Brouwerij Troost Westergas

Pazzanistraat 27 1014 DB Amsterdam Nederland Kaart
31-207371028

Over het restaurant Brouwerij Troost Westergas

Feest met bier en burgers

De tweede locatie waar Troost bier gebrouwen, gebotteld en verkocht wordt. Daarbij past een heerlijk menu vol burgers en flammküchen uitstekend. Hoge kwaliteit en sfeer midden in het Westerpark van Amsterdam. En als je een feestje hebt is een eigen muurtap wel zo gemakkelijk.

Meer informatie over restaurant Brouwerij Troost Westergas

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag 16:00 - 03:00
Zaterdag 12:00 - 03:00

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Brittany C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Een leuke avond. Lekker eten, goede drankjes, maar de muziek was veel te hard.
Appels E.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Sfeervolle plek met eigen brouwerij en dus grote keus aan heerlijk bier. Kaart is simpel, voornamelijk hamburgers, maar goed klaargemaakt en netjes geprijsd -hoewel de side dishes zoals frites wel net wat te duur zijn. Je gaat hier toch voornamelijk naar toe om te borrelen en daar past het eten perfect bij. Bediening is zeer vriendelijk maar kan af en toe iets oplettender zijn, hoewel het erg druk was dus dat is begrijpelijk. Kortom: perfecte plek voor een vrijdagnamiddagborrel met wat simpels te eten bij de drankjes. Akoestisch is het wel problematisch want je kunt elkaar slechts met moeite verstaan als het vol is.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
mooie industriele omgeving waar zelfs eigen bier wordt gebrouwen
E E.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Ik ben nu een aantal keer drankjes komen drinken bij TROOST. Hele leuke plek en leuke sfeer. De bediening is ook vriendelijk maar niet altijd even oplettend. Alle keren dat ik hier ben geweest moest ik wel één of meerdere keren naar de bar lopen om mijn drankjes te bestellen, omdat de bediening mij voorbij liep (zowel binnen als terras).
Ik blijf terug komen, maar er zijn wel verbeteringen voor het bedieningspersoneel.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gisteren aten wij bij Troost Westergas. Het was heel druk en gezellig. De bediening was heel vriendelijk en attent. Ons commentaar op de de Vegan burger (droog) werd herkent. Meer mensen hadden er kennelijk over geklaagd. We hadden een koffie of iets dergelijks verwacht als genoegdoening. Maar dat zat er niet in. De Classic burger, frieten en Cheesecake waren (gelukkig wel) goed.
Lewis K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Lekkerste Burger van Amsterdam...punt! Leuk zweer en heeeel lekker bier. Vrienden van mij hebben ook de Ribs gegeten...niet de grootste portie maar heerlijk. Heel druk dus book book book!
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Maandagavond samen met vrienden bij dit restaurant gegeten. We kwamen vanaf de naastgelegen televisiestudio en zochten nog een leuk plekje voor een snelle hap na de uitzending.

Ik had een heerlijke vegetarische burger van linzen en quinoa met champignons en avocado op een witte tarwebol. Ook de speciaal biertjes die ze hier hebben zijn heerlijk en dat voor een leuke prijs. Zeker aan aanrader dit restaurant!
Henriette P.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Fijne plek met heerlijke burgers en uitstekende bediening. Zelfs voor iemand die niet van burgers houdt!
SamPollatu .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten! Heerlijke burgers, zoete aardappelfrietjes en cheesecake en uiteraard zelf gebrouwen lekkere biertjes! Leuke en vriendelijke bediening.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooie locatie, snelle en vriendelijke bediening, goed bier, en de The Classic Blonde d’Aquitaineburger met cheddar, bacon, piccalillymayo, sla, tomaat, augurk en jalapeños op een briochebol was echt fenomenaal lekker, vooral door de jalapeños. Wel iets te veel vocht op je plankje, maar goed, dat draagt wel bij aan de versheid van de bite. Al met al, aanrader voor de bier en burgermens!
Elke S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Dit is echt een aanrader! Ik hou niet van bier, maar hier hebben ze heerlijke varianten. De sfeer is heel gezellig, het personeel is vriendelijk en werkt hard. Er is ons vaak nieuwe drankjes aangeboden. De burgers zijn heerlijk en ook de spareribs vallen zo van het bod af. De zoete aardappelpatat is ook een goed bijgerecht. Kortom, heerlijk in ontspannen sfeer tussen 'jong publiek' genieten van biertjes en burgers!
Hijme S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De groep waarmee we hier onlangs aten bestond voor de helft uit vegetariërs, geen probleem. Zelf heb ik uit solidariteit de veggieburger genomen. Lekker pittig, zeker niet die laffe smaak die je nogal een treft bij veggie-burgers. Friet: lekker maar weinig. Salade: mwah ..., een beetje teveel azijn naar mijn smaak.
Dan het bier, daarover kunnen we kort zijn: uitstekend. Maar dat mochten we natuurlijk verwachten. De lager beviel mij vooral.
Erg jammer vind ik heg dat het binnen véél te lawaaiig is, de muziek staat te hard. Met een groep eten is er wat mij betreft uitgesloten, je kunt elkaar alleen maar toeschreeuwen. Gelukkig konden we uitwijken naar het terras.
Joëlle S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het eten hier is goed, maar ik heb er een aantal keer gegeten, en maar 1 keer daarvan was het zo dat het vlees echt goed gaar was.
De toevoegingen zoals cheddar, bietenmayonaise etc. die vermeld worden op de kaart, zijn nauwelijks terug te proeven.
De zoete aardappelfrietjes die je erbij kunt bestellen zijn wel erg lekker.
De ruime keus bieren zijn natuurlijk ook een pluspunt.

