Broei

Oosterkade 24 3582 AV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Broei

De gezelligheid aan de Oosterkade werkt aanstekelijk. Ben jij hier al eens geweest? De ontspannen huiskamersfeer bij Broei geeft je dag een positieve draai. Combineer dit met een gezonde, vegetarische maaltijd en je voelt je energieker dan daarvoor. In de mini-bakkerij maken Danny, Steijn en Arlette hun eigen, speciale brood, terwijl in de keuken ambachtelijk ijs wordt gedraaid. Alle ingrediënten komen van lokale en kleinschalige ondernemers, die net als Broei, veel aandacht hebben voor hun waar. Dat proef je.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Broei

Alle dagen 09:00 - 22:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant Broei

Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Op een poppodium-donderdag hier gegeten. Dat betekende 'eten wat de pot schaft'. Zeker geen straf! Een smakelijk gebonden uiensoep met oesterzwammen als voorgerecht. De hoofdmaaltijd bestond uit linzen met een tomatensaus en chinese kool. Ik ben niet zo gek op linzen, maar de combinatie was ècht goed, kleurig geheel, goede presentatie. Als dessert een stuk solide taart, die van mij wat luchtiger had gemogen. De combinatie met het citroenijs was niet top. Overall: prima! De bediening was attent en ruimte tussen de gerechten ook in orde.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Mooi restaurant met stadse sfeer, prettige en vlotte bediening, en het allerbelangrijkst: heerlijk vegetarisch eten en mooi opgemaakt.
Ik kom zeker terug. Een aanrader voor iedereen die goed vega wil eten
Andryanto A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Fijn restaurant waar we regelmatig komen als we in Utrecht zijn. Smaakvolle gerechten, mooi opgemaakt. Zeer vriendelijke bediening.
paulsuzan .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Ik vond het eten echt heerlijk! Wij hadden een hele goede fles rode wijn. Ook de inrichting en sfeer is fijn. De bediening was vriendelijk en snel
Babs V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Kleine kaart met bijzondere producten. Verrassend wat voor gerecht er op je bord komt. Toetjes zoals ze nergens maken! Heerlijk!
Sida D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Heerlijk veganistisch gegeten bij Broei. De erwtenspread op het brood (tussendoor) was echt verrukkelijk. Het was helemaal vol en dat kon je merken. De bediening was niet heel snel, maar wel net voor het begon te irriteren. We zaten aan de bar en konden de keuken inkijken, leuk om te zien hoe strak en schoon ze daar aan het werk waren. Erg tevreden, kijk nu al uit naar ons volgende bezoek.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Spitskool van de plaat, is een
spitskool, die door de helft is gesneden en vervolgens op een bord geflikkerd. Erg creatief en culinair. Ook op andere vlakken ontstijgt dit restaurant zijn concurrentie. Ik ben alleen vergeten welke
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
-Vooraf: gegrilde witlof/crème van blauwe kaas/balsamico-ui/raapsteel/hazelnoot. Was een heerlijk gerecht. Wel alles door elkaar heen snijden, maar de smaken kwamen goed samen.

