BRLN Berlijn

Westhavenkade 1 3131 AB Vlaardingen Nederland Kaart

Over restaurant BRLN Berlijn

De ongedwongen sfeer, industriële retro inrichting met lounge hoekjes omringd door groen, doen je inderdaad vermoeden in Berlijn te zijn. De lunch en diner zijn van Berlijnse prijzen en zouden zonder burgers incompleet zijn. Zaalhuur is geschikt voor besprekingen of workshops en daarnaast bieden ze catering met bijvoorbeeld een cocktailbar en geluidsinstallatie voor een straatfeest.

Meer informatie over restaurant BRLN Berlijn

Maandag gesloten.
Van Dinsdag t/m zondag van 12.00 tot 21.00 uur

• Bar
Voordelig
Erg kort
Ton G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gezellig restaurant met een betaalbare, uitstekende keuken. Hier heb ik samen met mijn vrouw gegeten. De keuze op de kaart is ruim en het kiezen is nog het moeilijkste.
Vooraf bruschetta met zalm en bruschetta met tomaat. Verrassend lekker met een mooie diepe smaak aan de zongedroogde tomaat.
Daarna hebben een Tortilla en een Amerikaanse beef burger gegeten. Het klinkt simpel maar het was goed bereid en erg smaakvol.

De bediening is vriendelijk en ter zake kundig en ook zo vriendelijk om je vooraf er op te wijzen dat die cognac die je bij de koffie bestelt aan de prijs is. Dat vond ik overigens wel meevallen. De cognac werd met egards geserveerd en met dat heerlijke kopje koffie hebben we leuke avond afgesloten bij BRLN Berlijn.
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Leuke gezellige tent. Fijn terrasje in de zon en de medewerkers doen hun uiterste best om het de gasten naar hun zin te maken! Echt een heerlijke bier en wijnkaart waar voor ieder wat wils is. Eten is kwalitatief gewoon goed, diverse malen wat gegeten en is gewoon prima, alleen bij hamburgers heeft de kok nog wel eens moeite met het garen. Te rood (kwaliteits)vlees omdat het te koud op de grilplaat word bereid met als gevolg een rauwe kern.. tot 3 x toe dus hier valt wel eea te verbeteren.. verder gezellige tent waar ik graag een hapje & drankje kom doen.
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijke tent toch dit. Verassend met wijn en dranken en mijn schol was helemaal a-okey! Precies goed los van de graat en met prima bijtgrage groenten en dito saus. Fijne mensen hier hoor.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Vorige week hier gegeten en gezellig gedronken! Mooi pand, aantrekkelijke industriële inrichting, ze proberen hier een urban-achtige sfeer te creëren, heel leuk. We vroegen naar de wijnkaart en we kregen spontaan een min-wijnproeverij geserveerd. Dat was erg leuk. De wijnen die we dronken pasten mooi bij de gerechtjes die wij aten. We starten met het grand entree; van alle voorgerechten een kleine portie. Dat was lekker en leuk om te combineren met de wijnen die we erbij dronken. Hoofdgerecht vond ik wat minder; ik had de gado gado, was een beetje droog en veel rijst. Maar ik zat al vol genoeg van de voorgerechtjes, dus ik vond het niet zo'n probleem. Mijn tafelgenote had het Vlaardings stoofpotje en dat zag er prima uit. De bediening vonden wij erg aardig, ze waren vlot en creatief met het idee van de mini-proeverij. We hebben hier een leuke avond gehad en we zullen zeker nog eens terugkomen zodra we de kans krijgen.
Manuela B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Gisteren met 8 personen daar gegeten.
het eten was echt zeer goed en erg lekker.
maar als je om 7 uur komt en geen voor gerecht neemt.
alleen wat brood met smeersel.
dan verwacht je niet dat het eerste hoofd gerecht pas om even voor 9 uur wordt geserveerd.
ook niet alles kwam te gelijk.
dus de een was al klaar met zijn gerecht omdat het anders koud wordt en de ander moest nog beginnen.
we hebben er iets van gezegd en excuses gehad ervoor.
en het nagerecht zou sneller gaan nou niet dus.
ook daar heel lang opgewacht zolang dat een van ons al naar huis was.
de locatie is prima maar ik denk dat er veelste weinig personeel in de keuken werkt.
en ook te weinig voor de bediening.
als je hier wilt eten moet je vooral geen haast hebben.
BobKandel .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015

Wederom een keer gegeten in Berlijn. Een avondje gezellig eten met vrienden kan ik je hier erg goed aanraden. Een rustige ongedwongen sfeer in het meest hippe horeca zaak van Vlaardingen. Een relax avondje dineren kan ik prima!

