Brienen aan de Maas

9,1

Jouw recensie over het restaurant Brienen aan de Maas

Tony1975 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Via social deal hadden we een tien gangen amuze menu gereserveerd. Het weer was prachtig dus we konden op het terras uikijkend over de maas eten. Het was een heerlijke ervaring! Tien gerechtjes en bijna allemaal verrassend en zeer smaakvol. De warme gerechtjes vaak bereid op de GreenEgg. Een eerlijke keuken met pure gerechten. De passie die uit de keuken stroomt is voelbaar. Hier gaan we zeker terug!
Lenke M.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
In het geheel wat teleurstellend wat ons betreft. Ivm de restaurantweek hier gereserveerd en ons 3-gangen diner laten uitbereiden met 2 extra gangen en een wijnarrangement.
Smaken van de gerechten zijn top, bediening is vaak traag en communicatie verloopt niet altijd soepel (bestelde drankjes komen niet door, melding dat ik halve glazen wijn wil hebben wordt niet doorgegeven bij het schenken enz.)
Bij de derde gang bleek de chef de pkastic van de sousvide bereiding niet verwijdert te hebben van de vis. Een onaangename verrassing die wat mij betreft op sterrenniveau niet mag voorkomen. De melding wordt lauw ontvangen, we krijgen een terugkoppeling dat het idd plastic van de sous vide is met wat uitleg.
Aan het einde wordt gevraagd of we nog koffie willen, maar eigenlijk zijn we er wel klaar mee. We vragen de rekening. De bediening geeft aan dat we de koffie vh huis hadden gehad ivm de plastic, maar in plaats daarvan "een drankje minder betalen". Op de rekening zijn de twee goedkoopste drankjes geschrapt.

