Brooklyn

NDSM-Plein 30 1033 Amsterdam Nederland Kaart
31-207220660

Over het restaurant Brooklyn

Restaurant Brooklyn heeft haar geweldige ambiance en sfeervolle setting volledig te danken aan de geschiedenis van dit unieke stukje van Amsterdam. Waar enkele tientallen jaren geleden nog arbeiders stonden te worstelen met ijzer en koper, worden nu dagelijks heerlijk delicieuze gerechten gesmeed in de authentieke keukens van Restaurant Brooklyn. Het voormalige Restaurant Brooklyn was één van de vele gebouwen die samen de Nederlandse Droogdok en Scheepsbouw Maatschappij (NDSM) vormden, tussen 1894 en 1979.

Restaurant Brooklyn, gevestigd in het monumentale pand de "Smederij" is de plek op de NDSM werf om even te onthaasten en heerlijk te genieten van onze gastvrijheid.
Laat u adviseren door uw gastvrouw/gastheer voor een heerlijk glas wijn of wellicht wel een spannende cocktail. Ook de koks zijn u graag van dienst en maken de heerlijkste verse eigentijdse gerechten. 's Morgens heerlijk wakker worden met een ontbijt, lunchen rond het middaguur of een heerlijk diner bij romantisch kaarslicht. We maken het met veel passie en liefde voor u klaar.

