Broodje Daan

Zondag Gesloten

Ingmarbeldman .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
"Oh Broodje Daan!!!!!!!"
Het is dat Andre Hazes voortijdig heen ging, anders had hij hier een liedje over geschreven, dat weet ik zeker!!

Het eten krijgt een 7, maar iedereen die hier komt weet dat het daar helemaal niet om gaat. Sterker nog, de gewone hagelslag, pindakaas op supermarkt-bolletjes etc... versterker het sublieme concept van deze heerlijke, gewone plek. Dus eigenlijk geef ik het eten een 9!!

De bediening is eigenlijk geen 9, maar veel lager. Hier geen geneuzel met keurige maniertjes. Men is hier eerlijk, Amsterdams, puur en.. gewoon ontzettend druk bezig in de keuken. En daar krijgen ze mijn respect en die 9 voor.
Het decor? Jazeker een 10!!!!
uitleg:
Ik kom veel in de VS en ben - mag ik wel zeggen - een kenner van het mooiste concept dat in de horeca bestaat: de Amerikaanse Diner. wie kent hem niet van de film? Wel, Broodje Daan zit er tegen aan te schuren. Ik voel me hier zo ochtends vroeg, eventjes in NY....

routine:
ik kom binnen, de krant ligt op de tafel, ik ruik het ouderwetse vet van omeletten, ik murmel: "een ontbijtje graag. eentje met hagel, eentje met omelet". ik schenk naast de toonbank mijn eigen filterkoffie in, ga zitten, knik tegen een paar werklui die zo'n verrukkelijk ommetje naar binnen slobberen, en krijg vrij snel daarna mijn twee broodjes en een vers-geperst (!) glaasje jus.
het is 7uur 's ochtends en mijn dag moet nog beginnen....
'geluk' heet dat...

Please: verander niet te veel, lieve mensen daar. Blijf gewoon.....

puur.
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Broodje Daan is een echt ouderwets koffiehuis. Broodje hagelslag. Koffie uit de kan de telegraaf op tafel. Toffe bediening. Toen ik 10 jaar geleden hier kwam wonen ging ik er koffiedrinken. Verhuis stress dus geld vergeten. Geen probleem. Kom je toch later terug moppie
Dit bedacht ik me gisteren na lezing recentie in het Parool over de fototentoonstelling in het volkshotel. Blijf blijf en sterf niet uit svp. Veel dank voor de erwtensoep. Broodje Daan etc
Mary A.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Gewone "hollandse meiden met hollandse nuchterheid en humor"
Ik hou daar van.
Broodjes zijn vers, lekker, met een lach gebracht en betaalbaar. Wat wil je nog meer?
Paula R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Vreselijke zoute erwtensoep. Wanneer ik er wat van zeg krijg ik een grote mond: ' smaken verschillen' . Er is niet mee te praten. Koffie is slap. Dulden geen tegenspraak. Ik kom hier nooit meer.
mevrouw.Mij reactie komt omdat u heel raar reageerde.En het gezegde smaken verschillen en over smaak valt niet te twiste is er niet voor niks.
Het is heel moeilijk om het naar ieders smaak te maken.
De meneer waar u mee was vond de erwten soep wel lekker.
vriendelijke groet broodje daan
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Wil je een lekker broodje voor een lage prijs? Dan moet je bij Broodje Daan zijn; je hebt een enorme keus uit allerlei soorten broodjes. Je kunt er zitten, maar het is er niet echt knus of gezellig en meer gericht op take-away. Ze zijn al vroeg open, ideaal dus voor vroege vogels, de ligging is helaas niet zo centraal.