Over restaurant Bridges

Culinaire parel aan Amsterdamse grachten

Aan een van Amsterdams oudste grachten in de historische binnenstad vind je dit gerenommeerde restaurant. Hier aan de Oudezijds Voorburgwal doen ze de mooiste dingen met vis en zeevruchten. Kraakvers en altijd gevangen op het beste moment. Zet je maar goed schrap, want de gerechten van Bridges zullen je smaakpapillen op doen stijgen. Ben je ‘s middags al toe aan zo’n culinaire sensatie? Groot gelijk. Bekijk de lunchkaart en laat het watertanden beginnen!

Meer informatie over restaurant Bridges

• : Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Bar vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag
- Bar 12:00 - 01:00

jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
uitstekend gelunch in een prettige ambiance en zeer goede service
André T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De vier gangen menu waren lekker maar niet wauw. Dat verwacht ik wauw bij ieder gerecht van sterrenrestaurant en de amuse was heel klein. Waarschijnlijk had ik te veel met de verwachting. Regelmatig eet ik bij sterrenrestaurant, eigenlijk bijna ieder week dus ik weet wel het niveau van sterren restaurant. Vriendelijke bediening en mooi sfeer.
Tibaldi .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Voor de lunch naar Bridges, we doen maar de drie gangen, twee lijkt weinig en dat klopt! Het geheel ziet er prima uit en de bediening is zeer vriendelijk, al loopt men in een spijkerbroek op gympen........!? Je krijgt meteen een zeer groot lekker warm brood.....dat geeft te denken, veel brood in een dergelijke zaak, betekent meestal ook dat je niks te eten krijgt. Het voorgerecht is een absoluut schandaal, een stukje rauwe vis van 2x2 cm! De opmaak is leuk, maar het smaakt naar niks en het is ook niks. Het hoofdgerecht is ook een stukje vis van 2x3 cm, het ziet er wel fraai uit met een stukje wortel van 3 cm. Het nagerecht bestond uit 3 plakjes kaas van 10 gram per stuk. Jongens, dit was drie euro handel, zo kun je met 1 vis, 100 couverts uit serveren! Nee, zelfs in een drie sterren zaak flikken ze je dit al lang niet meer, nogmaals het ziet er leuk uit, maar je krijgt niks. Ja, vele lappen goede chocolade bij de koffie, dat vult, lekker suiker en chocolade brengt je in een goede stemming. Jammer, sinds lange tijd niet zo'n flop lunch meegemaakt, de kok moet zich schamen!
MarcelH23 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten is zeer goed. Ambiance zeer mooi. Er moet me alleen een ding van het hart, als ik bij een gerecht rode wijn wil is dat geen vraag voor advies. Het is dan ook zeer storend dat de sommelier daar commentaar op geeft op een neerbuigende manier en ten overstaan van alle andere gasten. Dit verwacht je zeker niet in een sterrenrestaurant. Ik hoop dat deze man dit niet doet als de vrienden van Michelin weer langskomen. Voor mij was de avond na het tweede gerecht niet meer hetzelfde, jammer!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Alweer heeft Bridges een nieuwe kok, sinds begin augustus. Op internet wordt aangekondigd dat het concept "inspired by Ron Blaauw" verder zal uitgebouwd worden. Met zijn drieën naar Bridges om het aangepaste concept uit te proberen.
De smaken van de gerechten waren redelijk, de presentatie wisselend, zoals een voorgerecht met krab, zich op het bord presenterend in een non-descripte vorm, ergens tussen een omelet en een laag puree. De longhaas als hoofdgerecht, in principe een verrukkelijk stuk ossenvlees en de favoriet van sommige Nederlandse topkoks, was nog taaier dan je in redelijkheid mag verwachten. De contouren van het bord waren niet erg inspirerend.
We waren alle drie teleurgesteld over ons diner. Het restaurant heeft nog een ster, vermoedelijk gebaseerd op de prestaties van de vorige kok(s). Zeer benieuwd of Bridges in 2017 deze ster zal kunnen behouden. De kok is er pas sinds 2 weken, er kan gelukkig nog veel ten goede veranderen. Voorlopig gaan we niet terug en wachten op de ervaringen van andere recensenten.
1Fabrice .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Kneuterig. De binnentuin biedt een mooie entourage, maar waar het om gaat - het eten - was een teleurstelling. De zwezerik voor 18 euro (!) bestond uit één klein lauw stukje met eveneens één klein takje bloemkool. Schande!
Het rabarbertaarje was zompig en muf.
De bediening was afstandelijk professioneel en reageerde niet adequaat op de vriendelijk verwoorde kritiek. Misschien moet men luider en harder klagen...
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijke lunch gehad bij Bridges in de mooie tuin. Het was best druk maar dat merkte je totaal niet. Heerlijke gerechtjes, niet te zwaar.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een heel sfeervol restaurant, zowel de inrichting als de locatie. Wel vrijwel uitsluitend hotelgasten, viel ons op. Het drie-gangen menu dat we hadden was zeker goed, maar niet verrassend. In het heerlijke hoofdgerecht met rogvleugel, eidooier en verschillende avocado-bereidingen herkenden we wel het visrestaurant dat Bridges is. Nu is het misschien wat flauw om over prijzen te beginnen in een zaak als deze, maar de flessen rood begonnen bij 49 euro, dat vind ik toch wat gortig. De bediening tot slot was wat hautain, naar ons idee, ieder persoonlijke noot ontbrak.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Tegen beter weten in met een speciale aanbieding in een goed restaurant gaan eten. Wat een goede kans is om een verpletterende indruk achter te laten vervalt weer in een nogal slappe introductie. Het eten is goed maar niet spetterend en het geheel maakt ondanks de extra 4e gang geen complete maaltijd.

