Broers Stadscafé-Restaurant

Janskerkhof 9 3512 BK Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Broers Stadscafé-Restaurant

In het bruisende hart van de Domstad

Broers stadscafé-restaurant is een grand café in een monumentaal pand met een eigentijdse uitstraling. Broers wordt ook wel de huiskamer van Utrecht genoemd. Het ligt in hartje centrum en is daardoor al 20 jaar dé ontmoetingsplek van de stad.

Je kunt hier dagelijks vanaf 10.00 uur ontspannen aan de leestafel een krantje lezen, snel of uitgebreid lunchen, genieten van de befaamde High Tea of heerlijk dineren.

Met diverse (niet besloten) ruimtes biedt Broers voor iedere gelegenheid de juiste setting. De Wintertuin heeft nog het originele glas-in-lood dak van meer dan 100 jaar oud en dit geeft een warme authentieke sfeer. Vanuit de Spiegelzaal heb je zicht op het altijd gezellige Janskerkhof waar heel Utrecht voorbij fietst of wandelt.

Meer informatie over restaurant Broers Stadscafé-Restaurant

- Ontbijt 10:00 - 11:00
- High T

Bas V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Soms moesten we te lang wachten op ons bier of de wijn; 1 van de obers had wat moeite met een geintje om te gaan; BELANGRIJK: er gaat iets mis met de overstap van IENS naar Couvert; Broers komt niet op op de kaart van utrecht bij couvert. Ook zit er een bug in het reserverings systeem: IENS en Couvert reserverings systeem worden allebei geactiveerd
Annonymus .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Alles okee. Voorgerecht van crunchy sushi is matig, brief weer goed. Maar wat een prijs voor zo'n klein glaasje Chardonnay! 6 € voor weinig wijn. Bizar...
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Meer dan 20 minuten moeten wachten voordat ons drinken werd opgenomen... Service was zeker niet top. Ook het doorgeven van allergie heeft de keuken niet bereikt, het eerste bord weer terug moeten sturen... Uiteindelijk was de kwaliteit van het eten wel in orde, dat maakte veel goed! Carpaccio en biefstuk waren lekker.
Arjo W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gisteren met vrienden gegeten in dit leuke restaurant in het centrum van Utrecht. Goede sfeer en prettige bediening. Als voorgerecht het duo van eend op, dit was erg lekker! Als hoofdgerecht de zalm burger. Die vond ik iets minder, want de burger was een beetje droog in combinatie met het broodje.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Clubsandwich was niet vers bereid en geserveerd met koude nacho chips. we ook een half uur kunnen wachten tot we ons eten pas hadden.
Jan Willem M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een beetje van "dik hout zaagt men planken" dat Broers. Ken de zaak al van decennia voor Broers. Hier was eens het deftige restaurant van hotel Pays Bas. Prachtige zaak destijds met veel marmer en een glas en lood lichtkoepel.
Wij werden eerst naar een tafel geloodst waar horen en zien verging. Veel luidruchtige jonge gasten en keiharde muziek. Converseren was onmogelijk. We kregen gelukkig een andere tafel in een wat rustiger zaal. We konden kiezen vanaf een A viertje waar "Menu B" op stond, een beetje Poolse menukaart van voor de val van de muur. Maar de gerechten die erop stonden smaakten wel. Carpacio vooraf, biefstuk op een taartje van aardappelen en kaasplankje toe. Alles wordt razen snel neergezet zonder commentaar. Ik weet echt niet wat voor kaas ik heb gegeten. Drie kleine stukjes met twee stukjes brood. Normaal kost zoiets een tientje. Dan mag je echt weliet meer verwachten. Magertjes hoor!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben hier zaterdag geluncht. Omdat we met een grote groep waren was er gekozen voor het zogenaamde twaalfuurtje. Eerst een kopje tomatensoep en daarna een bruine boterham met een kroket en een witte boterham met eisalade. Het geheel gegarneerd met sla tomaat en komkommer. De bediening was vlot en iedereen kreeg vrijwel gelijktijdig zijn lunch warm geserveerd. De lunch smaakte iedereen prima. We hebben hier vlot en goed gegeten. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel smakelijk.
Niks mis mee!
Joopbarends .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
