Bridges

Oudezijds Voorburgwal 197 1012 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-205553560

Over het restaurant Bridges

Culinaire parel aan Amsterdamse grachten

Aan een van Amsterdams oudste grachten in de historische binnenstad vind je dit gerenommeerde restaurant. Hier aan de Oudezijds Voorburgwal doen ze de mooiste dingen met vis en zeevruchten. Kraakvers en altijd gevangen op het beste moment. Zet je maar goed schrap, want de gerechten van Bridges zullen je smaakpapillen op doen stijgen. Ben je ‘s middags al toe aan zo’n culinaire sensatie? Groot gelijk. Bekijk de lunchkaart en laat het watertanden beginnen!

Meer informatie over restaurant Bridges

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag gesloten voor Lunch, open voor Diner 18:30-22:30.
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Bar vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag
- Bar 12:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Bridges

Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Met een Groupon gegeten wat zeker niet tegen viel. De bediening was vlot en informeel en heeft ons goed kunnen adviseren met de juiste wijn bij de gerechten. We zijn aangenaam verrast door het eten en de sfeer van het restaurant. We komen snel terug maar dan zonder Groupon.
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijke hapjes geserveerd gekregen na afloop van een evenement dat ik in de raadszaal organiseerde. Heerlijke wijntjes. Prima service.
A. E.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Mooi locatie en inrichting. Fijne bediening. Goed eten!. Lekkere wijnen. Goed service gericht bedrijfsleider. Locatie is een aanrader!
Howe L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Goed eten.
Goede service.
Mooie inrichting
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Restaurant van The Grand Hotel. De vriendelijke portier wees ons de weg naar et restaurant. Hier buiten de Lunch mogen gebruiken. Prima service. Na 2 Amuses en 2 fantastische gerechten o.a. van een vissoort in de volksmond genaamd Mooie Meid een soort Heek. Afgesloten met chocolade gevuld met hazelnoot en prima koffie TOP
Qin X.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Very good
YIHUI C.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Very nice
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Er was geen ontvangst zodat wij een beetje verloren stonden te wachten tot er mensen naar ons toekwamen. Chef's menu genomen, aanpassingen waren mogelijk, met oesters vooraf. Visgerechten van zeer goede kwaliteit. De 2 vleesgerechten in het menu waren ver beneden de standaard voor een sterren restaurant. De Poutine na de heerlijke visgerechten was totaal misplaatst. De wijnen waren echter wel een goede match bij het eten maar niet erg bijzonder. Ondanks dat ik meerdere malen aan heb gegeven een noten allergie te hebben werd er tot 2x toe een gerecht opgediend waarin noten waren verwerkt (dit mag gewoon niet gebeuren bij een dergelijke restaurant). Andere slordigheidsfouten waren de verkeerde wijn serveren bij het eten. Als compensatie kregen we de dessert wijn van het huis maar de totale prijs van de rekening was geen eerlijke reflectie van de service en het eten. Voor de volgende bezoeker raad ik aan de verwachtingen te minderen (verwacht geen ster-service) en enkel voor visgerechten te gaan en zodoende het chef's menu te laten staan.
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Excellent! Top smaak, top kwaliteit, top sfeer, top bediening, top locatie, bij Bridges snappen ze het! Ik wil hier elke week wel heen.
Willem-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten en plezierig bediend. Het vier gangen menu was goed gebalanceerd qua smaak en goed geproportioneerd. De bediening was vlot en kundig. Helaas was nadat het menu voltooid was de aandacht voor de tafel tanende en duurde het naar mijn idee te lang alvorens ik de aandacht had kunnen trekken om de rekening te vragen, maar dat mocht de pret echt niet drukken.
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten, echte smaak explosies op je tong. Voldoende keuze op de kaart. Wel iets te kleine porties voor mijn smaak ????
