Bronckhorst

Arnhemsestraatweg 251 6991 JG Rheden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bronckhorst

Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Aan het eind van een dag wandelen met mijn vader liepen we letterlijk tegen restaurant Bronckhorst aan. Voordat we naar binnen gingen nog wel even op Iens gekeken, de beoordelingen zijn goed. Vanwege het warme weer zijn we op het terras gaan zitten, waar we een koud Brand biertje dronken en er een mooie amuse bij kregen en warm brood met heerlijke kruidige roomboter. We wilden niet te uitgebreid eten en kozen voor een hoofdgerecht met nog een biertje. Ik bestelde een hertenkalfbiefstuk en mijn vader voor kalfslever. Beide waren zeer goed en smaakvol gebakken. Koffie met een zeer royale hoeveelheid friandises was ook heerlijk.
Voor- en nagerecht en wijnen kan ik niet beoordelen, maar afgaand op de kwaliteit van alle gerechten en de service zal dit vast ook erg goed zijn. Mocht ik weer in de buurt zijn, ga ik hier zeker naar terug.
Buteaux .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond onverwacht een heerlijke avond bij restaurant Bronckhorst gehad. Spontaan besloten we te gaan uiteten en kwamen daar terecht. Wat een geweldig restaurant! We hebben fantastisch gegeten, heerlijke wijn en een hele leuke bediening. Het zou zo een sterren restaurant kunnen zijn, maar dan wel eentje waar wij ons in ons zaterdagse kloffie heerlijk op ons gemak voelden. Wij kozen voor het 4 gangen diner en kregen tussendoor verschillende heerlijke amuses. En de porties waren zelfs voor ons al grote eters helemaal goed! Echt een aanrader!
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Het was al even geleden maar we (een vriendin en ik) besloten dat we hier samen toch graag weer eens wilden eten.

Het decor is als vanouds, altijd tussen intiem en wat meer chique, zo leuk dat je je er zowel in smoking als in spijkerbroek prima thuis kunt voelen.
De gastvrouw is ook 'echt' gastvrouw; voor iedereen een heel vriendelijk gesprek, passend bij het gezelschap en een erg goede blik op het gebeuren in het restaurant.

We hebben weer erg lekker gegeten, om te beginnen olijven en lekkere worst en daarbij vers gebakken brood met knoflookboter, olijfolie, grof zeezout en grove peper, daarna/bij: de amuse (echt zo lekker) van kerriemousse met een stukje erg lekker gestoofd (volgens mij iets Oosterse invloeden?) mals vlees, heel subtiel. Daar had ik wel een voorgerecht van gewild!

We hebben gekozen voor een voorgerecht;
De een koos voor knoflooksoep, heel erg lekker (fijne knoflooksmaak) met erg lekkere knoflook gamba’s (en nog een ander garnituur) op de rand van het bord, daarbij nog het brood. Ikzelf koos voor de kwartel na bereiding gefrituurd, met een heerlijk toebehoren. Echt allebei erg smakelijk.

