Over het restaurant BREE33

Creatief en culinair

Een heerlijk, huiselijk, betaalbaar restaurant in het mooiste deel van Leiden. Je geniet hier van de lekkerste innovatieve gerechten, gepresenteerd op prachtig opgemaakte borden. Ja, dit is nou echt genieten.

Meer informatie over restaurant BREE33

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:00 tot 22:00
Zondag Gesloten

Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Sfeervol restaurant, goede bediening, mooie wijnen en lekkere gerechten. Alleen de kogelbiefstuk van mijn partner was helaas ietwat taai en de frites smaakten alsof ze in te oud frituurvet gebakken waren. Dit hebben we aangegeven en dat werd keurig opgelost. Alle overige gerechten waren top! Met name de krabkoekjes en de key lime pie waren erg lekker. Wij komen zeker nog een keer terug.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Genoten van een lekker 4 gangen diner en een prima huiswijn (we hadden de Pinot Grigiot). Fijne bediening!!
Jolanda D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Super lekker gegeten en de bediening is deskundig en vriendelijk
eva V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Hier gegeten met 4 personen en we namen her volledige menu. Hoge verwachtingen niet waargemaakt. Met zorg opgemaakte borden maar de smaak was vlak. Bediening is ongeïnteresseerd. Opvolging gerechten is goed. Concept blijft aardig maar na 4 gerechten ga je met honger naar huis.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Goede prijs- kwaliteitverhouding. Gezellige omgeving en vriendelijke bediening.
Jannette .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Ik vind het een mooi restaurant met een prettige sfeer. Het personeel leek enigszins gespannen aan het begin van de avond, wellicht stilte voor de storm.

De gerechten waren optisch mooi. Erg jammer dat de gerechten 'opgeleukt' worden. Zo had ik mosselen besteld maar was dit gecombineerd met een ingredient waardoor de smaak veranderde, terwijl goede mosselen geen toevoeging behoeft. Dit is ook van toepassing op de andere gerechten. Zowel de gerechten (sauzen, toevoegingen) als het dessert vond ik mierzoet.
Daarnaast zouden er lokale ingredienten gebruikt kunnen worden, tenslotte kennen wij hier Zeeuwse mosselen.

De muur met de wijnflessen vond ik mooi, de kennis van wijn door het (jonge) personeel bleef wat beperkt maar we konden gelukkig proeven.
Jannette .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017

Verva .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Voor de 5e keer bij Bree 33 wezen eten, gerechten nog altijd top, net als de prijs van de wijn en het karafje kraanwater. Bediening kan beter, lijkt wel of ze er niet zoveel zin meer in hebben, alle wordt opgedreund. Wij zaten beneden en er gingen steeds mensen roken die dan de deur open lieten staan, dit werd dikwijls niet opgemerkt door de bediening, misschien een dranger op de deur plaatsen? Terwijl wij nog even zaten na te praten werden ongevraagd onze jassen al gebracht? Kom voor het eten zeker terug, hoop dat de bediening dan weer is zoals hij was.
Nanno B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
We hebben wel eens beter gegeten in Bree33... En ook de bediening was deze avond niet super op dreef. Maar formule is en blijft prima en we komen zeker wel weer terug.
vdbom .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Bijzondere gerechten en heel erg lekker. Wat je ook kiest, je zult niet teleurgesteld zijn.

Toch twee minpuntjes. Als je geen vlees of vis wilt eten, heb je eigenlijk geen keus. Er is voor elke gang (behalve het dessert uiteraard) steeds maar 1 zonder vlees. En als je bij het raam zit, zit je op een kussentje in de vensterbank met je rug tegen het raam. Dat is oncomfortabel en kan eigenlijk niet bij een restaurant van dit kaliber.
jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Van de week gegeten leuke concept wat jıj krıjg. Nıet veel wat jıj betaal ook nıet veel dus prıma mooı zaak daar wıl bıj laten
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Origineel, creatief en heerlijk concept. Vier uitmuntende gangen, geserveerd door hele gastvrije, vakkundige en vriendelijke bediening. En dat allemaal in een schitterende setting. Echt een smaakvol avondje uit. Een pure beleving.
karin H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
goed eten voor de prijs zeker ok. Bediening ook heel leuk decor is prima. 3 gangen genomen. Was leuke gerechtjes. Maar ga ik snel daarheen ???
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een culinair hoogstandje!
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Veel aandacht voor de looks van de kleine gerechtjes leidt tot wat gezochte combinaties en een wat vaag hongergevoel aan het eind van de avond. Starter salade, wat vlak van smaak, tussengerecht stukje heilbot, heerlijk maar in 1 hap op. Rundersucade...geweldg maar in 2 happen weg. Kaasplank prima en qua portionering OK. Op de vraag "alles naar wens"geantwoord dat het te weinig was. Respons: het is de 1e keer dat ik dat hoor en dat ik er papat bij had kunnen bestellen. Patat eten ... doe je in de snackbar en voor +/- 100 euro p.p. ga ik niet met honger weg, ok ?
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Aantrekkelijke plek voor een avondje uit eten. Menu aantrekkelijk geprijsd en originele gerechten. De wijnwand blijft een leuke gimmick.
Gerechten goed op smaak.
E D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Erg lekker gegeten voor een eerlijke prijs. Ga er zeker nog een keer naar toe.
Bonaparte .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Twee maanden niet geweest, maar dit restaurant met zijn unieke sfeer en voortreffelijk keuken blijft de parel van de Breestraat en Leiden. De chefkok en zijn staf tovert in deze kersttijd elke keer iets bijzonders op de tafel. Het is werkelijk genieten en een aanbeveling voor iedereen die iets bijzonders wil eten zonder daar kapitalen voor te betalen.
sasja22 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gisteren met mijn zoon heerlijk gegeten, maar echt heerlijk en super gezellig!! Bijzonder fijne smaken bij de Heilbot en de Sukkade. Bij elk gerecht kregen we een toelichting van de dames in de bediening. Ik kom hier zeker terug, ook vanwege de sfeer en gastvrijheid. Nogmaals top!!!!
v A.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond met 3 personen gegeten. Eten was goed maar de bediening door Ricki maakte het af. Bij elk gerecht kregen we goed advies over wat een bijpassende wijn zou kunnen zijn. Erg ontspannen en informeel.