Gerda J.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Ik had zaterdag een high tea gereserveerd met mijn kleindochter. Vooraf opgegeven dat ik diabetes heb. Mooie ambiance en vriendelijke bediening. Echter, wat de diabetes betreft was alleen de zoetigheid voor 1 persoon weggelaten, geen compensatie. Sandwiches waren al wat uitgedroogd en kleindochter wilde dit niet eten. Ik heb dit besproken met de bediening en zij gaf aan dat idd alleen de zoetigheid weg was gelaten. Heb aangegeven dat kleindochter dit dan wel gewild had. Kreeg zij nog 2 kleine chocolaatjes. Jammer, dan weet ik veel betere adresjes! SCones waren niet lekker en zag ik overal blijven liggen.
Danja M.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
We gingen tijdens de Heerlijk 10 daagse hier eten met een groep. Het eten was lekker maar niet heel speciaal en veels te weinig. Iedereen had nog honger na het 3 gangenmenu, dat vind ik echt slecht. Daarnaast wist de bediening niks van de wijnen af en werd er de hele avond door bruisend water door plat water geschonken en andersom, zonder ook maar iets aan je te vragen welk water je wilde. Voor een sterrenrestaurant echt heel slecht.
jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
uitstekend gelunch in een prettige ambiance en zeer goede service
André T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De vier gangen menu waren lekker maar niet wauw. Dat verwacht ik wauw bij ieder gerecht van sterrenrestaurant en de amuse was heel klein. Waarschijnlijk had ik te veel met de verwachting. Regelmatig eet ik bij sterrenrestaurant, eigenlijk bijna ieder week dus ik weet wel het niveau van sterren restaurant. Vriendelijke bediening en mooi sfeer.
MarcelH23 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten is zeer goed. Ambiance zeer mooi. Er moet me alleen een ding van het hart, als ik bij een gerecht rode wijn wil is dat geen vraag voor advies. Het is dan ook zeer storend dat de sommelier daar commentaar op geeft op een neerbuigende manier en ten overstaan van alle andere gasten. Dit verwacht je zeker niet in een sterrenrestaurant. Ik hoop dat deze man dit niet doet als de vrienden van Michelin weer langskomen. Voor mij was de avond na het tweede gerecht niet meer hetzelfde, jammer!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Alweer heeft Bridges een nieuwe kok, sinds begin augustus. Op internet wordt aangekondigd dat het concept "inspired by Ron Blaauw" verder zal uitgebouwd worden. Met zijn drieën naar Bridges om het aangepaste concept uit te proberen.
De smaken van de gerechten waren redelijk, de presentatie wisselend, zoals een voorgerecht met krab, zich op het bord presenterend in een non-descripte vorm, ergens tussen een omelet en een laag puree. De longhaas als hoofdgerecht, in principe een verrukkelijk stuk ossenvlees en de favoriet van sommige Nederlandse topkoks, was nog taaier dan je in redelijkheid mag verwachten. De contouren van het bord waren niet erg inspirerend.
We waren alle drie teleurgesteld over ons diner. Het restaurant heeft nog een ster, vermoedelijk gebaseerd op de prestaties van de vorige kok(s). Zeer benieuwd of Bridges in 2017 deze ster zal kunnen behouden. De kok is er pas sinds 2 weken, er kan gelukkig nog veel ten goede veranderen. Voorlopig gaan we niet terug en wachten op de ervaringen van andere recensenten.
1Fabrice .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Kneuterig. De binnentuin biedt een mooie entourage, maar waar het om gaat - het eten - was een teleurstelling. De zwezerik voor 18 euro (!) bestond uit één klein lauw stukje met eveneens één klein takje bloemkool. Schande!
Het rabarbertaarje was zompig en muf.
De bediening was afstandelijk professioneel en reageerde niet adequaat op de vriendelijk verwoorde kritiek. Misschien moet men luider en harder klagen...
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijke lunch gehad bij Bridges in de mooie tuin. Het was best druk maar dat merkte je totaal niet. Heerlijke gerechtjes, niet te zwaar.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een heel sfeervol restaurant, zowel de inrichting als de locatie. Wel vrijwel uitsluitend hotelgasten, viel ons op. Het drie-gangen menu dat we hadden was zeker goed, maar niet verrassend. In het heerlijke hoofdgerecht met rogvleugel, eidooier en verschillende avocado-bereidingen herkenden we wel het visrestaurant dat Bridges is. Nu is het misschien wat flauw om over prijzen te beginnen in een zaak als deze, maar de flessen rood begonnen bij 49 euro, dat vind ik toch wat gortig. De bediening tot slot was wat hautain, naar ons idee, ieder persoonlijke noot ontbrak.