Broodnodig

6,8
6,7
Fijnproever_7 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Weinig aandacht voor eten, service of portemonnee.
De bediening keek niet op of om, toen ze mijn tafeltje buiten voorbij liep. Na 2 mislukte pogingen om haar aan te spreken, liep ze terug naar binnen en kwam pas veel later de bestelling opnemen.
Toast groenten: zuurdesem landbrood, geroosterde groenten, mozzarella, pesto €5.30
Op de tosti, zuurdesem landbrood vergaloppeer je je tanden, belegd met smakeloze ‚gestoomde' groenten, van de pesto en mozzarella proef je totaal niets, het bakje salade erbij geserveerd, is armoe troef. Dan maar een stuk taart proberen, de Zweedse Smulpaj met appel, framboos, bosbes en peer, warm geserveerd met vanillesaus. Een klein hoopje warme pap, drijvend in een bordje met vanille saus. De prijs/kwaliteitverhouding €4.20 voor een klein stukje 'taart’ is ver te zoeken.
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Net eten, nette bediening - maar niet buitengewoon. Lunchrestaurant in Zweedse stijl, met een aardig assortiment in brood, met beleg zoals bijv. rode-bietensalade. Wat vooral de afknapper is, is de ambiance. De strakke inrichting is natuurlijk heel Zweeds, maar daardoor wordt het restaurant ook gehorig. Met de keuken in de eetruimte is dat dus een garantie voor veel kabaal. Voeg daarbij dat men daar ook nog luidruchtig sprak - kortom: ik ga wel ergens anders heen.
Jupke .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gezellig om koffie te drinken en wat te eten in het weekend. Heerlijke cappuccino (niet de dubbele die werd te sterk, neem t kleintje ;-)) en lekkere koeken (vooral de snicker koek). Personeel is erg aardig, neemt moeite om uit te leggen wat er in de gerechten/ koeken voor ingrediënten zitten. Klein tentje, dus je zit dicht op elkaar. Toonbank/vitrine voorin winkel maakt dat het net een kleine bakkerij lijkt. Inmiddels afgelopen periode 5x geweest, elke keer gezellig. Fijn dat er ook kranten op tafel liggen om te lezen. Vervelende gasten worden vriendelijk en duidelijk begrenst en verzocht zich aardig te gedragen. Dit vond ik tijdens een van de bezoeken prettig omdat het in een kleine ruimte als deze bijdroeg aan een gezellig sfeer.
Marc .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Gelunched bij Broodnodig. Een klein zaakje annex bakkerij aan de Mariaplaats in Utrecht. Ook dicht bij het conservatorium dus veel mensen met 'n instrument ter hand liepen dit zaakje binnen. Het was mooi weer dus wij namen buiten plaats aan 'n eenvoudige groene, vrij kleine tafel met bijpassende groene stoelen. Mooie plek aan de Mariaplaats. Rechts stak de Dom triomfantelijk boven de gebouwen uit. Vrij snel kwam er 'n dame naar onze tafel. Ik bestelde 'n tosti ham/kaas & 'n latte Macchiato. Tosti werd toast op de kaart genoemd. Ik informeerde daar kort naar. Ja dus dat is 't zelfde zei de dame geïrriteerd. Jammer die reactie.
Mijn vriendin nam 'n broodje tonijn en een chocolademelk met slagroom. De dame nam de bestelling vrij vlak op. Er kon geen lachje vanaf. Bestelling werd wel vrij snel geleverd. Heerlijke tosti. Zat ook 'n speciale saus op. Smaakte goed. Lekker, stevig brood ook. Latte Macchiato was ook lekker. Stevige schuimkraag. Melk was ook lekker. Koffie prima. Mijn vriendin vond haar broodje tonijn ook lekker. Chocolademelk wad goed. Alleen slagroom was zonder suiker. Dat vond mijn vriendin qua smaak geen succes. Dat kunnen ze beter vragen. Slagroom met of zonder suiker. We zaten goed qua plek.
Op 'n zeker moment gaan afrekenen. Dezelfde dame rekende af. Weer erg vlak. Vrij duur! Ik schrok vd prijs. Zo te zien de dame ook want ze rekende eea voor 'n 2e keer na. Klopte toch. Afgerekend. Zaak binnen vrij
Klein. Veel van hout. Grote toonbank met gebakjes. Soort van bakkerij ook. Jammer dat de dame vd bediening vrij strak was in de bediening. Iets vriendelijker kan geen kwaad. Te duur ook. Plek mooi en eten goed. Interieur vrij sec.
Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Naar binnen gewipt voor koffie en gebak.
De caramel macchiato was heerlijk en de cheesecake was ook zeker voor herhaling vatbaar!
De service was vlot en vriendelijk. Het enige minpuntje was dat het toilet wel aan een poetsbeurt toe was.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Lekkere koffie,leuke lokatie. Brood is heerlijk,maar tuna melt had nog wat meer melt mogen zijn!
Bediening is vriendelijk maar lijkt met de drukte het overzicht soms een btj te missen...
Johanne030 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Wat een deceptie zeg. Het broodje met zalm en remouladesaus dat ik heb gegeten, was gewoon niet goed. Het leek wel alsof de hele bus kerrie in de remouladesaus was gevallen. Je proefde werkelijk niets van de gerookte zalm, de sla of het (te droge) brood. Bovendien moesten we erg lang wachten tot onze broodjes werden geserveerd. Jammer.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Leuk en klein biologische lunchroom. Is wat aan de kleine kant en hierdoor soms erg rumoerig. Zoete hapjes zijn goed, broodpudding smaakt heerlijk. De soorten thee mogen wat uitgebreider.
Garmt V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Middenin het centrum, aan de Mariaplaats, zit dit gezellige en rumoerige eetplekje. Je denkt eerst dat het een bakkerij is die ook broodjes verkoopt - neen, het is een broodjescafe waar ook brood wordt verkocht. Je zit er goed, ruime stoelen, veel leesvoer. Meestal erg druk: als je om half een binnenwandelt voor de lunch kun je erop rekenen te moeten wachten op een plekje. De service is, in tegenstelling tot eerdere ervaringen, echt prima; we hoefden niet lang te wachten om te bestellen of ons broodje te krijgen. En dat broodje, dat was dan ook erg lekker! Polarbrood (soort van platte ronde zachte volkorenschijf met knackebrodmotief) met fetacreme en artisjokhart of notenbrood met in pesto gegratineerde champginonnen... Als je niet exotisch hoeft maar gewoon trek hebt, bestel dan het ontbijt - een gigantische scone en twee heerlijke stukken brood, lekkere harde geitenkaas, jam, slagroom, voor maar 6,50. En als dan ook nog de chocolademelk huisgemaakt is met cacao word ik helemaal blij. Jum!
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Voor een drukke zaterdag zijn we snel geholpen! Er is ons enkel niet gevraagd of we nog iets wilden eten of drinken, toen ons lege glazen en borden werden opgehaald. Kip Marrakesh was erg lekker! Sfeer was goed!
Elea B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Hier ga ik vaak een drankje drinken met iets lekkers erbij. Ik raad vooral de chai thee aan; deze drink ik met sojamelk, maar met koemelk is hij vast ook heerlijk. Fijn grote portie, goede smaak. Daar bestel ik dan het liefst een kaneelbroodje bij.
De hartige broodjes heb ik niet vaak geprobeerd, maar de presentatie ervan is in elk geval altijd erg smakelijk. Het duurt soms alleen erg lang voor je geholpen wordt, het kan ook voorkomen dat iemand die later binnenkomt, eerder geholpen is.