Broei

Oosterkade 24 3582 AV Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Broei

De gezelligheid aan de Oosterkade werkt aanstekelijk. Ben jij hier al eens geweest? De ontspannen huiskamersfeer bij Broei geeft je dag een positieve draai. Combineer dit met een gezonde, vegetarische maaltijd en je voelt je energieker dan daarvoor. In de mini-bakkerij maken Danny, Steijn en Arlette hun eigen, speciale brood, terwijl in de keuken ambachtelijk ijs wordt gedraaid. Alle ingrediënten komen van lokale en kleinschalige ondernemers, die net als Broei, veel aandacht hebben voor hun waar. Dat proef je.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Broei

Alle dagen 09:00 - 22:00

Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Prettige sfeer. Zowel alleen als met vrienden en familie een aanrader
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Broei is voor mij een van de betere vegetarische restaurants van Utrecht. Naast de prettige entourage en bediening heb je hier voor € 20,00 een voortreffelijk voor en hoofdgerecht.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Druk, gezellig en met vriendelijke, service gerichte bediening biedt Broei een 'alternatief' menu. Zowel in eten als drinken vegetarische en veganistische opties. Fris zonder suiker, organische wijn, eten met opties als pastinaak, koningszwam en postelein. Lekker klaargemaakt, maar niet voor de liefhebbers van de stevige hap. Een klemmende en daardoor regelmatig openstaande deur bedierf ons plezier wat; een serveerster die een zoektocht begon en het laatste stukje cheesecake vond en bracht scoorde bonuspunten!
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Voor het eerst wezen eten bij Broei. Ik kom hier wel eens vaker koffie drinken en het valt mij op dat er altijd veel moeders met kinderwagens zijn. Als voorgerecht hadden wij het gerecht met gegrilde pompoen wat erg lekker was. Daarna hadden we een gerecht een eendenei en pastinaak wat iets minder was. Dit kwam door het ei, dit ei was ver van gaar en kon je als waren opslurpen met een rietje, was erg jammer was.
De wijnen en de service was goed :)
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ik had mijn twijfels bij een vegetarisch restaurant, maar ik heb zelden zo lekker gegeten! Echt heerlijk, vooral de Perzische groentenstoof.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekker. Leuk qua inrichting en fijn personeel
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hier gelunched; alles was zeer smakelijk, lekkere dressings, nootjes, kruiden etc. Superlekkere, bijzondere pindasoep. En ze gebruiken verantwoorde en gezonde producten. Prettige sfeer en inrichting; wat wil je nog meer?
Josje S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voor het eerst wezen eten bij Broei. Eten was OK, sfeer ook, maar de service was ronduit slecht. Ik heb in behoorlijk wat restaurants gegeten maar dit was echt dramatisch. Allereerst duurde het behoorlijk lang voordat we konden bestellen en ook voordat de wijn kwam, eerst kwamen ze met een glas wat een fles moest zijn. Vervolgens was de fles rode wijn koud, al open bij de tafel en proeven deden ze ook niet aan. Tussen de maaltijden door waren ze ons meerdere keren vergeten. De 'laatste ronde' kwam onverwacht en vroeg. Toen ze de rekening kwamen brengen stonden ze meteen met het pinapparaat voor onze neus. Kortom, geen aanrader en voor mijn geen tweede keer!
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Lekker eten, borden zijn mooi opgemaakt en een gezellige sfeer. Leuke open keuken met meer dan genoeg smaak variatie op de menukaart. Lekkere biertjes.
Fleta .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Broei ziet er prachtig uit en het eten is heerlijk! Ik had als voorgerecht bietencouscous en deze was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de BroeiRamen en dit vind ik echt een aanrader! Misschien wat aan de zoute kant, maar daar hou ik persoonlijk wel van. Als nagerecht had ik de panna cotta. Deze was goed van smaak, maar te stijf. De gerechten kwamen zeer snel de keuken uit.

