Brouwerij Hoop

Lagedijk 71 1544 BC Zaandijk Nederland Kaart
31-752047000

Over restaurant Brouwerij Hoop

Zaanse specialiteiten onder een dak

Proeflokaal Hoop doet Eten tilt Zaandijk naar een hoger niveau. Alle bezoekers die hier dagelijks genieten van de Zaanse Schans, maken hun belevenissen extra waardevol met een bezoek aan dit restaurant. Geniet binnen of buiten van gerechten bereid op de Josper grill. De inpandige bierbrouwerij zorgt voor lokale bieren, geliefd bij inwoners en toeristen. Streekproducten als kaas en worst mogen niet ontbreken, je kunt ze kopen bij het restaurant. Lekker voor thuis!

Meer informatie over restaurant Brouwerij Hoop

• Kom je met de auto?
    Tegenover Zaanse Schans, in Oud-Zaandijk gelegen

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een brouwerij met proeflokaal, winkel én restaurant, uitstekende combinatie. De ontvangst en bediening is prima, leuk dat je bij een reservering een schoolbordje op de tafel vindt, met je naam erop, dat voelt extra welkom. Het plankje met hapjes als voorgerecht is lekker, alleen had er nog wel een smeerseltje of stukje (kruiden)boter bij gemogen, nu is het - op de olijfjes na - wel erg droog allemaal bij elkaar. De steak is precies goed en de luiewijvenfrites zijn perfect. Het wildstoofpotje met hert en wild zwijn is heel lekker, alleen is de hoeveelheid cacao-zeezoutsambal wat te veel, het is lekker pittig maar overstemt het vlees daardoor, zonde. De sinaasappel-crema catalana had wel iets minder zoet gemogen, en het aardbeienijs paste er niet bij, maar al met al een erg lekker nagerecht. De dame blanche was overheerlijk en eigenlijk te veel na zo'n heerlijke maaltijd. En de biertjes zijn geweldig, maar dat wisten we al ;) Volgende keer komen we met vrienden.
Emweeeee .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijke speciaalbiertjes en uitstekend eten, op een sfeervolle locatie aan de prachtige Lagedijk in Zaandijk (ongeving Zaandijkerkerk).
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Hartstikke leuk nieuw restaurant met enthousiast vriendelijk personeel , Qua keuze komt de vegetariër er ietwat bekaait vanaf.
Voor de vlees en viseters is de kaart wat sober maar voor ons was ie toereikend.
Wij komen zeker een keer terug!
Martha S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De akoestiek is , zoals in veel restaurants tegenwoordig, slecht, dat is jammer.
Maar wij vonden prijs kwaliteit prima, vriendelijke bediening.
Volgende week kom ik zeker iets van Kesbeke kopen.
Leuk idee trouwens, tafelzuur op de kaart!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, goede service en dat voor een zeer schappelijke prijs! Vooral het drinken van passende biertjes bij de gerechten geeft een heel nieuwe dimensie aan het eten. Helemaal top!
Miguel B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vriendelijke bediening, en hoewel de gerechten eenvoudig zijn, smaakte alles wel redelijk goed. Enige minpuntjes zijn de patatjes, erg doorbakken en de onderkant van het broodje van de hamburger was keihard.
Marien V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat een geweldige brouwerij met restaurant is dit! Fantastisch gegeten met topbier erbij. Het blackangus vlees was echt heel goed, het plankje vooraf ook. Bediening uitstekend. Een aanwinst voor de Zaanstreek. Gaat daar heen!
Marien V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Geweldig gegeten in Zaandijk. Wat een goed restaurant. Simpele gerechten, maar geweldig klaargemaakt, uitmuntend! Het bier smaakte goed en de ambiance perfect. Ik zou zeggen: ga daar snel heen!

Marien van der Kooij, Zaandam
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Brouwerij De Hoop moet scherp blijven. Een kleine kaart en dan op dinsdagavond 2 gerechten uitverkocht, dat kan eigenlijk niet. Het kan allemaal net een slagje beter. Voor culinaire hoogte punten is De Hoop not the place to be maar wat er dan op de kaart staat moet gewoon top zijn. Maar ondanks dat blijft het een heerlijke gelegenheid waar het goed toeven is.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gezellig om een hapje met een biertje te nemen. Wel bij voorkeur buiten ivm het geluidsniveau binnen. Bediening kan sneller en attenter
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een prima steakje met luie-wijven friet een miniscuul stukje groente geserveerd op een plank. Prima maar wellicht iets te berekend allemaal. Iets te weinig friet met lekkere groente maar echt veel te weinig. Je kan additioneel groente bijkopen maar daar houden wij (Hollanders) niet van. De bieren zijn prima en de service ook. Veel personeel, wellicht stagiaires?

