Brunel

Maandag t/m Zondag vanaf 17:30

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Hier gegeten met 4 personen op een rustige avond bediening is niet heel vlot maar wel vriendelijk en zijn niet echt bezig met het verkopen van drankjes...

Het decor is wel prima maar niet bijzonder of heel uitnodigend

Het eten was oké niet spannend of bijzonder de garing is goed maar de saus bij het hoofdgerecht was veel te sterk en zoet bij de eend waardoor je de eend niet kon proeven

Bij het voorgerecht dat gepresenteerd werd in jaren 80 style... opzich niks mis mee maar zalm tartaar op een groot blad niet aangemaakte sla vind ik niet lekker de zalm tartaar was verder wel goed opsmaak

Het nagerecht een cheesecake was erg raar gepresenteerd in een groot glas waar doordoor de lepel de bodem bijna niet kon raken waardoor het erg zoet was

Het tussen gerecht was een courgette soep deze smaakte eigenlijk meer naar groentebouillon dan naar courgette...

Zal hier wel een keer terug komen om het opnieuw te proberen heb verder wel van mijn avond kunnen genieten
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Erg plezierig om op een mooie zomeravond te eten in de zuilengallerij van de Goudse visbanken pal tegenover Brunel.Maar geen idee hoe het interieur is. Wel een idee over de service: prima en uiterst vriendelijk. Wij namen het 4- gangen zomermenu met een voortreffelijke Pinot Grigio (van Castel Firmian). Een prima keuken;heerlijk gegeten bij een uiterst prettige prijs-kwaliteit-verhouding ( € 27,50 voor een 4- gangen menu).
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het was al weer wat jaren geleden dat we hier voor het laatst hadden gegeten. Maar vanavond was echt weer een cadeautje. Heerlijk gegeten op het terras aan de gracht. Alles was even lekker en de bediening goed en heel gastvrij. Ons vergeten restaurant. Maar na vanavond komen we weer vaker.
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Rosé arrangement met wijn.
Amuse: eiersalade met asperge en parmaham: asperges met ham en ei, (asperges ala flamande) zijn een klassieke, beproefde en goede combinatie. Ik vond de opmaak in een glas leuk, en ook de parmaham, die anders dan anders is zullen we maar zeggen doet het goed. Ik vond de eiersalade flauw, dat laat zich echter prima ondervangen door het op tafel aanwezige peper en zout. Ik denk dan ook Brunel haar gangen bewust niet te hoog op smaak maakt, zodat eenieder en een ander voor zichzelf uitmaken kan en mag. Mousserende rosé uit Italië ging er goed bij.

Salade: pittig rundvlees. Sala ging er goed bij, de rosé bleef ook staan. Dat vind ik op zich knap, daar ik rosé niet zozeer met pittig eten associeer.

Entrecôte: van de beste garingen die ik ooit gezien heb. Complimenten. Het enige probleem met deze gang vond ik niet dat de wijn er niet bij paste, maar dat deze werkelijk met het eten vloekte. Dat was jammer. Mijn tafelgenoot had een soortgelijke ervaring. Hierbij zij opgemerkt dat wij beiden geen echte liefhebbers van rosé zijn, en dat het dus daarmee verband zou kunnen houden.

Dessert: in een woord meesterlijk. Zelden zo een goed dessert gegeten. Drie elementen die alle zeer goed waren. Wijnadvies des chefs: muscadet, deed het er uitstekend bij.

Algemene opmerkingen: wat een aardig idee in deze tijd van het jaar om een rosémenu aan te bieden. De service was prima. Toen het wat al te koud dreigde te worden werden ons dekentjes aangeboden. Het decor is aan als je met goed gezelschap aan het water zit echt heel leuk.
De prijs-kwaliteit verhouding is met nog geen 50 euro per hoofd voor vier gangen met wijn, goed te noemen. Wij komen zeker terug.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We hebben op zondagavond met 6 personen heerlijk gegeten bij Brunel. Nu komen we vaker bij Brunel van wege het lekkere eten en de relaxte sfeer. Zondag was het niet heel druk en de kok bleek een topdag te hebben.
Het begon al bij het brood. Dit was lekker warm en super vers met een lekkere tapanade en kruidenboter. Ook heerlijk met olijfolie met zout. De starter (bospaddestoelen met een krokant bladerdeeg broodje) was heerlijk. Het tussengerecht was een mosterdsoepje gevuld met stukjes kip waarbij zowel de mosterdsmaak (niet te overheersend) goed werd gecombineerd met de lekker gekruide kip. Het hoofdgerecht was hertenbiefstuk met een rode wijnsaus. Het vlees was exact goed gebakken, zeer mals en combineerde voortreffelijk met de uitstekende saus. Als afsluiter de tiramisu met een lekkere koffie om nog even lekker na te tafelen. Zelden zo heerlijk gegeten.