En een hoofdgerecht;
De een (vriendin) gestoofde kalfswang met toebehoren, op zich erg lekker en zeker superzachte wang. Alleen vond mijn vriendin het (de wang) wel aan de zoute kant (niet voor de eerste keer in dit restaurant dat het aan het randje van ‘te zout’ is) en ik moet als best zout ingesteld iemand dat wel beamen. Gewoon echt iets teveel zout, kun je er wel bij doen maar niet meer uithalen, ook al weet ik wel dat zout een smaakversterker is. Zelf heb ik genoten van de kalfstong maar ook dit gerecht was aan de zoute kant. We hebben echt wel heel erg lekker en gezellig gegeten, en de bediening en de wijn waren heel goed, maar iets minder zout maakt het niet zeker niet minder goed.
Risseeuw .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Al een hele tijd van plan om eens hier te eten en hadden we dat maar eerder gedaan!!
heerlijke gerechten waaronder een voortreffelijke Hazenrug in spek en mijn partner een subliem gegaarde tongschar met coquille.
ook de voor en nagerechten waren een lust voor tong en oog en de amuses tussendoor een traktatie.
komt nog bij een voortreffelijk wijnadvies en vriendelijke bediening, komen zeker terug.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zij profileren zich als "de culinaire huiskamer van Rheden en omgeving" en dat zijn ze ook! Het decor is bijna letterlijk een huiskamer; wel één die klassiek is ingericht. Culinair hebben Jerry en Alma Overeem het goed voor mekaar. Heerlijk wild gegeten (een must in deze tijd van het jaar) en ,als ik dichterbij zou wonen, niet de laatste keer dit jaar. De service is correct en degelijk. In ieder geval als éénmalige ervaring zeer de moeite waard!
Diesert .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Reeds 600 keer langsgereden, nu maar een keertje naar binnen om te eten! Gegeten met gezelschap van zes. Gezellige huiskamersfeer. Eten was goed, originele gerechten en voldoende keuze.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Prima gegeten. We kregen bij het eerste glas salami schijfjes en olijven; daarna nog een heerlijke amuse van citroenbavarois met tonijn. Wij namen alleen een hoofdgerecht, ik had de ribeye. Zeer mals vlees, erg goed gegrild. De groenten erbij vond ik minder; de doperwten en sperciebonen leken uit de diepvries te komen. Het decor was prima in zijn soort: klassiek.
Tineke-walvis .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten. Het viergangenmenu was prima. Als dessert meloen op vijf manieren bereid sprak mij niet zo aan, maar het alternatief: ijs met framboosjes en een zacht, zoet sausje erover was heerlijk. De bediening was uitstekend en de entourage ook. Jammer voor de eigenaren dat het zo stil was. Dit is de derde keer, dat we hier hebben gegeten en het was alle keren even aangenaam.
Jonathan W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Helaas niet de beleving gehad die je wel zou verwachten hier. In het begin werd er een 4-gangen menu aangeboden van de dag, Hierin zat wel in het voor-, tussen- en hoofdgerecht asperges, deze hebben wij daarom ook maar afgeslagen en hebben we gekozen voor een 5 gangen verrassingsmenu van de chef met bijpassende wijnen.
We waren niet bepaald enthousiast over het voorgerecht. Dit waren Hollandse garnalen met een cocktailsausje, een luxe variant van een garnalencocktail. Hierbij kregen wij een witte wijn, waarbij de maîtresse de volgende uitleg gaf: "Witte frisse wijn uit Duitsland". Dus bij de volgende gangen heb ik zelf voor meer informatie moeten vragen, ik wil graag weten wat ik drink bij mijn gerechten en waarom. Dit heb ik ook zelf elke gang gevraagd aan de personen die de wijnen inschonk.
Als laatste gang hadden wij gekozen om kaas te nemen. Toen deze werden ingezet kregen we een uitleg over de kazen, maar toen de kelner mij probeerde wijs te maken dat er olijven op mijn bord lagen in plaats van druiven, was ik verbijsterd. Tijdens de avond merkte ik ook dat de achtergrond muziek kwam van een radiozender, waardoor er soms muziek langskwam wat niet bepaald paste bij de sfeer. We hadden meer verwacht van een avond eten bij Bronckhorst.
Proever41 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heerlijk gegeten, de oesters waren van hele goede kwaliteit bijpassende wijn ook.
Als hoofdgerecht Parelhoen, goed klaargemaakt met groenten, echt een aanrader als nagerecht dame blanche, met heerlijk chocolade mousse, hier kun je heerlijk eten!
J. W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
we hebben ons laten verrassen met het jubileummenu van de Bronckhorst.
En verrassend was het, van amuse tot dessert, zowel de opmaak als de smaken en niet te vergeten de goed passende wijnen bij de gerechten en de zeer attente sfeer-bepalende bediening met aandacht voor allergieën. Het voorgerecht van tonijn en oester en het tussengerecht van gebakken rogvleugel waren verrukkelijk! Evenals het hoofdgerecht: lamskoteletten zeer smaakvol en mals. Ter afsluiting het dessert van onze feestelijke avond; we hebben genoten en kunnen iedereen een bezoek aan de Bronckhorst aanraden!!
R_Bakker .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Op een zondagavond bij Bronckhorst gegeten en het was in 1 woord geweldig! De keren dat we zo lekker gegeten hebben, zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Elk gerecht was een smaaksensatie, de bediening was bijzonder prettig en de entourage was gezellig en sfeervol.

Tip: in februari 2015 is er een jubileum actie: ivm 12,5 jarig bestaan 12,50 euro korting op 4-gangen menu du marché. Wij komen in ieder geval zeker terug!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
do 30-10-'14 hier gegeten met zijn 2.
Voor het 4 gangen-diner gekozen. Met zeeduivel en fazant als de uitblinkers, was het hele diner een genot. De 2 extra amuses waren een leuke bijkomstigheid.
De service was zeer vriendelijk. Met een glimlach en welwillendheid werden we bediend. Het mogen proeven van de verschillende dessertwijnen om tot de 2 beste keuzes te kunnen komen wordt gewaardeerd.
De inrichting is klassiek en straalt rust uit. Leuk voor een knus doch luxe avondje dineren.

