Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

Tramlijn 7 stopt voor de deur

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een heerlijk avondje uit met eten bij Brazzo. Het 3-gangen (Iens)-menu uitgebreid met een vierde gang en aangevuld met asperges. Het dessert gewijzigd in een kaasplateau. Allemaal geen probleem. Was zonder meer culinair genieten, mede door de bijpassende en wijnen. Meegeproefd met de rode wijn, die binnenkort geschonken gaat worden. De Zuid-Spaanse witte wijn is een topper! De sfeer, de vriendelijke en vrolijke bediening en de leuke ambiance maakten, dat we een heerlijk avond uit eten zijn geweest. Voor ons opnieuw: voor herhaling vatbaar.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Leuk restaurant, geweldig arrangement met de ijsjestram. Samen met het heerlijke menu een zeer geslaagde ervaring. Zeker een aanbeveling waard.
Dank voor uw mooie recensie. Wellicht snel tot ziens , en anders Ook zeker aan te bevelen de Snerttram in de wintermaanden in combinatie met een heerlijk diner.
hpma .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gastvrij en heel goed rekening gehouden met mijn glutenvrij dieet. Het eten was echt heel goed vooral het tussengerecht met heilbot. Het enige minpuntje was het lamsvlees van het hoofdgerecht.
Dank voor Uw recensie. Het minpuntje voor het hoofdgerecht lamsvlees blijft even gissen, omdat U daar zaterdag niets over gezegd heeft.

Reactie van proever:

Wij vonden het lamsvlees een beetje taai. Verder alles prima.

anf 2e reactie van restaurant:

