Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

Tramlijn 7 stopt voor de deur

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zoals de voorgaande keren vriendelijk ontvangen door Bert, de eigenaar naar ons "speciale"plekje.
Het uitgelezen 5-gangen menu was weer met zorg samengesteld met tongstrelende gerechten. In het bijpassende wijnarrangement zat deze keer ook een overheerlijke Nederlandse wijn. Al met al meer dan de moeite waard tegen een uitstekende prijs - kwaliteitsverhouding.
dank voor uw mooie recensie , tot snel
marian H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
zeer vriendelijke gastheer, gezellige ambiance, heerlijk eten, wijn voortreffelijk.
iets te lang gewacht op het hoofdgerecht. rekening beetje pittig, wel in verhouding met de kwaliteit.
R. D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Een leuke ervaring. Prijs-kwaliteit verhouding: prijs iets aan de hoge kant, maar het eten wel zeer smakelijk en meer dan voldoende. Jammer dat de kooklucht/rook uit de keuken het restaurant in trekt, m.n. naar de bovenverdieping. Het kunstarrangement is een leuk idee voor wie van die kunstartiest houdt.
Het restaurant is zeker een aanrader.
Ekke P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij komen hier al jaren. Je voelt je gelijk thuis een prima bediening men heeft tijd voor je en alles is mogelijk. Het eten is geweldig.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Het was een fantastische avond uit. De charmante gastheer weet hoe hij de gasten een onvergetelijke avond kan laten beleven. Wij zijn er nu voor de 5de keer geweest en dat Ada Breeveld menu is altijd weer een verrassende combinatie van uitstekende gerechten en oogstrelend opgemaakte borden.
Rien D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
prima restaurant met gezellige inrichting . de ruimte is niet groot te noemen ,maar knus, en als je daarvan houd zit je goed bij Brasso , het geserveerde is van goede kwaliteit , voor herhaling vatbaar .
Rien en Kaja
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wij eten deze avond in restaurant Brazzo. De entree van het restaurant is wat krakkemikkig maar als je eenmaal binnen bent is dat snel vergeten. Het is een piepklein restaurant wat meer weg heeft van een knusse huiskamer. Schilderijen aan de wand (ondermeer Koningin Maxima en Burgemeester Aboutaleb). Alles bij elkaar doet het gezellig aan. Prima stoelen, kleine tafels en gelukkig treffen wij echte servetten aan. We krijgen een tafel dicht bij de deur. De andere tafels zijn al bezet. Gelukkig zijn vrijwel alle gasten binnen anders wordt je steeds getrakteerd op een windvlaag zodra de deur open gaat. De verlichting is uitstekend gekozen. Wel jammer dat de deur naar de keuken steeds open staat. Daar is felle verlichting die de warme huiskamer binnenstroomt.
Wij kiezen voor het kunstmenu en krijgen dan het onderbord mee. Een prachtig bord van Ada Breedveld. De amuse is wat flauw. Eigenlijk zit er nauwelijks smaak aan. En dat is toch het visitekaartje van de keuken. Nu maar hopen dat de rest beter is. Het eerste gerecht is warm en koud tegelijk. Een heerlijk kreeftensoepje maar ook wat garnalen op een salade. Daarna kalfsgehakt en kalfszwezerik met appeltjes en stroop. Hoe kom je erop. Echt heel goed. Voor het dessert dan nog de visproeverij. Daarover oordelen we "gewoon". Niet heel bijzonder. Het dessert bestaat uit bijzondere Hollandse kazen van Cromwijk. TOP ! Alles bij elkaar een heerlijk diner tegen een acceptabele prijs.
Uit de beperkte wijnkaart (ongeveer 15 rood en 15 wit) kiezen wij een Meursault 1er cru uit 2011. Dat is genieten.
Tot slot: de gastheer die ook eigenaar blijkt te zijn is zeer behulpzaam en gastvrij. En hij heeft tijd voor een praatje terwijl het restaurant wel helemaal vol zit.
We komen zeker een keer terug maar zullen dan vragen naar tafel 2 of 8.
Loek Wijchers
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
16-3 afgesproken bij Brazzo via een mail van hun,Het is altijd leuk binnenkomen leuk ontvangst tafeltje uitgezocht en een heerlijk coorenwijntje om mee te beginnen is al bekend.We kregen een speciale kaart het menu was € 25,-pp en werd correct uit gelegd we begonnen met een amuse tomaat gevuld met mozzarella heerlijk, daarna een bonbon van ribeye gevuld met rucola en erom heen pijnboon pitten en granaatappel pitjes erg mals en lekker. ik nam een Spaanse witte droge wijn en mijn partner een heerlijke rosé toen kwam er een tussengerecht Kalfsgehakt en daardoorheen zwezerik met appel aan de zijkant dat was erg lekker zacht. even pauze daarna het hoofd gerecht mijn partner had Kalfsbiefstuk met een grote garnaal(daar had wel iets meer gekund) verder met groenten en gebakken aardappel ik had zeebaars aardappel puree en groenten het smaakte allemaal prima. Het dessert werd een kaasplank voor allebei met kaas van ome Sjaak en zelf gemaakte kaas met paprika/peper en de rest ben ik de naam van vergeten we eindige met koffie + het was erg gezellig tot de volgende keer.
E B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
De menukeuze was niet groot, maar we hebben heerlijke gerechten kunnen uitkiezen. De sfeer is gezellig en we werden hartelijk ontvangen en bediend. Het is een klein restaurant met veel tafeltjes, maar je kunt ongestoord met elkaar praten in een rustige sfeer. Ik durf Brazzo gerust aan te bevelen.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Niet van te voren gepland, maar spontaan opgekomen weer eens te gaan. Opnieuw een heerlijke culinaire avond gehad bij Brazzo. Vriendelijke ontvangst en leuke tafel te midden van andere gasten. Gestart met een glas Prosecco. Gekozen voor het driegangenmenu: lichtgerookte hertenham met soesjes gevuld met patrijspaté en gefrituurde schorseneren, 1x gebraden kalfsentrecote met aardappeltaartje, roergebakken groente en kalfsjus en 1x zeebaars met passende garnituur, en een zoet dessert van de chef: crème brûlée met ijs en brownie, gecombineerd met passende wijnen. Zeer smakelijk allemaal. De persoonlijke aandacht aan de gerechten in de keuken wordt voortgezet bij het uitserveren. Klasse. We hebben het gezegd, dus doen we het: wij komen weer terug.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
"Het gezellige praatje aan tafel"
Eindelijk kwam het er dan toch van! Op naar Brazzo. Hadden veel goede verhalen gehoord. Deze werden zeker deze avond bevestigd! Wat een leuke ambiance, knus, gezellig, Rotterdams, vol fantastische schilderijen van Hetty van Baal-Slotboom (beoordeling vette 9!) en empathische bediening. We namen het Kunstmenu van 75 euro en waren dik tevreden met voorafje Hertenham met Patrijspaté soesjes, hierna een Coquille met Mul in kreeftensoep die aan tafel werd opgediend. Waar heb je dat nog? Hierna Visproeferij van de Dag en als dessert een overheerlijke Patisserie van de Chef, die na afloop uit de keuken nog even gedacht kwam zeggen en de complimenten van de avond persoonlijk in ontvangst nam. De huiswijn paste precies bij onze menu keuze. Gingen naar huis met onder de arm een fraai onderbord van Aad Breeveld. Dit gaan we deze zomer herhalen!
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties. Een leuke gastheer in een trendy restaurant!
Frits Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten.Wat me bij zal blijven is de heerlijke kreeften bouilon bij de visworstjes.De dorade en kabeljauw met veel verschillende groenten was een goede combinatie.
Dank voor uw mooie recensie. Wij hopen u snel weer te mogen begroeten.
hztft7 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gisteren voor het eerst dit restaurant bezocht (4 personen) en de ervaring was een heel goede ambiance, bediening en een zeer goed 4 gangen menu. We hebben meteen opnieuw gereserveerd!
Astrid L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Het was weer geweldig
Heerlijk gegeten gezellige bediening
Top een aanrader voor iedereen die van lekker eten en warme sfeer houd
Esmer D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
In tegenstelling tot de uiterst vriendelijke ontvangst, waren we op onszelf aangewezen om de jassen te pakken en de weg naar buiten te vinden na betaling, inclusief fooi.
Het hoofdgerecht was wat teleurstellend, de ingrediënten prima maar de verschillende soorten vis en zeevruchten waren helaas erg uitgedroogd tegen de tijd dat ze geserveerd werden.
Jammer om te horen dat U niet tevreden was over het Hoofdgerecht, op de avond zelf heeft u deze klacht waarschijnlijk niet geuit en kunnen wij nu ook niets meer corrigeren.

