Brouwerij Troost de Pijp

Cornelis Troostplein 21 1072 JJ Amsterdam Nederland Kaart
31-207371028

Over restaurant Brouwerij Troost de Pijp

Brouwketels als decor

Troost biedt bij zijn grote collectie aan huisgebrouwen bier (en zelfs een gin) een een heerlijk menu vol burgers en flamküchen. De tweede vestiging in het Westerpark organiseert rondleidingen door hun brouwerij. Achter de ramen en boven de bar zie je de grote zilveren brouwketels borrelen. Wat wil je nog meer midden in de Pijp?

Meer informatie over restaurant Brouwerij Troost de Pijp

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag 16:00 - 03:00
Zaterdag 14:00 - 03:00

GittaGitta .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heel fijn restaurant. prettige sfeer.Hamburgers van Vegan tot Original. Bier van zoet tot stoer. Publiek van jong tot oud. Reserveren is wel aan te bevelen, want hier is het altijd druk (en gezellig), maar tegelijkertijd ook intiem.
Sebastian W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij brouwerij Troost in de Pijp. Het was een geweldige avond. Ze brouwen niet alleen heerlijk bier maar distilleren ook lekkere Gin. En daarnaast serveren heerlijke snacks en goed gebalanceerde burgers. Al direct bij binnenkomst was de service top, zowel de host, barvrouw en de bediening gaven een goede service. Wij willen vooral Doortje bedanken voor de geweldige avond!
Marc J.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitstekende hamburger-friet-tent met goed zelfgebrouwen bier in een Quartier Latin-achtige omgeving. Alleen voor wie van Hollandse stiptheid houdt, is Brouwerij Troost geen aanrader. De bediening is rommelig georganiseerd.
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een heel erg lekkere vegaburger gegeten hier (er is ook een veganburger). Jammer dat de portie friet erg klein is (zeker gezien de prijs). Nog eentje bij moeten bestellen... Service is prima in orde. Wel is het erg lawaaierig en druk, en doordat de tafels heel dicht op elkaar staan kun je elkaar nog maar nauwelijks verstaan.
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten! De zin 'lekkerste hamburger van Amsterdam' is ook gevallen.

Samen met heerlijke biertjes en ontzettend vriendelijke staff hebben wij niks te klagen gehad. Aanrader!
Jacqueliene D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten en voor een mooie prijs, alleen de spare-ribs waren wat aan de flauwe kant. Verder is het een leuke plek met aardig personeel.
Mdmunk16 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Lekker gegeten, bediening is soms wat onhandig maar wel heel aardig en vriendelijk. Open sfeer op een top locatie. Heerlijke biertjes, in combinatie met een van de burgers erg lekker. Aanrader!
Celeste C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gisteravond een burger en zoete aardappelpatat gegeten! Was heel lekker! Leuk om de verschillende biertjes te proeven, en zeker aan te raden om een gezellige vrijdagavond door te brengen! Service was vrij snel ondanks de drukte.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Super ervaring. Alles lijkt om smaak te gaan bij deze brouwerij. Een goed assorti huisgemaakte bieren, uitgebalanceerd van smaak. Niet echte toevoeging op de bieren die er al zijn (zoals oedipus) maar wel gewoon lekker. De burger is gemaakt van goede ingrediënten, maar is wat slap en valt uitelkaar. Ook is het rundvlees te zacht van smaak tegenover de sterk smakende crispy bacon waardoor de balans zoek is. De spareribs waren subliem. Zeer lekker gemarineerd, niet te vettig. Cheesecake had een kruidige donkere koek met goede cheese mengsel die een lekkere citruszuur had.

Dit alles is gelegen in een mooi oud klooster in de pijp. Fraai ingericht met ouderwetse meubels. En uiteraard zicht op de brouwerij.

Personeel was keurig. Persoonlijk en relaxed.

Hier komen we zeker terug!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Prima gegeten! Helaas was de service deze keer iets minder, drankjes kwamen laat en sommige delen van de bestelling kwamen niet goed door. Excuses zijn hier wel voor aangeboden en drankje van het huis gekregen, dus wel goed opgelost.
XandraG .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De avond begon goed met een mini bier proeverij: allemaal hadden wij een andere smaak uitgekozen. De tripel kwam er zeer goed uit. Vervolgens een aantal classic burgers, twee steaks, een vegaburger en visburger. Wat een zalige hamburgers!! Crispy bacon op de classic, en als je dan een keertje vlees eet, dan is dit waar het je goed zal smaken. Ook positieve geluiden over de andere hoofdgerechten. Coleslaw bijbesteld. Prima frites en salade. Fijn dat bediening meedacht en onze gulzigheid indamde door te adviseren wat minder bijgerechten te bestellen.
Moet ik een minpuntje noemen? Vooruit: wij hadden elkaar een tijd niet gezien en door muziek en rumoer was gesprek voeren af en toe wat lastig. Maar, geen reden om niet terug te komen!
Eva T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Heerlijke vega burger gegeten, best so far! De bediening was mega vriendelijk, ik vind de ruimte ook heel tof. We hebben een heerlijke avond gehad!
Monica D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dankzij jullie goede zorgen; goede communicatie vooraf, lekker eten en de gelegenheid om gebruik te maken van een van jullie muurtapjes. Jullie hebben bijgedragen/ gezorgd voor een geslaagde borrel! Dankjewel en tot snel.
Mijntjew .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Erg druk in deze hippe tent op vrijdagavond, gelukkig gereserveerd. Veel keus uit (eigen) biertjes, lekkere burgers. Goede en snelle bediening. Een erg apart biertje (alles proeven...) kon ingeruild worden voor een andere smaak.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Wij zouden met ons mannenclubje even een biertje en een hapje doen. Deze keer kozen wij voor Brouwerij Troost de Pijp. Feest der herkenning voor mij, want vanaf mijn tiende heb ik in deze buurt gewoond, ben er naar school gegaan en ken de buurt dus als mijn broekzak. Zo herinner ik mij nog Ristorante La Brace, die naast slagerij Meester zat op het Cornelistroostplein. Mis de pizzabakker van La Brace - Giorgio - nog altijd. Maar dat terzijde.

