Brouwerskolkje eten & drinken

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Terras
Geijk E.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016

Martin en zijn personeel hebben ons een heerlijke avond gegeven.
Eten en service van hoog niveau.

Bedankt en tot de volgende keer.
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de lunch hadden wij de sandwich met beekforel en de kleine kaasfondue. Alles goed klaargemaakt en smaken goed in balans. Goede cappucino (de koffie is gelukkig hier geen sluitpost). Aardige en attente bediening in een leuke ambiance. Redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Prachtige plek in namiddag heerlijk in zonnetje kunnen zitten. Bediening was matig niet heel druk maar toch even moeten wachten op wat aandacht. Eten was ook middelmatig. Dit was voor ons de 2e x. De eerste keer was het lekker.
Avancitters .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Uitstekend gegeten met 6 personen bij Brouwerskolkje. Vooraf oesters (helaas geen citroen erbij, maar dit werd keurig vermeldt vooraf). Hoofdgerecht Kabeljauw ook zeer smakelijk. Bediening korrekt en plezierig, ambiance zeer gezellig bij open vuur centraal in restaurant. Aanrader en duidelijk hoger niveau dan andere restaurants in omgeving.

Nienke D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
ontspannen sfeer, gezellig zonder opsmuk.
fijne bediening, niet te formeel.
Seizoensgebonden gerechten. Niet al te grote kaart, maar wel met gevarieerde keuze.
Ook voor de vegetariër voldoende aanbod.
Heerlijk eten, alsof je eet bij een restaurant met een ster! Maar dan zomaar, bij verrassing...
tweede keer dat we hier zijn geweest , en weer zalig en gezellig..

DrB .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Met vier personen een diner bij dit restaurantje in het bos. Zoals gewoonlijk werden we niet teleurgesteld. Wij kozen voor het driegangenmenu, waarbij het geen probleem was om ook gerechten van de normale kaart te kiezen. Brood met boter werd direct op tafel gezet.
De voorgerechten (3 oesters, verschillend bereid, gevogeltebouillon en een kleine kaasfondue), waren erg smakelijk. Ook op de hoofdgerechten (patrijs en kabeljauwfilet) was niets aan te merken. Als nagerecht kozen we crème brulee en een kaasplankje. Ook weer prima.
Volgens de expert onder ons was de wijnkaart verrassend en goed.
De service was vriendelijk en attent en gaf goede tips en uitleg. Omdat er op deze dinsdagavond maar weinig personeel was, was het soms moeilijk om iemand te vinden voor een vraag of bestelling.
Het decor: leuk, passend bij een restaurantje in het bos. Mooie ronde open haard die flink wat warmte geeft.

Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wij hebben hier met vier personen gegeten op een mooie avond.
Om wat meer privacy te hebben hebben wij er voor gekozen om binnen plaats te nemen.
De bediening was die avond zeer matig, zeker best wel vriendelijk, maar heeft werkelijk geen idee waar het om draait, als je gasten ontvangt. Voor ons een reden om hier voorlopig niet meer te komen.
De grootste ergernis was, dat de gerechten niet voor alle vier ongeveer tegelijk werden uitgeserveerd, terwijl wij allen het zelfde gerecht hadden gekozen, er zat echt 5 minuten tussen en dan krijg je van die gesprekken van , ga maar eten anders wordt het koud, dat is zonde - nee, de rest komt vast zo - maar nee dus. Ook werden de heren eerder bediend dan de dames (zo ging het ook eerder met het uitreiken van de menukaarten en het opnemen van de bestelling) De drankjes werden niet bijgevuld, we moesten er elke keer om vragen. Het was er ook niet bijzonder druk of zo, dus geen reden om het niet goed te doen.
Dat is dan weer erg jammer, want het eten was op zich goed. Maar het zou zo fijn zijn als de horeca meer in de opleiding van de bediening zou investeren, want dat maakt de beleving compleet.
JohannesG .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
De afgelopen maanden 2 keer bij Brouwerskolkje gegeten. Ene keer prive, andere keer met een aantal collega's. Beide keren heerlijk gegeten. Zowel de vis als vlees gerechten smaken er goed en mooi gepresenteerd. Prijs/kwaliteit is mooi in orde, sfeer ongedwongen. We komen er zeker terug.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Deze week alleen een menu, in verband met de restaurant week. Maar het was toch mogelijk om ook wat van de à la carte kaart te bestellen. Mooie ogende en smakende paté van duinkonijn. Een dampende kaas fondue met crudités en brood, daarna een lekker stukje vis en een mooi gegaarde, malse lamsfilet. Alleen zonde dat de borden en gerechten niet warm genoeg zijn. De chocolade compositie was goed.
Bediening vriendelijk. Het restaurant was zeer goed bezet en dan is de akoestiek erg slecht.
HCB W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Bij de nieuwe eigenaar gegeten. Hij is zeer verfrissend na de vorige eigenaar.
De ruimte is nog altijd wat beperkt, maar plezierig ingericht. Het eten smaakte goed en voor de prijs uitstekend. DE bediening was attent, maar iets te amicaal.
Madeleine K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Gezellige ambiance en makkelijk parkeren. We kwamen hier meestal 4 keer of meer per jaar, meestal om iets te vieren. Ditmaal met 2 vrienden als gasten erbij. Nogal veel herrie binnen toen we arriveerden; iets aan de akoestiek doen lijkt ons nodig. Geen brood op tafel, wel prima gratis water.
Reuze aardig meisje dat ons bediende met heerlijke Merlot (rood), Pinot Noir (rood) en Verdejo (Spaans, wit). We bestelden 3x carpaccio met eendeleverkrul en 1x Thaise viscurry. Ik vroeg de sla bij de carpaccio apart te serveren - werd na klein protest van een lid van het mannelijk personeel - kennelijk niet de eigenaar - toch netjes door de kok gedaan. Hoofdgerechten: overheerlijke skrie (soort kabeljauw), prima hertefilet, goede saté ajam en lamsfilet. Alles mooi verzorgd.
Maar toen begon de ellende: we hadden 1x Vlaamse friet besteld - want friet bakken kunnen ze hier prima en ook in prettig formaat. De friet werd vanaf achter mij op tafel gezet en het bijbehorende schaaltje met mayonaise kwam op mijn gloednieuwe feestkleren terecht (trui, vest en lange broek). Ik schrok enorm, want ook mijn vierdubbele lange ketting zat vol met mayo, en ik durfde me niet te bewegen uit zorg dat de vette mayoklodders zich zouden uitbreiden over de rest van mijn kleren. De man excuseerde zich niet, maar zei dat hij het niet expres had gedaan. Met de 4 aanwezige servetten probeerde Ik de mayoklodders te verwijderen; de man was intussen een doekje gaan halen. Dat duurde een tijd, ons eten werd een beetje koud, tenslotte kwam hij met een nat blauw doekje. Ik heb voorzichtig gepoetst wat ik kon, hopende dat ik het vet niet te veel in mijn kleren zou wrijven. De man kwam na een tijdje terug en vroeg of er nog iets nodig was; 'ja,' zei ik, "graag schone servetten." Hij zei nogmaals dat hij het niet expres had gedaan. Toen werd ik echt kwaad. "Dat zou er nog bij moeten komen," zei ik, "ik was niet op de gedachte gekomen dat u het expres zou willen doen." Hij zei toen dat ik naar een stomerij zou kunnen gaan. De - goede - desserts kwamen: hangop en chocolade cream pie, plus 2x brandende créme brulée. Plus 3x koffie (ik drink geen koffie); het aardige meisje had een klein stukje brownie extra voor mij bij het kopje van mijn man gevoegd. Ik kreeg het koud, want mijn trui was nattig van het schoonmaken. De c.v. bleek uit te staan, de kou kwam via het raam. Onze gast klaagde dat het damestoilet ook al zo koud was. Ik meldde dit aan het meisje en die vertelde dat het kwam door de open haard in het midden waardoor de c.v. soms afsloeg. Ze wisten ervan. Vervolgens ging mijn man naar de balie om af te rekenen en verzocht om vermindering van de rekening met 7 euro - wij gaan regelmatig naar de stomerij, dus we kennen de kosten. "Dat kan niet,"zei de man, "ik moet een bon van u hebben, en die moet u maar brengen." Wij wonen op ruim 10 km van het restaurant. Mijn man zei dat hij er niets voor voelde om daarvoor speciaal terug te komen en toen zei de man dat er "met u niet valt te praten." Mijn man zei toen: "Dan geef ik geen tip", "maar het meisje verdient er wel één en dan moet u daar maar voor zorgen." Dat zou hij doen. Bij het afscheid zag ik hem niet meer, het meisje was vriendelijk tot het laatste moment. En de kok doet prima werk. Die man is ONPROFESSIONEEL. We komen hier niet meer terug totdat hij er weg is.
