Brienen aan de Maas

Meer informatie over restaurant Brienen aan de Maas

• Terras
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voortreffelijke lunch met o.a. Lamellen van kabeljauw, rilette van witvis en scampi, diverse bereidingen van ree, chocoladefondant, gemarineerde ananas en kaneelijs. Huiswijnen uit Toscane en de Portugese Alentejo! Bediening professioneel en verzorgd!
LouisRichard .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ik kan kort zijn over het eten. Dat was perfect. Wij namen het voorrecht en de hoofdmaaltijd. Extra kwamen tot onze verbazing de amuse en de soep. Zelfs lekker verse broodjes. Heerlijk.
Wij wisten niet dat dit een sterrenrestaurant was en kwamen zo maar binnen na het fietsen in het Noord-Limburgse land. Stemmige aankleding van het restaurant. Wat deftige bediening, maar zeer vriendelijk, attent en voorkomend. De chef zag ons ten afscheid. De prijs was alleszins redelijk gezien de kwaliteit. Naderhand hoorden we pas dat dit een Michelin-ster restaurant was. Zeker verdiend naar onze mening!! Jammer dat we niet buiten konden zitten maar het uitzicht is zelfs van "de tweede rang" op de Maas prachtig. We komen zeker terug!!
Louis C. Richard
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wat jammer dat het weer tegen zit, want op het terras van Brienen aan de Maas moet het heerlijk toeven zijn met de rivier aan je voeten. Binnen krijgen we gelukkig een tafel aan het raam, dus het uitzicht is niet veel slechter. De inrichting is wel wat klassiek en gedateerd. En wat is het rustig: slechts drie tafels bezet op een donderdagavond. Het aspergeseizoen is formeel al ten einde, maar chef Brienen trekt zich daar niet zoveel van aan, want we krijgen een 5 gangendiner aangeboden met bijna bij elke gang asperges. Dat is geen straf uiteraard. We beginnen goed met zalm van de Big Green Egg: verrassend smaakvol. Het tweede gerecht is aardig maar heeft wat minder karakter: tagliatelle van asperge met St Jacobs Mossel, geitenkaas en truffel. Het hoofdgerecht is het spektakel-stuk van de avond: grote mistwolken verspreiden zich over de tafel en onder onze borden met Livar ham, asperges en ei. De ham, uit de hooikist, is heerlijk, het ei aangenaam krokant en de asperges zoals ze moeten zijn. Daarna zakt het helaas een beetje in: de gebakken asperges, munsterkaas met ganzenlever is niet slecht maar maakt weinig indruk en de erbij geserveerde appel(?) gedrenkt in calvados is wel heel erg sterk en overheersend. Ook het sluitstuk (peer, karamel en vanille-ijs) is aardig maar niet hemelbestormend. We bestellen wat friandises bij de koffie en dat blijkt bijna een aparte gang. Less is more, zeggen wij dan. Het wijnarrangement is prima in orde, al zitten er geen geen opmerkelijke keuzes tussen. De bediening is vriendelijk en attent, maar wel wat overbezorgd of het allemaal wel naar onze wens is. En laten voorproeven bij een vermouth/port-achtige wijn is niet echt nodig. Al met al gaan we tevreden naar huis, ons wel afvragend waar de chef gebleven is die ons volgens onze gastvrouw nog even persoonlijk uitgeleide wilde doen. Want die zagen we niet meer.
Cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen Pinksterweekend genoten van het aspergemenu. Wat een variatie! Alle gerechten heerlijk van smaak en even bijzonder. Voor mij sprong het lamsvlees met gegrilde asperge en het nagerecht, een zoetzure asperge met ijs en ananas eruit qua smaak. Alhoewel de coquille ook heerlijk was. Veel wordt buiten op de Green-egg bereid. Fijn dat we van te voren niet hoefde te kiezen maar tijdens het menu mochten zeggen of we een gerecht wilde overslaan. Zeer vriendelijk personeel, niet te stijf, zeer gastvrij. Aan het einde een praatje met Renee Brienen en zijn vrouw (denk ik). Zeer geslaagd!
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Bijzonder genoten bij Brienen. Hoewel het interieur misschien een beetje gedateerd is, het eten is dat zeker niet! Heerlijk: nog mooi linnen op tafel, bij de broodjes keuze uit maar liefst 5 soorten, prachtig uitzicht op de Maas en zeer gastvrij. Mooie gerechten, (de gefrituurde asperges met Japanse broodcoating waren fantastisch!) verrassend en een heel net wijnarrangement. Top gastvrouw en een beetje bedeesde bediening.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Vorige week gegeten hier. Het eten is hier erg goed maar daarentegen heb ik regelmatig gegeten in restaurants zonder ster waar de smaak net zo lekker of beter is en waar de wijnen nog beter aansluiten op de gerechten. Door deze ster maakt het financieel wel een groot verschil met restaurants die net iets onder een ster niveau koken. Het personeel is overigens erg vriendelijk en de chef kwam ook even een praatje maken wat natuurlijk net dat stukje extra's biedt.
