Meer informatie over restaurant Brix

6,7
6,7
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Ontzettend slechte service en onaardig en arrogant personeel. 15 min bij binnenkomst moeten wachten op de menukaart en de vraag of we wat wilde drinken. Dieetwensen niet doorgegeven aan de keuken. Bij aansprak hierop kreeg ik een arrogant en niet gemeend antwoord terug van het personeel. Daarnaast heb ik 40 min moeten wachten op onze maaltijd. Eten en presentatie van het eten was voor de rest prima. Alleen zeer verrot personeel.
Sven B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Vanavond toevallig langs Cafe Brix gelopen, we werden vriendelijk ontvangen en hadden een leuke tafel voor in de zaak. De inrichting van het restaurant was gezellig en hip, ook een leuke diner kaart met kleine gerechtjes en 4 grote gerechten. We hadden gekozen voor 4 kleine gerechten deze werden mooi opgediend geserveerd en waren stuk voor stuk erg goed van smaak. De bediening was vriendelijk en alert en we hebben een hele fijne avond gehad.
Joey L.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Grote brokken aarde in de inktvissalade en de bediening wilde het gerecht eerst niet van de rekening halen. Ik wilde weg, maar moest nog een lange discussie aangaan over het betalen van een hoofdgerecht terwijl deze nog niet geserveerd was. Bedroevende service.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier samen met dochterlief en drie anderen gegeten. Niet onaardig ingericht. Gelukkig geen muziek dus we konden normaal praten. Bescheiden kaart, zet in op ontbijt, lunch en diner. Kwaliteit eten best aardig maar niet super-de-luxe. Bijbehorend prijsniveau, dus niet al te veel zeuren. Porties waren wel erg bescheiden. Tempo uitserveren goed.
Vlotte, vriendelijke bediening, die voor de buitenlandse toeristen haar talen kent.
Leuk om te gaan eten na een middagje uit, voor het theater oid.
Wat me tegenviel was dat het (heren-)toilet aan het begin van de avond al stonk als een beer. Verbeterpuntje.
Masseurs86 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Diner gehad in de serre. De akoestiek is verschrikkelijk. Je kunt elkaar amper verstaan door reflecties icm luide muziek. Een van de heren in de bediening was kortaf en geïrriteerd. De spareribs die we hadden waren lekker op smaak. Maar werden lauw geserveerd. Ook duurde het lang voordat de gerechten en dranken doorkwamen.
Lieverlekker .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op een druilerige Valentijnsdag in Amsterdam zijn mijn vriendje en ik Brix binnen gestapt. Het decor valt meteen op: een rustieke inrichting die doet denken aan een New Yorkse loft, een stijl die mij erg aanspreekt.

Ik koos voor een hotdog met nacho's en mijn vriendje nam een sandwich prosciutto. Het werd wat laat gebracht, maar dat werd weer goed gemaakt door het alleraardigste meisje dat de bordjes kwam brengen.

Het eten was lekker, maar niet erg bijzonder. Het broodje was net wat te klein voor het worstje en het wat knapperiger, en minder korrelig, gemogen. Ondanks de kleinigheden, hebben we het erg naar ons zin gehad. De sfeer is goed, het eten prima en de bediening ook!

Naast ons zat een jongen die een kopje latte bestelde (nadat hij tevergeefs om een flat white vroeg), maar liet dat drankje staan, omdat het naar eigen zeggen niet zijn smaak was. Maakte voor ons uiteraard niets uit, maar wellicht is Brix voor de echte koffieliefhebber niet het beste stekje. Maar misschien ook wel, who knows...
Maarecht .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Ik ben hier vanmiddag wezen lunchen en had zelf de sandwich geitenkaas gekozen. Mijn vriend had het 'broodje kroket'. Ik had onwijs zin in een broodje met lekkere brokkelige geitenkaas, zoals je dat normaal gesproken krijgt in een eettent. Wanneer het broodje op tafel kwam viel mij eigenlijk meteen op dat het beleg erg minimaal was. Aan sla was er genoeg te vinden op het bord, maar wanneer ik mijn broodje openklap om te zien wat er aan geitenkaas, appel en walnoot te vinden is, schrikbarend. Van de appel was slechts 3 flinterdunne plakjes te vinden, ik heb 2 hele walnoten gezien en de geitenkaas was gewoon één zo'n dun plakje harde geitenkaas (!!!) zoals je een plakje jong belegen uit de supermarkt hebt. Ook nog gesmolten dus er was bijna niets van over. Niks geen brokkelige verse geitenkaas. Ik vond het echt heel erg karig voor 7 euro.

