geheel wordt , met wat friet en een apart bakje huisgemaakte mayonaise, geserveerd op een dikke plank, formaat broodplank. Ook verkrijgbaar zijn een vegetarische burger, een visburger (zalmfilet/gerookte zalm) en een variant met lamsgehakt . Bij alle burgers, behalve de veggie, is er keuze uit 140 en 210 gram.
De zaak is gezellig ingericht met veel hout, tafels voor 4 personen op barhoogte en een open keuken. De service is vriendelijk en adequaat. Aanrader dus.
Desireeholtappel .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
heerlijke kleine tapas gerechtjes in dit fijne wijnbarretje in dodrecht, je kunt de wijnen heerlijk per glas bestellen voor een goede prijs, goed advies en lekkere ingeredienten zoals spelt brood. Aanrader!
Melissa B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Tijdens een weekendje weg zijn wij een wijntje wezen drinken bij Brut Food & Wijnbar. Laat ik beginnen met de positieve punten: Het is een kleine maar sfeervolle wijnbar. Het was erg druk maar we werken goed opgemerkt door het aanwezige personeel.
Nu een paar punten ter verbetering: het eerste glas Prosecco was doodgeslagen. De restanten uit fles A werden aangevuld met Fles B. Van een glaasje van € 6,80 per stuk verwacht ik toch wat meer. Wij zaten achterin de wijnbar, vlakbij de 'keuken'. Daar stonden ook wat, zo leek het, bekenden van het personeel. De dame van het gezelschap vond het noodzakelijk om even haar haren op te schudden door haar hoofd naar voor en naar achteren te werpen. Ik zou haar willen adviseren dit niet te doen naast een aanrechtblad met voedsel er op. Los dwarrelende haren tussen de Mortadella staan bij mij niet echt hoog op het wensenlijstje. Als kers op de taart werd ook nog even de hond van buiten gehaald die, tijdens het wachten op zijn baasjes, ook nog even uitgebreid aan het aanrechtblad liep te snuffelen. Onze eetlust was daarna redelijk snel vertrokken en wij zijn dan ook ergens anders naar toe gegaan om de avond voort te zetten.

Spijtig, want onze eerste indruk was een erg goede...
Xxbyesther .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Genoten van een heerlijke high wine bij Brut! De wijn paste goed bij de hapjes die geserveerd werden en de hapjes waren van goede kwaliteit. Tevens voldoende eten om de avond mee door te komen en een goede service.
Zeker een plaats om nog eens naartoe te gaan.
Marto .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Brut is eigenlijk de enige wijnbar in Dordrecht. Het is een uitermate gezellige locatie, zeker als je hier `s avonds komt. Het heeft een warme sfeer en de muziek is altijd rustig. Wij komen hier regelmatig om een wijntje te drinken of om iets te eten. Persoonlijk vind ik de zalm met garnaaltje heel erg lekker. Meestal krijg je bij de wijn een schaaltje gezouten amandelen of gemarineerde olijven bij. Beide zijn heerlijk. De bediening is uitermate vriendelijk en je wordt altijd warm verwelkomt door de eigenaar Nicky of door een van de bediensters. Men doet echt hun best. Het is niet erg groot maar klein genoeg om het echt gezellig te maken. Brut heeft ook een buitentuin die zeker in de zomer gezellig is om in te zitten. Persoonlijk vind ik het een aanrader maar dat moet ik niet te hard zeggen anders wordt het straks te druk en is er straks geen plaats meer voor ons :-)
Suzanruitenberg .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wat heerlijk een wijnbar in Dordrecht!
Bij binnenkomst word je hartelijk ontvangen door het personeel, zelfs je jas word aangenomen wat een service!!
We hebben heerlijk geborreld, met bijpassende hapjes.
Het personeel geeft mooi advies mbt de wijnen, dit is erg prettig.

En wat een fantastische eigenaar!
Winfred .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Voor een wijntje en een lekkere tapas zeker een goede tent. Het decor ziet er super uit. We hebben niet in de tuin kunnen zitten, maar gaan dat deze zomer zeker een keertje doen. Zag er gezellig uit.
Het was er druk, nadat er een grote groep naast ons was komen zitten. Het leek of het personeel daar minder op was voorbereid. Daarna was alle aandacht voor de andere tafels min of meer verdwenen.
Iestougi .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Wat een fijne wijnbar! Ruim aanbod aan wijnen en lekkere hapjes voor erbij. Klein menukaartje voor een eind-van-de-middag borrel. Mooi terras met loungehoeken, gezellig om met je vrienden een avondje te zitten. Je kunt wel merken dat het er erg druk is, soms duurt het bestellen wat lang. Maar buiten dat; prima wijnbar, leuk personeel die veel van de wijnen weet en hapjes erbij aanraad.