Het interieur is wel iets wat gedateerd maar de ligging daarentegen weer prachtig met uitzicht op de Maas.
Lucas U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het was een avond met hoogtepunten, maar ook wel wat teleurstellingen. We hadden een groupon voor een 5 gangen green-egg menu. De ontvangst was goed, aleen dan en tafel in het slechtste plekje in het huis. De eerste gang leek even een amuse maar was feitelijk een gang. Dus een diner in een Michelinsterren restaurant zonder amuses helaas.
Toen de tweede gang, een heerlijke salade met op cederhout gegaarde zalm en rivierkreeft. Echt heerlijk. De derde gang, Coquilles waren erg lekker ,maar gewoon en kan ik zelf ook wel... Geen culinaire creativiteit . Het hoofdgerecht (wild van de Green-egg) was zeer goed en daarmee maakte het restaurant de sterstatus eindelijk waar, daar waar het tot dan toe nog niet duidelijk was. Het nagerecht was wel ok. Al met al een diner á €100,- voor twee personen en ook nog eens €100,- voor het wijnarrangement met prosecco vooraf en(Irish coffy / latte machiato (die beide te sterk waren) erbij. Na het afrekenen moest mijn vrouw haar eigen jas gaan zoeken, want de bediening nam niet niet de moete om aan te geven terwijl ze hem wel in een kast gehangen hadden bij de ontvangst. Dat laatste was ook onze laatste indruk. Voor een diner waar we ruim €200,- betaald hebben voelen we ons zwaar geschoffeerd. Waarschijnlijk vond de ober €10,- fooi niet voldoende, achteraf was het veel te veel. Wij zullen hier niet terugkomen, laat ze maar eerst eens even met de beide benen op de grond staan. Ik adviseer toekomstige klanten geen GroupOnnetjes of andere aanbiedingen te nemen hier. Er zijn genoeg restaurants waar je voor €200,- beter kunt eten en je wel gewaardeerd voelt.
Desiree M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wij hebben van een 6 gangen Wildmenu inclusief een wijnarrangement gekozen bij dit restaurant. We hebben bijna 5 uur genoten van de geweldige gastvrijheid ( iedereen nam de tijd voor ons ) en de heerlijke gerechten plus bijbehorende wijnen. Als extraatje mochten we proeven van een heerlijke dessertwijn en na afloop hebben we onder het genot van een aperetief nog nagetafeld met de gastvrouw Marjan Brienen. We werden zelfs nog door een uiterst vriendelijk personeelslid ( Marijn , super bedankt !! )afgezet bij de bushalte omdat het werkelijk stortregende. Wij komen zeker nog eens terug !! Chris en Desiree
Gastronoom52 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We kozen voor het menu. Op zich lekker gegeten maar niet bijzonder. Bediening is erg afstandelijk. Er kan geen vriendelijk woord vanaf. Je voelt je haast schuldig dat je er aan tafel zit . Het interieur is echt aan een vernieuwing toe. Te duur voor het gebodene.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Het was een buitengewone zondag middag waar wij van een 7 gangen asperge menu genoten hebben. De chef was heel vriendelijk en opmerkzaam en kwam ons zelfs feliciteren met ons 25 jarig samenzijn.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Met een gezelschap van 8 personen ter gelegenheid van een verjaardag weer eens bij het schitterend in het klein Limburgs dorpje Well gelegen Brienen aan de Maas geweest.
Zoals altijd erg hartelijk onthaald door het totale personeel onder leiding van Rene en Marja.
In dit mooie restaurant wordt klassiek gekookt, met enkele aangename verassingen.
Midden in de asperge gekozen voor het 6 gangen asperge menu. Gevarieerde bereiding van klassiek tot vernieuwend allemaal top van smaak en beleving. Voor de liefhebber begeleid met mooi wijnen. Weer een hele leuke, gezellige en culinaire top-avond beleefd.
Bij vertrek een warm en hartelijk afscheid en zeker weer tot de volgende keer.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Sfeervol ingericht restaurant in een Limburgs dorpje met een groot terras en ruim uitzicht over de Maas. Gekozen om hier een avond te genieten van een culinair zesgangen menu aangevuld met een supplement van verschillende bereidingen van asperges bij ieder gerecht. Uiteraard mag hier een begeleiding van een goede wijn niet ontbreken.

