Over het restaurant BREE33

Creatief en culinair

Een heerlijk, huiselijk, betaalbaar restaurant in het mooiste deel van Leiden. Je geniet hier van de lekkerste innovatieve gerechten, gepresenteerd op prachtig opgemaakte borden. Ja, dit is nou echt genieten.

Meer informatie over restaurant BREE33

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:00 tot 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Origineel, creatief en heerlijk concept. Vier uitmuntende gangen, geserveerd door hele gastvrije, vakkundige en vriendelijke bediening. En dat allemaal in een schitterende setting. Echt een smaakvol avondje uit. Een pure beleving.
karin H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
goed eten voor de prijs zeker ok. Bediening ook heel leuk decor is prima. 3 gangen genomen. Was leuke gerechtjes. Maar ga ik snel daarheen ???
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een culinair hoogstandje!
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Veel aandacht voor de looks van de kleine gerechtjes leidt tot wat gezochte combinaties en een wat vaag hongergevoel aan het eind van de avond. Starter salade, wat vlak van smaak, tussengerecht stukje heilbot, heerlijk maar in 1 hap op. Rundersucade...geweldg maar in 2 happen weg. Kaasplank prima en qua portionering OK. Op de vraag "alles naar wens"geantwoord dat het te weinig was. Respons: het is de 1e keer dat ik dat hoor en dat ik er papat bij had kunnen bestellen. Patat eten ... doe je in de snackbar en voor +/- 100 euro p.p. ga ik niet met honger weg, ok ?
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Aantrekkelijke plek voor een avondje uit eten. Menu aantrekkelijk geprijsd en originele gerechten. De wijnwand blijft een leuke gimmick.
Gerechten goed op smaak.
Ernie D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Erg lekker gegeten voor een eerlijke prijs. Ga er zeker nog een keer naar toe.
Bonaparte .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Twee maanden niet geweest, maar dit restaurant met zijn unieke sfeer en voortreffelijk keuken blijft de parel van de Breestraat en Leiden. De chefkok en zijn staf tovert in deze kersttijd elke keer iets bijzonders op de tafel. Het is werkelijk genieten en een aanbeveling voor iedereen die iets bijzonders wil eten zonder daar kapitalen voor te betalen.
sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gisteren met mijn zoon heerlijk gegeten, maar echt heerlijk en super gezellig!! Bijzonder fijne smaken bij de Heilbot en de Sukkade. Bij elk gerecht kregen we een toelichting van de dames in de bediening. Ik kom hier zeker terug, ook vanwege de sfeer en gastvrijheid. Nogmaals top!!!!
v A.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond met 3 personen gegeten. Eten was goed maar de bediening door Ricki maakte het af. Bij elk gerecht kregen we goed advies over wat een bijpassende wijn zou kunnen zijn. Erg ontspannen en informeel.
Carla S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Bij reservering aangegeven dat 1 persoon lactose intolerantie heeft. Dit is niet gelezen en veel gerechten waren niet of moesten snel aangepast worden. Maar de aanpassingen waren niet echt geweldig, meer we halen er iets af , maar maken er niet iets leuks van. Bedienend personeel reageerde niet vriendelijk. Geen wijnkaart, wel veel wijnen, maar dan een rondje lopen of zo om te kiezen ??? Wijn per glas alleen huiswijn.
Had goede verhalen over Bree 33 gehoord, maar wat viel het tegen
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het eten was heerlijk, en de bediening was heel fijn, vriendelijk en niet opdringerig. Komen zeker terug.
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Elke keer fijn; vriendelijke befiening, mooie zaak en vooral heel lekker eten. Mooi opgemaakte borden, met verrassende combinaties. Prettig geprijsd: vier gangen voor €33,= is een uitstekende deal. Lekker glas wijn erbij en genieten! Beter dan gemiddeld; voor een feestje, iets te vieren of gewoon lekker eten met goed gezelschap.
Eend-2 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heb er gisteren gegeten. Het eten ziet er mooi uit. Het zuur van de bolletjes meloen van de meloengazpacho was veel te zuur. Verderven erg lekkergerecht. Het tussengerecht churros van kaas was ook erg goed. Mijn hoofdgerecht was oké, maar de lam had malser gekund. De jus was wel erg lekker. Het nagerecht lemoncurd was ook goed. Kortom...ik heb er goed gegeten.
Wat wel echt een minpunt voor mij was, was de bediening. We zaten boven en ze waren erg kortaf enen sacherijnig. Ze braken onhandig in tijdens ons gesprek om op veel te harde toon op ongeïnteresseerde wijze uitleg te geven over de gerechten. Ik schrok er zelfs gewoon een keer van. Jammer, want voor het eten zou ik terug komen, maar de manier waaropik me behandeld voelde was onaangenaam.
wimo53 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten zag er allemaal prachtig opgemaakt uit.
De smaak was wel goed, maar niet verrassend en soms vlak. Er zaten elementen bij die naar mijn smaak niet altijd helemaal matchen bij de rest van het gerechtje. Bediening grappig maar soms een beetje onverschillig een verhaaltje opdreunen.
nicolineklokgieters .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De gerechten waren uitstekend. De locatie prima. De bediening ratelde de ingrediënten op in een net te lawaaierige ruimte. Jammer daardoor veel gemist.
Ook kwamen ze een tikje te arrogant over.
Damstra .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Met een groep vrienden hebben we bij Bree33 gegeten. Ondanks de drukte was de bediening vriendelijk en attent. De menu’s zitten goed in elkaar, niet te veel poespas maar gewoon goede gerechten met kwaliteitsingrediënten voor een goede prijs. Mijn complimenten en wij komen zeker terug!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een inmiddels beproefd concept waarbij je niet een voorgerecht en een groot hoofdgerecht neemt, maar 3 of 4 kleinere gerechten. Zeer smakelijke gerechten met een uitgebreid palet van smaken. Daarbij houdt de chef ervan overal een wat pittiger element in te verstoppen. En dat voor een zeer schappelijke prijs.
sanderkivits .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Op dinsdagavond 5 Juli heerlijk gegeten bij Bree33. Het eten en ook de wijn waren uitmuntend, absolute aanrader! Het was er voor een dinsdagavond erg druk. Bijna alle tafels waren bezet en omdat wij met zeven waren kregen wij boven een tafel. De bediening werd verzorgd door een iets wat verlegen meisje die alles keurig van uitleg voorzag.

Helaas was ze niet altijd even attent. Bij lege glazen werd er niet gevraagd of je nog wat wilde drinken en ook bij het hoofdgerecht werden geen bijgerechten verkocht voor we er om vroegen. Hierdoor kwam de patat / groenten pas nadat we het hoofdgerecht op hadden.

De tafel was voor 7 personen groot genoeg, het blad was echter wel heel erg dun, waardoor het lastig was met het snijden van het eten. Het blad van de tafel zakte dan helemaal in.

Al met al gewoon goed en een echt aanrader. Kom hier zeker en graag nog eens terug!
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Tweede keer dat ik hier ben geweest. Eten was wederom top, maar bediening nog steeds matig. Kon geen lachje vanaf. Kleine moeite om die service score hoger te krijgen denk ik!