Wat waren onze bevindingen van Troost? Ten eerst, de tent zat op een maandag avond - terwijl veel restaurants dan doorgaans gesloten zijn - vol. Da's een goed teken. Het bier is wat aan de prijzige kant, maar dat is mijn mening. Je gaat niet zomaar wat biertjes wegtikken.

De bediening is alleraardigst (jonge vriendelijke en kwieke meid en een al even zo kwieke jongen), er staan alleen te weinig mensen, daardoor moet je lang wachten op - bijvoorbeeld - je bier. Het beste is, zodra ze het bier komen brengen, meteen de volgende te bestellen, heb je die op, dan komt de volgende er waarschijnlijk net aan.
Wij lieten de tapas-plaat in het midden zetten. Als je iets tapas noemt, laat het dan ook tapas zijn. Nu lag er bijvoorbeeld ossenworst en een soort van paté op. Dat flauwekul, dat hoort niet. De tapenade was aan de zure kant en die hebben we ook laten staan. Het brood was goed, alleen niet goed doorgesneden, moet iedereen het brood in zijn handen nemen en dat vinden niet alle tafelgenoten even hygiënisch. De vis was goed gebakken, alleen het beslag-laagje eromheen had krokanter gemogen (de kok moet maar even een weekeinde in de leer gaan bij een freiduria in Sevilla, weet ik nog wel wat adresjes voor hem).

Dan het hoofdgerecht.
Een van de mannen had de steak en hij was erg tevreden. Mooi.
Twee anderen, waaronder ikzelf, hadden de spareribs gekozen. De spareribs waren moddergaar, het vlees viel gewoon van het bot af en dat was mooi. Complimenten daarvoor. Alleen was de smaak erg flauw. Je kreeg de BBQ saus er in een apart bakje bij. Echter, het gaat er bij spareribs om dat ze gewoon top smaken en gaar zijn in een keer. Dat vonden wij spijtig. De patat was goed gebakken van goede aardappels, ook dat was goed.

Bij elkaar een leuke en pretentieloze avond gehad.

Komen wij terug? Tuurlijk.
Heidi86 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Troost is de ideale start van je weekend. Het bier en de hamburgers smaken geweldig en de sfeer is altijd fantastisch. Bovendien is vrijdag gebleken dat ook de service geweldig is. Toen we aankwamen moesten we kort wachten tot onze tafel gereed was, waarvoor we meteen gratis bier kregen. Later op de avond kregen we zelfs een tweede rondje bier van het huis! Ook voor grote groepen is Troost een echte aanrader.
Tasted-BY-Frank .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Troost is een leuke plek om een goede burger te verorberen. Wij zijn met een aantal collega's aangeschoven aan de tafel net voor de brouwerij, dit geeft de zaak zeker een extra dimensie. De bieren uit deze eigen brouwerij smaken prima, zowel de Tripels, Bok als Weizen. De passie proef je er bijna in zijn geheel vanaf. De Purist en Classico burger bleek onze favorieten, inclusief een goede portie friet uiteraard. Hoewel het een flinke klus is om alles op te krijgen is de smaak heerlijk.

Omdat men bij Troost een leuke mix heeft van bar en zitgedeelte is er aardig wat rumoer en geluid. Persoonlijk ondervind ik daar geen hinder van omdat het voor mij een leuke sfeer geeft op de vrijdagavond. Voor een rustig moment is wellicht een andere dag beter.

Hier ga ik zeker weer eens terug komen.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Oeps....wat een desillusie. Meerdere malen waren we met de broers bij TROOST geweest, en nu wilden we dan ook met de dames (oftewel de complete familie Troost, we dragen dezelfde naam) ook gaan eten. We hebben dus echt spijt dat we hier zijn geweest. Het eten was perfect, leuke kaart, goede tapas, beste spareribs en een prima Italiaanse wijn. Wat wil een mens nog meer....zou je zeggen. Nou dat weten we, we wilden gewoon gezellig met elkaar kunnen praten, maar de beroerde akoestiek en de keiharde muziek heeft voor mij (en ons als familie) de boel grondig verpest. Drie maal hebben we gereclameerd, en natuurlijk werd het vriendelijk opgevat en natuurlijk zou het iets zachter gezet worden. Echter....het werd ons aanbevolen de volgende keer van te voren te melden dat we een rustiger tafel wilden hebben, want we zaten op de "verkeerde" plek. Ik begrijp hier niets van, en het is dus echt zonde, want we wilden zo graag als familie Troost eten bij een restaurant dat ook deze naam draagt. Ook heb ik even gestaan in het "rustige" gedeelte, maar ook daar was het beroerd gesteld met de muziek. Jammer, want het begon zo goed, en we waren zo enthousiast. Wat wel lief was....we kregen een paar glazen mee met de naam TROOST erop, en dat was leuk voor mijn broer.
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Genoten van een fantastische wilde zwijnburger. Smaakte heerlijk. Fijne bediening en een mooi decor - Oude school met bijbehorende schoolstoelen.
Chantalsijs .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben hier al meerdere malen gegeten en elke keer is weer top. Wij waren met 5 personen en hadden eerst een tafel voor 4 personen toegewezen gekregen. Dit is uiteindelijk netjes opgelost door er een extra tafel bij te zetten. De weekspecial, wild-zwijn burger, was super en wij kijken weer uit naar ons volgende dinner bij jullie.