Bru 17 Habraken Vis

Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Zondagmiddag. Hapje eten. Niet gereserveerd, maar een vroege tafel lukte nog. Lekker gegeten. Klassieke mosselen en rode poon. Beide prima. Bediening vriendelijk, maar niet al te attent. Gemoedelijke sfeer.
KJGGP .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Afgelopen zondag heerlijk gegeten buiten op te terras. Als voorgerecht brood met smeersels. Geweldig brood, Pain de Mer, wat in de naastgelegen winkel te verkrijgen is. We hebben er gelijk maar twee meegenomen. Ook als voorgerecht de tapijtschelpen en gewokte mosselen genomen. Vooral de saus van de tapijtschelpen was verukkelijk. Als hoofdgerecht het delta menu. Drie soorten superverse vis, heerlijk gebakken. Vis die je elders niet snel eet, maar hier eet je wat er die dag vers voor handen is. Dit keer bestond het uit schol, rode poon en pieterman. Het menu zag er verder ook super uit. Alleen voor vlees kun je hier niet terecht. We komen hier zeker vaker terug. Al zul je zeker in de winter moeten reserveren. Want echt groot is t niet.
Jacques125 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Het adagio van zeeuwse vis is al bekend, maar dit restaurant heeft wat "over exposure" in de waarderingen !! Het is niet meer dan een houten krot waar de vis handig aan de man wordt gebracht . Tijdens deze tropische dagen, moeten de gasten genoegen nemen met temperaturen van meer dan 35 graden celcius onder de houten schroten, want meer is het niet. Het broodje haring bestond voor 50% uit uitjes en de calamares waren erg vet gebakken, mede doordat ze dik gepaneerd waren. Ik spreek nu over de winkel die geannexxeerd is aan het restaurant. De koks uit het restaurant kwamen alles uit deze winkel halen, dus het is één geheel. Vanwege alle lovende kritieken hieronder, mag men wel eens een iets comfortabele atmosfeer, met airco aanbieden, dit is niet meer dan een primitieve viskraam met soms goede vis.....
Dominique D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Lekker gegeten en leuk restaurant. Erg ongeïnteresseerd personeel. Moesten elke keer zelf vragen om nog een drankje en er werd niet gevraagd of we nog een dessert wilden. Personeel was erg jong en er leek geen leiding aanwezig te zijn. Erg jammer want het is echt een leuk restaurant.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitstekend geluncht bij Bru17. Pannetje traditionele mossels met frites, salade en sausjes. Alles was gewoon erg goed en ruim voldoende. Mossels waren van goede kwaliteit, smaakvol met een klein zoetje. Frites uitstekend en salade. Bediening is ook correct. Zeker aan te raden als je in Bruinisse bent.
Abbe-abbe .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Helaas een minder goede recensie. Aangebrande, te hard door-gebakken slib tong voorgeschoteld gekregen. Bovendien waren ze gefrituurd. Gewoon slecht eten. De baas wilde niet verder gaan dan een compensatie in de vorm van twee drankjes. Toen we zeiden dat we daarmee niet akkoord gingen, gaf hij aan niet te onderhandelen. Jammer, want het andere gerecht was wel prima.
Beste meneer,
Deze reactie hadden we helaas al verwacht. Wij nemen natuurlijk elke klacht serieus. In uw geval waren 2,5 sliptong opgegeten voordat de klacht kwam. Dit is op zich al erg laat wanneer het niet smaakt. Onze koks zijn oprecht van mening dat de tong zoals die terug kwam in de keuken in orde was, zo niet dan zijn wij de eerste om een en ander te compenseren. Desalniettemin hebben wij u 2 drankjes aangeboden. Vervolgens bij het afrekenen bepaald u dat u 10 euro wilt afrekenen voor de sliptong. En inderdaad in dat geval onderhandelen wij niet, ondanks het dreigement dat wij dat zullen merken. Achteraf in de vorm van deze iens recensie (dezelfde avond). Ik betreur het in ieder geval dat u niet tevreden was, maar voelde me toch genoodzaakt wat informatie aan uw recensie toe te voegen.

Reactie van proever:

U reactie klopt niet.
