Bretelli

9,1
Erg kort
Guzmo .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Mijn eerste ervaring met een groupon bon. De verwachtingen waren hooggespannen. Brettelli is ten slotte een restaurant met een michelin ster.

Bij binnenkomst werden we snel geholpen. We werden voorgegaan naar de achterkant van de zaak. We kregen een plekje tussen de keuken en het toilet in. Dit was helaas geen beste plek. We zaten pal naast een drukke route naar het toilet. Maar ook het personeel moest regelmatig naar de tweede keuken achterin naast de toiletten.

We zaten vlak bij de keuken. Dus er was veel bedrijvigheid. Op zich geen probleem want zo zie je nog eens hoe er wordt gewerkt. Helaas was het wel erg druk want ook de glazen werden vlak bij onze tafel glimmend geboend. En daarnaast werd er bijvoorbeeld met een keuken machine gewerkt op een paar meter afstand. Daarnaast rook je af en toe op onze plek de rook van de mensen die buiten stonden te roken en ook nog af toe de keuken geuren. Al met al dus geen beste plek. Mijn vriendin noemde de ruimte al gekscherend de groupon hal. Iedereen die daar zat kwam eten met een bon. Jammer want de zaak zat echt niet vol en we hadden makkelijk voorin de zaak plaats kunnen nemen.

Helaas was de service niet naar wens. Er was een jongeman die ons leuk bediende. Maar het overige personeel was erg gereserveerd en niet erg enthousiast. Ook de eigenaresse kwam zeker niet hartelijk over. Toen we net zaten kregen we een aperitief kaart in onze handen zonder enige uitleg. Vrij snel kwam de amuse. Daarna werden in sneltrein vaart de eerste drie gerechten geserveerd binnen een uur. Er werd van te voren niets gezegd over het menu dat we zouden krijgen (groupon). Dit was echt veel te snel. De wijnen voor de volgende gang werden al ingeschonken voordat we de andere glazen leeg hadden. We hadden die avond ongeveer 4 verschillende mensen aan tafel voor de bediening. Het verhaaltje over de wijn was echt zeer minimaal. Dit hebben we in talloze restaurants veel uitgebreider en leuker gehad.

Het eten was overigens heerlijk. Daar was niets op aan te merken. We hadden weliswaar een alternatief 6 gangen diner dat niet op de kaart stond. Maar dat begrijp ik wel. Je kunt voor de helft van de prijs niet de duurste gerechten serveren. Dus daar hadden wij geen enkele moeite mee. We hebben heerlijk gegeten. De overige drie gangen werden ook minder snel uitgeserveerd. Maar al met al stonden wij binnen drie uur weer buiten na zes gangen en een amuse. Naar ons idee te snel. Zelfs het afrekenen ging niet soepel. Er was simpelweg geen klik en energie die je normaal in een restaurant, en zeker in een sterrentent, wel verwacht.

Al met al hebben wij echt heerlijk gegeten maar liet de gastvrijheid te wensen over. Zeker geen sterren waardig diner.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Na de prima beleving van afgelopen jaar moesten we natuurlijk op herhaling, dus geboekt voor een lunch op vrijdag. Het terras was opgesteld, aantrekkelijk maar onze voorkeur gaat toch naar binnen uit. De spontane en gezellige Anouk Stals, die we herkende van vorige keer, was deze middag onze maître, leuk. We kregen dezelfde tafel, aan het raam naast de ingang, fijn.
Als aperitief een “lekkere” witte, dit werd na overleg de eerste begeleider. Een Duitse Weissburgunder 2014 van Georg Mosbacher die erg goed beviel. Jan Marrees kwam eerst even langs om het menu door te spreken, dat er verrassend goed uit zag. Hij presenteerde zelf de hapjes. Het bekende eitje dat smaaktechnisch een hele metamorfose heeft ondergaan. Ditmaal een hele frisse variant, met piccalilly die een mooi contrast bood aan de dooier, onderin groentjes voor een aangename bite, prima. Verder een makaron van gerookte tomaat die een pittige houtskool toetst had en nog een cakeje van rode biet, lekker.