De bediening was vriendelijk, professioneel zonder afstandelijk te zijn. Het tempo waarin de gerechten geserveerd werden was prima. Het was 2,5 uur genieten. Ik hoop dat ze dit hoge niveau kunnen vasthouden. Absolute aanrader.
ErikvanUffelen .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Met zijn achten een tafel gereserveerd, zeer vriendelijk ontvangen en bediend. Hebben à la carte besteld, alle gerechten weer erg lekker en van prima niveau, de duur tussen de geserveerde gangen prima.
De wijn per glas besteld, ze hadden waarschijnlijk 8 glaasjes extra kunnen verkopen als ze iets oplettender geweest waren, niet storend maar iets minder omzet voor Brunel.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Restaurant Brunel in de gezellige binnenstad van Gouda, vormt een constante factor in het horeca landschap van de kaasstad. Sinds geruime tijd profileert het restaurant zich met creatieve menu's die uitnodigen tot proeven. Zo ook afgelopen week; het "We Zijn Weer Thuis menu". Voor een aantrekkelijke prijs van €27,50 wordt er een bijzonder vier gangen menu gepresenteerd, geinspireerd op favoriete vakantielanden. Als voorgerecht Insalata Bella Italia, heerlijke pittige garnalen met spinazieblad en sinaasappel, verrassend van smaak, gevolgd door een tussengerecht; een heerlijk hapje Zuid-Amerikaanse batatensoep met huisgemaakte kruiden creme fraiche. Als hoofdgerecht een keuze uit Aziatische scholfilet of Ierse diamanthaas. Ons gezelschap was eerlijk verdeeld over beide gerechten en de vlees en vis liefhebbers werden qua smaak op hun wenken bediend.
Het dessert bracht ons naar Italie; een smaakvolle Tiramisu met een verrassend grappa element.
De door eigenaar Sjoerd geadviseerde wijn maakte de avond compleet.
Een adres om te onthouden.
Katrien62 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Kabeljauwfilet met ham was lauw en droog. Gevulde portobello was een grote saushoop. Dessert Brunel was goed. Kaasplankje is een aanfluiting voor 8 euro. Buiten zit je wel erg leuk, maar je zit dicht op elkaar en wordt daardoor niet goed bediend. Je moet zelf aanpakken en doorgeven. Oudere dame in bediening is goed, maar de jonkies moeten nog veel leren. Prijs-kwaliteit verhouding is niet goed. Veel te duur voor wat men levert.
Dennis C.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Heerlijk gegeten buiten op de visbank. Zonder te vragen gelijk een karaf kraanwater. Helaas waren er tijdens en na het eten wat lege wijnglazen die wel bijgevuld hadden mogen worden.
Justin U.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Ik snap niet dat recensenten tevreden kunnen zijn over het eten bij Brunel. Tenminste het a la carte eten was belabberd. Vooraf brood met volkomen uitgedroogde tapenade, die korrelde de tafel vol. Mijn vrouw had een parelhoen, zo taai dat het een oude eend leek, ik had roodbaarsfilet, een droog lapje smakeloze vis dat uit de diepvries leek te komen. Achteraf hoorde ik van een vriend dat ik beter het menu had kunnen bestellen want dat is kennelijk wel vers. En het duurdere a la carte hoeft dan kennelijk niet vers te zijn?! 'Dat had u moeten weten, meneer..' Letterlijk niets van wat ik hier schrijf is overdreven. 81 Euro armer hebben we er in Gouda nog een leuke avond van gemaakt maar niet dankzij Brunel.
Roxane K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Met collega's een avondje getafeld bij Brunel. De bediening was vriendelijk, het eten was erg goed. Ik heb mijn tournedos graag helemaal doorbakken en dit was gedaan en toch ook nog mals. Hetgeen een kunst opzich is. Het dessert was ook lekker, de witte chocolademouse was hemels. Toch zou ik hier niet nog eens gaan eten. Als ik 22 euro betaal voor een hoofdgerecht vind ik het van de zotte dat daar geen aardappeltjes of friet bij zit en je dit los nog moet kopen. Ook ontbrak het rode fruit bij mijn dessert, tenzij 2 bosbessen en een halve aardbei die bij iedereen op het dessertbord lagen tellen als rood fruit. Kortom, heerlijke gerechten maar geen waar voor je geld.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Het was afgelopen zondag een heel mooie zonnige dag, maar wij hadden niet het idee om buiten te gaan eten. Bij aankomst bleken de tafels op het schitterend gelegen terras gelegen in de overdekte Visbanken aan de Hoge Gouwe gedekt. Wij mochten het proberen, als het te koud zou zijn, zouden wij naar binnen gaan. Tot aan het hoofdgerecht hebben wij buiten gezeten en het was er beslist niet koud.
