Breitner

Service8/10
Decor7,7/10
Leen S. Meesterproever (48 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten is prima, doch niet bijzonder. De keuze uit 3/4 gangenmenu is netjes, los van de a la carte mogelijkheden. Het decor is binnen stijlvol/conservatief, jammer dat het terras niet in de late middagzon ligt als het restaurant opent. De bediening bestond uit 2 personen: een vrouw die het keurig deed, met veel gevoel voor het vak. De ander, een man, was hopelijk nieuw. Hij was netjes maar kon nauwelijks een vraag beantwoorden. En zijn antwoord op de vraag "wat is het hoofdgerecht bij het menu" luidde: ik denk eend. Maar het was toch echt rund.
Jaap S. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Eten was heerlijk. Puur en zeer goed gemaakt.
Service ook goed, goede timing.
Decor, de lampen en het schilderij, gedateerd.
Maarten Z. Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
In een vrijwel leeg restaurant was de bediening iets te 'opdringerig'.
Kwaliteit van het eten en de bijpassende wijnen zijn van uitstekende kwaliteit zeker in relatie tot de prijs.
Eric B. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
A la carte gegeten ipv het menu. Geen spijt. Heerlijk gegeten. Voorgerecht en hoofdgerecht vis gekozen. Zaaaalig. Vooraf een glas Champagne en bij de twee gerechten en mooie Bourgogne (Mersault). Heerlijk romig en vet en mooie zuren en iets hout. Extra jus (van lagoustine) gevraagd bij schelvis (gewoon omdat ie zalig is). Geen probleem. Toe creme brulee (lijkt een vrij standaard dessert) maar vergis je niet: dit was goed. Het ijs dat erbij geserveerd wordt is werkelijk zalig.
M.W.F. H. Meesterproever (13 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Zowel voor-hoofd- als nagerecht waren smakelijk en ook de prijs/kwaliteit klopte.
Een mooie locatie met uitzicht op de Amstel maakt het decor compleet.
Enigszins afbreuk aan het geheel was de aanwezigheid van een luidruchtig gezelschap,waarschijnlijk een zakendiner, wat ook de bediening iets teveel bezighield.
Nadat wij alleen overgebleven waren maakte de gastheer de indruk dat hij graag een einde aan onze aanwezigheid wilde maken!
Garancereus . Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijk en verfijnd theatermenu, snel en heel vriendelijk geserveerd. Perfect om te eten voor de opera. Erg klassieke inrichting, maar wel verzorgd, en het eten en de wijnen doen de kroonluchters vergeten. Memorabel: vers gebakken knapperig kleine broden op tabel.
Jacinta K. Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Erg mooie locatie! Rustige sfeer. Bediening accuraat (iets te snel met vullen vd glazen). Eten prachtig opgediend, smaak was goed maar kan beter. We hadden het theatermenu. Voor een mooie avond uit een prima locatie.
Jeroen_P . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Eten was bijzonder lekker, al waren vis (voorgerecht) en vlees (hoofdgerecht) een tikje droog. Heel handig zo'n theater menu, als je daarna naar een voorstelling in de Nationale Opera en Ballet moet. Wijn die bij de gerechten werd geserveerd was uitstekend.
Bediening is zeer correct en vriendelijk en de ruimte ziet er mooi uit met uitzicht op de Amsterdamse grachten. Een aanrader.
Alexander W. Expertproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Ik heb hier vooral vroeger vaak gegeten. Na een paar jaar er niet geweest te zijn laatst weer voor Carree erheen. Mijn verwachtingen werden overtroffen. Een heerlijk menu vd dag genomen vol verse ingredienten. Goede service, erg comfortabel, en het uitzicht over de Amstel is onovertroffen. Uitstekende prijs kwaliteit niveau, tegen een betaalbare prijs een top eten. Dus als je net iets meer wilt dan is Breitner 'the place to be'!
Bill M. Meesterproever (64 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Wij gaan hier 1x per jaar eten en dat is altijd uitstekend. Ditmaal een 3 gangen-menu met enige keuze a 40 euro. Het vooraf bestaat b.v. uit vis, en vlees als hoofd. Daar wordt niets bijzonders mee gedaan en dat hoeft ook niet. De kwaliteit zit vooral in de verrassende 4 of 5 kleine bijgerechten, die zijn allemaal heerlijk en erg origineel van samenstelling. Bediening deskundig en vriendelijk, en je zit er top op de hoek van Amstel en Herengracht, vooral wanneer je aan een raam zit.
Franca V. Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
op 7 april heerlijk gegeten bij dit restaurant. We hadden het theatermenu en dat smaakte werkelijk fantastisch. Verder een heel attente bediening en een goede sfeer. Wij komen hier graag weer terug.
Arnaud S. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Afgegaan op alle goede recensies op naar Breitner. Bij binnenkomst in het halflege restaurant werden we welkom geheten door een gastvrouw die het allemaal goed begrijpt. Hartelijk, kundig en plezierig. Gegaan voor het menu. Gegrilde dorade, daarna kabeljauw en als hoofd runderlende. Allemaal echt heel goed. Wijnen (op één na) ook heel goed. Desert met 2 halve glaasjes desertwijn ook top!