De amuse was er een voor de fijnproever. Maar liefst acht bereidingen van komkommer, erop een krokantje met toefjes vadouvan mayonaise en takjes dille, onderin een crumble met mierikswortel. Het komkommer ijs en het rolletje van komkommer sprongen er voor mij bovenuit, de kruiden maakten er een feestje van, erg complex en verfijnd.

Het broodgarnituur kwam op tafel, het broodje met zaden zag er prima uit, de aceto balsamico is hele een geslaagde aanvulling op het standaard garnituur.

We waren gereed voor de eerste gang, de Weissburgunder werd netjes aangevuld. Op een azuurblauw bord cilinders van tonijn en een quenelle heerlijke noordzeekrab, centraal wasabi sorbetijs (de smaakmaker), eromheen een uitgebreid garnituur van wortel en radijs met allemaal verschillende smaaknuances (oa. gember, zoet zuur en soja). In een cilinder tonijn vinden we nog een stukje langoustinestaart, jammie. De wijn sloot keurig aan en was een echte ondersteuner van het complexe gerecht met smaakavontuur, helemaal mijn ding. (9.5)

Uit de Loire een bijzondere Sauvignon Blanc, de Attitude 2014 van Pascal Jolivet, strak droog met tonen van limoen en grapefruit met in de afdronk een aangename mineraliteit. Op het bord een gestapeld gerecht. Als basis zeekraal in een schuimige saus met een vleugje lavendel, erop een mooi stuk zeebaarsfilet, waarop een crostini met avruga kaviaar en gemarineerde zeebaars. Als topping paksoi, venkel en bloemenblaadjes. Mooie pure smaken die prima combineren. Lekker complex weer. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren en heerlijk aroma. (9.6)

Over naar het rijkere wit met een “50” 2015 van Louis Chèze gemaakt van chardonnay en viognier, die de positieve eigenschappen van beide druiven duidelijk naar voren liet komen. Aangename frisheid met tonen van abrikoos, vleugje toast en een subtiel bittertje in de afdronk. Uit de keuken, in een azuurblauw schaaltje, bereidingen van kreeft, (staart, schaar en gekarameliseerd) ernaast een quenelle pompoen, met curry op smaak gebracht, waarin peultjes voor de bite. Verder nog een schuimige bisque en een blaadje paksoi. Prima bereidingen en hele mooie smaken, uitstekend in balans, waarbij de wijn naadloos aansloot. Geweldig genieten! Voor beide de topper van de middag. (9.8)

Over naar rood met een Montepulciano D'Abruzzo 2014 van Agriverde. Hele diepe kleur, vol met zwart fruit en een fluweel zachte afdronk. De chef kwam zelf mee om het hoofdgerecht te presenteren. Bereidingen van lam, rib, gestoofde nek en stukje haas. Op de rib een ratatouille en een krokante uienring, ernaast een quenelle witte kool met spekjes, quenelle doperwtencrème en twee gepofte tomaatjes die gemarineerd waren in zoetzuur met gember, waardoor het echte smaakbommetje waren, wow. Het gerecht werd aan tafel afgewerkt met een heerlijke geconcentreerde saus, het kannetje bleef op tafel, toppie. Prima cuissons en mooie pure smaken, waarmee naar hartenlust afgewisseld en gecombineerd kon worden. De wijn sloot keurig aan en was in balans. (9.6)

Nu het gerecht waarmee Souschef Pim Jochems samen met Anouk Stals meedoen met een wijn-spijs wedstrijd van Domaine du Tariquet, binnenkort de halve finale, we zijn benieuwd. In het glas de Premieres Grives 2014, mooi goud geel met in het aroma tonen van mango en ananas, met een ronde afdronk. Pim presenteerde zelf het gerecht, leuk. Op het bord licht krokant gebakken ganzenlever met ernaast een quenelle appelcompote, rode biet structuren, sesam koekje en een bonbonnetje van mokka en cacao. Mooie smaken waarbij de biet gemarineerd in kardemom in positieve zin opviel , de foie is altijd een traktatie. De wijn was keurig in balans. (9.3)