Voor na had ik een ouderwetse Dame Blanche besteld. Dat moet goed gaan, Chocola en de Zaanstreek zijn niet vreemd van elkaar.

Waardeloos en terug gestuurd. Het was een bak ijs met veel te veel slagroom daarop en het was zoeken naar de chocolade saus.

Perfect opgepakt, niet berekend en gratis koffie gekregen met excuses van de kok die dat beaamde. De dame-blanche gaat terug naar de tekentafel. Kortom in het najaar weer proberen.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Mooi restaurant op een prachtige plekk in de Zaanstreek. Een aanwinst! Heerlijk gegeten, eenvoudige kaart die uitnodigt om lekker te eten met zelf gebrouwen bier erbij.
Barry O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Goed eten wel beperkte kaart maar voor ieder wat wils. Vis vlees vegetarisch.
Lekkere biertjes
Prettige bediening kortom goed.
Hartogenkoopman .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Leuke aanwinst voor zaandijk. No nonsense restaurant in een hele leuke entourage naast de Brouwerij. Er zijn lekkere biertjes. De bediening is heel attent maar hebben last vd keuken die veel te traag is. Een Californische wijn als huiswijn schenken is mi minder geschikt. Te zoet. 24 euro voor de goedkoopste wijn is ook pittig in deze omgeving. Prijzen voor het eten zijn goed. Maar als catch of the day mosselen met frites voor 18.50 kan dan eigenlijk niet als je naar de andere prijzen kijkt.
Beste Hartogenkoopman,

Bedankt voor uw reactie. Krijgen veel feedback en dat nemen wij graag mee in ons beleid. Wel de opmerking over de huiswijn, wij schenken momenteel 3 verschillende rode wijn per glas, waarvan 22 euro de goedkoopste fles rode wijn is.
Nogmaals erg attent en bedankt voor uw recensie!

Team Hoop
SimoneZ .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het was een gezellige avond. De bediening was erg vriendelijk en het eten lekker, vooral de kippetjes. Nog niet alle bieren van de eigen brouwerij waren klaar dus we gaan zeker nog een keer terug om ook deze te proeven.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk gegeten in prettige atmosfeer.
De begeleiding met prachtige biertjes is natuurlijk waarvoor je mede naar Hoop gaat.
Alleen de bediening kan nog wat training gebruiken, iets meer focus op de klanten kan geen kwaad...
Beste Alwin, bedankt voor je goede recensie en fijn dat je lekker gegeten hebt.
Het advies omtrent bediening nemen wij zeker mee. Fijne dag verder, team Brouwerij Hoop
Marcelsonja1 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuke sfeer. Prima bediening en heerlijke biertjes. Kortom een aanrader om gewoon ff wat te drinken of om uitgebreid alles te proeven van de tap.
Gerda S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Picknicktafels buiten : slechte keuze, aparte zitjes zouden hier veel beter zijn. Niemand schuift graag bij vreemden aan. Terras omgeven door geplaatste hekken i.v.m. aan te leggen bestrating. Doe er wat leuks mee in de vorm van plantenbakken?? Eten: voldoende, hamburger nog wel rood aan binnenkant, steak veel te rauw ondanks wens "medium". Een aantal opties op de (kleine) kaart niet beschikbaar. (Catch of the Day, verse Worst). Misschien leuk voor grote groepen. Interieur (industrieel) echt een kwestie van smaak. Meubilair binnen lijkt een opgekochte partij schoolmeubilair: oncomfortabel. Jammer dat er nog geen WIFI beschikbaar is!
Jokedendaas .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het bier van Breugem eerder elders geproefd. Via slijterij Saendijck op Brouwerij Hoop gewezen. En nieuwsgierig geworden, stapten we gisteren op de fiets om er te gaan eten en een biertje te drinken. Het restaurant zat lekker vol, maar buiten aan de picnictafels was nog plek. Lekker in de zon aten we de hamburger. Een heerlijke, goed bereide hamburger op een lekker broodje. Gecombineerd met een Breugem Triple en een Kracht. De bediening was vlot en vriendelijk. Prima plek om te eten.