Brussels Lof

Akerkstraat 24 9712 BG Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Brussels Lof

Hedendaags maar klassiek!

Behoefte aan een avond zonder poespas, lekker informeel en heel gezellig? Dan zit je erg goed bij Brussels Lof in Groningen! Brussels Lof is al zeker dertig jaar lang een vertrouwd adres waar je terecht kan voor een mengeling van heerlijke hedendaagse en klassieke gerechten.

Meer informatie over restaurant Brussels Lof

Loes S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Fijn om uitgebreider te kunnen kiezen tussen verschillende vis- en /of vegetarische gerechten. ( in doorsnee restaurant is de keuze toch beperkt op dit gebied )
Verrassende gerechten. Ik kies voor de St Jacobschelpen met knolselderijpuree en sinaasappelsaus, mijn man voor de gepofte rode biet die op verzoek lauwwarm gemaakt wordt. Beiden een prima start, volle smaken. Daarna kiest mijn man voor zeeduivelwangetjes en gerookte zalm met zuurkool. Ik kies voor de hete bliksem met geitenkaas, een variatie op het traditionele gerecht. Ook deze hoofdgerechten zijn vol van smaak, en ondanks de ruime porties, zijn het lichte maaltijden. De service is goed, vriendelijk en attent, waar nodig wordt eten en drinken aangepast aan onze wensen. Prettig. De kok komt zelf nog informeren bij de gasten of alles smaakt. Een restaurant om bij terug te komen. Het decor is eenvoudig. Het restaurant is niet heel groot.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een tijdje niet gegeten bij Brussels Lof, maar vanavond met een paar vrienden. De inrichting blijft mooi. Achterin een verhoging, een mooie grootte ronde tafel in het midden en bij het raam uitzicht op de Martini. De gastvrijheid, plezierig informeel, was als vanouds. Dit ondanks de drukte tot het eind van de avond. Vooraf St Jacobsschelpen. Prima gaar, met cantharellen en een frisse citroenjus. De anderen een winters tomaten/groent soepje. Mooi gevuld, maar niet te zwaar. Vervolgens twee keer Zeeduivelwangetjes: een heerlijk mooi stukje vis. En een prima combinatie met o.a. zuurkool en zalm. Nummer drie een vegetarisch winterpotje. Heerlijke groentes en o.a. pruimen daarbij. En daarbij een frisse Duitse witte wijn. Dessert peertje, brownie en vanille ijs. Mooie combinatie, fris; een prima afsluiting. Het blijft een mooie gelegenheid met een uitstekende kwaliteit en een prima attente bediening.
Erbo .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
4 personen op stap in Groningen
Alle eet gelegenheden waren druk bezet
De chef van Brussels lof bood ons aan eerst bij een ander café op zijn kosten te drinken daar zijn restaurant vol zat hij kwam ons persoonlijk halen Het eten was super Bedankt echt TOP
Sigi .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Brussels Lof. Het blijft best lastig om goed vegetarisch te eten in de stad en dan is het hier een waar feestje. De gerechten zien er mooi uit en smaken ook nog eens voortreffelijk. Ik had de bietjes vooraf en die waren heerlijk verfijnd van smaak. De drie gangen zijn meer dan voldoende om goed gevuld de zaak te verlaten. De schilderijen van Klaartje Pander zijn prachtig (de serveerster vertelde dat het beelden zijn vanuit Brussels lof eigen keuken). De bijzondere kandelaar in de vensterbank is van lelijkheid zo mooi dat ik die graag in mijn eigen huis zou willen hebben. Alleen de lampen vinden we niet passen bij het verder mooie decor. maar ach waar heb ik het over na deze heerlijke avond.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Lekker gegeten bij dit toch bijzondere restaurant in Groningen, dat alleen vis en vegetarisch serveert. Zelf ging ik voor een vis verrassingsmenu en dat ging beide kanten op. De groenten waren steeds super maar de vis was voor mijn gevoel soms net te ver. Ook het tussengerecht met schaal- en schelpdieren heeft een klein minuutje te lang in de pan gezeten, maar was wel lekker. Ik had kaas als dessert en dat waren twee dik gesneden plakken oude kaas... hoewel ik dol ben op kaas, was dit veel te veel van het goede. Mijn vader bestelde het ene gerecht maar kreeg een andere. Ook lekker... maar wel slordig. Als compensatie kreeg hij een extra gang, dat was erg netjes. Ik heb eerder gegeten in dit restaurant en ik vind het nog steeds niks als er geen enkele muziek is in een eerst redelijk lege zaak. Toen de zaak druk werd, had het een lekkere gezelligheid! Al met al overal wat minpuntjes en meer pluspuntjes. Voor wie houdt van echte vis en vega, aanrader...!!
IrisGroningen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Erg lekker gegeten bij Brussels lof tijdens de Iens restaurant week. We zijn voor het vismenu (keuze uit vis of vegetarisch) gegaan en werden niet teleurgesteld! Vooral het tussengerecht van risotto met langoustine en het hoofdgerecht van gebakken griet waren erg lekker. De service was prima (niet te snel/langzaam) en ook de bijpassende wijnen bij elke gang waren lekker.