Helemaal duidelijk. Wij hebben gekozen voor Lamscarré en Lamsfilet in combinatie. Lamshaas is bijvoorbeeld inderdaad malser.
N. V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wij hebben donderdagavond 9 juni j.l. een goed Iens diner bij Brazzo genoten . Een prima deal ! Dat vonden ook onze gasten. De ontvangst was hartelijk en de bediening was zeer attent.Het welkomstdrankje was aardig en de amuse heerlijk. Ook de proeverij van voorgerechtjes was van uitstekende kwaliteit en leuk opgediend.De hoofdgerechten van zowel de combinaties van lamsvlees maar ook de div. vis op de borden waren van goede kwaliteit en goed bereid . Jammer dat een stukje brood niet meer voorhanden was, welke deze halve Fransman er altijd graag bij wil. Maar uiteraard niet ter zake doend. Het aardbeiendessert voor de dames was prima en het kaasplankje voor de heren vanuit de markthal heerlijk.
De Zuidafrikaanse rode wijn paste ook zeker goed bij de gangen ( jammer voor Bob).
Dan nog een kopje koffie met lekker friandises maakten het geheel compleet. Kortom het was een zeer goede eerste ervaring en zeker niet de laatste keer dat wij zullen verschijnen.
Dank voor uw mooie recensie. Het brood wordt vers gebakken en het extra bestelde mandje had als mosterd na de maaltijd gekomen helaas.
H.A. M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
We hebben genoten van het iens diner.
Als welkom kregen we een drankje en een amuse (aspergesoepje)
Voorgerecht was een mooi opgediend plateau met allemaal kleine gerechtjes die je samen deelt.
Hoofdgerecht was keuze tussen vlees en vis, beide waren heerlijk de lamscaree en racks zijn zeker aan te bevelen.
Tussen gerecht spoon en heilbot waarbij ik een volgende keer zeker weer de heilbot zou kiezen.
Nagerecht was aardbeienijs met verse aardbeien en een mousse van witte chocola
Tot slot de koffie met friandise een uitstekende afsluiting van een heerlijke maaltijd die mooi en smaakvol werden opgediend.
De bediening was hartelijk en gastvrij en de kok....die zou ik in ere houden!
Dank voor de moeite om deze recensie te plaatsen. Graag tot ziens.!
Paco H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
attente bediening. lekker gegeten en werd prima rekening gehouden met dieetwensen. makreel was aan de droge kant. iens menu was zeker value for money.
Hartelijk dank voor uw recensie. graag tot ziens
Thea O.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij hebben een zeer geslaagde avond gehad bij Brazzo, via Iens hadden we het menu, we konden bij hoofdgerecht uit 2 gerechten kiezen, het dessert werd moeiteloos aangepast ivm allergie; bovendien werd het feestelijk aangekleed ivm verjaardag;
de bediening was vriendelijk en zeer correct en de ambiance vonden wij er mooi uit zien;
kortom...een aanrader
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. we hopen dat u volgende jaar uw verjaardag weer met ons wilt vieren. Misschien zing ik dan "wel" voor U.
Jan Leen B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Iens dinner deal die er wezen mag! Fijne, vriendelijke ontvangst en start met een lekkere amuse. Het voorgerecht was heerlijk met een goede combinatie van kleine gerechten. We hadden gekozen voor een tussengerecht van heilbot en deze was ook heerlijk(aan te raden!).
Het hoofdgerecht(lams of makreel) was ook erg goed waarbij de begeleidende groenten goed pasten en ook voldoende geserveerd werden(dus zeker niet een halve wortel met twee doperwten!)
Het nagerecht, een kaasplankje, maakte dit diner compleet!
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. graag tot ziens
rob G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Relaxte sfeer,ondanks 2 stageaires goede bediening. Eten met iens dinerdeal keurig verzorgd,
Water en brood op tafel, prima!
Dank voor u recensie. graag tot ziens.
Per L.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Voor de 2e keer hier wezen eten en het was wederom uitstekend. Bijzonder gastvrij ontvangen en wij houden wel van de entourage. We hadden het Iens menu en dat bestond uit een sharing plate met vlees en vis hapjes. erg lekker en mooi opgemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit lamsvlees en asperges, voor mij als geen asperge liefhebber werd een andere garnituur geserveerd. Wederom goed maar hier een min puntje omdat de asperges niet goed geschilt waren. Dit alles gevolgd door een aardbijen desert voor de dames en een kaasplankje voor mij. Een uitstekende avond gehad en komen graag nog een keer terug.
Dank voor uw recensie. Jammer dat uw asperges niet juist geschild waren, wellicht zijn er een paar in de drukte door geglipt. Want ja er gaan wat kistjes door in zo'n week met de iensdeal. Onze koks gaan er opletten dat elke asperge de juiste aandacht krijgt.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Grappig: ik had al vaak bedacht "daar ga ik eens eten" maar het was er nog niet van gekomen, want in een wijk waar je niet vaak zomaar doorheen loopt. Maar nu was er zo'n fijne Iensdeal dat we meteen geboekt hebben. Leuk pandje, komische ingang, warm welkom en prettige ambiance met de zebra stoelen en alle kunst aan de muur. Meteen het Ienssmenu op een kaartje (altijd fijn) en een lekker welkomstdrankje. Dan een amuse van aspergesoep in een schitterend kopje. In de tussentijd hadden we onze keuze gemaakt en genoten van het smakelijke soepje. Daar kwam het voorgerecht: een collectie lekkere hapjes van vis, vlees,kaas. Prettige wijntjes erbij. Dan had de een de lamscombinatie en ik had de viskeuze dit keer makreel. Beide met een mooi garnituur van asperges, lentegroenten en resp. puree of aardappelquiche. Geserveerd op een schitterend bord (dat je als je kiest voor het 49,50 menu mee naar huis mag nemen).
Het is hier meer dan een restaurant: veel aandacht voor kunst, aan de muur, op tafel etc. Het toetje ziet er ook spectaculair uit : verse aardbeien, aardbeienijs , aardbeienkroepoek, witte chocoladeflik en een mooi taartje. Het laatste vond ik wat flauw van smaak, maar in combi met het ijs lekker genoeg.
Nog zijn we niet klaar : een koffie met pindarotsje, koekje en stukje brownie. Ook een kan water op tafel en mandje brood, allemaal in de deal voor nog geen 25 euro. Echt een goede deal. De normale prijs vind ik best stevig (het dubbele) maar het geld wel waard.
De gastheer manoeuvreert behendig door het kleine zaakje. Minpuntje is dat je de volledige conversatie van je buurvrouwen moeiteloos kan volgen en het bedienend meisje is bepaald geen routine en laat wat steekjes vallen. Het zaakje zat vol (zo'n 30 couverts) en dat bleek voor de keuken kennelijk een probleempje. Op een gegeven moment zaten alle tafels op hun dessert te wachten, maar ach de moeite waard en je bent uit, dus who cares?
Ik ga nu vast nog vaker denken "daar ga ik eens eten".
Dank voor de mooie recensie. Graag tot ziens weer in Crooswijk , inderdaad een wijk waar je te snel door of langs rijdt. Maar U heeft nu uw reden gevonden om te stoppen, tot snel.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De ontvangst was erg goed. We zaten boven waar het wel erg warm was. Het eten was goed. Jammer dat ik er thuis pas achter kwam dat er een wijn te veel was gerekend.
Dank voor uw positieve review. Op de rekening staat één glas wijn. Het aantal 2 heeft betrekking op de toeslag van de twee kaasplankjes. Graag tot een volgend bezoek.

