Brooks Amsterdam

Meer informatie over restaurant Brooks Amsterdam

- Ontbijt 08:00 - 11:00

Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Ik ben hier nu een paar keer geweest voor lunch. En wat is het steeds weer ontzettend goed en attent. De erg florentine en benedicte, zijn heerlijk. Met lekker verse garnering. Maar ook de broodjes en soepen zijn super. Ik ga hier binnenkort een keer dineren, want je zit er ook nog eens gezellig!
Wanda S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Iets meer een gevoel van een cafetaria dan restaurant, ook doordat er een radio of muziek aanstond. En de koude tocht vanuit de open receptie van het hotel was onaangenaam.
Mignonne G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Brooks is een aanwinst voor de Beethovenstraat. Het ligt wat verscholen achter de serre en ingang van Hotel Beethoven. Het biedt een prima kwaliteit eten, vriendelijke bediening en een gezellige atmosfeer!
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Met AH actie keuze van de kaart. Helaas zien de gerechten er op het menu beter uit dan op het bord.
De Thaise kippensoep mistte wat (meer) limoen en/of citroengras, was daardoor niet echt geurig en een beetje waterig. De (aanbevolen) Chinese tomatensoep was heerlijk, met heel fijn gesneden reepjes gebakken ei en rauwe wortel en paprika. die groenten horen er niet in, maar gaf een goed bite.

De classic burger viel erg tegen. Een geroosterd, dus droog broodje (waarvan iedereen het kapje laat liggen) met één groen blaadje en een te dikke, van binnen nog rauwe, grof gemalen, hamburger met te weinig saus om het smakelijk te kunnen weghappen. De frieten van echte aardappelen (kom daar tegenwoordig nog maar eens om in de horeca!) waren goed, de barbecue saus was gewone mayonaise; voor 17.50 veel te duur.

Helaas viel ook de tropical trifle tegen: véél en véél te koud. Cocktailfruit uit blik, dikke ‘room’ die vanwege de koude geen smaak had, veel koekkruim en totaal te nattig.

De bediening (2 personen) had het erg druk, moest ook de dranken verzorgen en liet nogal wat steekjes vallen. Verder hadden ze geen goed overzicht over alle gasten, vooral die in de serre zaten niet, maar waren wel vriendelijk en behulpzaam, toch is dàt alleen niet voldoende.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Het restaurant maakt onderdeel van een hotel (kamers boven restaurant), misschien dat dat verklaart waarom het restaurant ingericht zoals het is ingericht. Bv vaste lelijke tafeltjes met banken langs de wand. Gechargeerd: het heeft wel wat weg van een wegrestaurant. Nee, aan de inrichting kan nog wel wat gebeuren. Maar toen kwam het voorgerecht: erg goed. Hoofdgerecht idem. De wat mindere inrichting waren we tegen die tijd dat het nagerecht kwam (heerlijk!) al lang vergeten.
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Erg prettige bediening. We konden alles van de kaart kiezen. Het eten was lekker en goed op smaak en de porties ruim voldoende. Enig minpuntje was de toch die af en toe langs trok als er mensen binnenkwamen bij de hotelloge
Nina O.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Hele fijne ruimte om te dineren! Hip en strak. Doordat het hotel aangrenzend is, zijn er tot laat nog gasten (zakelijk en toeristen). Eten en service is gewoon goed. Lekker maar niet te gek!
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten en de bediening was super vriendelijk en maakte een gezellig praatje met ons. Wij komen zeker nog eens terug!
J. T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wij waren goed te spreken over de Tom Kha Kai soep, pittig met verse groenten en lekkere stukjes kip.

De vis, in het hoofdgerecht met de Gesmoorde, (onbekende) Vis, was vrij smakeloos. De bloemkool en de spinazie die in het menu vermeld werden waren nauwelijks terug te vinden maar wel een flinke berg pasta.

Het tweede hoofdgerecht Steak Bavette, beiden vonden wij de steak taai, nauwelijks om door te komen.
Naast de steak lagen spruitjes en twee kleine stukjes, nog geen kwart van een stronkje prei, geroosterde prei, aardappelpuree (twee theelepeltjes), zoete aardappelchips en hazelnootjus.

Dessert, Lava Cake was uitstekend, zag er prima uit, combinatie van smaken erg lekker.

Dessert, Poached Pear daarvan vonden wij het flensje te dik, de peer die erbij lag was bijna rauw te noemen.

