Over restaurant BREE33

Creatief en culinair

Een heerlijk, huiselijk, betaalbaar restaurant in het mooiste deel van Leiden. Je geniet hier van de lekkerste innovatieve gerechten, gepresenteerd op prachtig opgemaakte borden. Ja, dit is nou echt genieten.

Meer informatie over restaurant BREE33

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:00 tot 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Elke keer fijn; vriendelijke befiening, mooie zaak en vooral heel lekker eten. Mooi opgemaakte borden, met verrassende combinaties. Prettig geprijsd: vier gangen voor €33,= is een uitstekende deal. Lekker glas wijn erbij en genieten! Beter dan gemiddeld; voor een feestje, iets te vieren of gewoon lekker eten met goed gezelschap.
Eend-2 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heb er gisteren gegeten. Het eten ziet er mooi uit. Het zuur van de bolletjes meloen van de meloengazpacho was veel te zuur. Verderven erg lekkergerecht. Het tussengerecht churros van kaas was ook erg goed. Mijn hoofdgerecht was oké, maar de lam had malser gekund. De jus was wel erg lekker. Het nagerecht lemoncurd was ook goed. Kortom...ik heb er goed gegeten.
Wat wel echt een minpunt voor mij was, was de bediening. We zaten boven en ze waren erg kortaf enen sacherijnig. Ze braken onhandig in tijdens ons gesprek om op veel te harde toon op ongeïnteresseerde wijze uitleg te geven over de gerechten. Ik schrok er zelfs gewoon een keer van. Jammer, want voor het eten zou ik terug komen, maar de manier waaropik me behandeld voelde was onaangenaam.
Wimo53 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten zag er allemaal prachtig opgemaakt uit.
De smaak was wel goed, maar niet verrassend en soms vlak. Er zaten elementen bij die naar mijn smaak niet altijd helemaal matchen bij de rest van het gerechtje. Bediening grappig maar soms een beetje onverschillig een verhaaltje opdreunen.
Nicolineklokgieters .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De gerechten waren uitstekend. De locatie prima. De bediening ratelde de ingrediënten op in een net te lawaaierige ruimte. Jammer daardoor veel gemist.
Ook kwamen ze een tikje te arrogant over.
Damstra .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Met een groep vrienden hebben we bij Bree33 gegeten. Ondanks de drukte was de bediening vriendelijk en attent. De menu’s zitten goed in elkaar, niet te veel poespas maar gewoon goede gerechten met kwaliteitsingrediënten voor een goede prijs. Mijn complimenten en wij komen zeker terug!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een inmiddels beproefd concept waarbij je niet een voorgerecht en een groot hoofdgerecht neemt, maar 3 of 4 kleinere gerechten. Zeer smakelijke gerechten met een uitgebreid palet van smaken. Daarbij houdt de chef ervan overal een wat pittiger element in te verstoppen. En dat voor een zeer schappelijke prijs.
Sanderkivits .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Op dinsdagavond 5 Juli heerlijk gegeten bij Bree33. Het eten en ook de wijn waren uitmuntend, absolute aanrader! Het was er voor een dinsdagavond erg druk. Bijna alle tafels waren bezet en omdat wij met zeven waren kregen wij boven een tafel. De bediening werd verzorgd door een iets wat verlegen meisje die alles keurig van uitleg voorzag.

Helaas was ze niet altijd even attent. Bij lege glazen werd er niet gevraagd of je nog wat wilde drinken en ook bij het hoofdgerecht werden geen bijgerechten verkocht voor we er om vroegen. Hierdoor kwam de patat / groenten pas nadat we het hoofdgerecht op hadden.

De tafel was voor 7 personen groot genoeg, het blad was echter wel heel erg dun, waardoor het lastig was met het snijden van het eten. Het blad van de tafel zakte dan helemaal in.

Al met al gewoon goed en een echt aanrader. Kom hier zeker en graag nog eens terug!
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Tweede keer dat ik hier ben geweest. Eten was wederom top, maar bediening nog steeds matig. Kon geen lachje vanaf. Kleine moeite om die service score hoger te krijgen denk ik!
Rijkers01 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijke avond gehad bij BREE33! Niet alleen het eten was lekker, ook de bediening was leuk en opmerkend en hing er een aangename sfeer... de mooie smaakcombinaties en opgemaakte borden zie je voor deze prijs (4-gangen 33,-) nergens anders in Leiden. Gerechten als de pastrami en de grietfilet zijn echte aanraders! In 1 woord TOP!
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Na veel positieve recensies eens gaan kijken bij Bree33. Hoopvol want mooie variatie op de kaart met op zich leuke combinatie van smaken. Helaas wordt verwachting niet helemaal waargemaakt. Roemeense huiswijn is vlak, gerechten niet in balans. Te veel smaken op een bord en Beetje slordig bereid. Entrecote volledig doorgebakken en saus van gepofte knoflook is bitter. Heeft meer zorg nodig. Jammer.
Starseeker .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bree is leuk eetcafe
heerlijke entrecote gegeten
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
bediening is vlot en al met al leuke avond gehad
Sohail .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Leuke eetcafe met heerlijke gerechten.
De wijnen , ook heerlijk bijpassend bij het eten.

Service en bediening, zeer vlot.

EEn prima plekje
Dimphy .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij Bree 33. Een kaart met genoeg variatie. Voor iedereen wat wils en de smaken in de gerechten passen goed bij elkaar. Personeel is vriendelijk maar nog wat onwennig, kan soepeler. En boven is het niet zo sfeervol ongericht, dat kan leuker.
Dl_utr .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wat een top restaurant. Heerlijk eten goede service. We waren met 6 man en hebben een 4 gangenmenu gegeten. Alles was op orde en de gerechten super lekker. Aanrader.
George C.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
4 gangenmenu was erg goed. Geen standaard produkten; verrassend en smakelijk. Bediening redelijk: jonge dame van de bediening deed haar best, was kundig maar te gestresst en veel te gehaast in spraak en in doen en laten.
We zaten met vriendengroep 6 man op de eerste etage: Prima ruimte, beetje kaal/ongezellig maar voor ons groepje geen probleem.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Lekker gegeten bij dit gezellige restaurant. Concept is erg origineel en de gerechtjes zijn samengesteld uit bijzondere smaken. Dessert (chocolade met beukenrook) viel bij mij niet helemaal in de smaak, maar ik mocht een ander dessert uitkiezen zonder extra kosten. Van het nieuwe dessert en andere gerechtjes heerlijk gegeten. Bijzondere, maar toegankelijke gerechten. Leuk om eens uit te proberen!
Tamar L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vooraf asperges , dasloonhazrlnoor beurre nousetre en feta. Daarna gamba's met marshmallows sesam kletskop en noodles. Als hoofdgerecht enteecote met aardpeer rundertong en gepofte look jus. En als dessert aardbeien met Romanov saus. Giedd Argentijnse en Roemeense chardonnay.
We zaten boven, aan de achterzijde... Uitzicht was niet byzonder... Beetje een achteraf tafel. Bediening was goed en ze wisten wat ze serveerden. Gied restaurant met aparte gerechten!!
Barbara L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten drie gangen: voorgerecht met tonijn, hoofdgerecht met parelhoen, heerlijk toetje sweet breakfast, lekkere wijn, prima bediening ook omdat er een speciaal plekje voor ons geregeld werd.
Gabi18 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Verrassende menukaart, goede afstemming van smaken en ingrediënten.
Vriendelijke en vakkundige bediening. Ontspannen avond gehad. Ruimte tussen de tafels zodat een zakelijk/privé gesprek goed te voeren was.
Ik ga er zeker weer eens naar toe.