Brouwerij Hoop

Lagedijk 71 1544 BC Zaandijk Nederland Kaart
31-752047000

Over het restaurant Brouwerij Hoop

Zaanse specialiteiten onder een dak

In historisch Zaandijk verrees in 2016 een nieuwe brouwerij, genaamd Brouwerij Hoop. De brouwerij is gelegen onder de rook van de Zaanse Schans, een favoriete bestemming van ruim twee miljoen toeristen en werkt met een nagelnieuwe 20HL tank van Duitse makelij. Zowel het nieuwe merk HOOP alsmede Breugem zijn daar de gebrouwen ‘huisbieren’. Bij de brouwerij is een restaurant met een bierbar, proeflokaal, buitenterrassen en een heuse bierwinkel. Op afspraak organiseren ze ook proeverijen en tours door de brouwerij. Geniet binnen of buiten van gerechten bereid op de Josper grill zoals Black Angus Rund, een vegetarische burger of een halve Ilperkip van het spit. Alle gerechten kunnen voorzien worden van bijpassende bieren.

Meer informatie over restaurant Brouwerij Hoop

• Kom je met de auto?
    Tegenover Zaanse Schans, in Oud-Zaandijk gelegen

Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, zondag 11.00 – 23.00 uur

Vrijdag en zaterdag 11.00 – 00.30 uur

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Janna W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Top service! Eenvoudige gerechten, maar topkwaliteit. We moesten alleen best lang wachten op ons hoofdgerecht. Voor de rest echt een aanrader!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Geweldige leuke zaak. Mooie open keuken met prima gerechten. Helaas was onze steak iets te taai maar wel uitstekend gegaard en van smaak!
Simone G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker gegeten. Er is een eenvoudige kaart. Prima geschikt voor een borrel met eten daarbij. Minder geschikt als je naar een 3 gangen diner zoekt ;)
Els K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We hebben een leuke middag/avond gehad
Lekkere biertjes met hapjes en daarna er lekker gegeten
Dit is zeker voor herhaling vatbaar
En de bediening was ook top.
gerardus H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
prima gegeten, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding, unieke brouwerij sfeer, erg leuk!
vriendelijke, correcte bediening
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Gezellig en gastvrij. Leuke kaart met lekkere biertjes, maar ook ruime keuze voor wijn. Natafelen kun je evt. bij de houtkachel. Van de zomer ook maar eens kijken, want er is een gezellig terras. Aanrader voor wie van een ongedwongen sfeer houdt.
Jerebie .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Als een biercafé / restaurant zeer aan te raden. De kaart is beperkt maar perfect voor de setting zoals de Hoop is. Omdat de keuken niet heel groot is kan je soms wat langer moeten wachten op je gerechten, maar dit is niet storend. Zeker niet in combinatie met het goede aanbod aan speciaal bieren die men zelf brouwt is het goed vertoeven.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij hadden de hamburger met oude wijvenfriet besteld op advies van anderen. Het was de lekkerste hamburger die ik ooit heb gegeten! Friet was ook goed, gegrilde groenten erbij ook prima. Goede service. Indeling van de tafels kan nog wel wat verbeterd worden, we zaten apart tegen een tussenmuurtje. De biertjes hadden we al eerder gehad en zijn heerlijk en weer eens wat anders qua smaak. Kortom, heel goed gegeten en gedronken. We gaan er zeker vaker komen.
carla H.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Gezellig restaurant, leuke en aardige bediening, lekker gegeten.
Jammer van die ronddraaiende kippen die bij binnenkomst direct opvallen.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een brouwerij met proeflokaal, winkel én restaurant, uitstekende combinatie. De ontvangst en bediening is prima, leuk dat je bij een reservering een schoolbordje op de tafel vindt, met je naam erop, dat voelt extra welkom. Het plankje met hapjes als voorgerecht is lekker, alleen had er nog wel een smeerseltje of stukje (kruiden)boter bij gemogen, nu is het - op de olijfjes na - wel erg droog allemaal bij elkaar. De steak is precies goed en de luiewijvenfrites zijn perfect. Het wildstoofpotje met hert en wild zwijn is heel lekker, alleen is de hoeveelheid cacao-zeezoutsambal wat te veel, het is lekker pittig maar overstemt het vlees daardoor, zonde. De sinaasappel-crema catalana had wel iets minder zoet gemogen, en het aardbeienijs paste er niet bij, maar al met al een erg lekker nagerecht. De dame blanche was overheerlijk en eigenlijk te veel na zo'n heerlijke maaltijd. En de biertjes zijn geweldig, maar dat wisten we al ;) Volgende keer komen we met vrienden.
emweeeee .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijke speciaalbiertjes en uitstekend eten, op een sfeervolle locatie aan de prachtige Lagedijk in Zaandijk (ongeving Zaandijkerkerk).
Friso V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Hartstikke leuk nieuw restaurant met enthousiast vriendelijk personeel , Qua keuze komt de vegetariër er ietwat bekaait vanaf.
Voor de vlees en viseters is de kaart wat sober maar voor ons was ie toereikend.
Wij komen zeker een keer terug!
Martha S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De akoestiek is , zoals in veel restaurants tegenwoordig, slecht, dat is jammer.
Maar wij vonden prijs kwaliteit prima, vriendelijke bediening.
Volgende week kom ik zeker iets van Kesbeke kopen.
Leuk idee trouwens, tafelzuur op de kaart!
M. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, goede service en dat voor een zeer schappelijke prijs! Vooral het drinken van passende biertjes bij de gerechten geeft een heel nieuwe dimensie aan het eten. Helemaal top!
Miguel B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vriendelijke bediening, en hoewel de gerechten eenvoudig zijn, smaakte alles wel redelijk goed. Enige minpuntjes zijn de patatjes, erg doorbakken en de onderkant van het broodje van de hamburger was keihard.
Marien V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat een geweldige brouwerij met restaurant is dit! Fantastisch gegeten met topbier erbij. Het blackangus vlees was echt heel goed, het plankje vooraf ook. Bediening uitstekend. Een aanwinst voor de Zaanstreek. Gaat daar heen!
Marien V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Geweldig gegeten in Zaandijk. Wat een goed restaurant. Simpele gerechten, maar geweldig klaargemaakt, uitmuntend! Het bier smaakte goed en de ambiance perfect. Ik zou zeggen: ga daar snel heen!

