Brut de Mer

Vrijdag t/m Zondag vanaf 13:00

• Af te huren , Terras
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Supergezellig! We waren hier op een van de lekkere warme dagen van afgelopen tijd en door de gezelligheid buiten, de zeevruchten en heerlijke wijnen waanden we ons even terug op onze vakantie in Espana! Goede en vriendelijke service maken het helemaal af!
Steek .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Met z'n vieren genoten van oesters, lobsterrol, tartufo de mare, langoustines en calamaris. Daarbij een lekkere viognier. De gerechten stuk voor stuk lekker bereid. Wel erg jammer dat de tafels op deze drukke nazomerse avond bediend werden door maar een ober, waardoor het lastig was een bestelling te plaatsen en de gerechten lang op zich lieten wachten. Bovendien kortaf, wat verveeld en niet al te vriendelijk. Rijkelijk laat, vlak voor we een dessert wilden bestellen, werden we onverwacht op de hoogte gebracht van de specials buiten de kaart.
We hebben hier vaker gegeten en helaas met dezelfde ervaring: heerlijke visgerechten, jammer van de bediening.
Ginto .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Een wassen neus. Het eten was ok, had een halve kreeft, maar men doet er interessanter dan het is. Dan haal ik liever een echt wildvangst Oost-Gelderse kreeft op de markt. Mensen bij Brut de Mer op het terras zitten met de attitude “ik ben hip/populair, ik hoor erbij". Dat is helaas nu de sfeer in de Pijp: oppervlakkig ordinair, waar mensen elkaar alleen maar napraten over "duurzaamheid" zonder dat het in de core van de mensen zelf of de business zit, gericht op consumptie, vervuilen, en niet vanuit een echt duurzame waarde om iets bij te dragen aan de footprints. Het zijn dezelfde mensen die hun afval op niet-ophaaldagen op straat dumpen. Kortom, “hoog opgeleid” is niet gelijk aan Beschaafd zijn.
CY M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Hier eindelijk een keer kunnen eten. Eerder een poging gewaagd, maar toen kon je nog niet reserveren en was de wachttijd veels te lang. Het was erg fijn dat de dames in de bediening mee dachten over wat je moest bestellen en hoeveel. We hadden wat oesters, de lobsterroll en de fruits de mer. Het was allemaal echt heerlijk!!! Ik denk er nog steeds aan. Van de fruits de mer was de king crab wel echt het lekkerst. We zaten beiden nog niet echt vol en namen nog de garnalenkroketten. Ook erg goed. Lekker fles wijn erbij. En om het af te leren, nog een heerlijk dessert genomen. Het was al met al een supergeslaagde avond en ook een hele goede aardige bediening.
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Donderdagavond, even geen keuken thuis, dus dan maar bij Brut de Mer eten :) :), ik wordt gelukkig van die tent!! Dit keer niet alleen oesters en wijn maar de volle ervaring. Vooraf hadden we een gecombineerde platter, met gamba's zeewiersalade, een stuk witvis en gefrituurde inktvisringen , daarna heb ik mij gestort op de toast met eendenlever en kingcrab (daar mag je mij voortaan elk moment van de dag mee verblijden, want dat was echt SUPER), mijn vriendin had coquilles met bloedworst, ook erg lekker, daarna hebben we een salade met inktvis gedeeld. al met al weer heerlijk!
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vrijdagavond super lekker gegeten in dit voor ons nieuwe restaurant. We hebben bijna de hele kaart gehad. Absolute aanrader is de steak tartaar, teleurstellend waren de coquilles. Veel en veel te zout en de bloedworst voegde niet echt iets toe. De girardeaux oesters ook echt top. De wijn was wat ons betreft veel en veel te duur. Een gruner veltliner voor 34 euro is echt heel stevig. Het eten is absoluut prima in balans voor wat betreft prijs / kwaliteit. Onze ober was bijzonder vriendelijk en rende heel erg hard maar was werkelijk onverstaanbaar zo binnensmonds praatte hij.
De grote teleurstelling voor ons was dat het tafeltje voor 2 naast ons in de hoek bezet werd door zo'n 7 bandleden die steeds luidruchtiger werden naarmate ze meer flesjes bier aan de mond hadden gezet. We konden elkaar op het laatst amper meer verstaan en het begon echt bijzonder hinderlijk te worden. Volgens onze ober kon je geen publiek weigeren. Volgens ons kun je wel 7 luidruchtige bandleden die uitsluitend komen om te drinken vragen weg te gaan. Super jammer want voor het eten gaan we zeker terug maar deze teleurstelling moeten we eerst even vergeten.