De dessertwijn was een Brachetto van Grappoli Rossi, licht mousserend met tonen van framboos en roos. Uit de keuken een tweeluik. In het schaaltje verse framboos met yoghurt structuren, geroosterde amandelen en een merengue van pandanrijst. Mijn favoriet zat in het cocktailglas, als basis soepje van framboos met roos, verse framboos, frambozen sorbet, amandelschaafsel en een lobbige schuim van roos. Hiernaast kwam de wijn helemaal tot zijn recht. (9.4)

Als afsluiter een krachtige espresso met een zestal friandises, met als hoogtepunten, de bitterbal van bastogne, de parel van gezouten karamel en de witte truffelchocolade met hazelnoten.

Bediening was deze middag wederom zeer goed verzorgd met de spontane Anouk in de hoofdrol, correct en op een hele gezellige wijze, ondersteund door de mannen uit de keuken. Leuk dat Patricia nog even een gezellig praatje kwam maken aan alle tafels in het goed gevulde restaurant en terras.

Prijs-kwaliteitverhouding beoordeel ik niet omdat het door ons bestelde menu niet helemaal overeen kwam met het gepresenteerde menu. Ofwel, we zijn weer verwend, super bedankt!

Samengevat kunnen we stellen dat het vanmiddag weer een bourgondisch feestjes was. De keuken was ditmaal meer in balans dan vorig jaar, waarmee ik wil zeggen dat de stijlen van de gerechten naadloos in elkaar overgingen. De chef werkt graag een complex smakenpalet wat de fijnproever en zeker de bourgondiër zal aanspreken. Wij worden in ieder geval fan.
Viniw .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hebben enorm genoten van ons bezoek aan Bretelli. De bediening was bijzonder gastvrij en we kregen niet het gevoel dat ons allerlei extra's werd opgedrongen.

De gerechten waren stuk voor stuk mooie kunstwerkjes waar we iedere keer weer enorm van genoten. De komst van de chef aan tafel is een zeer leuk en gewaardeerd gebaar. De wijnen waren eveneens absolute toppers.

Kortom: dit restaurant hoort thuis in de top-klasse!
Etienne O.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vrijdag 15 januari naar Bretelli's geweest en met een bon een 6 gangenmenu gegeten . Daarbij nog een wijnarrangement, koffie en water.

Het eten was gewoonweg van de amuse tot aan het dessert geweldig lekker en een echte aanrader !!! De begeleidende (6stuks!) wijnen waren wisselvallig. Rood bij de kwartel en het rund waren prima, de dessert wijn, lekker en niet te zoet , bij de 1e gang , een duitse Riesling heerlijk fris maar de 2 witte wijnen daarna ronduit bitter bij delen van het gerecht. jammer.

Een van de mooie zaken bij Bretelli's is een prachtige wijnkaart met veel italiaanse wijnen (mijn voorkeurs wijnland). Voor mij één van de redenen om naar Bretelli's te komen . Helaas was er in wijnarrangement geen plek voor italiaanse wijnen ...

De belangrijkste reden om pas na 14 maanden weer naar Bretelli's te gaan was de enorme onvriendelijkheid van de gastvrouw bij het vorige bezoek. Geen interesse, zaken werden afgeratelt alsof het van buiten geleerd was. Spontaniteit en gastvrijheid hoor maar! Maar dat was gelukkig beter. Daarvoor was er een medewerkster in de bediening die nog slechter was . Onvriendelijk, niets vragen of niets zeggen bij het uithalen van de borden (heeft het gesmaakt ?) het eten werd meer in gekwakt dan ingezet. Vriendelijkheid kost niets en doet zoveel. Dit is de 2e keer dat gastvrijheid het problem is. Ik zal dan ook afraden naar Bretelli's te gaan want uit eten en zeker in een streenzaak is zoveel meer dan alleen het eten op het bord ; genieten in een ambiance die gecreeerd wordt ... maar niet bij Bretelli's... jammer .....