Na een combinatie van drie amuses kregen we een lekker gerechtje van verschillende bereidingen van kabeljauw gevolgd door een gebonden aspergesoep met wat Hollandse garnaaltjes en coquilles. Daarna mooie gerechtjes van gerookte forel en kwartel en een hoofdgerecht met verschillende bereidingen van lente reebok. Als dessert kreeg we een combinatie van chocolade- en asperge-ijs.

Een zorgvuldig samengesteld menu met mooie gerechten, aandacht voor de presentatie en lekkere wijnen die goed combineerden. Met de gastvrije en vriendelijke bediening een gezellige en geslaagde avond gehad. Bij het vertrek kregen we van de chef nog een kleine versnapering mee.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
In de aspergetijd is het gebruikelijk dat we met een aantal vrienden uit alle windstreken bij elkaar komen voor een aspergelunch. Allemaal Nederlanders, nu uitgevlogen naar Spanje, België, Portugal, bij elkaar op dat prachtige terras aan de Maas. Even het keukentrapje af en dan sta je oog in oog met twee Green Eggs, die later garant staan voor gerookte vis, gegrilde kwarteltjes gerookte Livar ham allemaal opgesierd met het witte goud uit Limburg. En onder begeleiding van de prima huiswijn en de nodige karafjes water, waar niet moeilijk over wordt gedaan. Evenmin over een verandering in het menu, heerlijk stukje kaas ter afsluiting bij de rode wijn. Een topmiddag met de lekkerste aspergesoep ooit gegeten!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
De aanbiedingen van Groupon zijn scherp en Brienen aan de Maas had onze aandacht eerder nog niet getrokken hoewel ze een ster hebben en op de 68e plaats in de Lekker lijst staan.
Boeken voor de lunch was geen probleem en de tocht met de auto liep voorspoedig. Het restaurant ligt erg mooi en je kunt het al zien liggen vanaf de brug over de maas. Parkeren kan voor de deur, handig. We waren wat te vroeg en wandelen is een aanrader. De deur gaat pas om 12 uur open, wat misschien ook wel logisch is.

Je komt binnen in een klassieke lounge en we lopen meteen door naar onze tafel aan het raam met uitzicht over de Maas. De inrichting geeft een luxe gevoel, tafels zijn keurig met wit linnen ingedekte met hierop zilveren couverts van Kempen en Begeer en Wedgwood aardewerk (Edme). De gevlochten stoelen zagen er wat minder comfortabel uit maar zaten toch goed. We kregen nog de mogelijkheid om het menu met asperges te verrijken, daar ben ik minder fan van. Voorgesteld werd om de begeleidende wijnen per twee gangen te presenteren maar de voorkeur ging uit naar halve glaasjes per gang, wat geen enkel probleem was. Misschien ook handig om de vertellen dat de “green egg” waarvan er verschillende, in gebruik, buiten staan een favoriet gereedschap is van de chef.

Als aperitief een witte wijn, dit werd een Sauvignon blanc uit zuid Frankrijk die goed bevalt. Ernaast een amuse trio waarin al de eerste asperges zijn verwerkt. Een stukje huisgerookte zalm met gerookte asperge crumble en toefje mayonaise. Ernaast een lolly van zwezerik met saus van koffie op een bedje van asperge. En in een kopje een asperge salade met stukjes gerookte paling. We zijn al meteen onder de indruk van de mooie smaken en smaken combinaties, een prima start.