Op alle 3 de vlakken omhoog afgerond een 9.
Visser3 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Wij kwamen op een doordeweekse avond en waren de enige gasten, maar dat mocht de pret niet drukken. We kregen allerlei lekkere amuses tussendoor en het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht smaakten voortreffelijk. De wijnadviezen waren ook perfect. De bediening was ook klasse. Kortom een heerlijke avond!
Marijke H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Wij logeerden in de buurt en ontdekten dit restaurant bij toeval. Vanavond hier heerlijk gegeten. We namen het driegangenmenu met een wijnarrangement. De amuse van zalm met witte boter was prima. Daarna was er een heerlijk voorgerecht van ossenhaas met truffelsaus en ganzenlever (beetje tegen de principes in). De tournedos met pepersaus was zeer smaakvol. Het desser was een verrassend lekker soepje van gemarineerd rood fruit met ijs. We aten op het buitenterras, jammer is daar dat je de weg erg hoort. De bediening is zeer gastvrij, aardig en professioneel. De wijnen waren lekker en goed passend. Hier wordt met liefde en kunde gekookt, een aanrader.
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2014
Bij zien van het restaurant dacht ik even aan een steak house (zadels buiten) bij binnenkomst doet het Frans en redelijk sjiek aan. Veel glas op tafel, mooi gedekte tafels, erg warm ontvangst! Eten was heerlijk, de prijzen zijn niet laag maar prijs kwaliteit is perfect! Een groot minpuntje is de koffie, geen lekkere afsluiting.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Restaurant met mooie klassieke gerechten. De bediening was prettig, niet te opdringerig maar wel attent. De ambiance is precies waar wij van houden. Strak gedekte tafels en mooie wijnen. Ruim van opzet. Er was een grote groep maar het serviceniveau bleef hoog.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Een 10 blijft voor de meester, maar die staan hier wel in de keuken vandaar dat we hier regelmatig en graag terugkomen. Altijd verrassende en gekke zaken op de menukaart, mooie huiswijn en wie het breed heeft laat het breed hangen via de hele mooie wijnkaart. En wie wat te zeueren heeft: zeg dat meteen aan de bediening, die er zeker wat mee doet. Dus niet achteraf gaan zitten mokken. Beste mensen ga zo door, wij eten liever voor een paar tientjes meer en lekker en, noem maar op... dan voor dan teveel geld ergens teleurgesteld te wezen. Ergo: Hier kan je terecht voor een gezellige avond met voortreffelijk eten. Zo zaten we hier op mijn verjaardag vandaag 9 juni.
Eet smakelijk. Henk de Bruijn
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Het is niet de eerste keer dat we hier hebben gegeten, maar de kwaliteit blijft echt uitstekend.
Genoten van een 5 gangen verrassingsmenu in het kader van mijn verjaardag. Alle gangen waren uitstekend en goed begeleid door het wijnarrangement. Mooie opbouw van de gerechten en uitstekend gekookt, muv het hoofdgerecht. Ik was er tevreden over maar zat op het randje van te zout. Als ik daar al over na moet denken dan weet ik dat het het voor mijn tafelgenote te zout is. Na dat gemeld te hebben werd keurig een nieuw, niet zo zout maar wel lekker, vergelijkbaar gerecht geserveerd.
Niet goedkoop (5 gangen met wijnarrangement voor 2 personen ruim 200 euro) maar wel heel erg goed, we gingen voldaan naar huis. Prijs-kwaliteit mag iedereen zelf over oordelen
SaskiaArnhem .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Bronckhorst hoorde altijd tot mijn favoriete restaurants in de regio. Tot gister avond. Alleen de hapjes vooraf en de amuses vond ik echt lekker. Voorgerecht gegrilde Coquilles hadden niet het mooie bruine korstje. Door de spinazie lag er vrij veel vocht op het bord, heel slordig. Er zat weinig smaak aan, vooral flauw. Toen ik een opmerking maakte tegen de serveerster over het vocht vond zij het wel logisch vanuit de spinazie. Dus mijn verdere bemerkingen heb ik maar daargelaten..
Het hoofdgerecht de zalm die langzaam gegaard was op 70 graden had daar toch onder geleden en was heel droog. Het toetje smaakte aardig, De Tiramisu mistte kracht en de creme brulee was te dun. Mijn vriendin heeft lekker gegeten en haar lam zag er mooi rosé uit.
Heel jammer deze teleurstelling. Je zit er erg mooi en het was altijd top.