Marien van der Kooij, Zaandam
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Brouwerij De Hoop moet scherp blijven. Een kleine kaart en dan op dinsdagavond 2 gerechten uitverkocht, dat kan eigenlijk niet. Het kan allemaal net een slagje beter. Voor culinaire hoogte punten is De Hoop not the place to be maar wat er dan op de kaart staat moet gewoon top zijn. Maar ondanks dat blijft het een heerlijke gelegenheid waar het goed toeven is.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gezellig om een hapje met een biertje te nemen. Wel bij voorkeur buiten ivm het geluidsniveau binnen. Bediening kan sneller en attenter
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Een prima steakje met luie-wijven friet een miniscuul stukje groente geserveerd op een plank. Prima maar wellicht iets te berekend allemaal. Iets te weinig friet met lekkere groente maar echt veel te weinig. Je kan additioneel groente bijkopen maar daar houden wij (Hollanders) niet van. De bieren zijn prima en de service ook. Veel personeel, wellicht stagiaires?

Voor na had ik een ouderwetse Dame Blanche besteld. Dat moet goed gaan, Chocola en de Zaanstreek zijn niet vreemd van elkaar.

Waardeloos en terug gestuurd. Het was een bak ijs met veel te veel slagroom daarop en het was zoeken naar de chocolade saus.

Perfect opgepakt, niet berekend en gratis koffie gekregen met excuses van de kok die dat beaamde. De dame-blanche gaat terug naar de tekentafel. Kortom in het najaar weer proberen.