We zijn in Limburg dus een wijn uit de provincie mag niet ontbreken. De cuvée XII van Apostelhoeve met heerlijk aroma, tonen van bloemen en in de mond zeker niet te zuur, prima. Ernaast een complex gerecht met vier verschillende visbereidingen. Als basis een salade van witvis met erop een stukje gebakken vis met een krokant jasje, stukje gerookte zalm en een lamel van kabeljauw aangekleed met wat rauwkost, blokjes avocado, geroosterde pijnboompitjes en stukken groene asperge. Eromheen drie soorten dressing waarvan de tomaten coulis met balsamico het krachtigst is. Allemaal mooie pure smaken die door de mooi frisse wijn prima ondersteund werden.

Er werd een lepel ingedekt dus soep werd de tweede gang. De cuvée XII werd doorgezet, mooi. Op het bord handgepelde Noordzeegarnalen, gegrilde coquille en stukken romanesco die door Marja Brienen overgoten werd met een lekkere kreeften bouillon. Een smakelijke ronde.

Uit Italië een Sannio Falanghina Fois 2013 van Cautiero, mooie stro gele keur, in het aroma tonen van rijp geel fruit met in de monde een subtiel bittertje in de afdronk, erg lekker. Uit de keuken a la minute gerookte forel met een saus van truffel, ernaast een gefrituurd kriel eitje, spinazie, wortel en pure van zoete aardappel. De truffelsaus was erg mild, de forel was aards waarnaast de spinazie een prima tegenhanger was. Het gefrituurde eitje was erg goed uitgevoerd en verrassend dat de wijn goed overeind bleef naast deze krachtige smaken.

We schakelen iets terug in de wijn met een Viognier 2013 van Vinus, mooi vol en rond. Uit de keuken kwartel bereidingen. Een goed door gegaarde borstfile op een bedje van bleekselderij en een gekonfijt boutje op een mousseline van pastinaak, het geheel was afgewerkt met een padenstoelensaus. Mooie pure smaken en verrassend dat de witte wijn in balans was.

We schakelen over op rood met een wat relatief simpele Côtes du Rhône Villages, de “Le Ponnant” 2012 van La Ferme du Mont. Mooi vol met zwart fruit, lichte kruidigheid en zachte tannines. Op het bord twee stukken krokant gebakken kalfszwezerik op gesudderde, krokant afgebakken kalfswang in een rode wijn saus, verder bospadenstoelen en romanesco. De zwezerik is klassiek uitgevoerd, mooi krokant. Het mooist was de wang, erg mals met krokante korst en mooi hoog op smaak. Een prima tegenhanger voor de wijn.

De dessertwijn was een witte Maury 2009 van Des Soulanes, mooi rijk aroma met een toets van peer. Op het bord een mooie presentatie, twee peren taartjes met ertussen een quenelle vanille ijs met chocolade stengel. Het lekkerst was het ijs met een diepe vanille toets. De wijn werd vanwege de alcohol iets branderig, dat was jammer.

Als afsluiter een espresso met royaal assortiment friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd met Marja Brienen in de hoofdrol, tikkeltje informeel en op een zeer gezellige wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, menu was met Groupon bon slechts €50,-, huiswijn €6,50, wijnarrangement €21,- en koffiearrangement €7,50.