Ed A.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een goed Restaurant, met ruime keuzes, ruime tafels, prettige sfeer, goede bediening en een goed decor, wij komen hier regelmatig een aanrader dus
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Geweldige avond gehad, viergangen menu.
De inrichting is kunstzinnig en apart. Ook het eten is van een plaatje.
De bediening was niet te snel of te langzaam, precies goed.
Lekkere wijn erbij.
Hier gaan we graag nog eens weer terug.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Het laatste bezoek was al weer ruim twee jaar geleden. We waren nieuwsgierig naar de ontwikkelingen, dus maar weer eens geboekt voor de lunch op zaterdag. Parkeren was nog steeds geen probleem. Na een vriendelijk ontvangst door Patricia Marrees, kregen we een tafel aan het raam net naast de ingang. De inrichting is, buiten een nieuwe collectie surrealistische schilderijen, onveranderd. Het rode plafond en de natuurstenen tegels, blijven apart, en geven een warme sfeer.
Als aperitief de witte Arco dei Giovi 2012 uit Veneto, een echte allemansvriend met uitbundig fruitig aroma en een soepele afdronk. Ernaast een kom met kroepoek van spinazie met een peterseliedip. Gevolgd door een schaaltje met hierin een heerlijke sandwich van sesamkrokant met ertussen een crème van geitenkaas en basilicum. Ernaast een gevuld eitje met crème van asperge en ei, afgewerkt met verse bieslook. Goede smaken, mooie textuur, maar net ietsje te enthousiast met zout op smaak gebracht.

Jan Marrees kwam zelf aan tafel om onze wensen op te nemen, leuk. Ook de wijnkaart werd gepresenteerd, die vrijwel onveranderd is gebleven, met een uitgebreid aanbod van Italiaanse wijnen die per streek zijn ingedeeld.

Vanaf hier nam een charmante jonge dame de bediening over. Ze presenteerde op een leuke wijze de eerste begeleider uit Slovenië. De Janez 2012 van Dveri Pax gemaakt van een blend van vijf druivensoorten. Mooi complex aroma met een elegante, frisse afdronk. Het eerste gerecht was meteen een topper. Makreel “Escabeche” met heerlijke noordzeekrab, scheermes, structuren van komkommer en wortel, toefjes gel van soja en gepofte amarant. Makreel was elegant en nog tegen het rauwe aan, zeer delicaat en erg mooi in combinatie met de zoetzure structuren van het garnituur. De bombe van wortelmousse met de noordzeekrab was een delicatesse. De gepofte amarant maakte de textuur top. De smaakbalans was uitgekiend en werd door de wijn prima ondersteund en aangevuld. Voor mij de topper van de middag die een plaatsje verdiend in mijn toplijst.

De tweede begeleider was een Italiaanse van het huis Cornarea gemaakt van Roero Arneis, mooie stro gele kleur met verfijnd aroma waarin tonen van bloemen. Uit de keuken een tweetraps vegetarisch gerecht. Een glaasje met dashi bouillon, getrokken van zeegroenten, met hierin stukjes beetgare lenteui. Op het bord een uitgebreide collectie tomatenstructuren in drie kleuren, quenelle auberginekaviaar, toefjes schapenyoghurt, stukjes avocado gedipt in poeder van tomaat, blokjes aangebakken aubergine en krokantjes van Parmezaanse kaas. De tomaatjes hadden verschillende marinades met frisse accenten gehad en waren verrassend mooi op smaak. Deze vulde de wijn keurig aan. Verder een prima smaakbalans en veel afwisseling met de pure smaken van het garnituur. De bouillon was lekker maar eigenlijk een beetje overbodig bij het complete gerecht. Dit was voor partner haar favoriete ronde.

Uit de Loire een Platine van Gilbault een klassieker van Sauvignon Blanc die ietsje voller was vanwege de “sur lie” bereiding, erg lekker. Uit de keuken een compacte presentatie die door de chef zelf werd afgewerkt en toegelicht. Als basis een mooi stuk heilbot met erop dungesneden gerookte paling, haringkuit en een gepocheerd kwarteleitje. Ernaast een quenelle couscous met daslook, groene asperge, stengels van de paksoi, lamsoor en zeekraal. Aan tafel overgoten met een speciale, smeuïge saus van karnemelk en witbier. Een verrassend mooie smakencombinatie, erg origineel. De wijn vond ik met zijn frisse zuren niet optimaal combineren maar met zijn heerlijk aroma vulde hij het gerecht keurig aan. Genieten!