Meer informatie over restaurant Brooklyn

• : Parkeerplaats

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
7,1
6,8

Jouw recensie over het restaurant Brooklyn

Carlo H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Afgelopen dinsdag samen met mijn vriendin heerlijk gegeten, fijne atmosfeer en aardig personeel.
Vooral de nagerechten ( panna cotta en de klassieke creme brulee waren een plaatje om te zien maar ze smaakten ook heerlijk.
I V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Heerlijke biefstuk gegeten op een super leuke plek. Buiten met uitzicht op de voorbij komende cruiseschepen. Complimenten aan de chef.
Marieke1980 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Afgelopen weekend op NDSM plein geweest en erg lekker gegeten bij Brooklyn. De asperges zijn zeker aan te raden, ze waren heerlijk! Bediening erg goed, zien niks over het hoofd. Kom hier graag nog eens terug.
fred V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
De kaart vermeldde asperges classic. Vlg mijn vriendin moet je er dan 7 stuks op je bord ontvangen maar bij Brooklyn waren het er zes. Even overleg met de keuken en het werden er onmiddelijk zeven. We hadden een fles Sauvignion besteld en die werd op ijs naast de tafel gezet maar was niet koud. Ik stelde voor dan maar even te wachten maar het personeel bood onmiddelijk een koude pinot grigio voor het wachten aan. Niet alleen een uitstekende bediening waardoor je je als klant welkom voelt, maar ook 1e klas maal waar we erg van genoten hebben. Een zeer geslaagde ervaring
Christa D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Brooklyn restaurant zit in de oude smederij van de NDSM. Een prachtige locatie. Het pand is heel smaakvol ingericht en het menu was veelbelovend.
We bestelden een Caesar salad, haring met aardappelsalade en een aspergesoep.
Dat was allemaal erg lekker, hoewel de portie aardappelsalade wel erg klein was.
Als hoofdgerecht bestelden we mosselen en kabeljauw en bleek het tafeltje waaraan we zaten nauwelijks groot genoeg te zijn om alles kwijt te kunnen.
Bij de mosselen werden friet, salade en sausjes geserveerd. De salades waren smakeloos, komkommer en tomaat uitgedroogd. De friet was zacht en de sausjes smaakten alsof ze uit een potje kwamen.
Veel schelpen in de mosselen waren gebroken of zaten nog dicht.
De kabeljauw was wel lekker.
We moesten heel erg lang wachten. Het was duidelijk dat er te weinig ervaren personeel rondliep.
Toen we iets zeiden over de kwaliteit van de friet en de mosselen werd daar niet eens op gereageerd.
Er is ruimte voor veel verbetering. Voor het huidige aanbod is het restaurant gewoon te duur.
Het restaurant kan de belofte op de website zeker niet waarmaken.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Eten is zeer matig, alleen de friet is lekker. Tonijn lijkt ontdooit te worden geserveerd. Het geheel heeft een hoog bistro gehalte. En op zondagavond kan je er een kanon afschieten. Inrichting is wel goed gedaan.
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Eten was droog (tonijn). Moesten vragen om brood.
Wijn viel tegen. We vroegen om een volle Chardonnay. Maar kregen een lichte frisse wijn.
Wijn op de kaart hadden ze niet. Andere wijn stond niet koud, dus moesten lang wachten.
Ober deed z'n best, maar de service / het eten kon echt beter.
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Niet in het Restaurant gegeten, wel gereserveerd voor twee personen waarbij je verplicht bent én telefoonnummer én e-mailadres op te geven. Bij aankomst bleek het restaurant gesloten terwijl je op de website voor die dag (zondag) gewoon kunt reserveren. Ze zeggen ook de hele week open te zijn. Dat doe ik dus niet nog een keer. Was bedoeld om te kijken of de lokatie geschikt zou zijn voor een feest met eten. Nou, niet als ze je voor niets laten komen. Heb ook geen mail van ze ontvangen...
sergionl89 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zaterdag. Het was wat druk, dus moest iets langer op het eten wachten, maar dat was oké. Verder was de sfeer goed, en de uitstraling van het restaurant erg netjes en hip. Ik zou hier zelf vaker komen eten en zou het anderen ook aanraden als je eens een gezellig avondje wil hebben met lekker eten.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Vooraf een gedeeld voorgerecht , een Vitello Tonato, oké, kan beter, maar wel lekker genoeg en verdeeld over twee bordjes!
Beiden hetzelfde hoofdgerecht, een enorme visburger, te flauw, weinig kruiden en smaak, te hard gebakken op een ciabatta broodje met een onbestemd smeerseltje, een asperge en bovenop een plakje augurk. Met frites (niet zelfgemaakt) en zonder verdere groente... daarom een salade besteld.
Maar wat echt niet kan is dat het geheel werd vergezeld door een klein bakje mayonaise en ketchup... Zeer teleurstellend dus, wel een heel aardig meisje in de bediening.... dus verder niet te veel geklaagd. De prijs van de burger valt mee. De wijn is lekker, maar voor 5.50 per glas niet gering.
Ik zal dit restaurant dus niet echt iemand aanraden.
Geachte Elsduurland.
Wij willen u graag bedanken voor uw review.
Wat ontzettend jammer dat onze Brooklyn fishburger u niet goed is bevallen bij u beiden. Bij het bedenken van de menukaart hebben wij bewust over een aantal zaken nagedacht zoals de sauzen die bij de frites geserveerd worden. Deze houden wij bewust minimaal om zo overbodige verspilling tegen te gaan. Wij zijn dan des al niet te min altijd bereid om kosteloos meer saus naar wens bij te serveren. Heeft u nog verdere verbeterpunten betreft hetgeen wat u heeft beschreven over visburger en de Vitello Tonato?
Wij gaan uw review bespreken met het team om hier in de toekomst rekening mee te houden.
Graag wil ik u ondanks uw mindere ervaring attenderen op het feit dat wij begin augustus weer een geheel nieuwe lunch en diner kaart krijgen. De visburger krijgt een complete metamorfose en zal volgens een ander receptuur bereid worden. Volg ons op de bekende social media kanalen om hiervan op de hoogte te blijven.

Wij hopen dan ook dat wij u in de toekomst nogmaals mogen verwelkomen en mogen verblijden met een heerlijke gebakken visburger, frites en voldoende saus daarbij.
Met een gastvrije groet,

Richard (assistent restaurantmanager)
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Samen met mijn vriend heb ik hier gegeten in April. We hadden Amsterdam Noord en de NDSM werf nooit eerder aangedaan voor een avondje uit, maar dat is zeker een aanrader!

Met de pont ben je binnen 15 minuten van Amsterdam Centraal op de NDSM werf. Hier zijn een aantal eet- en uitgaansgelegenheden en veel artistieke en industriële invloeden. Naast de graffiti, art, oude scheepsloodsen en kranen komen er steeds meer hippe creatieve bedrijven en goede horeca.