Bruno H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Kraakverse oesters in een gezellig barretje. Wat wil je nog meer op een zaterdagmiddag. Probeer ook de coquilles met bloedworst voor slechts 15 euro. Deze vreemde combinatie is onverwacht smakelijk. Kom hier zeker snel terug voor een nieuwe ronde!
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Voor de derde keer bij Brut de Mer gezeten en deze keer uitgebreider de kaart geproefd maar ook geconcludeerd dat de gerechten die ik reeds gegeten had er zeker op vooruit zijn gegaan de afgelopen maanden! De lobster roll bijvoorbeeld was een stuk beter in balans (en werkelijk heerlijk) en ook was de hoeveelheid olie in verschillende gerechten beter (=minder). Reserveren is tegenwoordig mogelijk op vrijdag en zaterdagen dat is een verbetering, eerder was de tent vaak te vol. Wel moeten ze nog een beetje oefenen om iedereen die gereserveerd heeft ook tijdig een plekje te geven maar even wachten met een glaasje van het huis is geen straf :-) Sowieso is Brut de Mer altijd een bezoekje waard voor de uitstekende oester selectie!
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Super goede tent! Hier een avond aan de bar gezeten met een lekkere fles wijn met daarbij een fruit de mer schaal. Helemaal niet duur voor wat je allemaal krijgt en het is lekker en super vers. Daarna wel iets teveel oester shotjes gedronken en eindigde het heel erg gezellig :)
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Werkelijk fantastische oesters! Daar hadden we het beter bij kunnen laten. We wilden niet op de kaart kijken maar ons laten verwennen. Dat voelde de dame van de bediening wel heel slecht aan. Een zeetong voor twee die €55 bleek te kosten en zeer matig van kwaliteit was. Daarna maar aan de mosselen want we hadden gewoon trek. €150 voor twee personen afgerekend. Kennelijk kan dat al je jong en trendy bent.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Hou je van vis? Dan is dit een heel mooi adresje. Kleine zaak met een lange bar waar je aan kan eten en 6 hoge tweetjes. Maar in deze pijpenla is het eten geweldig. We starten met 6 verschillende oesters, verser dan vers zoals het hoort en dan zijn ze ook top. We drinken er een Baskische witte bij, Gorka Izagirre. Aanrader, even wat anders dan de geeikte sauvignons en pouilly's. Zeker bij de oesters geweldige combi. En dan breekt het spektakel los! Coquilles met boudin noir. This is it! De smaakcombinatie is tongstrelend. Hiervoor rij je om. Ik vergeet de bisque te noemen en de tartufo di mare in een beurre blanc, allemachtig wat een mooie gerechtjes. Een aandachtspuntje, serveer echt stokbrood. Maar dat zien we door de vingers. De o zo leuke bediening maakt ook dat goed. We love it! X
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Van de vijf geproefde gerechten waren er twee echt goed - de garnalen kroketten en het broodje kreeft - en een gerecht net aan (gegrilde inktvis met tomaat) terwijl er twee bedroevend waren: de kreeftensoep bestond voor 85% uit zout (en ging direct terug naar de keuken) en de buchetta was een hoopje ellende dat op een regenachtige avond uit de rails van lijn 24 was gepulkt. Alles bij elkaar genomen was het eten onvoldoende. Een sauvignon-blanc uit Chili was best lekker, een chardonnay was dat niet. De bediening is erg aardig als ze je zien, maar het grootste deel van de tijd lopen ze stram vooruit kijkend in hun eigen bubble rond en zien ze je helemaal niet, hoe je ook zwaait. Het interieur is erg gezellig maar om in een restaurant bijna al je gasten op leuning-loze barkrukken te laten zitten vind ik onvergeeflijk. Blijkbaar willen ze oudere mensen zo snel mogelijk verjagen, en dat lukt uitstekend. Er zitten vooral jonge mensen die in elke zin het word "chill" gebruiken. Die vinden het er geweldig en wat je ze ook voor schotelt, ze vinden alles "chill". Wat de garnalenkroketten betreft ben ik het wel met ze eens.