Personeel is aardig maar wij hebben het idee dat de mensen met een 'deal' er liefst zo snel mogelijk mogen worden door 'gejast'.

De enkele amuse met een slap - dus niet zo - kraantje met zalm en rode biet is ok maar vlak, het brood op tafel is prima.
Het voorgerecht met makreel met verschillende bereidingen van tomaat is nogal vlak en heeft weinig makreel!? Het alternatieve voorgerecht van rundertartaar met spekbokking is goed maar waarom deze gekozen en geen alternatief vis gerecht?

Het extra tussengerecht van knolrapen met bataat creme en boekweit is goed qua smaak en structuur maar we hadden liever een tussengerecht met vis gezien.

Hoofdgerecht is een mooie heilbot maar helaas is het gerecht niet groter dan wat je elders als tussen gerecht krijgt.

Compliment is er wel voor de heerlijke kazen van de trolley.

Storende elementen buiten de kleine porties, de 'haast' (we stonden in net 2 uur weer buiten) is de akoestiek, storend geluid van andere gasten (bellend en luide kinderen).
Al met al voor ons niet echt een reden om snel eens 'gewoon' te komen eten en dat vinden we jammer want de zaak is mooi, het personeel aardig en hier moet toch goed en voldoende te eten zijn.
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Vanavond gegeten bij dit restaurant, die hun ster waardig zijn.
Na het lezen van diverse recenties alhier, hadden we er tijd voor uitgetrokken en dat was nodig want het duurt hier allemaal (te) lang.
We kozen het 4-gangendiner met als extra entree de langoustinestaart.
Een feestje voor de smaakpapillen!
Heerlijke rode zeebaars, of mul, allen met een ter plekke opgegoten saus, dun, licht en subtiel van smaak, ik houd ervan.
De bediening doet ook haar best en werkt hard, maar kunnen het zichtbaar net niet aan.
De oplettende sommelier bied een glas rode wijn aan, als pleister op de wond, hij ziet aan ons dat het te lang duurt.
We gaan hier zeker terugkomen de prijs kwaliteit verhouding is hier in ballans.
Loek
Camilo V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Erg lastig om een visrestaurant te beoordelen als je zelf geen groot fan bent van vis. Toch op veel plekken meer kunnen genieten van vis, waardoor ik hier niet snel nog een keer zal komen. Service en decor waren daarnaast prima, echter niets bijzonders.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Achter de schermen alles in orde maar de zwarte brigade laat zeer te wensen over...

Zakelijke lunch met een Hotello gehad die nog kritischer was dan ik.
* Bediening in jeans ...
* Was ut lekker
* Borden vrij lomp op tafel zetten
* Sjouwen met tafels

Eten meer dan prima...
Amuse geserveerd op koraal.
Twee soorten boter als zeer mooie balletjes gemaakt lijkt wel parelmoer.
Gehakt van langoustine
Tarbot..
zeer mooi nagerecht

