Bridges Dining

Oudezijds Voorburgwal 197 1012 EX Amsterdam Nederland Kaart
31-205553560
Lunchen of dineren met uitzicht over de gracht? Dat kan bij sterrenrestaurant Bridges. Terwijl je geniet van de culinaire en prachtige creaties van chef Andrès Delpeut kun je heerlijk over het water turen. Visliefhebbers zitten goed bij deze stijlvol ingerichte zaak, want de focus ligt hier op gerechten met vis. Ben je meer een vleesliefhebber? Ook voor jou heeft chef Delpeut iets moois voor je in petto. Wil je meer laid back lunchen of dineren, dan kun je lekker een plekje in de bar bistro uitzoeken, bijvoorbeeld aan de bar of in de serre. En met mooi weer is de tuin van Bridges wel een hele goede keuze. Wedden dat als je je eenmaal hebt geïnstalleerd voorlopig niet meer weg wilt.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Wat dacht je van een wel heel erg bijzondere ervaring? Boek dan de chef’s table bij Bridges. En als ik het heb over een chef’s table, dan heb ik het over een echte chef’s table. Je tafel bevindt zich namelijk pal in de keuken, dus je waant je echt middenin de keukenactie. Je kunt met maximaal zes personen plaatsnemen aan de chef’s table.

Over het restaurant Bridges Dining

Dineren in hartje Amsterdam? Bridges ligt aan een van de oudste Amsterdamse grachten en is de plek voor een uitgebreide lunch of een heerlijk diner. Het is een plek waar elke Amsterdammer zich thuis voelt; met goede service, gastvrijheid en gezelligheid.

Bridges is een uniek restaurant met een dynamische atmosfeer, waar ’s ochtends een heerlijk ontbijt wordt geserveerd, ’s middags kan worden genoten van een ontspannende lunch en ’s avonds van heerlijke wijn-spijs combinaties en verrassende cocktails. Het is een plek waar ‘the exceptional accessible’ is.

Executive Chef Andrès Delpeut zoekt continu op een creatieve manier naar perfectie in zijn gerechten; van een klassieke hamburger tot zeebaars in zoutkorst. Hij gebruikt internationale invloeden in zijn creaties en geeft alles een unieke, persoonlijke twist.

Bridges Dining is een met een Michelin-ster bekroond visrestaurant, waar het u kunt kiezen tussen à la carte en het Chef’s menu (4, 5 of 6 gangen). Wine Director Lotte Wolf zorgt voor de heerlijkste wijnen, passend bij de diverse gerechten.

Een bijzonder aspect van Bridges Dining is de Chef’s Table middenin de keuken! Hier kunt u met een groep van maximaal 6 personen genieten van alle kunsten van de keukenbrigade.

Bridges BarBistro, daarentegen, biedt een all-day menu met invloeden uit de hele wereld, om alle smaakpaletten gelukkig te stellen. Geniet van een heerlijk kopje koffie of een magnifieke cocktail aan onze bar.

Meer informatie over restaurant Bridges Dining

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag gesloten voor Lunch, open voor Diner 18:30-22:30.
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:30
- Bar vanaf 12:00
Zaterdag en Zondag
- Bar 12:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Bridges Dining

S. G.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Fantastisch gegeten in de fraaie beschutte tuin, midden in het centrum De gegrilde schol met aubergine was zo subtiel en toch zo vol smaak, top! Longhaas perfect gegaard, mooi gemarmerd vlees en dito smaak. Bediening was steeds op achtergrond aanwezig, zonder te stressen, terwijl er veel gasten en activiteiten waren.
Trijnie B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Lekker gegeten.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Prettige sfeer met vriendelijke bediening die er alles aan doet om je in de watten te leggen. Over de gerechten die je hier krijgt is sowieso goed over nagedacht. De opmaak en smaakcombinaties zijn een lust voor oog en mond. Daarnaast zijn de wijnen die erbij geserveerd worden subliem. Lotte Wolf, complimenten voor je samenstelling van de wijnkaart en natuurlijk je eigen wijn.
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Door de goede verhalen die we over Bridges hadden gehoord wilden we hier graag eens eten. We waren gegaan voor het lunchmenu bestaande uit 4 gangen. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk vergezeld naar onze tafel in een prachtig ingericht restaurant. De amuses waar mee begonnen werd, waren zeer smakelijk en ook het voorgerecht van zalm was zeer verfijnd. Bij het tussengerecht van buikspek en garnalen overheerste de kerrie alle andere smaken en was de buikspek wat flauw. De keuken revancheerde zich echter met een fenomenaal hoofdgerecht. De vis was perfect gegaard en de bijkomende saus en puree's met de gefrituurde groenten waren geweldig. Alleen voor dit gerecht zouden we graag nog eens terugkomen!
Het dessert was goed maar misten erg diepe smaken.
De bediening was vriendelijk en goed geolied en de gangen kwamen in een prettig tempo.
Een heerlijke lunch genoten.
Kiona L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Mooie locatie, de service was vriendelijk. Eten was redelijk persoonlijk niet helemaal mijn smaak!
De zijn betere restaurants in Amsterdam.
Gr ki
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Compliment aan keuken en bediening. Uitstekende lunch, mooie bijpassende wijnen en plezierige bediening. Van amuses tot friandises was het volop genieten. Een breed pallet qua smaak en beleving, verrassend en mooie presentatie. Ook prima hoe men met feedback om ging. Een minimale onvolkomenheid kan wel eens gebeuren maar dat werd professioneel opgepakt; een leerpunt, directe actie, waardering voor het melden en meer dan prima opgelost.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Prachtig opgemaakte borden, heerlijke smaken, prettige en zeer attente bediening. Apperatief en koffie na in prachtige tuin genuttigd. We waanden ons God in Frankrijk....
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Goede service, mooie verhalen bij de wijn. En toch mag het nog iets losser.
José Vicente R.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
vele restaurants meegemaakt maar deze trof alles.
het eten is vanaf het begin tot het einde ongelooflijk verrassend. met amuses die zo bijzonder lekker waren dat we al volledig geamuseerd begonnen aan onze viering van onze feestdag.
onze assistent sommelier zorgde voor passende wijnen bij ieder gerecht. de charmante maar ook zeer kundige manier van informeren doet zijn naam assistent tekort.