Ongeveer de helft was opgegeten. De rest hing compleet verpieterd en hard doorbakken aan de graad. Uw medewerker kwam eerst terug met het aanbod van twee drankjes ter compensatie. Wij wezen dat af. Vervolgens ging zij voor overleg naar u in de keuken en kwam terug met het aanbod 5 euro van de rekening af te halen. Wij gaven aan dat dat hetzelfde was als twee drankjes en wezen het af. We stelden haar voor de helft van de ene gerecht te betalen (10 euro). Pas daarna kwam u op de proppen met de melding niet te onderhandelen. Op zich is dat al een vreemde opmerking bij een klacht. Het gaat niet om onderhandelen, maar om een klacht. Daarnaast begon u met onderhandelen. Uw medewerker was degene die 5 euro i.p.v. drankjes aanbood. Overigens probeerde uw medewerker, na onze klacht, eerst gewoon af te rekenen en nam de klacht niet serieus. De slip-tongetjes waren slecht. Kan overigens een keer gebeuren, maar accepteer dat gewoon. Het andere gerecht was prima.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier op 04-06-2016 bij afhaal restaurant gehaald en aan grote picknick tafel kunnen consumeren. Bru 17 bestaat uit een restaurant gedeelte ( zeer goed) en een afhaal gedeelte. Daar dit één van de weinige restaurants is waar onze hond niet binnen mag kunnen wij hier niet naar het restaurant gedeelte. Wij komen alleen met mooi weer in Zeeland en dan kan de hond qua temperatuur niet in de auto blijven, Dus dan bij de afhaal. Persoonlijk vind ik hier dat de haring één van de beste is !! Heerlijk ieder twee haringen en een goed gebakken schol genomen en je zit voor weinig geld goed te eten. Als wij naar of van zeeland gaan is het altijd onze stop voor een lekker en betaalbare lunch.
Beste martinawbosma, bedankt voor uw fijne recensie, heel goed te horen dat ook de winkel u bevalt.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Gisteren gegeten in de Bru 17 zoals wel vaker,wat nooit veranderd is de prettige sfeer,leuk goed personeel,die tijd nemen om een vraag te beantwoorden,en natuurlijk het eten dat uitstekend was,prima hoor tot de volgende keer....
Victor G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ongedwongen, informeel met een hoog niveau. Heerlijke gerechten van verse vis, Oosterschelde kreeft en veel verschillende schelpdieren met zorg en liefde optimaal bereid in een super gezellige ambiance. Bediening is attent en erg aardig. Een echte aanrader
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Gisteren voor het eerst bij visrestaurant BRU 17 in Bruinisse gegeten. We kozen alledrie voor het Deltamenu: drie soorten vis, in dit geval kabeljauw, rode poon en wijting, lekker knapperig op de huid in boter gebakken. Geserveerd met heerlijke frites en een smakelijk aangemaakte salade, gecompleteerd met eigengemaakte mayonaise en verse ravigottesaus. De Chardonnay matcht er uitstekend bij. De bediening was bovendien erg vriendelijk. Kortom, heerlijk gegeten in een eenvoudige, maar gezellige en knusse ambiance met prachtig uitzicht op de vissersschepen in de haven. Hier komen we beslist terug!
Petravz .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wij hebben vorige week bij Bru 17 gegeten en het was weer een groot succes!
Dit keer niet de mosselen, die er erg goed zijn. Maar het menu met een voorafje van kokkels en schelpjes, super lekker. Daarna hele verse skrei en een heerlijk toetje (lemoncheese cake).
De bediening is heel vriendelijk en efficiënt, en je zit er heel gezellig met een brandende houtkachel en uitzicht op de vissershaven!
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gisterenavond wederom genoten bij Bru 17. Het menu bestond dit keer uit overheerlijke palourdes en vongoles met lentegroentes in een soepje en brood. Het hoofdgerecht was voortreffelijk: skreifilet met een mosterddakje en gekookte aardappelen en groenten. Het verrassendenagerecht was een cheese-lemontaartje met koffie-ijs.
De bediening was als altijd heel vriendelijk en voorkomend, de kwaliteit van het geheel uitstekend!
Coby968 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We komen graag bij Bru 17 Habraken Vis. De laatste keer hebben we weer ontzettend genoten!
Vooraf oesters gegeten. De serveerster was erg vriendelijk en liet ons de keuze, rauw in combinatie met gegratineerd. Ze Zeeuwse creuses waren heerlijk. Het hoofdgerecht pasta met vongole was subliem. De pasta werd opgediend met Vongole schelpen, mosselen en scheermesjes. Heel erg smaakvol. Mijn partner had een visschotel, smaakte ook erg lekker.
Daarbij een Portugese witte wijn, deze paste goed bij onze visgerechten. Bru 17 ligt in de haven van Bruinisse en is echt een toppertje!