Kortom twee zeer vriendelijke dames die ons om en om bedienden, prettige sfeer maar de keuken laat wat te wensen over.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Bijzonder leuke brasserie in Amsterdam-Zuid waarvan je stiekem hoopt dat er meer geopend zouden kunnen worden elders in de stad. Wat opvalt is de bijzonder vriendelijke dames van de bediening, dat voelde echt als een 'warm welcome'.
Keurig verzorgde en smakelijk opgediende gerechten en...minstens zo belangrijk het smaakte uitstekend! Er werd goed meegedacht over de glutenallergie van mijn tafelgenote en zo kwam er dan ook een yummie dessert dat geheel binnen deze beperking paste. Dank aan de dames èn niet in de laatste plaats natuurlijk aan de medewerkers in de keuken!
Met onze AH/Iens voucher was dit een mooi voordeeltje maar de kaart heeft sowieso redelijk geprijsde gerechten zodat het ook zonder deze actie ook geen probleem mag zijn om binnen te lopen en een paar prima uurtjes te hebben, weg uit de drukte van het centrum. Fijn dat in dit kader de hele kaart beschikbaar was en geen aangepast menukaartje werd aangeboden, dit heeft toch echt onze voorkeur! Volgens ons is dat ook de bedoeling van de actie, maar wordt niet overal op dezelfde wijze toegepast. En wéér een restaurant dat op ons verzoek gewoon kraanwater serveert, kijk...dat is zoals het hoort! Fijne zaak hoor daar in de Beethovenstraat...
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gister hier met de AH-actie gegeten. Je kunt lekker à la carte bestellen. Iets wat ik een enorme pré vind. Steak tartare als voorgerecht. Echt heel lekker. Had misschien iets zout mogen hebben, maar verder echt goed vlees. Hoofdgerecht risotto met truffel. Ook lekker. Als nagerecht een kaasplankje met veel kaas. Dus buikje goed rond gegeten en niets te klagen over het eten.
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Dit was een heel fijn restaurant om gezellig een avondje uit eten te gaan, we werden allervriendelijkst ontvangen en die vriendelijkheid bleef de gehele avond hangen,we konden met onze A.H bon kiezen uit de gehele klaart en de gerechten waren top. Kortom we hebben genoten en een echte aanrader, dus vooral voor de Amsterdammers ga eens heerlijk eten bij Brooks in de Beethovenstraat.
Gerdien R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten hier! We waren met de AH actie en mochten a la carte kiezen, dus geen keuzemenu wat veel restaurants dan aanbieden, heel erg prettig. En erg vriendelijk personeel, al met al een geslaagd bezoek en we komen zeker nog een keer terug!
Picolovestoeat .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Gegeten met AH actie. Leuk dat we vrij van de kaart konden kiezen! Vriendelijke bediening. Twee van de voorgerechten waren verkeerd opgenomen, maar dat werd snel en netjes opgelost. Steak tartaar was heerlijk, overige voorgerechten en hoofdgerechten waren prima, maar niet bijzonder. Over de toetjes waren we minder te spreken: nogal smakeloos.
helenbaudoin .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuk informeel restaurant. Bijzonder vriendelijk, attent en gastvrij personeel.
Prima wijn- en spijskaart. Genoeg keuze, borden zijn mooi opgemaakt.
Alles was heel smakelijk, behalve het voorgerecht met gerookte vis en garnalen.
Zo zonde dat alles in de quinoa lag!
Aanrader!
Natascha D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijke uitgebreide lunch, lekker gezeten, mooie locatie, iets aan de prijzige kant. Carpaccio met truffelmayonaise en gepocheerd ei Mexicaan style gegeten.
ellis-henk .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Met de AH actie gegeten. Ze hebben een 3 gangendiner, maar je kunt ook a la carte eten. Erg lekker gegeten in een gezellig ingericht restaurant. Bediening ook prima!!!!
Lotte K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Bij Brooks gegeten via de AH restaurantactie. Mochten kiezen van de hele kaart. Sinds gisteren een nieuwe kaart, maar enkele gerechten van de oude kaart zoals getoond bij het boeken waren ook nog beschikbaar. Het duurde redelijk lang voor de voorgerechten kwamen. Deze waren wel van goede kwaliteit. De hoofdgerechten vielen toch een beetje tegen gezien onze verwachtingen. Al met al toch lekker gegeten. Goede en vriendelijke bediening.
part .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Met dieet wensen werd heel actief meegedacht
Waterkan en oen de kan leeg was, werd gevraagd of wij een nieuwe wilden. Royaal
arthurvanommen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hadden gereserveerd via de AH restaurantactie. Er stond buiten een tafel klaar, er was goede bediening en de keuze betrof zowel a la carte als een speciaal menu. Het eten was goed en zo hebben we een hele fijne avond gehad.