Brood & Zoets

Anra .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Lois L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ontzettend leuke plek met heerlijke gezonde sapjes en huisgemaakte gerechten/taartjes. Het heeft een leuk kitsch randje en doordat er weinig zitplaatsen zijn, is erg altijd een gezellige en knusse sfeer. Zeker een aanrader als je een healthy lunch wilt!
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Echt een goede hightea hier gehad. Alleen jammer dat de thee, geen losse thee was, maar in zakje. Eten wel erg lekke. Het keukengedeelte oogt wat rommelig en krap. Dat heeft misschien ook wel z'n chame, maar kan volgens mij wat netter.
Loes D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
een bon cadeau gekregen en eigenlijk hetzelfde verhaal als de vorige bezoeker. Er was geen plek toen we aankwamen terwijl we wel gereserveerd hadden. Na een tijdje werden mensen naar een andere plek verhuisd zodat we aan een 4 persoons tafel konden zitten. Hier werden we ruim een kwartier neergezet zonder verder commentaar. Er werd een pot heet water neergezet en na nog een kwartier kwam de high tea. Het leek allemaal nogal niet zelfgemaakt. Na een verzoek om een mesje werden we gewoon genegeerd. Zelf maar mes gaan halen aan de balie. Het brood onder de franse kaas was taai en niet vers en kregen we bijna niet doorgesneden. Het ziet er gezellig maar erg rommelig uit. Je hebt uitzicht op de open voorraadkast met bastognekoeken en open dozen naast de WC. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Mippie28 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Ik kwam hier met een bon die ik uit mijn kerstpakket had gekregen. Ik had de indruk dat we anders geholpen waren als ik gewoon had afgerekend. Volgens mij was ik ook veel voordeliger uitgekomen als ik gewoon had afgerekend: de porties waren kleiner en werden op een rare manier opgediend. De koffie ging over het kopje waardoor de helft er al naast lag en ik kreeg geen nieuwe aangeboden (er was slechts een "oeps"). We zijn uiteindelijk zelf maar bij de bar gaan vragen of we nog iets bij konden bestellen, want er werd niet meer naar ons omgekeken.
De aankleding is super schattig. Maar neem vooral je man niet mee, want het is echt een tent voor vrouwen!
Yvette_Fons .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Een High Tea gehad met mijn zusje gisteren. Het is een klein restaurantje en voelt daardoor snel wat vol. De High Tea was heel leuk, het servies past er helemaal bij en geeft je zo'n lekker kitscherig gevoel. De hapjes zelf waren niet bijzonder maar wel lekker. De scone was zacht en een beetje een teleurstelling (zeker omdat we gek zijn op scones). De thee was met zakjes, op zich prima maar ben zelf meer fan van gedroogde thee. De bediening was super, leuke meiden die tussendoor ook vragen of alles naar wens is.

Ik zou hier zeker nog eens wat eten of drinken, vooral fijn tussen het winkelen door.
Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Samen met vriendin daar geweest. Er was een erg gezellige sfeer aanwezig. De broodjes en gebakjes waren ook super lekker! Zeker een aanrader!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Lunch bij Brood en Zoets: wat een feest! Het piepkleine zaakje zit snel vol; bij mooi weer is er voor de deur (aan het water) en achter de zaak (op een plein) extra ruimte om lekker in de zon te genieten van de geweldige - huisgemaakte - producten die de bijzonder vriendelijke dames serveren. Lekkere verse sapjes, geweldige verse soep met ruim vers wit-en bruin brood en smeersels en ook de huisgemaakte - vegetarische - quiche was een succes. Er staan ook hele aanlokkelijk etagères op de lunch kaart om te delen. De prijs/kwaliteit verhouding bij Brood en Zoets is daarbij meer dan uitstekend. Een aanrader!
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Onze kennismaking met Amersfoort. Heerlijk plekje voor koffie of thee met iets lekkers, nee, heerlijks. Fijne sfeer. Fijne zaak. om regelmatig terug te keren.
Vanessa B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
In mei een gezellige high tea gedaan. Onbeperkt diverse smaken thee gedronken. De sandwiches waren erg lekker! De zoetigheden divers, huisgemaakt en om je vingers bij op te eten zijn. Na al deze hapjes zit je dan ook echt vol. Wat is overgebleven krijg je in een bakje mee naar huis. De sfeer is gezellig en knus en je kunt in de zomer ook buiten zitten. Tip! Je kunt bij broods en zoets ook lekkernijen voor thuis meenemen!
Mamamaartje .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Vandaag een high tea bij 'brood en zoets'. Een klein zaakje in Amersfoort, wij waren hier voor het eerst. Een leuke locatie aan de gracht. We kregen eerst een ronde hartig, daarna zoet. De gerechtjes waren allemaal even heerlijk en vers bereid. Daarnaast onbeperkt thee. Er werd kort verteld wat er op de etagère lag. We konden merken dat 'brood en zoets' veel vaste klanten heeft, want velen werden uitgebreid begroet. Dat was voor ons een goed teken. De bediening is vriendelijk, maar wat ik miste was een welkom en wat meer uitleg over de high tea (wat ik bij andere zaken wel meegemaakt heb). Het zaakje oogt gezellig en is grappig ingericht, maar wel rommelig door de open kasten en dozen die in de hoek stonden. Al met al een leuke ervaring, we komen hier vast nog wel eens.
Katie11 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
High Tea gehad met een bon van een drogisterijketen. Toen we daarmee wilden betalen reageerden ze wat minderwaardig (oh, u heeft een bonnetje...). Dat was eigenlijk het grote minpunt. Alsof ze ons iets anders hadden gegeven als we vooraf uitgebreid hadden gezegd dat we met een bon kwamen.