We schakelden over op Italiaans rood met een Pinot Noir 2013 van Tramin, gemaakt in een lichte, fruitige stijl, erg lekker. Op het bord Hoen uit Bommerig, een stukje van de borst en stoof van de bout met erop Hollandaise, verder pommes carrées, quenelle bleekselderij met krokant gebakken spekjes, gerookte ui en toefjes gel van zwarte knoflook. Van het bord kwam een uitbundige rooktoets. Goed garen blijft een uitdaging voor borstje van de hoen. Verder mooie smaken waarin de gerookte spekjes duidelijk de aandacht opeisen. De wijn was een prima begeleider.

We bleven in Italië met de Chianti Colli Senesi 2011 van Poderi del Paradiso vol met rood en zwart fruit en subtiele kruidigheid. Uit de keuken een klassieker die al jaren op de kaart staat en werd uitgeserveerd door de twee jonge koks, leuk. Ravioli gevuld met stoof van ossenstaart in een truffel roomsaus met asperge, paddenstoeltjes, rucola, dubbelgedopte tuinboontjes, artisjokhart aan tafel en vlokken van parmezaan. Aan tafel door de chef afgewerkt met schaafsel van verse truffel. Keurig uitgevoerd met klassieke pure smaken ondersteund door een mooie begeleider, genieten!

De dessertwijn kwam uit Zuid Afrika, een versterkte rode muskadel 2014 van Rietvallei, mooi aroma met toets van aardbei en rozijn, in de mond een beetje jammig. Uit de keuken een mooie presentatie. Structuren van aardbei, gemarineerd, quenelle ijs met lavendel, krokant, toefjes crème en een baba. Mooie smaken, vooral het ijs met lavendel en de accenten van de topjes citroenverbena, die prima combineren met de wijn. Verder nog toefjes karamel, crumble van pinda en een quenelle vanille-ijs die het gerecht extra Bourgondisch maken, maar die de combinatie met de wijn wat verstoorden.

Als afsluiter nog een hele krachtige Italiaanse espresso van Palombini met assortiment friandises, waarbij de kogel van Bastoge koek en de witte chocolade met truffel en noten in positieve zin opvielen.

Bediening was deze middag zeer goed verzorgd door de jonge dame die het werk correct en op een gezellige wijze uitvoerde, ondersteund door de mannen uit de keuken.

Samengevat ben ik onder de indruk van de eerste drie moderne gerechten, licht, origineel en verfijnd, die gewoon top waren samen met het hoofdgerecht de hoogste beoordeling afdwingen. Complimenten voor het keukenteam. De begeleidende wijnen waren keurig geselecteerd waarbij het gerecht met de heilbot net iets meer aandacht vraagt. Het was weer een verwennerij in een rustig restaurant, een aanrader voor de Bourgondiër.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wat een heerlijke culinaire ervaring. Maar hoe vreemd dat de keuken kwaliteiten de entourage ver overstijgen.

Er wordt top gekookt bij Bretelli, de opmaak van de borden is prachtig en de composities en de smaaksensaties zijn dik in orde. Verrassende gerechten met mooie wijnen. Wij kozen voor 5 gangen met een wijnarrangement en dat was dik in orde.
De ster is qua culinaire prestaties zeker verdiend!

Maar dan de inrichting van de zaak, dat zou mooier mogen. Het is oubollig en gedateerd, alhoewel dat natuurlijk niets af doet aan de kwaliteit van de keuken. Een meer bijzondere inrichting zou ook de bemanning van Bretelli kunnen uitdagen om er nog meer een feestje van te maken, wat nu eenvoudigweg te weinig gebeurd.

Koken: top!
Entourage: opfrissen en er voor zorgen dag mensen gaan omrijden om bij Bretelli te mogen eten!