Lorainedejong .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisteren middag met man en hond na een strandwandeling aan komen rijden bij dit restaurant.
Wij hadden ons genesteld bij de knusse open haard en hebben 2 heerlijke smaakvolle merlot besteld. Er was overigens een ruime keus aan mooie wijnen per glas.
de carpaccio met eendenleverkrullen was zeer smakelijk en prachtig opgemaakt. Ook de ossehaas puntjes waren zeer mals en smaakvol.
Wij waren blij verrast met dit pareltje aan de rand van een bijzonder mooi bos.
En dan zijn wij ook nog reuze te spreken over de bediening. Vriendelijk en attent . Tot aan snoepjes voor onze trouwe viervoeter aan toe. Kortom wij zullen dit gemoedelijke sfeervolle restaurantje vaker bezoeken in combinatie met bos of strandwandeling.
DrB .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Heerlijk uitgebreid geluncht in dit kleine restaurant in het bos. Wij kozen voor het viergangen wildmenu. Een alternatief voorgerecht (carpaccio) was geen probleem. Zowel de carpaccio als de leverterrine van gevogelte waren zonder meer goed. Als tussengerecht een heerlijke paddestoelenbouillon. Ook op het hoofdgerecht (roodpootpatrijs) was niets aan te merken. Het kaasplankje als nagerecht was OK, maar de kok was iets te scheutig omgegaan met de drank bij de geflambeerde crème brulée. Jammer dat er geen amuse of in ieder geval wat brood bij het aperitief werd geserveerd.
De service was vriendelijk en attent.
De inrichting is eenvoudig maar gezellig. Het was alleen wat koud, ook omdat de open haard niet werkte.
EllenBoer .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Bijzondere avond beleefd bij Brouwerskolkje. Lekker gegeten; wild is een aanrader! Warme sfeer met openhaard inzet midden en ondanks de niet heel groet ruime een goede akoestiek. Persoonlijke en gastvrije bediening maken het geheel tot een complete ervaring.
Janine K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Vanwege ons trouwdag hier gegeten. Het eten (hert, vis en sate) was prima. Dit gold ook voor de bediening. Helaas was de tournedos die de andere 3 personen kregen niet alleen karig maar ook niet mals. De saus was smaakloos. Omdat we erg lang op ons eten moesten wachten en niet weer hierop wilden wachten hebben we hier niets van gezegd. Verder tochtte het op de plekken aan het raam. De open haard was gezellig maar kon hier niet tegenop verwarmen. Verder moet je voor alles extra bijbetalen (bijv. patat). Al met al vrij karig matig eten voor een veels te hoge prijs. Wij zullen dan ook niet meer teruggaan naar dit restaurant. Wel jammer omdat wij hier op deze mooie locatie meer van hadden verwacht...
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Slecht eten. Eigenaar staat in de keuken en heeft niks gedaan met onze feedback. Antipasti was een klein bord met een paar plakken vlees die oud smaakten. Je betaalt veel voor weinig en onsmakelijk eten. Heel erg zonde voor op zo'n prachtige locatie.
Nikkie01 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Met een grote groep het herfstmenu gegeten. Als voorgerecht een lekkere terrine. Als hoofdgerecht hertenfilet met rode kool en aardappelpuree met zuurkool. Erg smakelijk, de porties puree en rode kool waren helaas aan de kleine kant. Sinaasappel creme brulee als nagerecht. De bediening was vriendelijk en de locatie is mooi en gezelling. In tegenstelling met andere recensies werd ons wel gevraagd of wij af wilden sluiten met koffie of thee. Zeker een restaurant om nog eens te bezoeken.
Keukengeheimen .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2014
3 gangen menu voor 34.50 gegeten, voorgerecht quinoa kwartel, slordig, zompig en niet echt lekker, springrol oké maar niet speciaal, schelvis was men enthousiast over, duinkonijn, in onhandig diep bord met een soort bruine dreksaus geen seizoensgroenten gezien, wel te zwart gefrituurde pomme dauphine, kaasplanken karig en saai, crêpes, niet gaar, te veel drank!
Bediening ongeïnteresseerd! Locatie leuk!
D. V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Menu van 34,50 met uitstekend voorgerecht (Californian roll), heerlijk fris, hoofdgerecht van schelvisfilet eveneens prima, maar partner met duinkonijn trof het iets minder, o.m. door vergeten van hartige seizoensgroente en ook verder een beetje flauw. Dessert van geflambeerde crêpe met sinaasappelsaus en ijs eveneens niet top, want pannenkoekjes waren niet echt gaar. Slechts een glas wijn (geen vraag naar meer), maar wel voldoende water. Koffie achteraf werd eveneens niet gevraagd. Per saldo lijkt bediening op het moment dat wij er waren niet echt gericht op gasten, zo lijkt het. Plek is overigens schitterend, en alleen daarom toch een aanrader.
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Vanavond gegeten bij het Brouwerskolkje. Het eten was prima, er viel niets op aan te merken. De bediening vonden we te nonchalant. We misten een lekker stukje brood op tafel, er werd niet gevraagd of we nog een tweede glas wijn wilden, de koffie en de thee werden ons ook niet aangeboden. Tussen de gerechten moesten we lang wachten tot de borden werden weggehaald.
Jammer, dit restaurant staat een prachtige locatie. Met iets meer aandacht voor de sfeer zou het een adres zijn om weer terug te komen.