Etchica .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Al meerdere keren gegeten in dit pareltje van de pijp..Sympathiek dat je niet kunt reserveren, geweoon lekker binnenlopen en dan zie je wel of er plek is. Het gastvrije onthaal doet je sowieso niet meer weggaan al heb je nu meer kans op langere wachttijden na de nodige publiciteit. Eenmaal in de liefdevolle klauwen van Ferry Dé oesterman is er helemaal geen houden meer aan. De oesters zijn top, we volgden hierbij de wijnsuggestie van onze gastvrouw, de Sauvignon Blanc en het was een ware foodgasm! De betrekkelijke eenvoud gecombineerd met topkwaliteit ( bv de lobster roll moet je geproefd hebben) daar wil je je als gast graag in wentelen. Ik hoop dat het publiek gevarieerder gaat worden, er is een hoog 'Zuid' gehalte en Brut de Mer verdient meer.
Karina2910 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Super gezellig en ongedwongen sfeer! Vrijdagavond lekker aan de bar gezeten en echt héérlijk gegeten. De verschillende soorten oesters met een heerlijke volle bite waren verrukkelijk mét enthousiaste uitleg van Ferry de Oesterman. Ook de warme variant was een aangename verrassing. Daarna de calamaris gegeten, wederom een feestje.
Bediening was erg betrokken en houdt goed in de gaten dat de wachtende gasten in volgorde van binnenkomst een tafel toegewezen krijgen. Omdat er (nog) niet gereserveerd kan worden, kan het gebeuren dat je even moet wachten tot er een plek is om te eten.
Ook aan de niet-viseter is gedacht door een overheerlijk steak tartare op de kaart te zetten. Kortom een culinair feestje in een toptent.
Steek .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Dankzij een lovende recensie in het Parool geluncht bij Brut de Mer. Heerlijk buiten gezeten onder de warmtelampen en genoten van de gerechten. Wat een aanwinst voor de Pijp! De oesters, vongole met beurre blanc, lobster roll..stuk voor stuk meer dan geweldig. Dit in combinatie met de alleraardigste bediening maakt dat we binnenkort zeker terugkomen voor de avondkaart.
Quirinus .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Behalve aan de bar (ziet er leuk uit) en buiten op het terras (verwarmd, vooral rokende mensen van binnen) is het niet om uit te houden zo warm. Vooral achterin aan de tafeltjes.
De serveerster is correct maar heeft er ook niet veel zin in.
De salade (bijgerecht) is okee. Friten zijn geweldig maar aan de prijs (4 euro voor een klein bakje). Garalenkrotetjes zijn heerlijk, maar wat zacht, eigenlijk te zacht. maar de smaak maakt alles goed. Gefrituurde peterselie zit er niet bij, dat is jammer.
De seafood platter heeft een schandelijke combinatie van prijs en kwaliteit. voor 66 euro krijg je een halve warme kreeft (een kleintje) met knoflook .De rest bestaat uit enkele schrimps, en schelpen en mosselen (alles koud). De smaak is goed, maar de hoeveelheid voor dit bedrag is bedroevend. Hebben zij een fout gemaakt? zou dit niet de prijs voor twee personen zijn? De serveerster is niet echt geinteresseerd, en zegt dat een warme platter bij deze prijs hoort (warm, behalve het halve kreeftje??)
Niet om naar terug te keren. Er zijn heel veel betere adressen. Typisch een prima tent, maar door de goede recensies lijkt het naar het hoofd gestegen. ga zo door, en je bestaat over een jaar niet meer.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Oesters en mosselen vooraf zijn erg lekker en zeker vers, chablis die we erbij dronken helaas aan de warme kant.

De fruit de mer was goed gevuld, coquiles waren heerlijk, de kreeft en king krab waren op zich lekker maar misschien net te gaar, jammer van de vele knoflook op de kreeft.

De schreermessen zaten vol zand en de garnalen veel te gaar, jammer.

Bediening komt wat ongeintereseerd over. De oesterman daarentegen was heel enthausiast.
Yalcin O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Eten was prima! alleen jammer van de garnalen die jullie invriezen en vervolgens bakken. Dat proef je namelijk. Service was uitstekend! chapeau aan de man die de oesters kwam serveren!!!
PaulJurien .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Eten was verrassend lekker! Vooral de kok was erg attent en deed z'n uiterste best om aan onze dieetwensen ter voldoen!
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Top tent. Lekker nonchalant dineren. Oestertje door een echte oester connaisseur. Gezellige bediening, heerlijke en makkelijke kaart. Ronde de 10 euro per gerechtje, leuk om te delen. Echt een aanwinst voor Amsterdam. Moeiteloos hip :)