Ben G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Het diner was ons aangeboden door onze dochter en schoonzoon. Lekkere rustig achtergrondmuziek. Elk gang was een heerlijke verrassing met een duidelijke uitleg van de gebruikte ingrediënten. Uiteindelijk 9 verschillende gangen en we hebben van alle 9 genoten. Hele vriendelijke bediening door gastvrouw Patricia Marrees.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Vandaag met een bon van Groupon een 3-gangenlunchmenu gehad. De ontvangst was vriendelijk. Ik had een mail gestuurd met het verzoek voor een rustig plekje ivm hersenletsel. Dit was geen probleem. De wijnen die we kregen vormden echt een geheel met de verschillende creaties. Het smaakte geweldig. De kok/eigenaar kwam nog vragen hoe het beviel. De koffie met bijbehorende chocolaatjes was een genot voor de zintuigen.
Echt een aanrader en laat je niet afschrikken omdat ze een Michelinster hebben. De sfeer is ongedwongen.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
In het kader van de heerlijk10daagse bij Bretelli een drie- en een viergangenmenu "Bretelli" gegeten met bijpassend wijnarrangement. Elk gerecht was perfect bereid, uitstekende smaakcombinaties, mooi opgemaakt en prima geserveerd. Vooraf werden we voorzien van enkele smaakvolle amuses en ook bij de espresso en de thee werden we rijkelijk voorzien van heerlijke friandises. Het aanbod Grappa's was uitgebreid, maar mijn keuze was niet aanwezig. Het aangeboden alternatief was echter ook uitstekend.
Een halfopen keuken in het midden van de zaak voor de afwerking van de gerechten, vind ik persoonlijk wel leuk maar heeft het nadeel dat aan het eind van het diner, men gaat opruimen en er allerlei geloop ontstaat van afwerkkeuken naar de achter het restaurant gelegen andere keukens. Daardoor zit je toch iets minder relaxed na te genieten in het achterste del van de zaak. Verder top en de Michelinster meer dan waard.
Leonora S.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Een 3-gangen menu, ik met vis en schaaldieren allergie werd super in de watten gelegd. Tartaar van ossenhaas, geconfijte kwartelpootjes, zalig rundvlees daarna, en toen een allerlei lekkers als dessert. We gaan snel weer! Een echte aanrader voor diegene die eens iets anders wil!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Het restaurant zit in een het voetgangersgebied van het centrum daardoor niet echt goed bereikbaar is. De inrichting is rustiek. Wij zaten deze keer in de achterkamer met zicht op de keuken wat wel leuk is. Helaas zit daar ook de achterdeur naar de toiletten en de prep keuken waardoor er veel geloop ontstaat.
Het 4 gangen menu was weer mooi samengesteld Mooi voorgerecht met gegaarde en geglazuurde kreeft. Tussengerecht met mossel en schol. Hoofdgerecht 3 bereidingen van rund erg smakelijk met een fantastische jus.
Begeleidende wijnen werden per glas geschonken uitstekend.
De chef kwam nog even vragen aan tafel en legde op verzoek uit hoe de jus was gemaakt.
Leuk en informeel Was weer prima.
Nootje1985 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Ik kan hier heel kort over zijn; het was een fantastische avond! Van de kleine amuses vooraf, het 4 gangen menu met wijnarrangement en de koffie met lekkernijen. Alle smaken klopten met elkaar, iedere hap gaf een explosie in je mond van de vele smaken. Mede door de goede ontvangst, losse ambiance van de bediening, de kleine verwennerijen op je bord en de inrichting van restaurant maakt dat wij hier zeker terug zullen komen!
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Lekker gegeten, was weer een tijdje geleden. Leuk verrassingsmenu, met nieuwe gerechten door de kok. Helaas niet druk, in de zomervakantie. Blijft een mooie lokatie en ambiance!
Anne Marie V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
kamperend tijdens een korte fietsvakantie kwamen per ongeluk uit bij Bretelli (oh ja, leuk Italiaan). Direct kregen we het aanbod fiets achter hek te plaatsen. We kregen een mooie en ruimte tafel en werden zeer vriendelijk bediend. we hadden niet naar de prijs gekeken (beetje dom) en kregen een donker vermoeden. En ja, het was inderdaad zeer prijzig. Maar alles helemaal waard!
We kregen een leuke starter en toen zin in meer. We hebben het simpele 3-gangenmenu genomen met wijn-arrangement. Eindigend met koffie met teveel erbij. Ruim en heerlijk gegeten en gedronken. Lege glazen werden bijgeschonken, goed passende wijnen ook.
Flavio S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Hier met Groupon geweest.. 49,95 voor 2 man, 3 gangen lunch is natuurlijk geen geld.
We gingen hier eigenlijk met weinig verwachtingen naar toe, gezien eerdere slechte ervaringen met Groupon.