Voor service heb ik een lager cijfer gegeven dan de rest. De bediening was zeer vriendelijk en alles werd uit het hoofd onthouden (en zonder fouten!). We moesten echter elke keer erg lang op onze drankjes wachten. Daarnaast werd op een gegeven moment zonder pardon gevraagd of we nog een drankje voor de laatste ronde wilden. Dit vond ik niet erg gastvrij. Ik wil hier graag even bij zeggen dat het nog niet erg laat was en dat we zeker niet de laatste tafel waren. Het restaurant was zeker nog halfvol. Misschien ben ik op dit punt een klager, maar ik vond het erg onvriendelijk overkomen.
Quintin W.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Leuke tent met sympathiek concept en vriendelijke bediening. Na de verbouwing nog net zo charmant als daarvoor. Ik kwam er met mijn vriendin om even snel wat te eten. En snel was het. Onze hoofdgerechten stonden binnen tien minuten na bestelling op tafel. De individuele ingrediënten van de linzencurry waren allemaal goed op smaak, de tofu was wel wat vlak. Prijs/kwaliteit meer dan prima in orde. Binnen een half uur stonden we weer buiten.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Broei. Het nieuwe vegetarische restaurant van Utrecht. Zusje van Vaartsche Rijn, waar ook al zo fantastisch wordt gekookt. Broei heeft na verbouwing een nieuwe kaart en voor de groente- en/of vega liefhebber is dit absolute waanzin zo goed. Verse, verrassende gerechten voor een kleine prijs waar je je vingers bij opeet. Bediening is vrij en lief, de ambiance huiselijk en warm. Ik weet wel waar ik voortaan te vinden ben op alle avonden dat ik geen zin heb om te koken..!
Adelaide B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een fijne retro "huiskamer" sfeer. Een absolute aanrader voor vegetariërs en mensen die graag goed eten voor een zacht prijsje. Als je in Urecht bent een goede aanrader! 3 gangen "eten wat de pot schaft" voor 19,50 (wij hadden gebakken tempé met rijst en gadogado, bospaddestoelen bouillon en kokos/banaan cake met een slagroom met limoen&pistache. Zo super smakelijk
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Leuk nieuw tentje met veelal jonge, hipsterachtige gasten en dito bediening. Prachtig terras met tot laat zon. Je kunt er op do t/m zo lekker vegetarisch eten -wat de pot schaft-. Op zich een prima hoofdgerecht voor 9,50 (vandaag was dat een chili wrap met bataat met salsa verde) of drie gangen voor 19,50 (dit is dan weer wat uit proportie qua prijs). Helaas vond ik het niet super bijzonder, maar ach, daar is de prijs ook naar. Als dessert een stukje rabarbercheesecake genomen, smaakte een beetje oud en droog. Bediening heel vriendelijk, maar niet altijd even oplettend, maar het was dan ook erg druk. Al met al vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding niet super, daarom waarschijnlijk geen tweede keer.
Fre87 .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Onlangs 's avonds gegeten. De sfeer is leuk, een grote huiskamer. Erg fijn dat alles vega is. Het drie gangen menu was lekker, wel simpel. Je zou het zelf thuis ook kunnen maken, maar toch relaxed dat een ander het al voor je heeft gedaan ;-) Fijne sfeer en goed concept! Wijn en koffie ook lekker!!
Sznnh .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Fijn vegetarisch restaurant. Prijs kwaliteit verhouding goed. Eten wat de pot schaft. In verband met de tijd sloegen we het voorgerecht over. Het hoofdgerecht was een aardappeltortilla met manchego. Het stukje was eigenlijk te klein, zo lekker was het. De tortilla ging samen met andijvie en bietjes. Het was een goede combi. Fijn dessert: griesmeel met vossenbes en kaneelkruimels. Heel erg lekker. Ik vind het ook heel fijn dat ze verse gemberthee serveren. Heel goede vegetarische stek.
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Broei is het type restaurant dat als paddestoelen uit de grond schiet: verantwoorde producten, het liefst vega en met allerlei hippe soorten thee en bionade, met een publiek van hypsters en verder iedereen die zichzelf cool maar verantwoord vindt. Iedereen die zich hierin herkent, hoeft niet verder te lezen en kan gewoon gaan. Alle andere mensen kunnen ook gaan, want het is een leuke plek voor een lunch. De kaart is klein waardoor kiezen makkelijk is. Ik nam voor de lunch een salade met cashewnoot, veldsla, bulgur en nog wat gezonde dingen, op het oog een ratjetoe van gezondheid voor de urban young vega, maar het pakte verbazingwekkend lekker uit. Een lekkere gemberthee erbij en een goede capuccino toe maakte dat ik een goede tijd had bij Broei. En ik voelde me nog gezond ook.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Broei is hip naar het schijnt, maar wij vonden het mwah. Hapje en drankje gedaan wat prima was, maar niet heel goed. Entourage is origineel, maar niet extreem. Beste aan Broei is het lekker ongedwongen sfeertje, en de mooie Apple laptopjes die overal te spotten zijn. Was leuk om geweest te zijn, maar is geen omrijd-gelegenheid.
Wesley Axel D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Heb gelunched bij Broei. Had een lekker broodje en soep. Heel leek gepresenteerd op een snijblok en een mooi kommetje. Was lekker, maar niet heel erg vullend.

Service was goed, werd snel geholpen en waren ook vriendelijk.

Decor was mooi, typisch hipster tentje kan je het noemen. Veel gebruik van hout, hout tinten en groen tinten. Zeker over te spreken. Vooral leuk in gezelschappen van 4 personen.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Lekker gegeten wat de pot schaft; je moest vanavond wel van koriander en Indiase smaken houden, anders had je beter weg kunnen blijven. Maar ik vond het heerlijk. Ook het toetje was erg lekker. De cappucino had iets heter gemogen en iets sneller geserveerd, aangezien die prima bij het toetje had gepast..
Ontspannen, gezellige sfeer met prettig personeel in een gemoedelijk, fris decor.