Wij besloten te dineren bij het Brooklyn Restaurant in het DoubleTree hotel. Een warm welkom in een sfeervol ingericht restaurant, veel hout, natuurlijke kleuren en speelse printjes.
De menukaart is divers en niet te groot. Keuze uit de echte smaakmakers zoals eendenborst, gamba's, lam, entrecote, burgers, zalm en ook prima vegetarische opties.
Ik had de eendenborst (voorgerecht) en mijn vriend had met gamba gevulde kippenborst. De gerechten zagen er heerlijk uit de de smaken en structuren waren goed in balans. Heerlijk gegeten!
We zijn geen grote eters, dus met een heerlijk kopje koffie na (inclusief bonbons) waren wij voldaan. Top-service, eten en locatie!

Geachte Mevrouw Leonizzle.
Bedankt voor uw review.
Wat geweldig dat u het zo ontzettend naar uw zin heeft gehad tijdens dat u te gast ben geweest bij ons in het Restaurant.
Wij hopen u dan ook weer spoedig te mogen verwelkomen.

Met een gastvrije groet,

Richard (assistent restaurantmanager)
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Wat een drama, en zeker voor een luxe hotel/restaurant dat in de lijst van Hilton prijkt.

Om met het goede nieuws te beginnen; Het decor is nieuw, luxe en vooral hip en divers. Genoeg te zien en leuk aangekleed. Fijne zithoeken en nette tafels, en overal wat te zien. Helaas was dat het enige goede nieuws.

Toen mijn vrienden reeds drie kwartier zaten te wachten op hun eerste gang van het verplichte Paasmenu (iets anders, of deelkeuze was ab-so-luut niet mogelijk), kwam ik pas binnen. Na vele malen wenken en wachten werd mij duidelijk gemaakt dat ik niet meer mee mocht doen. Iets te drinken werd me ook niet gevraagd.
Tijdens hun hoofdgerecht (ik mocht na meermaals vragen toch meedoen) kreeg ik geen bestek, zaten er continu vliegen overal op, en kregen we (na vragen) peper en zout in een HEMA-stelletje (bruin poeder en fijn keukenzout).
De wijnen werden niet aan tafel ingeschonken en de borden werden een ons uitgereikt (niet neergezet)!
Gelukkig kregen we een drankje van t huis, omdat we enkele malen zo bizar lang moesten wachten op alle gangen etc (en de tent was absoluut niet druk).

Het voorgerecht was een flauwe lauwe pompoensoep.
Het hoofdgerecht van de lunch was of enkele miniquiches (3 losse hapjes en een kluit sla), of 3 witte stokbroodjes (zogenaamd bruschetta) met respectievelijk zalm (verder niets), Parmaham (die naar haring smaakte), en een met gesnipperde tomaat en ui (?!).

Zelfs het afrekenen is dan lastig, en we gaan na uren dineren met enkele kleine simpele of zelfs vieze hapjes in de buiken, met de staart tussen de benen weg, om nooit meer terug te komen.
Zonde, van zo'n leuke plek en decor, maar de rest is hier een drama (bij alle bediening).
Beste Stanamsterdam.

Ten eerste bedankt voor uw review!
Wij betreuren het ontzettend dat u niet heeft genoten van ons speciaal samengestelde menu voor de paasdagen en dat de service niet zo is geweest als dat u zou verwachten. Onze oprechte excuses hiervoor.
Wij vinden het dan ook erg jammer dat u tijdens uw verblijf niks over het eten heeft gemeld aan ons. Wanneer u dit ter plekke had aangegeven hadden wij u een oplossing of een alternatief kunnen bieden.
Betreft de vliegjes die uw verblijf onprettig hebben gemaakt is helaas een bekend probleem bij ons en wij zijn hier dan volop mee bezig om hier vanaf te komen.
Wij hebben uw review intern besproken en gaan hier actief mee aan de slag.

Wij zijn deze week gestart met een volledig nieuwe menukaart voor zowel de lunch als diner. Daarom nodig ik u graag nog eens uit in ons restaurant om van onze nieuwe gerechten te komen genieten die met verse, eerlijke ingrediënten en veel passie en liefde zijn bereid.