Wij zijn zeker van plan ook buiten de restaurantweek dit restaurant nog een keer te bezoeken!
Danielle T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Brussels lof is geen aanrader voor mensen met Coeliakie. Er was geen gluten vrij brood. Uit de menukaart was een zeer kleine keuze aan gerechten. Service was matig. Heel jammer voor een restaurant met een goeie naam.
Fairvalue .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Leuk restaurant in rustig straatje. Vis of vegetarisch, wij gingen voor 3 gangen vis. Dat zijn dan 3 gangen via, dessert kan later apart. Eerst nog 2 oesters vooraf. Heerlijk vers. Heerlijk gegeten, vooral de gebakken griet blijft hangen. Service professioneel en zeer attent. Ben benieuwd naar vegetarisch menu en de classic, de kaasfondue.
Jael2 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Heerlijk gegeten, voorgerecht van garnalenproeverij en een heel lekkere garnalensoep gegeten. Als hoofdgerecht risotto met coquiles, gamba's en jawel zeeduivelwangetjes. Alles was erg lekker, mooie bite.
Mijn dinerpartner kon enkel tijdelijk zacht voedsel hebben, daar werd gewoon een aanpassing voor gemaakt zodat ook hij, voor het eerst in 5 dagen, weer heerlijk kon genieten.
Een mooie Portugese Chardonnay, alleen werd er wel heel snel bijgeschonken door bediening. De wijn ging dus in sneltreinvaart, we hebben daarom aan de noodrem getrokken:-) Al met al gewoon heerlijk gegeten,we komen zeker weer eens terug!
G-Dog .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
We komen hier twee keer per jaar als we zin hebben in lekkere vis. We nemen altijd het drie gangen menu vis en het drie gangen menu vegetarisch. Niet omdat we vegetariërs zijn, integendeel, maar als je ergens lekker vegetarisch en vis kan eten, dan is het hier. Altijd weer verrassend en vernieuwend. Het enige waar ik niks over kan zeggen zijn de desserts, redden we nooit na de drie gangen met een mooie fles wijn.
Bediening is altijd meer dan oké, soms op een drukke dag is het weg erg druk voor twee man bediening.
Al jaren een succes maar voor sommige nog steeds een onontdekt geheim in de binnenstad.
EricSch .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Gisteravond bij Brussels Lof binnen komen vallen en prettig ontvangen. De bediening is recht door zee, geen poespas, maar ik vind het dan ook geen probleem mijn eigen jas en die van mijn vriendin zelf op te hangen. Wij hebben ons laten verrassen met de daartoe samengestelde menu's in de vis en de vega variant. En beiden waren meer dan uitstekend, zeker in de combi met een goede fles Saint-Veran. Noemenswaardig zijn de vega risotto met truffel, werkelijk heerlijk en van het vismenu was zowel de gemarineerde tonijn als het bord zeevruchten gewoon goed en lekker. De gebakken vis had iets gekruider gemogen naar mijn smaak. Verder viel inderdaad de snelheid van de gangen op. Opmerkelijk zelfs want het zat aardig vol. Ik heb daar persoonlijk niets op tegen en denk dat het tempo van het doorkomen van de gangen heus aangepast zal worden als je er om vraagt. Al met al een fijn restaurant met een duidelijke keuze in wat ze bieden en dat gewoon goed doen. Daarom een negen, want een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Edzo B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Zonder reservering weer eens binnengewaaid bij Brussels Lof. We werden hartelijk ontvangen hoewel later de zaak snel volliep. We kozen voor een Toscaanse salade en Zeewiersalade vooraf en beide de vega geroosterde knolgroenten. Prima verse gerechten allemaal; smakelijk en niet saai. Bij Brussels Lof zie je dat een vegetarisch menu met een beetje gezond verstand en creativiteit er prima uit kan zien en goed kan smaken. We besloten met de portie oude kaas met port en de crêpe Suzette met limoncello als digestief. Begeleid door elk 2 glazen huiswijn waren we voor 90 euro klaar.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Ontzettend lekker en gezellig geten bij Brussels lof. Fijne sfeer, prettige bediening en heerlijke kaasfondue en mosselpan. Ze schijnen al lang te bestaan en ik vind het zeker nog steeds een aanrader!
Fiona R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Eten zag er goed uit en het smaakte prima. Vooraf heb ik de garnalentrio en als hoofdgerecht de vegetarische truffelrisotto gehad. Het dessert heb ik gelaten voor wat het was, een kop thee was voldoende voor mij. De anderen namen wel en van wat ik heb mogen proeven smaakte het prima. Een negatief puntje was dat naar mijn mening de gangen erg snel op elkaar volgden. De borden werden afgeruimd en de volgende gang kwam er alweer aan.
Ook vond ik de prijs aan de hoge kant voor wat er uiteindelijk geserveerd werd. Maar het is niet onbetaalbaar.