De locatie. Qua ligging zeker super. Maar de inrichting zeker niet. Een oubollige toestand, arm aan sfeer en onbegrijpelijk. Rood tapijtje, gordijnen, dat werk. Als je de uitstraling rigoureus verandert, heb je misschien de toptent die ik in al deze recensies lees. En zit je elke dag 2 x vol in plaats van half leeg op een donderdagavond.
EdwardA . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
prima plek, veel privacy tafels staan ruim uit elkaar. mooi eten, goede wijnkaart, prettige bediening. een aanrader voor een goed verzorgde avond.
Saskia D. Meesterproever (32 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Voor mijn verjaardag bij mijn favoriete restaurant gegeten in Amsterdam. Wat zit je toch heerlijk hier... Fijn ook de ruimte tussen de tafels waardoor je veel privacy hebt. Mooi menu, met mooie vis gerechten, Noordzee skrei filet met heerlijke verschillende bereidingen van rode kool. Tussengerecht met zuurkool en huisgerookt buikspek 'ouderwets' lekker. Weer helemaal blij weg. De rode huiswijn is van super kwaliteit.
Eric B. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
We hebben ons laten verrassen bij Breitner en dat is absoluut in goede aarde gevallen.
Het personeel is enorm attent.
Bij binnenkomst hadden we echt een gevoel van welkom zijn. Dit viel als een warme deken over ons heen.
We namen beiden een hoofdgerecht, dat uitstekend smaakte.
Het restaurant is met circa 10 tafels niet groot, maar de ruimte is prachtig met zijn hoge plafonds. De afstand tussen de tafels is perfect. Dit restaurant is een uitgelezen plek om een romantische avond door te brengen.
Het uitzicht op de Amstel is vooral in de avond magisch.
Dinnerbabe .. Meesterproever (83 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Allereerst is de locatie natuurlijk prachtig, naast locatie ook de kleinschaligheid aangenaam, je hebt veel privacy, zit niet op elkaars lip. De service is prima. Wij kozen voor het vier gangen menu. Schelvis, kip (filet vh bot), texels lam en bavarois na. Alles was prima van smaak en textuur. Mijn tafelgenoot en ik hadden wel, meer dan anders, het gevoel dat de combinatie van gerechten wat aan de zware kant was. Ga ik vaak nog wel voor een kaasplank, dat leek me nu geen goed idee. Heel fijn dat er veel mogelijk is (ook aanpassingen op het menu), royaal en goede kwaliteit van eten. Kleine tipje: keuze van muziek, beetje pop, misschien anders, misschien zelfs geen muziek, wellicht iets lichter gerecht in toevallig deze combinatie. Al met al: goed restaurant, daar kun je iemand mee naar toe nemen (ook zakelijk)!
Waltervanzonsbeek . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Voordat we naar Carré gingen zijn we hier gaan eten. Een driegangen theatermenu genomen en prima op tijd klaar, een geweldige combinatie van diverse groente, vis, vlees en fruit. Wat een verademing en wij zijn kritisch. Bedankt voor de klantgerichtheid en het uitstekende eten, wij komen terug.
Airman . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Zeer sfeervol restaurant. Het viergangen menu was uitstekend, vis en vlees perfect bereid, het nagerecht een heel goede combinatie van smaken en de bijpassende wijnen waren kennelijk met zorg geselecteerd en van grote klasse. De chauffeurs-optie voor het wijnarrangement (halve glazen) werd door ons erg gewaardeerd en zou bij meer restaurants mogelijk moeten zijn. Bediening was vriendelijk en attent. Qua prijs-kwaliteitverhouding zeer goed restaurant en wij komen er graag nog eens terug.
L S. Meesterproever (60 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
De sfeer is bijzonder aangenaam: chique woonkamer van een grachtenpand op een droomplek. Vraag om een tafel aan het raam en je gaat alleen al van het uitzicht op de Blauwebrug, Amstel, Muziektheater en Hermitage intens genieten. Hier wordt culinair gekookt en gepresenteerd. We kozen voor het theatermenu. De salade met verschillende soorten biet is qua kleur, opmaak en vooral qua smaak zeer verrassend. Het hoofdgerecht met kabeljauw is krachtig èn fijn van smaak. Het garnituur zijn gebakken aardappeltjes. Wat meer groene groente voor de gezondheid zou mij aanleiding geven een nog hogere score te geven voor de kwaliteit. Het nagerecht met mousse en ijs is even voortreffelijk als de andere gangen. De Argentijnse huiswijn wit en rood zijn uitstekend.
Margaret K. Meesterproever (22 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
The most romantic restaurant in Amsterdam!! Views of Herengracht and the Amstel and also The Hermitage museum and lighted bridges. We had the pre-theatre 3 course menu with wines - starting with the house aperitif of champagne with passion fruit liquor. Our starter was a smoked halibut served with an Italian Gavi, the main course was a sirloin steak served with an Australian Shiraz, and the dessert was an assortment of banana and chocolate delicacies with sorbet. All was superb and at 128€ for the 2 of us, a real bargain!!