Mijn vriend had de kroketten besteld. Zo veel sla als er op mijn bord lag, zo weinig was er op zijn bord terug te vinden. Alleen twee sneetjes brood met de kroketten erop en een schaaltje mosterdsaus. Een klein garnituurtje kan echt geen kwaad, je bestelt immers geen broodje kroket bij de tenniskantine ofzo. Als je chique prijzen hebt, zorg dan dat er ook een klein beetje aandacht aan besteed wordt, dat was in dit geval niet.

Helaas was de koffie, ik had cappuccino besteld, erg bitter. Toen hij naar de tafel gebracht werd zag je dat het schuim al lichtelijk minder was geworden, dus de koffie had al vrij lang gestaan voordat hij naar de tafel gebracht werd. Erg jammer.

De bediening was wel erg aardig en de sfeer in het cafeetje is erg leuk. Jammer dat je wat betreft eten weinig waar voor je geld krijgt.
Vosse D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gister gegeten met een groepje van 7. Stuk voor stuk viel het ons op hoe slecht en liefdeloos het eten was. Zalmtartaar leek niet meer dan een plak goedkope gerookte zalm met veel te veel mayonaise. Pasta zaten gehaktballetjes bij die zo droog waren dat ze nauwelijks te snijden waren, kortom ronduit slecht. De plek is wel heel gezellig en de bediening erg aardig.
Elliane .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Leuk ingericht restaurant. Als voorgerecht een tapas plankje waar je met vier personen een goed voorgerecht aan hebt, heerlijke pesto met knapperige broodjes. Hoofdgerecht een lekkere pasta, waar een prima wijn bij werd geadviseerd. Minpuntje: het duurde erg lang.. Maar dit restaurant is zeker een aanrader.
Katie C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Vanavond de nieuwe kaart bij Brix uitgeprobeerd en heerlijk gegeten! Vooral de vijgen special en de spareribs zijn een echte aanrader. Oplettende en zeer vriendelijke bediening. Wij komen zeker een keer terug!
Gertruud D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Vanmiddag bij Brix gelunched, ik bestelde een salade met avocado en veldsla, geitenkaas etc...
Het was een mini portie voor 9 euro, brood hoorde er ook niet bij. Wordt verkocht als maaltijd salade, nou dit is het echt niet!
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Brix is een fijne tent. Achterin de serre hadden we een tafeltje met veel licht van buiten, door het kas-achtige dak. De prijs-kwaliteit is prima, al zijn de gerechten als je de kaart leest ietwat pretentieus. De bediening is vriendelijk, hartelijk en heeft aandacht voor de gasten. Tot slot een bijzonder aandachtspuntje: de extreem stoffige gloeilamp-snoeren die in de zaak boven je hoofd hangen!
Naomi C.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Bij Brix is de keuken echt top (plus een super leuke chef). De kaart is alles behalve standaard maar zeker voor ieder wat wils. Ik houd van meerdere kleine gerechtjes (peking eend, spare ribs en een paar oesters bijvoorbeeld) en dat kan goed bij Brix. De meiden van de bediening zijn leuk, vriendelijk en enthousiast. De manager beveelt heerlijke wijntjes aan en de aankleding is verzorgd maar ongedwongen. Brix is zeker een aanrader (tijdens of na een dagje shoppen in de 9 straatjes)!
Frederick G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
We komen hier heel vaak met collega's voor de borrel of om even snel een hapje te eten na/tussen werk (aan de bar of aan een tafeltje).
Brix heeft een extreem relaxte sfeer en iedereen die er werkt is even chill, vriendelijk en klantgericht. Gister toevallig weer wat gegeten en het was praktisch vol (maandag!) en er was live muziek (NuJazz/Electro-Jazz), hele goeie sfeer.