Reactie van proever:

Jammer dat de toeslag niet duidelijk was gemaakt bij het bestellen. We hadden het toch wel genomen, maar dat had de beetje nare nasmaak die ik nu had voorkomen. Bedankt in ieder geval voor snelle reactie en nogmaals verder was het een fantastisch diner.

anf 2e reactie van restaurant:

Het tussengerechtje voor € 7,50 en de verfrissende Spoom voor € 5,50 en de wijnsuggesties en ook de toeslag van het Kaasplankje staan op de achterzijde van het Menu wat op tafel staat. In mijn welkomstpraatje heb ik U hier nog naar verwezen.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
wij hadden een iens deal wat erg goed is alles was lekker bediening en sfeer uitstekend super aanrader tussen gerecht zalm risotto fijne avond gehad komen zeker terug
Dank dat u de moeite heeft genomen voor deze recensie. Tot de volgende keer.
reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben hier heerlijk gegeten. Voor Iens was een prima kaart samengesteld waar je uit kon kiezen. Ook op de bediening was niets aan te merken. Het is een ‘kleine’ zaak, waardoor ook de tafeltjes vrij klein zijn. Dit hebben ze met het serviesgoed handig opgelost. We komen hier graag nog een keer.
Corobriel .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Dineren bij Brazzo met de Iensdeal. Locatie is onveranderd; grappig, erg klein. De altijd vrolijke ober. Dit keer bijgestaan door twee zeer jonge medewerkers, waarvan de jongen, wat onbeholpen, zijn best deed. Het meisje wekte niet de indruk dit werk leuk te vinden. Er kon geen glimlachje vanaf.

Dan de maaltijd. Jammer! Zeker geen goede maaltijd voor de helft van de prijs. Eerder een niet zo'n gelukte poging om voor een schappelijke prijs iets fatsoenlijks te serveren. De amuse was een waterig aspergesoepje, dat een overheersend zoute smaak had.
Het voorgerecht bestond uit een aantal kleine hapjes. Allemaal wat vlak van smaak, behalve de garnaaltjes. Ik had mij laten verleiden tot een tussengerecht van risotto met warmgerookte zalm. Beetje taaie huid en te ver doorgerookt op een bedje van flauwe, kleffe risotto. de zeekraal was goed.
Het hoofdgerecht bestond uit twee soorten lam. Twee stukjes lamsrack, taai. Twee flinke stukken lam(?); bloederig. Vlak. Goede saus en een soort aardappeltaartje. Als dessert een bordje met aardbeien, aardbeienijs en witte chocola. Smakelijk. Het kaasplankje was goed.
Volgens mij had de kok een vrije dag. Dat hoop ik. Dit was de aanbieding niet waard.