Robert T.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gisteravond was het tijd voor Bridges. Goede ontvangst, mooi decor, goede uitstraling. Misschien wel wat te licht binnen zolang de zon nog niet onder is door alle ramen een de kant van de gracht, maar dit mocht de pret niet bederven. Een glas Veuve Clicquot als aperitief, heerlijk. De amuses waren prima, vooral de verschillende schelpjes op een stuk koraal. De 5 gangen die volgden kon ik helaas niet heel erg enthousiast van worden. 1. Steak tartare, lekker, werd iets overheersd door mosterd, maar prima voorgerecht 2. Sardines met boerenkool, rare combinatie, niet bijzonder 3. Langoustine staart met wortel- dennennaaldenbouillon, goede garing, goede smaken 4. gelakte rogvleugel, weinig smaak, creme van rijst was prima, maar voegde niet veel toe 5. Harira, de rode mul had een mooie garing, maar wederom weinig smaak, gevulde pepertje was lekker 6. Het dessert zag er van alles gangen het minst uit, maar was het lekkerst, goede smaken, hopjes niet te overheersend, precies goed. De service was heel goed de wijnen waren heerlijk en het was een gezellige avond.
Wouter M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wederom schandalig lekker gegeten bij Bridges. Gerechten smaken geweldig en ogen schitterend. Wat sprong eruit? 1) Geweldige crème van zuring bij de makreel. 2) Verrassend pittige Marrokkaanse smaken bij de mul. 3) Perfect gestoofde kalfswang die men combineert met langoustine. 4) Grof chocolade- en karamelgeweld met passievruchten. En de wijnen? De groene doordrink sauvignon blanc uit Zuid-Afrika en de ronde sangiovèse proef ik nog steeds... Bridges hikt naar een tweede ster!
Jeffrey K.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Zondag geluncht bij Bridges, met groupon. Ik moet daarbij vertellen dat het mijn derde bezoek was aan het restaurant 1 x met en 1 x zonder groupon.
De reden dat ik terug was, was het feit dat het mij goed bevallen was, maar oh lala wat viel dit tegen. Het menu was keurig maar niet heel bijzonder. Al enige tijd krijg je de amuse op een koraalrif en das de eerste keer leuk, maar de derde keer.....De overige gerechten waren witvis met saus. Op zich goed op smaak en zag er mooi uit. Het dessert was helemaal top. Maar dan de wijn die geadviseerd worden bij de gerechten. Er worden prijzen gerekend die niet van deze tijd zijn zo extreem. En je wilt niet bij elk advies ragen :wat is de prijs, dus das de verrassing achteraf.
Ik kan dit betalen maar vindt dit totaal over de top, mede omdat ik zelf een horecabedrijf hebt en dus anders kijk naar prijs kwaliteit.
Bridges begon goed , zeker met de groupon. Maar of ze daar, met dit prijsniveau, blijvende klandizie aan overhouden valt te betwijfelen.
Mij zien ze niet meer terug.
Eva H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Onze verwachtingen waren hoog van Bridges en de chef, helaas viel het een beetje tegen. Het eten was lekker, bijzondere smaken, mooie opmaak en plaatjes om te zien. Maar...... €20 voor 1 glas bijpassende wijn bij ons hoofdgerecht, kreeft om te delen, vind ik zelfs voor een sterrenzaak bizar hoog. Hier hadden ze best even een alternatief kunnen bieden, want voor dat geld had ik liever zelf een goede wijn uitgezocht.

Een groot minpunt was het vertrek, de jassen werden ons in de hand gedrukt en of we de weg terug via the Grand zelf even naar buiten konden vinden. Nee, erg jammer dit. Voor een pittig totaal bedrag zijn wij eigenlijk enigzins teleurgesteld naar huis gegaan. Bridges is niet voor hehaling vatbaar, jammer want we hadden hoge verwachtingen van deze zaak.
Marleneke .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Toch enigszins teleurgesteld achtergebleven.
Bridges was ons aangeraden, en ongetwijfeld een goed restaurant, maar wellicht troffen we een slechte avond. In elk geval als ik zoveel geld uitgeef, verwacht ik meer.
M'n man heeft thuis nog een boterham met kaas gegeten, omdat hij niet verzadigd was na 6 gangen!
Bediening was vriendelijk, al voelde het soms wat rommelig.
Amuse van drie zeevruchten was erg lekker, en ook het gerecht met de verschillende soorten knollen zeer bijzonder en verrassend. Maar de heilbot.. was een klein beetje droog en flauw. Ook de zeeduivel was niet voldoende op smaak gebracht naar mijn mening. Daarbij waren de stukjes vis nogal karig.
Schorseneer was te hard en niet lekker. Dit meldden we aan de bediening toen die ernaar vroeg, waarop ze via de chef kwamen melden dat het zo hoorde. Op zich prima, maar we laten het niet voor niets beide op ons bord leggen.
We hebben heus wel lekker gegeten, en de wijnen waren voortreffelijk, maar voor dit geld verwacht ik uitmuntend, vlekkeloos, en smaakexplosies. Niet gewoon lekker.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Uitstekende service met perfecte vertaling van alle gerechten voor onze amerikaanse gast. Finesse in de gerechten, met een uitstekend bijpassend wijnarrangement. Kortom een echte aanrader. Weet niet hoe duur het was, maar ongeacht de prijs zou ik hier terugkeren. Handige valetparking (deze was niet goedkoop, ongeveer 20€)
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Daar de eerste beleving top was en de aanbiedingen van Groupon regelmatig terug komen, hebben we nogmaals een bon gekocht. Ditmaal voor het winter seizoen. We waren na een vervelend lange reis nog net op tijd, we mochten plaats nemen in de lounge van het hotel, chique ingericht met op tafel schitterende boeketten van witte bloemen die heerlijk roken. Om twaalf uur stipt werden we opgehaald en begeleid naar een tafel aan het raam in een knus gedeelte van het restaurant. De inrichting is een half jaar geleden helemaal aangepakt, gekozen is voor een hippe moderne stijl, de tafels zijn niet met linnen ingedekt.

