Breton

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag vanaf 17:00
Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Breton

Marco D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Veel geld voor weinig eten. En de kwaliteit was maar heel magertjes. Echt niet bijzonder. Pas na 2 uur kwam het hoofdgerechtje door. Nee, ons zien ze hier nooit meer terug.
Caro D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Helaas was het terras vol, maar binnen begonnen en zodra er plek was mochten we naar buiten verhuizen. Heel fijn, want de straat is qua sfeer echt een aanvulling! Aardig van de bediening om hierop te letten. Enige kritiek: binnen stond de muziek te hard.

Een kleine kaart, maar lekkere, bekende gerechten met Franse inslag. De inktvis was niet heel spannend, maar wel zeer smakelijk. De andere gerechten zoals de bisque en garnalen niet opvallend, maar goed bereid!

Een gouden combi als het mooi weer is en je op het terras kan zitten, net of je met vakantie bent.
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Klein gezellig restaurant. Op maandagavond, dankzij Jeroen Bosch, snel volle bak. Het eten was prima, kleine gerechten, maar dat wordt ook duidelijk aangegeven. Zeg maar "hollandse tappa's. Voor de niet grote eter ben je snel en voordelig klaar. een aanrader voor de gene die Den Bosch aandoet, ook voor de Bosschenaren zelf natuurlijk.
Megabourgondier .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Leuk restaurant, prettige sfeer. Het eten was wel erg lekker maar veel te weinig, daarom een 4 voor het eten. We gingen met een hongergevoel naar buiten.
De bediening was goed, behoudens dat we op 1 drankje bijna een half uur hebben moeten wachten, was vergeten maar dat kan een keer gebeuren.

We hadden ieder 2 gerechtjes en een kaasplankje samen gedeeld. Exclusief de drankjes moesten we voor die 5 gerechtjes € 69,= betalen. Bij de gerechtjes zit geen enkele begeleiding, geen stokbroodje bij de garnalencocktail, geen rijst of frites bij het 'hoofdgerecht'. Als we voldoende hadden willen eten zouden we daar samen meer dan € 100,= voor kwijt zijn geweest (exclusief drankjes!), los van het feit dat we daar geen tijd meer voor hadden.
Al met al wel lekker gegeten, maar teleurstellend duur voor de hoeveelheid eten die je krijgt.

De genoemde prijs is wel inclusief de ‘vrijblijvende’ donatie van € 1,= voor de actie Eet met je hart. Vrijblijvend, tussen aanhalingstekens inderdaad. We wilden sowieso wel meedoen want het is een goed doel, maar de donatie stond zonder dat ons iets is gevraagd gewoon op de rekening erbij.