Het restaurant zit in een winkelstraat
Je komt binnen in een wat kakafonisch, meer een bistro met houte tafeltjes , rode muur en foeilelijk schilderij.

Hartelijke ontvangst door een jonge enthousiaste gastvrouw.

Aperitief van gin, komkommer en prosecco erg lekker en origineel

1 amuse van eidooier , aspergemousse en olijf, waarbij de olijf niet echt te proeven was. Gewoon lekker.

Voorgerecht Makreel
mooie stukjes makreel, ijs van paprika, tomaat , quinoa..
simpel, maar ook weer erg goed

hoofdgerecht
hoen, asperges (gebakken en gekookt)
simpel, puur maar weer lekker

dessert
panacotta, aardbeien,aardbeienijs, en puree, kletskop van koriander, krumble en een gelei van ?
geweldig nagerecht, de panacotta is een lichte mousse die gevuld is mer creme van aardbei, een heerlijk ijs van aardbei
Mooie opmaak, veel verschillende smaken maar errug lekker weer

Koffie na is slecht, beetje muffig, niet lekker qua smaak en dat is echt jammer.
De Friandises zijn er veel en ook goed.. al gaat de kok nu wel helemaal los qua diversiteit van smaken... mousse van safraan... chocolade met echte truffel.. traditionele macaron, kletskop etc etc.