Graag zou ik u dan ook willen vragen om contact met ons op te nemen via het e-mail adres info@restaurantbrooklyn-amsterdam.nl zodat wij dit voorval samen met u verder kunnen bespreken.

Nogmaals onze excuses en veel dank voor uw bericht zodat wij hierop actie kunnen ondernemen.
Wij hopen u dan ook in de nabije toekomst weer als gast te mogen verwelkomen in ons restaurant.

Met vriendelijke groeten,

Richard (Assistent Restaurant Manager)

Reactie van proever:

Een nette reactie op mijn kritische recensie, waarvoor dank.
Ook was het zoals gezegd netjes dat ons keurig een drankje aangeboden werd.
Aangezien het onze eerste ervaring was met het restaurant, zullen we als we in de gelegenheid zijn het restaurant nogmaals bezoeken, en hopen op een gelukkiger samenloop van omstandigheden.
Michael P.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Ons voor gerecht was de zalmterrine op een bedje van pastinaak puree. De terrine was erg zuur en de zalm smaak ver te zoeken. De pastinaakpuree veel te bitter. Dacht eerst nog probeer het samen, maar dat was helemaal verschrikkelijk. Het hoofd gerecht was een langzaam gegaarde lamsbout op een bedje van aardappelpuree met een basilicum munt saus. De lamsbout was erg taai en wederom flauw. De aardappelpuree lag al zo lang ergens dat deze een vel had gekregen en de asperges waren niet gaar. Wij zijn niet eens meer gebleven voor het nagerecht. Het was gewoon verschrikkelijk slecht eten.
Beste Michael220.

Ten eerste bedankt voor uw review!
Wij betreuren het ontzettend dat u niet heeft genoten van ons speciaal samengestelde menu voor de paasdagen. Wij hebben uw review intern besproken en gaan hier actief mee aan de slag.

