Broei

Oosterkade 24 3582 AV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Broei

De gezelligheid aan de Oosterkade werkt aanstekelijk. Ben jij hier al eens geweest? De ontspannen huiskamersfeer bij Broei geeft je dag een positieve draai. Combineer dit met een gezonde, vegetarische maaltijd en je voelt je energieker dan daarvoor. In de mini-bakkerij maken Danny, Steijn en Arlette hun eigen, speciale brood, terwijl in de keuken ambachtelijk ijs wordt gedraaid. Alle ingrediënten komen van lokale en kleinschalige ondernemers, die net als Broei, veel aandacht hebben voor hun waar. Dat proef je.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Broei

Alle dagen 09:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Broei

jacques V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
-Vooraf: gegrilde witlof/crème van blauwe kaas/balsamico-ui/raapsteel/hazelnoot. Was een heerlijk gerecht. Wel alles door elkaar heen snijden, maar de smaken kwamen goed samen.

-Hoofdgerecht: Pompoenrisotto, schapenkaas, bleekselderij, spinazie, gegrilde pompoen, pompoenpitolie. Was een erg machtig gerecht en verre van verfijnd. Overheersende kaassmaak en vettig. Thuis zou ik zoiets niet eens aan mijn gasten durven te serveren.
Yvette B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
26/7 In Broei gegeten.
Verassend lekker en mooi eten. Erg leuk personeel, vriendelijk en attent. Mooie setting, huiskamerachtige plek. Heel gezellig en dat vonden wij niet alleen: het was vol met mensen. Kennelijk hebben meer dit pareltje op de Oosterdokskade ontdekt.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Voor de tweede keer hier geweest en net als de vorige keer erg lekker gegeten. Altijd leuk als er wordt nagedacht over wat er zonder vlees gedaan kan worden. Ook weer helemaal gelukt dus. Bediening kan wel wat alerter zijn, als je al een kwartier zit maar nog geen drankje hebt maar de bediening wel tien keer langs je tafeltje is gelopen is dat niet leuk. En kom op tijd, rond 21:15 wordt de laatste ronde aangekondigd.
ed N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Gelukkig konden we in de middag nog reserveren. Vorige keten was dat niet gelukt. Dat schept hoge verwachtingen. Die zijn volledig waargemaakt. Bijzondere kaart, heerlijk gegeten en prima personeel. Fijne mensen. Kortom een aangename avond.
Sylvia F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijke vega gerechten met 'vergeten groentes' die ontzettend goed klaargemaakt waren. We hebben echt zitten smullen, en die pastinaakkroket was helemaal fantastisch! Bediening was heel vriendelijk, we mochten eerst buiten in het zonnetje zitten en toen het afkoelde kregen we binnen een tafeltje. Toen pas zagen we hoe groot het binnen was, en hoe mooi de zaak was ingericht. Broei is zeker een aanrader, wij komen hier snel terug!
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Allemaal lekkere dingen om van te smullen, en de kaart wisselt regelmatig. Leuke sfeer, goede kaart, gezonde ingrediënten en aardige bediening. Leuke ontdekking in Utrecht.
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Ontzettend leuk zaakje. Heerlijk eten, fijne, groene inrichting, gezond en inventief.
Het enige nadeel is dat het allemaal overdag nogal vaak verpest wordt door huilende peuters en baby's.
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
helaas geen hele positieve ervaring bij Broei. de smaken op één bord waren vlak en weinig onderscheid te proeven tussen de verschillende (groente) componenten. de keuze is erg beperkt en naar mijn idee kan er in een restaurant zonder vlees veel meer gedaan worden met andere ingrediënten dan groenten (bijv. kaas) zodat de gerechten meer onderscheidend worden van elkaar en op een bord.
de bediening was niet attent en geregeld moesten we vragen waar ons eten, dringen, nagerecht bleef. Hierdoor kwam het hoofdgerecht terwijl de borrel net was geserveerd, en kwam koffie en (verlate) wij gelijk.
prijs-kwaliteitverhouding is om bovenstaande redenen niet goed. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Fijn, een restaurant waar nagedacht wordt om eens wat anders te doen met groenten. En dat is hier goed gedaan, heel lekker gegeten. Ook de niet vegetarier vond het de moeite waard. Leuke sfeer met jong publiek, goed personeel en zonder de spruitjeslucht die je in een vegetarisch restaurant wel eens tegen komt.
pokpok .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Lekkere en originele gerechten. De noodlesoep en pastinaakkroket waren fantastisch. De andere twee hoofdgerechten, pompoen met linzen en knol met gort waren minder bijzonder maar nog steeds smakelijk. Broei is zonder meer een aanrader, ook voor niet vegetariërs.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Broei is leuk als je jong en hip bent, wij dames van rondom 50 werden door de hipsters achter de bar weggekeken. Gelukkig was er een erg vriendelijk meisje die wel de moeite nam om voor ons een tafeltje te regelen. Het eten is heerlijk, het personeel zou ( op het meisje na) nog wel een cursus klantvriendelijkheid kunnen gebruiken. De hipsters hebben geluk, mij zien ze niet meer.
Mick L.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Avond bijna verpest door een heel onbeleefde medewerker. Hij bracht ons hoofdgerecht vóór de voorgerecht. Niet zijn schuld, neem ik aan, maar zijn reactie toen wij daar iets over zeiden was hooguit onbeschoft, en toen liep hij gewoon weg. Een soortgelijke reactie kregen wij later bij het betalen.
Titia A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima locatie vlakbij station Vaartsche Rijn.
Leuke ambiance met prettige muziek op juiste geluidsterkte.
Mooi geserveerde bijzondere groentenvariaties.
Voor alle leeftijden geschikt.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Bijzonder leuk vega restaurant met originele en spannende vegetarische en deels zelfs veganistische gerechten. Informeel en gezellig. Goede prijs kwaliteit verhouding (25€ voor drie gangen). Zeer sympathieke bediening. Aanrader!
mariet F.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten in leuke omgeving! Wel wat fris,zag om mij geen andere gasten ook een das om doen. Kachel een graadje hoger?
papa piet .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Geluncht in dit huiskamerrestaurant. Veel jaren-70 planten en rotanstoelen. Wel heel decoratief maar minder comfortabel. Eten is verrassend en vegetarisch. Beetje kleine porties. Prettig om eens een keer mee te maken, maar niet voor herhaling op korte termijn gezien de beperkte vegetarische kaart.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Fijne plek voor een kop koffie of lunch. Ik vind het interieur geweldig, over de bediening ben ik minder enthousiast. Degene die ons bediende vroeg ons beide keren onze bestelling te herhalen omdat hij het niet had onthouden. Schrijf het dan op, denk ik dan. De vegan gerechten smaakten lekker en zagen er zeer vers uit. De linzensoep was vrij flauw helaas.
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Broei is heerlijk ongedwongen. In je oude kloffie kun je er ook eten. Uniek. Circa een jaar geleden was het nog eten wat de pot schaft, nu à la carte. Een grote open keuken is erbij gekomen. De ruimte is ruim anderhalf keer zo groot. En de hele zaak zat vol. Eten was verrassend goed. Onverwachte combinaties van gerechten die uitstekend combineerden. Lekkere huiswijn wederom.
Douwe D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Elke vegetariër zou hier een keer moeten eten! Uitzonderlijk goed eten in een erg sfeervolle setting. (Beste eten van 2016)
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooie plek, fijne sfeer, top eten! Ik kom terug!