Breton was voor ons eenmalig.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij Breton, leuk dat je grote en kleine porties kan bestellen. Vooraf hadden wij de sashimi die echt verrukkelijk was! Vervolgens 2 kleine hoofdgerechten, prima smaak en ook de portie was toereikend om toch een voldaan gevoel te hebben na een voorgerecht. De bediening was vriendelijk en gastvrij ingesteld. De stoeltjes op het terras zitten niet heel lekker maar dat mag de pret niet drukken. We komen graag weer eens langs.
Grietje V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
We komen hier al jaren met veel plezier! Altijd genieten, lekker ongedwongen. Fijn ook de voorgerechtporties. Het kaasplateau is ook zeker een aanrader!
Leon L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Eten en de wijnen waren smaakvol al liet de garnering te wensen over. Bediening was vrij amateuristisch en niet erg gastvrij. De st
Remco G.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Tussen lunch en diner hiervoor gekozen. De bitterballen waren standaard en helaas iets te doorbakken en net voldoende. Brood was koud en niet bijzonder. Terras met sigaretten buren. Alleen uitzicht naar andere leuke korte putstraat terrassen was goed!
Myriam V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heerlijk gegeten en knus restaurant. Precies genoeg keuze, voor ieder wat wils en aandacht voor het seizoen. Snelle en aardige bediening. Zeker een aanrader!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Heerlijk avondje met vrienden bij Breton gehad. Bediening altijd even vriendelijk, eten zag er verzorgd uit en smaakte ook nog goed. De tonijnsalade vooraf is een absolute aanrader! Beneden is wel gezelliger zitten dan boven, dus misschien boven nog iets aan heg interieur veranderen?! Wij komen zeker terug!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Een leuk restaurant met Franse bistro kenmerken. We hadden krabsoep en carpaccio als voorgerecht. Allebei verrukkelijk! Als tweede gerecht zwaardvis en heilbotfilet. Beiden ook prima! Principe van kleine gerechten die samen toch wel een goede maaltijd bieden.
Voor een leuke prijs uitstekend gegeten.
frans3368 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
kom er al jaren over de vloer ....eerst bij de oude eigenaar toen bij marc en fleur,en laten we kyra niet vergeten!! het duo marc en kyra zijn van top niveau !!!koken met grote passie en het is steeds weer een feest om te zien als ze "volle bak" draaien hoe de keuken en het bedienend personeel op elkaar afgestemd zijn. hoop er nog jaaaaaren van te genieten
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Tijdens de restaurantweek een 3 gangen lunch gegeten, was erg smakelijk. Vis was heerlijk bereid, evenals de kalfshaas. Laatste gang, diverse bereidingen van perzik was een waar plaatje. Prijs-kwaliteit verhouding is echt ver boven gemiddeld, een aanrader!
Bram W.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Leuk restaurant. Op de zaterdagavond dat wij hier waren was reserveren niet mogelijk. Lekker gegeten al hadden ze meer uit het concept kunnen halen. Bijvoorbeeld de gerechtjes nog kleiner maken zodat je er een extra probeert. Zal hier zeker terug gaan.
Marijn E.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Lekker gegeten, hoewel op de kaart staat dat alle gerechten voorgerechten zijn en je dus meerdere keuzes kunt maken vonden wij de porties groot voor een voorgerecht. Meer dan 2 gerechten pp haalden we dan ook niet. Kwaliteit van het eten is prima net als de attente en vlotte bediening.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Dagje Den Bosch met prachtig najaarsweer. Plekje gezocht waar wij buiten konden zitten. Gekozen voor een lunchbordje. Hetgeen bestond uit een kopje soep, een wrap met carpaccio, een kroketje ,een bitterbal en een broodje met zalm. Paar royale glazen chardonnay, wat wel mocht voor de prijs van 4,95 per glas. Jammer, dat wij er meer dan een half uur op moest wachten. Wat heel aardig was, dat de tweede bestelde glazen, voor rekening van het huis kwamen. Het lunch gerecht, was naast dat het leuk werd opgediend, heel erg lekker.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Een dagje uit in Den Bosch, het weer zat helaas niet helemaal mee. Maar we hadden een lekkere lunch in het 'eetstraatje' in Den Bosch, bij Breton. Gelokt door de grotendeels positieve recensies op Iens (dat deed de serveerster overigens niet direct een belletje rinkelen, toen ik dat noemde…), stapten we Breton binnen voor een late lunch, rond 15.00 uur. Iens noemt Breton als Topper 2013, dus wellicht een extra indicatie voor een bijzonder restaurant…
We hebben inderdaad leuk gegeten, met een smakelijke soep (Bretonse krabsoep met rivierkreefstaartjes), gegrilde gamba's met knoflooksaus waar wel wat patat frites bijbesteld werd en het wisselende lunchgerecht waarbij ik voor de visvariant koos, die op een bedje van dunne spaghetti met (gegrilde?) paprika werd geserveerd. Heerlijk dessert en prima cappuccino als afsluiting, dat moet gezegd. Maar kijkend naar het totaalplaatje vonden wij de beloning als Topper 2013 een beetje teveel van het goede… Desalniettemin is de bediening vriendelijk en is Breton een leuk adres in een straat waar de keuze aan talloze restaurants geweldig groot is.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2013
Prettig en rustig gegeten in deze brasserie. Het terras zat vol, dus wij zijn binnen gaan zitten. Hoewel wij bij binnenkomst ruimschoots konden kiezen waar wij wilden zitten, was ook deze ruimte op enkele tafels na geheel vol toen wij om 20.00 uur vertrokken. Wij zaten tegenover de (kleine) open keuken en het was mooi om te zien hoe rustig en beheerst de kok en zijn medewerkers het eten bereidden en afleverden.
Wij aten een frisse gebonden doperwtensoep waarbij ook de crostini met tomatencoulis goed paste, die wij als appetizer namen bij ons aperitief. Vervolgens een mooi geserveerde salade met verse tonijn in een korst met wat peper en sesam en een sesam-wasabimayonaise. De tonijn was goed vers, mooi rood van binnen en fijn van structuur, de mayonaise was (helaas) iets minder geprononceerd van smaak dan de aankondiging deed vermoeden. Hoewel ik er graag iets meer salade bij eet, was de verhouding tussen tonijn en salade goed. Wij dronken een glas Viognier bij dit gerecht, dat zich prettig verhield tot de tonijn.
De brasserie heeft een aantrekkelijke kaart met gerechten in voorgerecht-formaat (en prijs) waardoor elk type eter hier met een goed gevoel kan vertrekken.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Klein zaakje in de Bossche Korte Putstraat. Portionering is ruim. Leuke keuze in halve flesjes wijn. Vriendelijke bediening. Maar er was niets waardoor Breton uitsteekt boven het gemiddelde Bossche restaurant. Middenmoter. Verder prima.
Margarita R.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Leuk bistro achtig restaurant, waar je binnen of buiten kan eten. Serveren alleen voorgerechten en nagerechten, waardoor je op verschillende manieren meerdere gerechten kan combineren, zonder meteen veel te veel te krigjen. We waren met drie personen, dan kan je ideale combi's maken en tapas-achtig eten. De huiswijnen zijn zonder meer goed, dat is heel fijn en niet vanzelfsprekend in Nederlandse restaurants