Wat mij betreft een lauwe oplossing voor een fout die op sterrenniveau niet mag gebeuren. Smaken zijn absoluut sterwaardig maar beleving, bediening en dit soort foutjes maakte dat de avond aan het einde een teleurstelling was, met dan toch een te hoog prijskaartje.
Michel P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Een avondje uit bij Brienen aan de Maas. Helaas was het weer niet zo goed, waardoor het "aan de Maas" gehalte dan tegenvalt vanuit het restaurant. De ontvangst was helaas minder: er is een cafe/brasserie deel en door die deur kom je binnen en ben je meteen overdressed in ons geval. De ingang en/of het ontvangst zou voor het restaurant gescheiden moeten zijn, zodat je "in een warm bad" ontvangst begint. Aan tafel in het restaurant was het goed, hoewel helaas niet iedereen moeite had genomen voor toch een culinaire avond uit die wat zal kosten. De bediening was correct en vriendelijk, maar afhankelijk van de persoon de avond werd erdoor niet gemaakt. De verhaaltjes komen standaard zonder eigen kennis en enthousiasme die de chef wel bezit. Het eten dat kwam evenals de bijpassende wijnen waren voortreffelijk. Het prijskaartje is niet mals en dat mag, maar daarvoor hadden wij toch gehoopt op meer van de entourage, het ontvangst en de bediening. Nu was het net niet. Jammer, maar potentie is er zeker. Succes!
Henri O.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ik kom hier graag! Totaal vernieuwd restaurant. Hippe inrichting, lichtere keuken, mooie en spannende gerechten! Heel erg enthousiast!
Henri O.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Afgelopen zondag gegeten met gezin en familie,wat hebben we genoten en heerlijk gegeten.Alle gerechten waren top leuke bediening met de juiste uitleg betreft het gerecht en het passende wijntje erbij,laten ons zeker nog een keer verwennen door de chef...!
Anne-lien H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gezellige avond met heerlijke gerechten. Voor herhaling vatbaar
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voortreffelijke lunch met o.a. Lamellen van kabeljauw, rilette van witvis en scampi, diverse bereidingen van ree, chocoladefondant, gemarineerde ananas en kaneelijs. Huiswijnen uit Toscane en de Portugese Alentejo! Bediening professioneel en verzorgd!
LouisRichard .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ik kan kort zijn over het eten. Dat was perfect. Wij namen het voorrecht en de hoofdmaaltijd. Extra kwamen tot onze verbazing de amuse en de soep. Zelfs lekker verse broodjes. Heerlijk.
Wij wisten niet dat dit een sterrenrestaurant was en kwamen zo maar binnen na het fietsen in het Noord-Limburgse land. Stemmige aankleding van het restaurant. Wat deftige bediening, maar zeer vriendelijk, attent en voorkomend. De chef zag ons ten afscheid. De prijs was alleszins redelijk gezien de kwaliteit. Naderhand hoorden we pas dat dit een Michelin-ster restaurant was. Zeker verdiend naar onze mening!! Jammer dat we niet buiten konden zitten maar het uitzicht is zelfs van "de tweede rang" op de Maas prachtig. We komen zeker terug!!
Louis C. Richard
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wat jammer dat het weer tegen zit, want op het terras van Brienen aan de Maas moet het heerlijk toeven zijn met de rivier aan je voeten. Binnen krijgen we gelukkig een tafel aan het raam, dus het uitzicht is niet veel slechter. De inrichting is wel wat klassiek en gedateerd. En wat is het rustig: slechts drie tafels bezet op een donderdagavond. Het aspergeseizoen is formeel al ten einde, maar chef Brienen trekt zich daar niet zoveel van aan, want we krijgen een 5 gangendiner aangeboden met bijna bij elke gang asperges. Dat is geen straf uiteraard. We beginnen goed met zalm van de Big Green Egg: verrassend smaakvol. Het tweede gerecht is aardig maar heeft wat minder karakter: tagliatelle van asperge met St Jacobs Mossel, geitenkaas en truffel. Het hoofdgerecht is het spektakel-stuk van de avond: grote mistwolken verspreiden zich over de tafel en onder onze borden met Livar ham, asperges en ei. De ham, uit de hooikist, is heerlijk, het ei aangenaam krokant en de asperges zoals ze moeten zijn. Daarna zakt het helaas een beetje in: de gebakken asperges, munsterkaas met ganzenlever is niet slecht maar maakt weinig indruk en de erbij geserveerde appel(?) gedrenkt in calvados is wel heel erg sterk en overheersend. Ook het sluitstuk (peer, karamel en vanille-ijs) is aardig maar niet hemelbestormend. We bestellen wat friandises bij de koffie en dat blijkt bijna een aparte gang. Less is more, zeggen wij dan. Het wijnarrangement is prima in orde, al zitten er geen geen opmerkelijke keuzes tussen. De bediening is vriendelijk en attent, maar wel wat overbezorgd of het allemaal wel naar onze wens is. En laten voorproeven bij een vermouth/port-achtige wijn is niet echt nodig. Al met al gaan we tevreden naar huis, ons wel afvragend waar de chef gebleven is die ons volgens onze gastvrouw nog even persoonlijk uitgeleide wilde doen. Want die zagen we niet meer.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen Pinksterweekend genoten van het aspergemenu. Wat een variatie! Alle gerechten heerlijk van smaak en even bijzonder. Voor mij sprong het lamsvlees met gegrilde asperge en het nagerecht, een zoetzure asperge met ijs en ananas eruit qua smaak. Alhoewel de coquille ook heerlijk was. Veel wordt buiten op de Green-egg bereid. Fijn dat we van te voren niet hoefde te kiezen maar tijdens het menu mochten zeggen of we een gerecht wilde overslaan. Zeer vriendelijk personeel, niet te stijf, zeer gastvrij. Aan het einde een praatje met Renee Brienen en zijn vrouw (denk ik). Zeer geslaagd!
Hanny S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Bijzonder genoten bij Brienen. Hoewel het interieur misschien een beetje gedateerd is, het eten is dat zeker niet! Heerlijk: nog mooi linnen op tafel, bij de broodjes keuze uit maar liefst 5 soorten, prachtig uitzicht op de Maas en zeer gastvrij. Mooie gerechten, (de gefrituurde asperges met Japanse broodcoating waren fantastisch!) verrassend en een heel net wijnarrangement. Top gastvrouw en een beetje bedeesde bediening.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Vorige week gegeten hier. Het eten is hier erg goed maar daarentegen heb ik regelmatig gegeten in restaurants zonder ster waar de smaak net zo lekker of beter is en waar de wijnen nog beter aansluiten op de gerechten. Door deze ster maakt het financieel wel een groot verschil met restaurants die net iets onder een ster niveau koken. Het personeel is overigens erg vriendelijk en de chef kwam ook even een praatje maken wat natuurlijk net dat stukje extra's biedt.
Het interieur is wel iets wat gedateerd maar de ligging daarentegen weer prachtig met uitzicht op de Maas.
Lucas U.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het was een avond met hoogtepunten, maar ook wel wat teleurstellingen. We hadden een groupon voor een 5 gangen green-egg menu. De ontvangst was goed, aleen dan en tafel in het slechtste plekje in het huis. De eerste gang leek even een amuse maar was feitelijk een gang. Dus een diner in een Michelinsterren restaurant zonder amuses helaas.
Toen de tweede gang, een heerlijke salade met op cederhout gegaarde zalm en rivierkreeft. Echt heerlijk. De derde gang, Coquilles waren erg lekker ,maar gewoon en kan ik zelf ook wel... Geen culinaire creativiteit . Het hoofdgerecht (wild van de Green-egg) was zeer goed en daarmee maakte het restaurant de sterstatus eindelijk waar, daar waar het tot dan toe nog niet duidelijk was. Het nagerecht was wel ok. Al met al een diner á €100,- voor twee personen en ook nog eens €100,- voor het wijnarrangement met prosecco vooraf en(Irish coffy / latte machiato (die beide te sterk waren) erbij. Na het afrekenen moest mijn vrouw haar eigen jas gaan zoeken, want de bediening nam niet niet de moete om aan te geven terwijl ze hem wel in een kast gehangen hadden bij de ontvangst. Dat laatste was ook onze laatste indruk. Voor een diner waar we ruim €200,- betaald hebben voelen we ons zwaar geschoffeerd. Waarschijnlijk vond de ober €10,- fooi niet voldoende, achteraf was het veel te veel. Wij zullen hier niet terugkomen, laat ze maar eerst eens even met de beide benen op de grond staan. Ik adviseer toekomstige klanten geen GroupOnnetjes of andere aanbiedingen te nemen hier. Er zijn genoeg restaurants waar je voor €200,- beter kunt eten en je wel gewaardeerd voelt.
Desiree M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wij hebben van een 6 gangen Wildmenu inclusief een wijnarrangement gekozen bij dit restaurant. We hebben bijna 5 uur genoten van de geweldige gastvrijheid ( iedereen nam de tijd voor ons ) en de heerlijke gerechten plus bijbehorende wijnen. Als extraatje mochten we proeven van een heerlijke dessertwijn en na afloop hebben we onder het genot van een aperetief nog nagetafeld met de gastvrouw Marjan Brienen. We werden zelfs nog door een uiterst vriendelijk personeelslid ( Marijn , super bedankt !! )afgezet bij de bushalte omdat het werkelijk stortregende. Wij komen zeker nog eens terug !! Chris en Desiree
Gastronoom52 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We kozen voor het menu. Op zich lekker gegeten maar niet bijzonder. Bediening is erg afstandelijk. Er kan geen vriendelijk woord vanaf. Je voelt je haast schuldig dat je er aan tafel zit . Het interieur is echt aan een vernieuwing toe. Te duur voor het gebodene.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Het was een buitengewone zondag middag waar wij van een 7 gangen asperge menu genoten hebben. De chef was heel vriendelijk en opmerkzaam en kwam ons zelfs feliciteren met ons 25 jarig samenzijn.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Met een gezelschap van 8 personen ter gelegenheid van een verjaardag weer eens bij het schitterend in het klein Limburgs dorpje Well gelegen Brienen aan de Maas geweest.
Zoals altijd erg hartelijk onthaald door het totale personeel onder leiding van Rene en Marja.
In dit mooie restaurant wordt klassiek gekookt, met enkele aangename verassingen.
Midden in de asperge gekozen voor het 6 gangen asperge menu. Gevarieerde bereiding van klassiek tot vernieuwend allemaal top van smaak en beleving. Voor de liefhebber begeleid met mooi wijnen. Weer een hele leuke, gezellige en culinaire top-avond beleefd.
Bij vertrek een warm en hartelijk afscheid en zeker weer tot de volgende keer.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Sfeervol ingericht restaurant in een Limburgs dorpje met een groot terras en ruim uitzicht over de Maas. Gekozen om hier een avond te genieten van een culinair zesgangen menu aangevuld met een supplement van verschillende bereidingen van asperges bij ieder gerecht. Uiteraard mag hier een begeleiding van een goede wijn niet ontbreken.