ASed .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Heerlijk geluncht bij Bru 17. Het is zinvol tevoren te bellen of er plaats is om te eten, omdat er
's avonds wel eens een gezelschap komt. Je proeft dat de vis vers is. Er wordt gevraagd of er voldoende frites zijn en er wordt indien wenselijk bijgevuld. De bediening is vriendelijk en enthousiast. De locatie is ook geweldig. Ja, Bru 17 krijgt van ons nog regelmatig een bezoekje.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Wat blijft het altijd een feest om in Bruinisse bij Bru17 schelpjes te gaan eten. We hielden het deze keer bij meerdere voorgerechten. We begonnen met 6 gegratineerde oesters (creuses), 3 met kaas en 3 met kruidenboter. Daarna de kokkeltjes (in Pernod, knoflook en een heleboel verse kruiden), scheermessen met tomaat en verse basilicum, en kokkeltjes (de palourdes waren op dus dan maar kokkels) in bouillabaisse gekookt. Alles was even heerlijk, vooral met het Pain Mer brood dat we heerlijk in het kookvocht van alle schelpen hebben gedoopt. Al met al een aanrader als je in Bruinisse bent om te gaan eten!
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Voor de tweede maal heerlijke mosselen gegeteten.
Bediening was top, vriendelijk en kennis omtrent het menu.
Menukaart staan voldoende keuzes.
Een echte aanrader om eens lekker te genieten van de duurzame visserij alhier.
Als wij ooit weer in de buurt zijn gaan wij zeker eens terug.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wow, wat een uitleg. Bodemcultuur,hangcultuur ( mosselen ). Oosterschelde kreeft. s Morgens alle vis gevangen , s middags op je bord. Wat erg prettig was dat op de kaart stond dat de schol gefrituurd werd. Voor mij een reden om het niet te nemen. Zonde van de vis. Aardige bediening,bier van de tap kwam van Texel ( grappig ).lekker geluncht met broodje wilde paling en Zeeuwse vissoep.Voor herhaling vatbaar. Ook erg geschikt voor mensen met kinderen..
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Zondagmiddag om 16 uur: alle restauranttafeltjes leeg (behalve de grote tafel achterin waar personeel at). Bleken allemaal reserveringen te zijn voor later op de dag/avond. Op terras voldoende plaats, maar wij wilden binnen. Kregen bij hoge uiterzondering tafel 1 (bij de deur). De mevrouw die bediende, meende mij op een vinnige toon te moeten corrigeren omdat ik de menukaart zelf pakte bij het langslopen. Gezicht van deze mevrouw bleef een uur lang op 'storm' staan! Van het lekkerbekjes-menu was de frites enigszins taai, was de beslaglaag van het lekkerbekje veel te dik en niet krokant.
Jammer, vergeleken met bezoeken in 2014 krijg ik de indruk dat dit restaurant door de drukte aan kwaliteit heeft ingeboet. En gastvrij en vriendelijk personeel kan een bezoek maken of breken!
Carlitacreations .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Op woensdag gegeten, tot onze verbazing een bijna volle zaak. Dus reserveren is een aanrader. Kregen een tafeltje bij de deur, maar mochten ook nog wisselen als we een ander tafeltje wilden. Als amuse kregen we een zalmrilette, die we de volgende dag in de viswinkel direct gekocht hebben, een streling voor de smaakpapillen. De garnalensalade was lekker fris en de vissoep lekker op smaak en goed gevuld. Als hoofdgerecht gewokte kreeft gegeten, een heel bijzonder gerecht met o.a. gember, pepertjes en koriander. Super lekkere zeetong met citroen ,
met lekkere dikke frieten en drie zelfgemaakte sausjes. Aankleding fris , simpel, maar past echt bij de sfeer van de zee. Bediening is super vriendelijk, goed overleg over de wensen van de gast. Kortom een top zaak! Komen zeker terug, eerlijke verse gerechten.
Mariannecketting .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Naast de viswinkel vind je het restaurant Bru 17. Een stoere, eenvoudige inrichting waar je simpele kibbeling (maar dan wel de lekkerste) tot (in seizoen) de Oosterscheldekreeft kunt eten. Verschillende soorten oesters, waaronder de Zeeuwse platte en tapijtschelpen of scheermessen. Zo uit zee op je bord. Verser kan niet. De zilte zaligheden zijn met veel creativiteit klaargemaakt door chef Joost. Van heel simpel tot Aziatisch geroerbakte kreeft. Lekkere schol of tarbot. Alles is hier lekker.