Het is dat we op de hoek werken, maar anders zou ik er voor om rijden; Wat een ontzettend goeie sfeer met fantastisch lekkere spareribs (valt van het bot als je het oppakt) !
Yuki K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Op een druilerige doordeweekse dinsdagavond is het best wel een opgave om een gezellig en goed restaurant in Amsterdam te vinden.
Of je nu op date bent, iets met vrienden gaat eten of indruk moet maken op je schoonouders: Het maakt niet uit. Brix is een van de leukste en beste restaurants en ik ga er altijd met plezier naar toe. De bediening is altijd vriendelijk en behulpzaam, ook al zit het restaurant altijd vol en moet de bediening zijn beste beentje voor zetten, ze nemen de tijd om je te helpen.
Het eten is goed, de prijs- kwaliteitverhouding klopt in dit geval niet. De kwaliteit ligt hoger dan de prijs. De keuken schotelt verschillende creatieve gerechten voor die allen zowel verrassend als heel lekker zijn.
De huiswijn is een goede en de Gin Tonics smaken ook goed.

Het decor van Brix is geweldig, mooie bakstenen muur, een kleine controversie in de foto's aan de muur en het licht is sfeervol. Zo sfeervol dat het lijkt alsof het hele restaurant verlicht wordt door kaarsen.

Het is mijn lievelingsrestaurant en ik kom hier graag nog vaak terug!

Keke B.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Afgelopen zondag ben ik samen met mijn partner, met wie ik nu vijf jaar samen ben, bij Brix wezen eten om ons jubileum te vieren. We hadden gereserveerd voor zeven uur maar door de bijna dagelijkse problemen met het OV in Amsterdam waren we er pas om tien voor half acht. Hierdoor waren we bang dat onze tafel vergeven zou zijn, maar gelukkig was dit niet het geval. Het personeel was snel en scherp, en binnen enkele minuten stond er een fles wijn op tafel.
We hadden hier beiden nog niet eerder gegeten dus lieten we ons adviseren. We besloten voor pekingeend, de wild zwijn ham, de beef sashimi en de skrei filet te gaan. Qua presentaties zag dit er geweldig uit, een genot om naar te kijken. De skrei filet was een beetje flauw, maar de pekingeend was fenomenaal. Beter dan je in de gemiddelde toko voorgeschoteld krijgt. We hebben hierna nog tweemaal de pekingeend besteld.
Achteraf een sticky toffee cake gedeeld, ook deze was om te smullen.
Omdat we onze avond goed wilden vieren zijn we tot laat gebleven, maar nooit hebben we het gevoel gehad uit de zaak gekeken te worden. Later op de avond kwamen er voornamelijk mensen om wat te drinken, dit leken op bekenden van de zaak, maar de sfeer werd er nooit minder door. Sterker nog, het werd uitermate gezellig. Uiteindelijk zijn we rond kwart voor 1 vertrokken en wisten we het zeker: we komen terug bij Brix!!!
Ming S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Als je bij Brix gaat eten doe dat dan met twee of met vier gasten......