Het aanreiken van de jassen is soms lastig omdat wij met het kleine team soms druk zijn met andere zaken , of omdat de beperkte ruimte in de garderobe lastig is. Hiervoor onze excuses dit heeft niets met wel of geen fooi geven te maken.
Marie-Louise V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
We hebben echt heeeeeerlijk gegeten. We hadden het albert heijn 3 gangen actie menu. Gewoon volwaardige borden, geen halve porties. Hele gezellige tent, leuk personeel en nu in mooie kerstsfeer. Leuke kunst aan de muur. Dus niks op aan te merken en een heerlijke avondje gehad.
H.W. N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk eten, erg vriendelijk personeel
John R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Altijd een feestje om te gaan eten, ze weten na een bezoek wat je wel of niet lust, dat vindt je niet zo snel in een restaurant bij Brazzo is persoonlijke aandacht een hit.
Sacha S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
3 gangen 2e menu gratis van AH gegeten. Prima variatie, goed opgemaakt borden. Jammer is dat als je binnenkomt het menu op tafel staat, deze na je keuze wordt weggehaald en er vervolgens bij het serveren van de gerechten geen uitleg is wat er op je bord ligt. Service is op zich goed, maar bediening komt niet heel enthousiast over, maar is wel netjes en beleefd.
Dank voor uw recensie. Na uw bezoek en opmerking hebben wij wat extra kaartje gemaakt en laten ze nu op tafel staan, zodat u nog even kunt nalezen wat ook alweer het menu is.