Ik heb hier vier keer gegeten, en ik kom vast ook nog wel eens terug. Ik raad het aan voor mensen die gewoon gezellig van het Westerpark willen genieten, en zin hebben in een megagrote burger!
Groteflis G.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Hier eet je op een bijzondere locatie op het Westergasterrein. Eind van de middag kan je in het zonnetje op het terras eten. Of je drinkt er een session IPA met slechts 3,8% alcohol als aperitief. Binnen kan je door een glazen wand het werk in de brouwerij volgen.
Op de kaart staan vooral de burgers waar de bierminnende hipsters op vallen. Mijn burger van de week was uitstekend, zeer smakelijk vlees met daarbij goed gebakken biologische frietjes met als verrassing zeer lekkere zelfgemaakte mayonaise. Eindelijk een burger die me beviel.
Vergeet hier de bier & wijn combinaties (waar Iens op gespitst is lees ik bij de schrijftips) . Hier ben je in een brouwerij met een dik dozijn aan ter plekke gebouwen bieren.
Profiteer daar dan van. Bier combineert vaak veel beter met gerechten dan wijn, de Troost IPA combineert goed met een Burger. De amber Ale, gebrouwen met gekaramelisseerde mout, doet het nog beter met vlees. Lemon Cheesecake als dessert met een 'Honingblond' bier erbij gaat prima. Mijn tafelgenoot was zeer tevreden over de speciale Flammkuch, een klein gerecht maar wel lekker. Troost huist in een groot pand, is eenvoudig maar doelmatig ingericht. Minpunt is de ventilatie die je beneden zowat van je tafeltje blaast. Boven is het comfortabeler en daar heb je op woensdagavonden ook zicht op de musici. Beneden kan je ze nauwelijks zien spelen, ze zitten verstopt in een soort orgelbak.
De bediening is vriendelijk en snel, een mix van ervaring en enthousiasme. Je krijgt er waar voor je geld.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Hier gereserveerd op een woensdagavond. Heerlijk op het terras gezeten, met jazz op de achtergrond!
Eerst lekker geborreld met bitterballen, daarna twee heerlijke hamburgers gegeten met nog meer biertjes.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Troost! Heerlijke bieren, dat om mee te beginnen! En dan ook nog comfortabel eten, geserveerd door prettig, fris personeel! Heerlijk zo'n toptent in de buurt!
S N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Mooie plek voor een prima burger. En natuurlijk een lekker biertje. We hadden dit keer allebei de visburger en dat is een aanrader!
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Bij Troost brouwen ze hun bier zelf, ter plekke, en in Brouwerij Troost Westergas kun je ook bier kopen voor thuis of in het park, een rondleiding krijgen of zelfs huur-brouwen. En ook wat eten! Buiten lekker vol, binnen lekker leeg, bovendien koel. We kozen Weizen (4.75) en Honingblond (4.50), de laatste blijkbaar in de race voor lekkerste bier van Noord-Holland. Heerlijke bieren. Als hapje spareribs (13.00) 2 hele ribs op de plank, uiteenvallend bij aanraking, sappig vlees heerlijk, gemarineerd en pittig gekruid, met knoflook en bbq-saus, de laatste met verrassende rooksmaak. Verse frites met verse mayonaise (3.75) paste er goed bij. Tweede bier niet nodig, kregen als vanzelf gekoelde fles water met 2 glazen op tafel. Tot slot Flammkuchen speciaal / van het bord (6.00) met brie, honing, walnoten en truffel, lekker zoet, bodem een beetje matse-like. Geslaagd concept, veel biersoorten, afwisselende kaart met veel keuze. We gaan gewoon terug om de andere smaken te proeven.
Pam H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Erg lekker gegeten. Ik had de veggie burger met zoete aardappelfrietjes! Wel waren ze de frietjes 'vergeten' en heb daar op moeten wachten tot ik mijn burger al op had. Erg jammer. Ook slordige bediening waar geen wijken afgesproken waren. Of 24/7 klanten ze langs kf helemaal niet. Veder lekker bier en mooi locatie en decor. Kom zeker vaker terug
Pascal B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Prima bier en burgertent, verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar wel een goede sfeer. Met een wekelijkse speciale hamburger.