Brunel heeft een ijzersterke formule, een wisselend menu, met voor de geregelde gasten een speciale prijs. Deze keer was er een menu met een rosé arrangement. Beide zijn wij geen liefhebbers van rosé wijnen, dus kozen wij een Spaanse Verdejo uit Rueda. De wijnkaart heeft een ruime keuze en het prijsniveau is zeer redelijk. De bediening is uiterst vriendelijk en geeft je echt het gevoel, welkom te zijn.
Als amuse, rouleau van parmaham en Bettine geitenkaas met gekonfijte vijgen. Vervolgens een frisse couscoussalade met pittig gemarineerde gamba’s, groene asperges en wat mint. Ons hoofdgerecht bestond uit doradefilet met gewokte seizoensgroente en limoensaus. Omdat wij geen grote eters zijn kozen wij voor één nagerecht met twee kopjes heerlijke espresso. Alles was uitstekend van smaak. Wij hopen op een mooie zomer, zodat wij geregeld op het terras van de visbanken kunnen eten.
Tsjies .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
We staan op de mailinglijst van Brunel en dus valt er af en toe een teken van leven door de bus. En dan denk je toch: Verrek ja, Brunel, daar moeten we weer eens heen. Het werkt dus, zo'n lijst. Bovendien was het Lentemenu in de aanbieding en dat zag er goed uit. Brunel zit aan de Lage Gouwe maar daar merk je verder niks van, hooguit al je een tafeltje aan het raam hebt. De sfeer was er, zoals vanouds, lekker ongedwongen. De mevrouw die ons bediende, vertelde ons dat ze het prima vond als we het menu namen. Makkelijk voor de keuken, makkelijk voor de inkoop, altijd vers want een hoge doorloop. Daar zat wat in. Vijf hapjes, prima verzorgd, goed gecombineerd. En mijn drie gangen werden keurig getimed met de vijf gangen van de echtgenote. Vooraf had in de Vitello Tonnato. Simpel gerecht maar vaak verdronken in een soort mayonaise. De kok had zich ingehouden en het kalfsvlees was nog goed te proeven. De tournedos, lekker mals. De huiswijn erbij. Kortom, bij Brunel kunnen ze koken en bedienen. Which reminds me: Brunel, daar moeten we weer eens heen.
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Brunel hadden we al enige tijd in het vizier. Het historische pandje is prachtig gelegen aan de gracht. Zomers kun je hier buiten eten op het terras onder de Visbank. Het nodigt ons uit voor een nadere kennismaking. Omdat het enigszins chique oogt aan de buitenkant, bezoeken we eerst maar eens de website. We zijn benieuwd naar het prijsniveau. Dit blijkt erg mee te vallen dus een reservering is snel gemaakt.
Brunel is een prima keuze en ook van binnen zeer de moeite waard. Het interieur is verzorgd en verfijnd en de gerechten zijn smaakvol bereid en gepresenteerd. En dat voor zeer schappelijke prijzen, zoals het amusediner van € 27,50. Wel zou de bediening nog iets professioneler mogen zijn, zoals past bij deze ambiance. Iets minder losjes, iets meer accuratesse. Dan klopt het hele plaatje.
Twee van ons genieten van het vijfgangen amusemenu, de andere twee gaan voor het viergangen keuzemenu. We drinken er heerlijke biologische wijn bij. We hebben prima gegeten en komen zeker terug.
Olivier R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Jammer, dat is in 1 woord samengevat hoe wij het bezoek aan Brunel hebben ervaren. Vooraf een loempia die meer leek op een dikke lauwe pannenkoek. Waarom niet knapperig? Doperwtensoep dun als water. Zeebaars prima, maar pasta dik en melig. Bij het hoofdgerecht geen groente. Snel naar huis om van onze eigen koffie te gaan genieten. Voor € 80,- kun je echt beter terecht. Voor ons de laatste keer geweest.
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Voordat we naar het theater gingen hebben we hier afgelopen vrijdag met 4 personen gegeten. Wij vinden het bij Brunel altijd lekker uitgebreid en gezellig eten in een fijne ambiance voor een fantastische prijs! En dat maakt het ook dat we terug blijven komen. Nu ook weer voor het 4 gangen menu voor 20.15 euro gekozen. Dan vind ik het raar dat mensen hiervoor 3 sterrengerechten verwachten. Daar zijn andere restaurants gespecialiseerd in. Brunel is top voor een fijne no nonsense avond met veel gezelligheid en lekkere wijnen. Dus daarom ook voor de prijs kwaliteitverhouding een 9 voor het eten! Jas wordt fijn opgehangen bij binnenkomst, kaarsen maken het gezellig, kraanwater staat standaard op tafel (tegenwoordig ook eerder bijzonder in een restaurant dan normaal). Kortom, fijn dineren! Tot snel!
F.J. B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
eten was heerlijk: ongekende prijs-kwaliteitsverhouding bij het zogenaamde toppersmenu.
Bediening: vriendelijke studentes (was mijn indruk). laten misschien wel eens een klein steekje vallen tov van zeer ervaren obers in dure restaurants, maar daar is de prijs ook naar.