Met vriendelijke groeten,

Richard (Assistent Restaurant Manager)
Winfried R.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Drama.
We konden tevoren wel afspraken maken over een mixje van verschillende voorgerechtjes, bij aankomst bleek niemand daar van af te weten.
We konden wel biefstuk bestellen, maar niet 'rare', dat kan pas vanaf 'medium'. Bleek uiteindelijk 'very well done' ofwel categorie schoenzool. Niemand die ooit nog kwam vragen of alles in orde was, dus om te klagen moest je het personeel actief benaderen.
We konden wel allerlei biertjes bestellen maar die bleken uiteindelijk op, Duvel, LaChouffe alles op.
We konden wel een karaf water bestellen, maar de glazen hebben we uiteindelijk maar zelf aan de bar gehaald.
Je kon wel een fles wijn bestellen, maar we hebben enkele malen om de glazen moeten vragen.
Je kon ook best wel vragen of je zo nog iets mocht bestellen, nooit kwam er echter iemand meer terug om de bestelling daadwerkelijk op te nemen.
Hier werken geen horecadieren, dit zijn amateurs in een heel leuke omgeving. Dit doen we nooit meer.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Een half jaar geleden hier voor het laatst met zijn tweeën gegeten. Prima eten, leuke atmosfeer, wat onervaren bediening maar die werd prima begeleid.
Nu gingen we met een groep van dertien personen eten. Half maart zijn er mensen naar toe gegaan om te reserveren. Zij hebben toen afspraken gemaakt over een "proeverij" van verschillende voorgerechtjes. Helaas wist niemand daarvan toen wij arriveerden. Het kon ook niet meer geregeld worden. Bij de drankjes buiten op het terras ging het al mis. Iemand had een Duvel besteld. Er kwam een flesje in het formaat dat in Madurodam niet zou mistaan. Na één flesje La Chouffe was het bier op. Bij de bestelde flessen wijn kwamen geen glazen. Een karaf kraanwater was in eerste instantie niet mogelijk. Uiteindelijk kwamen er karaffen met water en ijs, maar geen glazen.
De inhoud van de menukaart zag er wonderlijk uit. Wij dachten in eerste instantie dat het een lunchkaart was. Sandwiches bij de voorgerechten [door hen small genoemd] is toch erg apart. Ik had de Portobello met geitenkaas en rode bieten genomen. De Portobello was zwart, plat en ik herkende er geen paddenstoel meer in. Er lag wat sla naast zonder dressing. Het hoofdgerecht
Runder Ribeye met friet en cole slaw kon alleen maar medium besteld worden!! Dit is het eerste restaurant waar ik gegeten heb waar je geen biefstuk rare kon bestellen! Het vlees schijnt voorgebakken te worden! Omdat de bediening niet komt vragen of alles naar wens is heb ik het opgegeten. Heb ik achteraf spijt van. Dit gerecht was de 19 euro echt niet waard. Ik kon er met mijn mes nauwelijks doorkomen. Waar zijn de steakmessen van een half jaar geleden gebleven? Het vlees was absoluut niet medium maar well done. Ik heb ook grote twijfels over de kwaliteit van het vlees. De cole slaw was nauwelijks aangemaakt.
De Bouillabaisse was een lauw en waterig soepje. Volgens de bediening was het bord heet! Volgens mij eet je de soep en die moet heet zijn. Bij de Stroganoff kwamen geen opscheplepels, bij het flensje geen mes!
De bediening was chaotisch en vergat bestelde drankjes te brengen. Zowel bij de bediening als de keuken ontbrak aansturing. Kortom het kwam uiterst amateuristisch over.
Dit was voor ons allemaal de laatste keer dat we hier gegeten hebben. Er is absoluut geen prijs-kwaliteits verhouding.
BolusdePauskabouter V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Na een bezoek aan de rommelmarkt in de IJ-hallen (slenteren tussen de ouwe troep van een ander) lekker geluncht bij de Smederij. Beetje verstop onder het Brooklyn Hotel en daardoor (nog) niet heel erg druk. Dat is jammer, want het verdient beter. Eenvoudige, maar zeer smaakvolle salade gegeten. Tafelgenoot had Club sandwich. Prima, vers en alles goed in verhouding. Mooie porties voor nette prijs. Lekkere (Australische) wijnen. Karaf/glas kraanwater bij eten/kopje koffie gewoonste zaak van de wereld.Afgesloten met lekkere hete en sterke kop koffie. Prima plek, verdient het om wat meer ontdekt te worden.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
De Ceviche was erg lekker. Goede balans! Helaas waren de Biefstuk en de Rib-Eye van het gezelschap wat te ver doorgebakken maar voor de gasten die daarom vroegen werd gelijk een nieuwe geserveerd.
In het donker is het restaurant niet snel te vinden. Eerst 2x om het grote gebouw gereden voor we het door hadden. dat kan wellicht beter.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Gegeten bij de Smederij met een Groupon deal. Bij binnenkomst kregen we een mandje met maisbrood en roomboter. Als voorgerecht hadden we gekozen voor een proeverij van voorgerechten. [Salade Caprese, Rundercarpaccio, Gazpacho en een mini Caesarsalade] het smaakte erg goed.
De hoofdgerechten, Livar ribkarbonade met seizoensgroenten, spekaardappelen en mosterdsaus en runderentrecôte met salade, kruidenboter, friet en mayonaise waren goed bereid.
Het nagerecht Tarte Tatin met amandel-honing ijs was smakelijk. Helaas zaten in het ijs noten die een beetje zacht waren en de bodem was niet krokant. Er wordt goede koffie geserveerd.
De bediening was jong en vriendelijk, maar wel wat onervaren.
De ruimte was gezellig ingericht met goede stoelen. De tafeltjes stonden ver genoeg uit elkaar om geen last te hebben van de gesprekken van de buren. Bij de entrecôte kreeg ik een goed mes om het vlees mee te snijden. De gerechten werden op modern serviesgoed geserveerd.
Kortom een leuke tent om een hapje te gaan eten.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Via Groupon hier wezen eten. erg leuke hippe uitstraling met prima zorgzaam bediening en ge-wel-dig lekker eten! kortom de moeite waard om te gaan eten. ziet er allemaal heel verzorgd uit. Wel jammer dat je voor een Kirr royal 15 euro pp moet betalen. .Dat hebben we nog nooit ergens voor zo veel geld gedronken. Wordt als cocktail gerekend.. dat is beetje jammer..voor de rest heerlijk gegeten en prima plek met zeker veel uitstraling en wat ons betreft een aanwinst in het al hippe noord!