Het is bijzonder ingericht, een soort combinatie van eetcafé en restaurant. De kaarsen gaven de 'finishing touch' al is de muurschildering niet mijn smaak.
Roelof H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Een in vegetarisch en vis gespecialiseerd restaurant. Mooie kaart. Verse producten. Vooraf een mooi trio van garnalen. Hoofdgerecht een perfecte op de huid gebakken moot heilbot. Gevarieerde mix van groenten met o.a. zeewier en matige puree. Weinig opmerkelijke huiswijn.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Lang niet meer geweest in deze onderhand al zeker tientallen jaren bestaande zaak zonder vlees. Prettige accommodatie en leuke kaart. Vooraf de oesters, altijd lekker, ook puur. Maar een lekkere vinaigrette erbij was niet verkeerd geweest. De kaaskroketten van mijn partner waren prima. Daarna voor haar de tong; een beetje droog helaas. Voor mij de mosselen met frites. Ze waren prima van smaak zonder saus, een belangrijk criterium; en bij gebrek aan saus (vergeten!) ook nodig. Goede frites en lekkere mayo, dus bijna helemaal goed. Maar nog nooit eerder at ik in een restaurant mosselen met zoveel kapotte schelpen en schelpsplinters (reinigt het gebit?) en zoveel schelpen die niet echt open waren (en dus terzijde gingen). De echt oude kaas met een mooi glas port was een goede afsluiting.
Al met al niet slecht, maar ook niet echt goed. En die piepkleine WC's lijken mij voor een beetje dikkere medemens geen genoegen.
Henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Een week of 2 terug gegeten bij Brussels Lof op aanraden van vrienden. Ontvangst niet best, jassen niet aangenomen en uit nood zelf maar een tafel gezocht. Eten was ok maar ook niet meer dan dat, zeeduivel te droog en de wijn, zonder toelichting op tafel gezet. Werk aan de winkel!!
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Het is een leuk pand waarin dit restaurant gevestigd is. De inrichting is prima, zonder al te veel opsmuk. De toiletten zijn modern en met strak sanitair ingericht. Jammer van het lege zeeppompje.
Het glas rode (huis)wijn waar we onszelf op getrakteerd hebben smaakt goed en we besluiten een fles te bestellen die vervolgens niet wordt gebracht. Nadat we een poosje hebben gewacht maken we hier melding van en komt de fles alsnog, overigens geen Antugnac uit 2011 zoals de kaart belooft, maar eentje uit 2012, ook niets mis mee verder. Wél stevig aan de prijs, eenentwintig euro per fles waar zeventien euro had volstaan maar dat mag de pret niet drukken.
Het voorgerecht , provencaalse champignons gegratineerd met room, knoflook en kruiden, werd zowel door mij als door mijn disgenote als niet erg gekruid ervaren. Met wat peper werd het beter. Op de vraag of het gesmaakt had antwoordde mijn overbuurvrouw dat het wel iets pittiger had gemogen. Hier werd verder niet op gereageerd maar het werd gelukkig wel doorgegeven aan de kok, zo zagen we in de open keuken. Die open keuken werd naast de kok bestierd door een dame met erg lang haar, weliswaar in een staart maar niet opgebonden. Niet dat wij een haar in ons eten vonden, maar toch.
Het hoofdgerecht van mijn tafelpartner was een warme linzenpaté met geroosterde wintergroenten en rode wijnsaus. Mijn hoofdgerecht bestond uit hete bliksem gegratineerd met geitenkaas en geserveerd met witlof en rode wijnsaus. We vonden het niet bijzonder lekker, ook elkanders gerecht niet. De linzenpaté had net als het voorgerecht weinig smaak, de hete bliksem eender. De witlof was vrijwel koud. We hebben allebei de helft laten staan. De serveerster kwam langs en vroeg of alles naar wens was. Ik vertelde dat de gerechten ons niet uitnodigden om het bord leeg te eten, waarop ze slechts zei: "Dus u bent uitgegeten?" waarop de borden richting keuken verdwenen. Geen woord verder. We besloten dus maar een enigszins vullend nagerecht te bestellen: oude kaas met port. En die was verrukkelijk, zowel de kaas als de port. Helemaal niets mis mee. Daardoor toch nog in een betere stemming gekomen bestellen we een cappucino (heerlijk dikke schuimlaag!) met een Drambuie ernaast en betalen uiteindelijk honderdentwaalf euro. Gezien de gehele beleving moeten we constateren dat er voor dat bedrag betere restaurants in Groningen te vinden zijn.
Sahne2 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Goede ontvangst, vriendelijk personeel en heerlijk eten! Veel verse groentes en mooi gebakken vis! Erg leuk dat de kok aan tafel kwam om te informeren hoe wij het vonden. De bediening was betrokken maar liet ons daarnaast erg met rust. Super restaurant voor een uitgebreid diner! Ik ga zeker terug komen!
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
gezellig knus restaurantje met vriendelijke bediening.
Het tonijngerecht van mijn mededisgenote was prima, maar mijn vegetarische gerecht met knol vond ik de smaakbeleving enigszins saai en de risotto was te lang doorgekookt, verder prima te eten