-Hoofdgerecht: Pompoenrisotto, schapenkaas, bleekselderij, spinazie, gegrilde pompoen, pompoenpitolie. Was een erg machtig gerecht en verre van verfijnd. Overheersende kaassmaak en vettig. Thuis zou ik zoiets niet eens aan mijn gasten durven te serveren.
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
26/7 In Broei gegeten.
Verassend lekker en mooi eten. Erg leuk personeel, vriendelijk en attent. Mooie setting, huiskamerachtige plek. Heel gezellig en dat vonden wij niet alleen: het was vol met mensen. Kennelijk hebben meer dit pareltje op de Oosterdokskade ontdekt.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Voor de tweede keer hier geweest en net als de vorige keer erg lekker gegeten. Altijd leuk als er wordt nagedacht over wat er zonder vlees gedaan kan worden. Ook weer helemaal gelukt dus. Bediening kan wel wat alerter zijn, als je al een kwartier zit maar nog geen drankje hebt maar de bediening wel tien keer langs je tafeltje is gelopen is dat niet leuk. En kom op tijd, rond 21:15 wordt de laatste ronde aangekondigd.
ed N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Gelukkig konden we in de middag nog reserveren. Vorige keten was dat niet gelukt. Dat schept hoge verwachtingen. Die zijn volledig waargemaakt. Bijzondere kaart, heerlijk gegeten en prima personeel. Fijne mensen. Kortom een aangename avond.
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijke vega gerechten met 'vergeten groentes' die ontzettend goed klaargemaakt waren. We hebben echt zitten smullen, en die pastinaakkroket was helemaal fantastisch! Bediening was heel vriendelijk, we mochten eerst buiten in het zonnetje zitten en toen het afkoelde kregen we binnen een tafeltje. Toen pas zagen we hoe groot het binnen was, en hoe mooi de zaak was ingericht. Broei is zeker een aanrader, wij komen hier snel terug!
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Allemaal lekkere dingen om van te smullen, en de kaart wisselt regelmatig. Leuke sfeer, goede kaart, gezonde ingrediënten en aardige bediening. Leuke ontdekking in Utrecht.
Wanda N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Ontzettend leuk zaakje. Heerlijk eten, fijne, groene inrichting, gezond en inventief.
Het enige nadeel is dat het allemaal overdag nogal vaak verpest wordt door huilende peuters en baby's.
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
helaas geen hele positieve ervaring bij Broei. de smaken op één bord waren vlak en weinig onderscheid te proeven tussen de verschillende (groente) componenten. de keuze is erg beperkt en naar mijn idee kan er in een restaurant zonder vlees veel meer gedaan worden met andere ingrediënten dan groenten (bijv. kaas) zodat de gerechten meer onderscheidend worden van elkaar en op een bord.
de bediening was niet attent en geregeld moesten we vragen waar ons eten, dringen, nagerecht bleef. Hierdoor kwam het hoofdgerecht terwijl de borrel net was geserveerd, en kwam koffie en (verlate) wij gelijk.
prijs-kwaliteitverhouding is om bovenstaande redenen niet goed. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Fijn, een restaurant waar nagedacht wordt om eens wat anders te doen met groenten. En dat is hier goed gedaan, heel lekker gegeten. Ook de niet vegetarier vond het de moeite waard. Leuke sfeer met jong publiek, goed personeel en zonder de spruitjeslucht die je in een vegetarisch restaurant wel eens tegen komt.
pokpok .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Lekkere en originele gerechten. De noodlesoep en pastinaakkroket waren fantastisch. De andere twee hoofdgerechten, pompoen met linzen en knol met gort waren minder bijzonder maar nog steeds smakelijk. Broei is zonder meer een aanrader, ook voor niet vegetariërs.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Broei is leuk als je jong en hip bent, wij dames van rondom 50 werden door de hipsters achter de bar weggekeken. Gelukkig was er een erg vriendelijk meisje die wel de moeite nam om voor ons een tafeltje te regelen. Het eten is heerlijk, het personeel zou ( op het meisje na) nog wel een cursus klantvriendelijkheid kunnen gebruiken. De hipsters hebben geluk, mij zien ze niet meer.
Mick L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Avond bijna verpest door een heel onbeleefde medewerker. Hij bracht ons hoofdgerecht vóór de voorgerecht. Niet zijn schuld, neem ik aan, maar zijn reactie toen wij daar iets over zeiden was hooguit onbeschoft, en toen liep hij gewoon weg. Een soortgelijke reactie kregen wij later bij het betalen.
Titia A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima locatie vlakbij station Vaartsche Rijn.
Leuke ambiance met prettige muziek op juiste geluidsterkte.
Mooi geserveerde bijzondere groentenvariaties.
Voor alle leeftijden geschikt.