Als je eenmaal zit en geniet van een lekker drankje, geef je ogen dan goed de kost in de zaak. Er zijn allemaal mooie en strakke materialen gebruikt waardoor het decor erg modern oogt. Daar hou ik erg van. Er is leuk gebruik gemaakt van een aantal op de kop getikte paspoppen die elk een tikkie anders zijn. Zo heeft er eentje 2 lampen ipv van handen en een andere heeft ipv een hoofd een kist. Erg leuk en goed over nagedacht!

dan het eten: dit was meer dan prima, goede porties. heerlijke bouillabaisse en de burger was ook prima.
als dessert hadden we gezamenlijk gekozen voor het grand dessert en wat mij hiervan het meest is bijgebleven was de elektrisch geladen watermeloen. Ik had werkelijk waar geen flauw idee wat dit nou precies inhield. Qua smaak erg apart, hier moest ik wel even aan wennen. Maar het mondgevoel…mega grappig en leuk.
Dit dessert aten wij in de lounge. Berlijn is bezig om allerlei verschillende hoekjes te creëren in de zaak. Hierover gesproken met de eigenaren en hun enthousiasme is erg aanstekelijk. Je gaat wat mee denken en hier word ook goed op gereageerd. Laat je fantasie dus de vrije loop! De lounge kenmerkt zich als een rustig plekje op het podium waar je op een uitgezakte bank plaats kan nemen en in een oase van groen verkeerd. Berlijn ziet er vanaf dit stukje er heel anders uit.
Ook vind je in Berlijn de enige cocktail bar van Vlaardingen. Deze worden heerlijk klaargemaakt en kan je ook echt van genieten. Dus ook nog een tip van flip, neem na het dessert nog een lekker cocktail en je gaat heerlijk naar huis.
Al met al, een mega leuke avond gehad. Berlijn groeit en is onwijs ambitieus. Ga hier een keer de sfeer proeven!
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
s'Middags telefonisch gereserveerd voor 3 personen. Keurig beantwoord. Omdat het mooi weer was eerst op het terras gaan zitten , later met het hoofdgerecht naar binnen gegaan, werd niet moeilijk over gedaan.
Drankjes werden vlot opgenomen, bestelling voor het eten ook, maar het duurde bijna een uur voordat het voorgerecht doorkwam. Duurde te lang, vooral omdat het niet echt druk was met eters. We hadden Grande entree , bestond uit geitenkaas salade, carpachio ( veel dikker gensneden dan gebruikelijk) , Cerviche , en gezuurde vis en groenten. Verrassende goede smaken. Daarna duurde het weer bijna een uur voor het hoofdgerecht doorkwam. Gamba spies (2*) en Coq au Vin. De Coq au Vin werd opgediend in twee kleine zwarte pannetjes ziet er leuk uit. Smaak ok. Gamba's waren een beetje flauw , de chutney van mango, papaya en peper erg lekker. Porties waren relatief klein, door het lange wachten bleef er ook langer een soort hongergevoel. Als dessert werd Ijzerkoekjes met chocolademouse aanbevolen door een tafelgenoot, dat wisten blijkbaar meer mensen want die was niet meer te maken ... gemiste kans . Nog een straffe kop koffie toegenomen. Stonden na 3 uur weer buiten.
Conclusie: smaken zijn ok, hoeveelheden eigenlijk te weinig. Locatie is ok , maar tempo en bediening moeten veel beter om het aanrader te maken.
Esther -.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na vele goede verhalen, ook wij naar Berlijn om lekker te eten. Echter kregen wij bij het bestellen van het hoofdgerecht te horen dat er diverse bestellingen waren en het een tijd zou duren. Attent om ons voor te bereiden maar bied de lang wachtende klanten dan bv wat pinda's aan oid ipv gelijk met een domper in huis te vallen. Het terras zat niet vol en binnen was het erg rustig; hoe lang duurt het dan wel niet als de zaak vol zit?!

Als hoofdgerecht gamba's, helaas wat taai en een grote hoeveelheid rijst met in verhouding té weinig chutney waardoor het erg droog was. De steak was erg lekker!

Bediening komt soms wat onwennig over, maar doet hun best.

Interieur is deels heel leuk met de paspoppen en dergelijke. Alleen die gokkasten geven het dan weer een kroeg uitstraling wat er juist niet hoort te zijn. De stoelen binnen lijken uit een cafetaria te komen en zijn niet de retro stijl die ze deels volgen lijkt mij.