Lang verhaal kort... wij eten de laatste tijd veel in het buitenland in sterrenzaken. Maar t niveau in Nederland ligt hoog, erg hoog. Bretelli is een geweldige zaak waar we goed gegeten hebben, en lekkere wijnen hebben gehad. Tis echt jammer dat er maar 3 tafeltjes zaten te lunchen.
50 euro voor 2 man lunch is natuurlijk absurd goedkoop, en voor 50 Euro meer, drank, koffie friandises etc.
Geniet hier van, in t buitenland, zeker in Frankrijk is t ondenkbaar op dit niveau voor deze prijs te eten.. Aanrader
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Weer een onbeschrijfelijk leuke avond in een van mijn favoriete restaurants. Gevieren schoven we aan voor het jubileummenu mét bijpassend wijnarrangement. Het ene na het andere fantasievolle, smakelijke gerecht passeerde, mooi opgemaakt met de smaken fantastisch in balans met elkaar én de wijnen. Zoals gewend alles excellent.
Onze sommelier was helaas minder fantasievol, ik vind het zelf altijd wel leuk als er iets meer verteld wordt over de wijn, die ik drink, dan de streek en de dominerende smaaktonen.
Op de een of andere manier word ik altijd achter in de zaak geplaatst en, hoewel ik het glas in lood daar erg mooi vind, is de inrichting daarnaast niet echt spannend. Gelukkig heeft de wand tegenover de open keuken een grote spiegel zodat we daar nog iets van konden zien.
Maar als puntje bij paaltje komt ga ik naar Bretelli voor het Grote Genieten en daar ben ik nog nooit in teleurgesteld. Mijn geur, zicht en smaak zijn zeven gangen lang heerlijk gestimuleerd. Eervolle vermeldingen : de zwaardvis met komkommerstructuren, de gamba ravioli, de kalfssukade en de ananas - witte chocolade- champagne mousse. Daarnaast hebben we erg genoten van de amuses en friandises. Leuke bijkomstigheid, toen een van mijn tafelgenoten vertelde dat hij Italiaanse wijnetiketten spaart kregen we niet alleen onze 'eigen' fles, waar we om gevraagd hadden, maar ook een fles van alle Italiaanse wijnen die die avond op zijn gegaan. Dames en heren, het was weer top !
D.B.E. G.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Bretelli ligt in een gewone winkelstraat die alleen voor voetgangers toegankelijk is, maar in de buurt is voldoende parkeergelegenheid.
De ontvangst is vriendelijk en lekker informeel.
Wij hadden een zevengangen-menu dat van begin tot eind opviel door soms gedurfde smaken die toch steeds perfect in balans bleven. Sommige gerechten hadden door de complexe samenstelling en bereidingen ten onder kunnen gaan, maar telkens bleken alle smaken elkaar juist aan te vullen en te versterken. Het tempo was goed, al moesten we wel lang op het hoofdgerecht wachten, iets wat je vaker ziet in restaurants die voor veel tafels dezelfde menu's serveren. Voor de keuken is het wellicht handiger om alle hoofdgerechten ongeveer tegelijk te bereiden, maar voor de gast is het toch jammer als daardoor het tempo negatief beïnvloed wordt.
Twee kleine minpuntjes: het servies was bij sommige gangen niet goed schoon en leden van de witte brigade die saus opscheppen met dezelfde lepel waar ze zojuist mee geproefd hebben: dat hoort natuurlijk niet in een keuken van een SVH Meesterkok.
Al met al een top-ervaring, een sterrenrestaurant waardig!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Vandaag eindelijk eens afgereisd naar Weert. Een bezoek aan Bretelli stond al lange tijd op ons lijstje en op deze laatse dag van de vakantie de stoute schoenen maar eens aangedaan. Je kunt niet voor de deur parkeren, het restaurant zit aan een autovrije straat, maar vlakbij was plek genoeg en zagen we al wandelend nog een stukje van Weert.
Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw. We hadden voor 3 personen gereserveerd en de tafel was ook speciaal voor 3 personen ingedekt, met 2 diagonale lopertjes, gewoon erg feestelijk. De entourage vannhet restaurant is wat bijzonder, Toscaanse tegetjes aan de muur en een rood geschilderd plafond en diverse schilderwerken aan de muur. Ik zou het allemaal wat rustiger maken, maar we kwamen natuurlijk voor het eten. En daarin werden we niet teleurgesteld! Van de eerste amuse was met name het schuim van bleekselderij met Bloody Mary erg bijzonder. Bij de 2e amuse zalm ik kruiden gemarineed met diverse komkommer bereidingen: met name de komkommer vinaigrette was erg lekker.
De menu kaart kent 2 menu's (waarbij je dan kunt kiezen uit 3, 4, 5 of 6 gangen) en een aantal à la carte gerechten, waarvan de meeste ook in de menu's zitten. De menu's leken ons wat copieus en we kozen voor á la carte. Dat maakte de afrekeing wel wat prijzig, maar we konden ons beperken tot voor -en hoofdgerecht, kwam qua prijs overeen met een 4 à 5 gangen menu.
Als voogerechten hadik gebakken lagoustine's met een mooie Italiaanse rauwe ham en met heerlijke tuin boontjes, mijn tafelgenoten hadden de coquille met prei gekozen en daarbij in een apart glas een oester met Mohito granité: erg bijzonder en lekker.
De hoofdgerechten varieerden van kalfsstaartstuk met sukade en diverse ui beredingen (waaronder een mousse van gerookte ui, moet je wel van houden) en van een supermalse ossenhaas met een krakend krokante zwezerik. Smullen dus. Qua proportionering zijn de à la carte gerechten prima.
We hebben het qua wijn bij een fles erg lekkere Biscondola gehouden. De wijnkaart is voornamelijk Italiaans, maar ook enkele andere wijnlanden staan op de kaart.
De koffie ging vergezeld van mooie friandises, en daarmee werd onze maaltijd goed afgesloten. En we werden vriendelijk uitgezwaaid door de gastvrouw. Kortom we hebben een genoeglijke avond gehad met uitstekend eten.