Cor Rotte
Jammer te lezen over uw teleurstellende ervaring. Op de avond zelf is hiervan echter niets te merken. Onze keukenbrigade was gewoon vertegenwoordigd, in de bediening werd ik versterkt door 2 leerlingen van het Zadkine , waarvan de dame slechts een week serveerervaring had en inderdaad nog moet leren te ontspannen en te lachen.

Reactie van proever:

Uw opmerking: "Op de avond zelf was daar niets van te merken" is op zich terecht. Ik heb inderdaad niets laten merken. Had ik wel moeten doen. Hetgeen niet wegneemt dat mijn kritiek overeind blijft. Verder vind ik wel dat u de gasten op de hoogte hoort te brengen dat er twee medewerkers in opleiding rondlopen. Ook voor de medewerkers zelf is dat een goede zaak.
dehaanpauline .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gastvrije ontvangst, Mooi pand en heerlijk eten. Het was al een tijdje geleden maar kwaliteit en sfeer waren onveranderd
Jaz1n .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lekker gegeten bij Brazzo. De sfeer is ontspannen en huiselijk. We hadden een 3-gangen menu en alles was smakelijk. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
s-mulpaap7 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het gerecht was best lekker, maar heel taai. Het lamsvlees werd door de chef omschreven als 'echt een stukje werkvlees'. Die houden we erin.
Dank voor uw recensie. Elk stukje vlees heeft zo zijn eigen structuur. Het Lam in ons menu is inderdaad steviger dan bijvoorbeeld de Lamshaasjes. Te vergelijken met het verschil tussen Biefstuk en Tournedos .
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
We werden hartelijk verwelkomd, we mochten zelf een tafeltje uitzoeken en het welkomst drankje werd gelijk geserveerd maar dat ging gelijk weer terug want wij wilden zoals altijd een corenwijn hij wist het nog te herinneren .
We begonnen met een mooi kopje asperge soep met ham een amuse daarna een mooi opgemaakte bord voor twee met Lamsham met asperge,tartaar van zalm,een geiten mousse,een stokje met cherrie tomaatjes en mozzerella,een toastje makreel mousse en Iberico op een poffert van aardapel.Het zag er prachtig uit en smaakte allemaal erg lekker.We kregen ook nog tafelwater en een mandje met brood en we namen nog een corenwijntje ;)
Toen kwam het hoofd gerecht we bestelde een wit en een rood wijntje de rode kwam van Portugal vol van smaak en de witte uit Spanje ook vol van smaak,we hadden eenmaal kabeljauw en een lams gerecht prachtig opgemaakte borden de kabeljauw was lekker vers de lamellen vielen uiteen goede groenten erbij en aardappel puree het lam was een filet en carbonade perfect gebakken iets andere groenten dat vinden we prima en een aardappeltortilla.Het smaakte ons goed,daarna wilde de ene een sigaret roken dus het nagerecht moest even wachten,die hadden we veranderd in een kaasplankje met bij betaling.
de bediening was weer als vanouds erg gezellig er was nu ook een stagiaire die was een beetje verlegen maar wel beleeft. het kaas plankje was erg lekker geitenkaas,truffelkaas,feneriek en leidse nagelkaas en als laatste een leuk uitziend kaasje (rood,geel)die was erg pittig zo nu een lekker kopje koffie met (erg vervelend)pinda rotsje,brownie en citroen cakeje we voelen ons weer verwend bedankt voor de prima avond en tot ziens Jan& Carla
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met oudere vrienden, die het Crooswijk van vroeger nog kennen, bij Brazzo gegeten. Wij vonden de bediening heel prettig, het eten heerlijk, het voorafje met verschillende kleine hapjes leuk en lekker, de kabeljauw, ons hoofdgerecht, heerlijk en het toetje, aarbeien, mousse en taartje, erg lekker. Zoals altijd: een aanrader!!