Ik heb voor drie via hun site gereserveerd. Bij de reservering gemeld dat de derde persoon misschien last-minute zou kunnen afvallen. Bij binnenkomst worden we naar onze tafel gebracht. Het is een dermate klein vierkant tafeltje dat het zelfs voor twee gasten niet groot is. De tafel is voor twee gedekt en er staan drie stoelen. Ik geef ons ongenoegen bij een van de serveersters aan. Vraag haar of ze het met me eens is dat zo'n klein tafeltje voor drie niet kan. Ze geeft aan het er wel mee eens te zijn. Ik vraag haar of ze de manager kan laten komen. Wat later komt ze terug en geeft uitleg dat het helaas niet anders kan. Ik dring erop aan dat ze alsnog de manager, die kennelijk onze klacht niet belangrijk genoeg vond of zijn personeel de hete kolen uit het vuur laat halen, te laten komen. De manager komt in tweede instantie naar onze tafel en uit zijn uitleg begrijpen we dat het standaard beleid is om drie gasten aan een dergelijk klein tafeltje te zetten en dat we een grotere tafel zouden krijgen als we met ons vieren zouden komen. Verder wordt onze klacht door de manager, die slechts met zijn eigen ego bezig was i.p.v. met ons comfort, terug gebracht naar 'dat het enige probleem is dat er nog een servet en een bestekje bijgelegd moest worden en dat er wel op drie gasten gerekend was omdat er drie stoelen stonden'. Erg triest allemaal hoe deze manager met onze klacht om gaat.

Brix is wat decor betreft hartstikke leuk en de keuken doet deels ook leuke dingen. Het brood is van goede kwaliteit en kost je € 3,50. Het is zo donker dat je niet kan zien dat er olijfolie in het bakje zit maar de olie is wel goed. Mocht je van spare-ribs houden met een Amerikaans achtige rokerige smaak dan ben je hier absoluut aan het juiste adres. Erg lekker en zo fijn lang gegaard dat het van het bot valt. Wel is € 9 voor een kort rackje ribbetjes wel duur. De beef sashimi is een beetje een Aziatisch fantasietje, okay maar niet bijzonder. De peking eend is geen peking eend maar zeker smakelijk, de komkommer/lente ui garnituren zijn vers en de pre-fab pannekoekjes zijn okay. De steak van 200 gr. is op zich goed uitgevoerd. Er zit een mooi grill smaakje aan en is zoals besteld medium rare afgeleverd. Jammer dat het vlees lauw/koud is maar aangezien we lang op de hoofd dis hebben moeten wachten sturen we het niet terug. De 'steak' heeft erg weinig smaak van zichzelf en heeft bepaald weinig karakter. Het gemiddelde toeristische steakhouse koopt mooier vlees in. Het zal wel een marge maker zijn voor Brix met een prijs van € 21,50. De haricots verts zijn mooi knapperig en het aardappel/wortel fantasietje is okay maar voegt niet echt iets toe.

Wat betreft dranken is een biertje bij Brix prima en met € 2,50 niet duur voor Amsterdamse begrippen. De Temperanillo is wat vlak en € 3,90 is een okay prijs voor wat je krijgt.

We krijgen de koffie/thee van de manager aangeboden. Een aardige maar onhandige geste in onze situatie want wij willen niet zo zeer iets gratis maar vooral serieus worden genomen als gasten.

Kortom, jammer voor de keuken brigade en het leuke interieur maar terug komen gaan we zeker niet doen. Gelukkig zij er voldoende andere restaurants daar in de buurt waar we onze euro's kunnen uitgeven en daar lekker eten en goede service voor terug krijgen.
gorbatsjov .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Leuke locatie, vooral door het glazen dak en het ietswat rauwe/vintage interieur. Het was lunchtijd dus verplicht brood eten maar dat was geen straf. Heerlijk vers brood met humus van rode bieten en gegrilde groenten en feta. Tafelgenoot had een broodje met mooie ham en truffelmayonaise. Een aanrader voor als je aan het shoppen bent in de negen straatjes.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Smal maar erg mooi interieur, wij zaten achterin wel op erg oncomfortabele stoelen.
De clubsandwich was lekker maar niet heel bijzonder, de smoothie die ik erbij dronk zo zoet dat het smaakte naar vloeibare cheesecake; je moet er van houden...
Timmoz .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Mooi decor, gezellige sfeer. Helaas koud met de deur die steeds open waait en het eten was duur en 'luxueus', waardoor klein en simplistisch. Prijs is niet in verhouding tot wat je krijgt. Duurde lang voordat we eten kregen. Hoofdgerecht smaakte goed, maar was nogmaals weinig. En toetjes met ijs bestaan daar niet, bestek dat je krijgt en bijgerechten zijn summier en nutteloos.