Al met al; aardige eigenaren die er het beste van willen maken maar toch nog wat punten zouden kunnen aanpassen.
Winterenco .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Geen 4 aparte voorgerechten genomen maar een soortement borrelgarnituur voor 4 pers.
Daarna bijna 1,5 uur moeten wachten op hoofdgerechten. Ze zagen er mooi opgemaakt uit maar 't was heel karig. De bestelde steaks waren niet zoals gevraagd medium en well-done en éen was reeds in plakjes gesneden. Zo serveer je geen steak! De witte koolsla zat in een afgedankt jampotje, leuk bedacht maar geheel niet lekker smakend. Voor bijna 20 euro p.p. verwacht je een goed hoofdgerecht, Een dessert wilde ik hier niet meer nuttigen dus betaalde de pittige 131 euro voor ons 4-en.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Super lekker eten! Mooi opgediend.
Aardige bediening.
De menukaart wisselt regelmatig van samenstelling.
Zaak is sfeervol ingericht, de tafels en stoelen maken het echter tot een "kantine". Dat is jammer!
Voor herhaling vatbaar.
A B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Een betere steak heb ik het afgelopen jaar niet gegeten. Perfect medium rare, met precies de juiste hoeveelheid bearnaisesaus. En de risotto met paddenstoelen was ook heerlijk. Alsook het ijzerkoekjestoetje. Prima klein kaartje met ook nog wat hamburgers (lam, rund, zal en boon).
Leuke bediening, af en toe wat onhandig, maar goed bedoeld en met een glimlach.
Berlijn zit in een fraai gebouw dat van binnen grondig is opgeknapt. Veel ruimte, fraaie bar, grappige retro-moderne stoelen, grote ramen. Maar ook vreemde discolampen. En de velgroene plantjes bij die grote ramen detoneren nogal. Beetje goedkoop, alsof ze als een setje bij de supermarkt gekocht zijn. Evenals het tv scherm met cocktailaanbieding. En de gokautomaten. Maar we komen zeker nog eens.
Marlon K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Stoere mooie zaak.
Geen grote maar wel een creatieve kaart, leuk geprijsd (alle hoofdgerechten onder de 20 euro), voor elk wat wils (zelfs een pannekoek voor de kleintjes) en het was erg lekker eten!
Wij hadden bijvoorbeeld de bospaddestoelen risotto met truffel & de pasta met zalm, garnalen en verse spinazie...heerlijk!

Sanne H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Vrijdag 27 maart met zijn zessen heerlijk gegeten bij Berlijn, een schitterend pand op een unieke locatie.
Het eten was allemaal smaakvol en op hun eigen wijze opgediend, wat zeer verrassend bleek.
Mijn man zei, dat hij zelden zo'n heerlijk dessert heeft gegeten, compliment voor de kok!
We werden gastvrij ontvangen en en de hele avond vriendelijk geholpen.
Dit alles ook nog voor een redelijke prijs.
Wij komen hier zeker terug!

Liduin Ham
MijnBuurt P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Het gaat weer goed met de eetgelegenheden in Vlaardingen. Wij hadden niet gereserveerd en kwamen bij een aantal locaties dan ook bedrogen uit. Alles vol! Les voor de volgende keer dus. Opeens in gedachte..... Berlijn. Nieuwe zaak aan de haven van Vlaardingen. Stoute schoenen aan en naar binnen. Gezellige ambiance en wat nog het meest belangrijk was er was plaats. Prettige bediening maar met nog een paar leermomenten. Wie doet wat en wanneer?

Het eten, heerlijk. Wij kregen als appetizer wat brood en dippers die erg lekker waren.
Als hoofdgerecht hadden wij, tagliatelle genomen. Echt geweldig! De smaak van dit gerecht was echt geweldig. Zeer verfijnd en echt onze complimenten waardig.
Leuke nieuwe zaak in Vlaardingen die een ieders bezoek zeker verdient.
BobKandel .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Berlijn, wellicht het nieuwe paradepaardje van horeca vlaardingen. De zaak ziet er veel beter uit dan de Pub wat hiervoor in zat. Strakke, frisse, hippe kleuren, veel licht en uitstekend gebruik gemaakt van de ruimte. De bar ziet er uitnodigend uit en aan het plafond hangt de route kaart van de metro in Berlijn. Een leuk gegeven.
Personeel is zichtbaar trots op de zaak en laat dit ook merken. Super!

Het eten kwam vrij vlot, vooraf de Thaise kippensoep (heerlijk!) en als hoofd de tajine van rund. leuk gepresenteerd in verschillende bakjes en de hoeveelheid is ook ruim voldoende! Het enige wat ik erop aan had te merken was dat het erg zout was. Dit aangegeven bij de bediening en men was blij met de feedback. (misschien iets waar andere zaken iets van kunnen leren?!)

Al met al, een prima avond gehad in Berlijn. Goeie service, mooi decor en prima eten. Hopelijk brengt deze zaak ook in het weekend de sfeer terug in het uitgaansleven van Vlaardingen!