toen ik tussen door wat kruimels van de tafels stond in een oogwenk onopvallend onze ober de kruimels van de tafel te vegen
Na de 3 gerechten het dessert met een passende dessert wijn.
de hele entourage van de avond die ongeveer 3uur duurde zorgde ervoor dat iedere euro super besteed voelde.

nogmaals grote klasse

vriendelijke groeten

José Vicente
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Met vrienden hier op een zondagavond een driegangenmenu verorberd. Bridges ligt op een prachtige locatie aan de gracht, maar je merkt aan alles dat het onderdeel is van het hotel The Grand. Het restaurant is ruim opgezet, voorzien van een statige entree en de entourage is ook echt die van een hotellobby. Chique, maar niet knus. De bediening was vriendelijk doch ook een beetje afwezig. We misten daarme wat persoonlijke aandacht en gastvrijheid. Het eten was op zich prima maar wat vlak voor een sterrestaurant vonden we. Het dessert was volgens ons het beste van de drie. En de wijnen waren zonder meer uitstekend.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Met een Groupon gegeten wat zeker niet tegen viel. De bediening was vlot en informeel en heeft ons goed kunnen adviseren met de juiste wijn bij de gerechten. We zijn aangenaam verrast door het eten en de sfeer van het restaurant. We komen snel terug maar dan zonder Groupon.
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijke hapjes geserveerd gekregen na afloop van een evenement dat ik in de raadszaal organiseerde. Heerlijke wijntjes. Prima service.
A. E.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Mooi locatie en inrichting. Fijne bediening. Goed eten!. Lekkere wijnen. Goed service gericht bedrijfsleider. Locatie is een aanrader!
Howe L.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Goed eten.
Goede service.
Mooie inrichting
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Restaurant van The Grand Hotel. De vriendelijke portier wees ons de weg naar et restaurant. Hier buiten de Lunch mogen gebruiken. Prima service. Na 2 Amuses en 2 fantastische gerechten o.a. van een vissoort in de volksmond genaamd Mooie Meid een soort Heek. Afgesloten met chocolade gevuld met hazelnoot en prima koffie TOP
Qin X.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Very good
YIHUI C.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Very nice
Lars D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Er was geen ontvangst zodat wij een beetje verloren stonden te wachten tot er mensen naar ons toekwamen. Chef's menu genomen, aanpassingen waren mogelijk, met oesters vooraf. Visgerechten van zeer goede kwaliteit. De 2 vleesgerechten in het menu waren ver beneden de standaard voor een sterren restaurant. De Poutine na de heerlijke visgerechten was totaal misplaatst. De wijnen waren echter wel een goede match bij het eten maar niet erg bijzonder. Ondanks dat ik meerdere malen aan heb gegeven een noten allergie te hebben werd er tot 2x toe een gerecht opgediend waarin noten waren verwerkt (dit mag gewoon niet gebeuren bij een dergelijke restaurant). Andere slordigheidsfouten waren de verkeerde wijn serveren bij het eten. Als compensatie kregen we de dessert wijn van het huis maar de totale prijs van de rekening was geen eerlijke reflectie van de service en het eten. Voor de volgende bezoeker raad ik aan de verwachtingen te minderen (verwacht geen ster-service) en enkel voor visgerechten te gaan en zodoende het chef's menu te laten staan.
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Excellent! Top smaak, top kwaliteit, top sfeer, top bediening, top locatie, bij Bridges snappen ze het! Ik wil hier elke week wel heen.
Annemargriet P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten en plezierig bediend. Het vier gangen menu was goed gebalanceerd qua smaak en goed geproportioneerd. De bediening was vlot en kundig. Helaas was nadat het menu voltooid was de aandacht voor de tafel tanende en duurde het naar mijn idee te lang alvorens ik de aandacht had kunnen trekken om de rekening te vragen, maar dat mocht de pret echt niet drukken.