Na een combinatie van drie amuses kregen we een lekker gerechtje van verschillende bereidingen van kabeljauw gevolgd door een gebonden aspergesoep met wat Hollandse garnaaltjes en coquilles. Daarna mooie gerechtjes van gerookte forel en kwartel en een hoofdgerecht met verschillende bereidingen van lente reebok. Als dessert kreeg we een combinatie van chocolade- en asperge-ijs.

Een zorgvuldig samengesteld menu met mooie gerechten, aandacht voor de presentatie en lekkere wijnen die goed combineerden. Met de gastvrije en vriendelijke bediening een gezellige en geslaagde avond gehad. Bij het vertrek kregen we van de chef nog een kleine versnapering mee.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
In de aspergetijd is het gebruikelijk dat we met een aantal vrienden uit alle windstreken bij elkaar komen voor een aspergelunch. Allemaal Nederlanders, nu uitgevlogen naar Spanje, België, Portugal, bij elkaar op dat prachtige terras aan de Maas. Even het keukentrapje af en dan sta je oog in oog met twee Green Eggs, die later garant staan voor gerookte vis, gegrilde kwarteltjes gerookte Livar ham allemaal opgesierd met het witte goud uit Limburg. En onder begeleiding van de prima huiswijn en de nodige karafjes water, waar niet moeilijk over wordt gedaan. Evenmin over een verandering in het menu, heerlijk stukje kaas ter afsluiting bij de rode wijn. Een topmiddag met de lekkerste aspergesoep ooit gegeten!