In overleg begonnen we met de hartige ronde van de Hightea, smaakte goed. De zoete ronde was ook prima. Geen overdadige high tea, maar voldoende voor de middag, voor tussendoor.

De ambiance vond ik niet denderend, net uit de drukte van de winkelstraat.
Bregje L.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Al meerdere malen hier een high tea en lunch genuttigd.Erg leuke locatie en alles is huis gemaakt , taartjes, sandwiches, quiches,wat je terug proeft in de gerechten.Bediening attent, ook bij grote drukte.het is er vaak druk maar niet storend, in de zomer ook lekker zitten aan het water!
Saski .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Gezellig ingericht, goed over de inrichting nagedacht. We hebben hier lekker geluncht. Je kunt allerlei gerechten bestellen als scones, quich en broodjes, maar ook high tea serveren ze hier. Voor een gezellig middag is dit een fijn adres.
Marijn79 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
We hebben hier een lekkere high-tea gehad! De bediening is vriendelijk. Het zaakje is leuk ingericht. We waren er op een zaterdag. Het zat propvol. Dit was op zich geen probleem. Je had geen last van elkaar. Wat ik wel minder vond was dat de hele zaak beslagen leek te zijn, van beslagen, vochtige ramen tot natte muren op de wc. Dit voelt niet erg lekker.. Ik zou hier zeker terugkomen maar dan wel op een wat rustiger moment.
Mirrie 8.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Door voedselintoleranties eet ik bepaalde voedingsmiddelen niet. Dit is het eerste tentje waar ze ondanks deze belemmeringen toch een heerlijke zelfgemaakte high tea geserveerd hebben ipv alleen een salade!! Glutenvrij brood met 3 verschillende soorten beleg van avocado tot humus. En als kers op de taart allemaal huisgemaakte chocoladehapjes!!
Ik raad brood&zoets van harte aan. Wat een gastvrijheid en heerlijke gerechten. Ook de gewone high tea zag er erg goed uit, met wederom heel veel huisgemaakte hapjes.
David B.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Het centrum van Amersfoort is een winkelparadijs in een prachtige omgeving van interessante architectuur, historische gebouwen en sfeervolle oude grachten.
Dit paradijs wordt opgeluisterd door een uitzonderlijke restaurantje met een passend origineel menu.
Sanne en haar gepassioneerde medewerkers serveren snel creatieve soepen, quiches, sandwiches, taarten, cakes en nog veel meer én tegen prijzen die even aantrekkelijk zijn als de producten eruit zien.
In dit bijzondere restaurant vond op zondag 9.2.14 een ‘High Tea’ plaats – de High Tea is een van hun juwelen – in het kader van een ‘fund raiser’ voor het lokale initiatief van www.1we.nl. Het was een drukte van jewelste met dito genot erbij!
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Eigenlijk zijn alle gerechten van de taart tot de quiche en broodjes lekker. Alles wordt zelf gemaakt, met zoveel mogelijk gebruik van biologische producten. En dat proef je! Ik las een een aantal positieve berichten over de high tea; dat is het enige waar wij ons niet in konden vinden. Wij gaan hier absoluut nog vaker lunchen en koffie drinken, maar de high tea is ons dermate tegengevallen, dat we dat hier nooit meer zouden gebruiken. Zeer karige portie en veel te simpele en smaakloze gerechtjes, zeker als je ziet wat er normaal gesproken in Brood&Zoets wordt geserveerd. Daarbij vergeleken is de high tea ver onder de maat.
Verder niets dan lof; bediening altijd vriendelijk, goede koffie en thee. Met uitzondering van de high tea, verder een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vanwege tegenvallende high tea is het cijfer lager uitgevallen. De koffie en lunchgerechten verdienen verder een dikke 10; vanwege de 4 voor de high tea gemiddeld een 7 voor eten gegeven.
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Via iens terechtgekomen in dit kleine maar leuk ingerichte zaakje waar je je meteen op je gemak voelt. Alle huisgemaakte taarten en koeken staan op de bar uitgestald waardoor het erg lastig is om een keuze te maken. De boterkoek was super, heerlijk vers en niet te vet. De dames zijn zeer vriendelijk! Zit een beetje weggestopt maar gelukkig hebben we het gevonden! Volgende keer in A'foort gaan we voor de lunchkaart!