Geweldige plek, smaakvol, gezellig en locatie op een vd mooiste plekken van gouda in een mooi historische pandje.

Het is er altijd druk, want blijkbaar vinden velen dit een prima tent.
André V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
De kwaliteit en prestaties van culinair Nederland zijn onmiskenbaar gestegen in de afgelopen jaren, maar er blijven ook veel matige restaurants bestaan. Ze zijn niet slecht, maar ze zijn ook niet goed. Brunel is er zo één. Dertien in een dozijn. Wat uit de keuken komt, is best te eten, maar je zal er je vrienden niet op wijzen dat ze daar eens naartoe moeten gaan. Zo is het ook met de bediening gesteld, het is goed bedoeld, maar ze laat de nodige steekjes vallen. Ga eens kijken bij 'de Chinees' hoe ze het daar doen.
Koensmeele .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Een beetje late recensie, erg druk gehad dus bij deze: Op uitnodiging hier gegeten met m'n vrouw met z'n viertjes. Een leuk erg gezellig ogend dun lang restaurantje. Het was al een beetje besproken dat we t menu zouden eten, maar aangezien ik zelf kok ben en mijn vrouw vroeger in de bediening heeft gewerkt toch altijd nieuwsgierig naar de kaart gekeken. Zag er allemaal lekker uit. Maar goed, we begonnen met een lekker glaasje port en daarna 3 x de gerookte gans- en eendenborst, was zeer smakelijk. Mijn vrouw had de croutons met warme geitenkaas en truffelhoning, smaakte ook erg lekker. Daarna hadden we wildbouillon met ravioli van cantharel. Heerlijk goed stevig van smaak. Daarna 3x herten biefstuk met rode wijnsaus en pastinaken puree, sodemieter dat was lekker! Mooie saus en een heerlijke stevige puree, paste perfect bij elkaar, mooie combinatie. Mijn vrouw had de heilbot met tagliatelle en roomsaus, ook dit was wederom heerlijk. Als dessert hadden we een proeverijtje met O.a. Appeltaart en stoofpeertjes sorbet, ook dit was wederom verrukkelijk. Het geheel werd begeleid met een passend wijnarrangement en afgesloten met een goede Irish coffee, met de slagroom zoals hij hoort: lobbig en ongezoet. Nogmaals heerlijk gegeten en absoluut een aanrader. De precieze rekening weet ik niet, aangezien we op uitnodiging waren, maar aan de menukaart te zien is het heel betaalbaar voor geweldige kwaliteit!
Marian .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Leuk en gezellig restaurantje. Wij hebben hier gegeten tijdens de goudse restaurant week en konden daardoor niet kiezen van de grote kaart maar de kaart die speciaal voor deze week was gemaakt, was prima. Genoeg keus en heerlijk gegeten. De bediening was ook top het enige minpuntje is dat je moeilijk kan parkeren in de buurt. Maar ondanks de parkeer problemen komen wij hier zeker nog eens terug.