Als aperitief een witte wijn, de druif mocht je kiezen, het werd een Sauvignon uit Nieuw Zeeland die goed beviel. De eerste amuse was een mossel in een eetbare schelp met takje dille en een crème van het eigen kookvocht, om de smaak van de mossel wat te versterken, erg lekker.

Brood kwam op tafel met ernaast een schelp gevuld met boter parels, de grote zijn van roomboter en de kleine van geitenboter. Mooie presentatie.

Het koraal met zeefruit kende we al, dit is helemaal ons ding, heerlijk.

Iets eerder dan verwacht werd het voorgerecht gepresenteerd, zonder eerst te vragen of we er een begeleidende wijn erbij wilden. Daar het glas nog half vol was, denk ik. Tartaar van zeebaars heerlijk op smaak gebracht met zeste van limoen en ik proefde kardemom, erop een gesponnen bolletje van dungesneden rammenas en krokantjes, ernaast een zoetzure gel. Heerlijk.

Nu wel even aangegeven dat ik graag begeleidende wijnen drink. Helaas was Lotte wolf er niet de plaatsvervanger was een mannelijke “sommelier”. Uit Australië een Riesling 2007 van het huis Petaluma, heerlijk aroma met die typische petroltoes en nog mooi in zijn zuren. Op het bord een stukje zeetong gedipt in krokant van quinoa, op een cilinder van gefermenteerde witte kool en een plak nashipeer aan tafel afgewerkt met een saus van jeneverbes. Een hele mooie smaken combinatie waarnaast de wijn naadloos aansluit, prima!

Voor bij het pièce een Zuid Afrikaanse Chardonnay 2014 van Jordan, een allemansvriend met een volle hout toets. Op het bord langzaam gegaard en gegrilde grietbot op couscous van bloemkool die op smaak was gebracht met stukken hazelnoot en pompelmoen. Verder bloemkool roosjes gebakken in
gebruinde boter, toefjes mierikswortel mayonaise en assortiment kruidenblaadjes. Aan tafel afgewerkt met een beurre blanc saus van geitenmelk. Keurige bereidingen met verrassende smaakjes. De dosering van de gebakken bloemkoolroosjes vond ik iets te royaal. De wijn sloot keurig aan.

De dessertwijn was er een van Baumard uit de Loire, Le Petit Paon 2014, gemaakt van Chenin en chardonnay, verfijnd en verrassend fris met tonen van tropisch fruit. Op het bord, centraal een quenelle yoghurtijs op smaak gebracht met mandarijn en kardemom, eromheen blokjes pompoen, flan van pistache, verse partjes mandarijn, gemalen pistache nootjes en pompoenpitten. Zelf ben ik niet zo van de zoete desserts, deze viel zeer goed in de smaak, super. Mooie smaken en structuren die door de wijn nog eens werden aangevuld, een topper.

Bediening was goed tot zeer goed verzorgd. De jonge dame was wat gehaast, hierdoor heb ik de eerste begeleider gemist. De sommelier was goed maar in mijn beleving niet op het niveau van Lotte. Bij het verlaten van het pand kregen we helaas niet de juiste tip om bij de metro te komen, hierdoor nog wat om moeten lopen, jammer.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed tot uitstekend, het 4 gangen signature menu koste €44,50, begeleidende wijnen zijn goed tot pittig geprijsd €8,- tot €13,- per glas.

Nog een ander klein kritiekpuntje is de snelheid van uitserveren, deze lag wel iets aan de snelle kant. Binnen twee uur stonden we weer buiten (vier gangen zonder koffie) dat is voor een dagje uit wel ietsje kort en zelfs sneller dan onze reis ernaartoe. Gelukkig was het eten zeker de reis waard en het restaurant is dan ook een aanrader voor de visliefhebbers en levensgenieters.
Suusderuiter .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wilde er al jaren naartoe maar wat een tegenvaller. Matige en gangbaar-voor-iedereen smaken, jusachtig en zout. Niet uitdagend. Veel opsmuk op t bord maar hadden ze die aandacht maar in hun smaakcombinaties gestopt. 300,- armer en de herinnering bleef niet hangen....