goede voorbereiding op komst naar Broers
aardig personeel.
wel te weinig onderlinge communicatie.
ook slordige afrekening.
jammer, maar een volgende keer beter.
Berthavanderneut .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Personeel is vriendelijk, we kregen een beleefde ontvangst, de bediening aan tafel was beleefd en correct. We waren met vrienden en deden de AH actie, de 3 gangen waren erg lekker, er werd op gelet dat er genoeg te drinken was, ook een karaf water ontbrak niet. Het was erg gezellig.
Anneke.kint .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij deden n AH avond. Leuke ontvangst en bediening door Valentijn. We kozen soep, sushi, bij t hoofdgerecht n speciaal verzoek., Curry, chocola toet en kaas. Lekkere rode huiswijn en water bij de wijn. Top.
Valentijn dank voor de gezellige avond en groeten uit Haarlem.
Berthavanderneut .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prachtige omgeving, restaurant heel sfeervol, glas in lood dak. Als de zon schijnt heb je er heel mooi licht binnen. Ook heel gezellig buiten zitten.
Bastiaan M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima tent, leuke locatie, het pand heeft wel onderhoud nodig. Zeer aardig jong personeel. Sanitair onvoldoende. Zou de volgende keer wel weer reserveren.
Monique N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Leuke avond bij Broers gehad. Bij binnenkomst was het even onduidelijk waar we ons moesten melden. Wij hadden een hele leuke, attente ober. 3-gangen menu was heerlijk! Porties waren groot genoeg. Wij komen zeker nog eens terug.
Sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We hadden een rondleiding bij DOMinder die avond, dus een timeslot. Helaas werd het voorgerecht door de chef aanvankelijk afgekeurd, waardoor we geen tijd meer hadden voor het dessert. Dit bleek echter een mooie combinatie, omdat we na de rondleiding toch nog ons dessert kwamen eten. En wat een verrukkelojke chocoladesouffleé! Met een drankje vh huis erbkj.
E.J.M D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De ontvangst door de bediening was prima. We werden geholpen door een aardige ober die voor een goede service zorgde. Het was jammer dat de hoofdgerechten ons tegenvielen. De biefstuk was taai en werd niet warm geserveerd en de zalmburger was te hard gebakken.
Mopke .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Prima menu! Lekker gegeten; flinke porties die smaakvol waren. Bediening was prima, ondanks drukte. Wij komen graag nog eens terug!
Marjolijn T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We maakten met 4 pers gebruik van de AH diner actie: 3-gangen keuze menu. Prima carpaccio, BIefstuk was goed gebakken confom verzoek, kaasplankje met 3 stukjjes kaas. Prima gegeten, alerte bediening die zelf goed de tijd in de gaten hield omdat we op tijd in de schouwburg moesten zijn. Sfeer studentikoos eetcafe.
Simon R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Na een zakelijke bespreking hier blijven eten met de AH - restaurantactie. Vlotte en correcte bediening. Lekker gegeten. Bij het nagerecht ging het even mis, de chocoladesoufflé was ingezakt en de kok moest een nieuwe maken. Dat duurde dus even, maar niet echt heel lang. We kregen netjes koffie van het huis aangeboden ter compensatie.
Hrdh .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Broers is bekende plek in Utrecht, ivm AH actie hier gegeten. Het was prima, zowel de krokante feta , als de biefstuk en het dessert waren alle 3 lekker.
Bediening was vlot en vriendelijk
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteravond heb ik samen met mijn moeder heerlijk gegeten bij Broers. We gingen hier eten met de Albert- Hein bonnen en de porties die we kregen waren naar ons idee niet verkleind, echt super!! Ook de kwaliteit van het eten was erg goed, we hebben allebei de rundercarpaccio gehad als voorgerecht en als hoofdgerecht de biefstuk! Erg lekker! Ook de bediening is erg vriendelijk! Wij gingen na het eten nog naar de musical The Bodyguard en moesten daar om 20:00 zijn, hier werd door de bediening dan ook rekening mee gehouden.
Kortom, echt super!