Het totaalplaatje klopt hier, een mooie klassieke stijl van bereiden met pure smaken in de hoofdrol, ernaast goed geselecteerde wijnen, in een gezellige ambiance met mooi uitzicht. Met mooi weer is het terras zeker een aanrader. Bij ons vertrek presenteerde Rene Brienen (de chef) nog een smaakvolle lolly, leuk!
SanderN .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Vandaag hier gelunched(kleine kaart). Zeker niet slecht maar wellicht door de ster toch wat tegenvallend.
Sandwich met ham en zalm, aardig maar het brood was de smaakmaker. Tevens was het best wel wat werk om met het bestek deze sandwich te veroberen.
Eigen gemaakte kroketten met brood. Wederom niet onaardig maar om nu te zeggen wauw?! Ook het brood weer de smaakmaker(met hetzelfde bestek euvel)
De bediening was zeer netjes en correct.
Ik let nooit zo op decor maar zelfs mij viel het op dat het wat jaren achter loopt. Wel mooi gelegen aan de maas.
Dermolles .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Op zich niet echt slecht. Ook niet bijzonder. Wel behoorlijk aan de prijs. Vooral de wijnen. De WC is direct naast de min of meer open keuken en de WC is meteen tegenover de open kreeftenbak met levende kreeften. Dat is wel een beetje gek, volgens mij is het ook erg onhygiënisch. Ik begrijp niet dat dat zo mag. Vooral gek om te zien dat de koks die WC ook gebruiken.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Fietsend op zoek naar iets kleins eetbaars zien we een fraai bijna vol terras met royaal dinerende gasten, jammer, niet voor ons? Ha, verrassing: er is een kleine lunchkaart, neen houdt de gastvrouw vol: u kunt echt met 1 gerecht volstaan.Wauw, wat wordt dit lekker: enerzijds 3 zelf gemaakte kroketten op basis van kalfswang, verrukkelijk, op driehoekjes vers brood, met 2 glaasjes: mooie mosterd en fijn licht zoet sausje, erbij ook nog slabakje met lobbige kruidenmayo.Echtgenote treft het evenzeer: overheerlijke bereiding van lokale paddenstoeltjes, deels verborgen in- en onder heel fijne bladerdeegconstructie.Ook nog brood en slabakje erbij.We wanen ons mede door uitzicht en weer ergens in het zuiden. Dit alles voor een uiterst vriendelijke prijs.Nooit eerder een sterrenzaak met een dergelijke kleine kaart beleefd! Bij het weggaan nog een chocoladefruitlolly als toetje. We willen hier snel weer terug voor het grotere werk, met een ook nog vriendelijke bediening.
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Het was alweer enkele maanden geleden dat we bij brienen hadden gegeten en dus werd het weer tijd. Het was als vanouds voortreffelijk. We kozen 3 gerechten a la Carré. Na 4 voortreffelijke amuses werden we getrakteerd op smaakvolle Kreeft en zeetongfilet als voorgerecht. Daarna kozen we beiden voor verschillende bereidingen van hert, dat er prachtig uitzag en ook perfect bereid was. Als toetjes kozen we voor chocolade en peer. Elke hap was hemels. Alle gerechten zijn steeds een lust voor het oog en verfijnd van smaak. De bediening is correct en vriendelijk en René en zijn vrouw staan altijd gereed met een laatste zoete verrassing om afscheid te nemen van hun gasten. We komen weer zeker terug bij dit fantastische restaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
We hadden bij de reservering om een tafel bij het raam met zicht op de Maas gevraagd. Echter we werden aan een tafel weliswaar met zicht aan de Maas maar wat verder van het raam geplaatst. Een opmerking over het niet beschikbaar zijn van de gewenste tafel was wel zo aardig geweest. De amuses waren geweldig. We hadden het menu met zomerproeverijen gekozen. Een aantal gerechten was goed, maar niet super. Een van de gerechten bleek saffraan (wat een van ons niet lekker vindt) te bevatten terwijl dat niet op het menu stond. Aan de andere kant stond een gerecht met drie kleuren gegrilde paprika op het menu en de paprika bleek beperkt tot drie vierkantjes van 1 cm. Het wijnarrangement bestond uit uitstekende wijnen uit minder gangbare landen. De bediening was persoonlijk en attent. Bottom line: goed eten maar een wat teleurstellende prijs/kwaliteit verhouding
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
"Trouvaille in prachtige ambiance"

Ontspannen ambiance, mooi uitzicht(zelfs in het donker:)), klassieke gerechten, maar toch spannend, kabeljauw met livarham een trouvaille(of loop ik achter), de Hollandse haas met portsaus top, de Munsterkaas met vijg en ganzenlever bijzonder en een uitstekend klassiek nagerecht, de mokkabavarois met kaneelijs en witte en bruine chocolademousse, mooi gegarneerd. De Zuidafrikaanse witte huiswijn, op eiken, vond ik uitstekend, evenals de rode grenache Kortom: zeer de moeite waard. En uitgezwaaid door de heer Brienen zelf, met dank voor de lekkere lolly:)