Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Spaanse Serranoham met tapenade van Olijven en gemarineerde Tomaatjes
      Proeverij van Vissoorten met Zalm, Pestogarnalen en Forel (toeslag 3,00)
      Lolly van Zeeduivel en Gamba's met Mexicaanse Tomatensalsa (als extra tussengerechtje € 7,50).
  • Hoofdgerechten
    • Ierse Rundersteak met Rode uiencompote en saus van Rode wijn
      Visvangst van de Dag met passend Garnituur en Beuure Blanc
      Vegetarisch Gerecht: Quche van Blauwe Kaas en Peer met rucola
  • Nagerecht
    • Dessert Brazzo
      dagelijks wisselend dessert
      Kaasplankje met hollandse Kazen (4,50 toeslag)

Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
HalveMaan .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Ons laten verrassen door de gastheer. Voortreffelijk gegeten, zowel voorgerecht - op smaakvolle wijze klaargemaakte knoflook gamba's - , hoofdgerecht - dagverse vis, dit keer mooie kabeljauwfilet -, als ook het nagerecht - gekozen voor het kaasplankje met een glaasje port - waren met de uiterste zorg bereid en uitgeserveerd. De bediening was vlot en bovenal vriendelijk. Voor mij, beter gezegd ons, een adres om vaker naar toe te gaan. Hulde voor het hele team van Brazzo!
thees .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Op 24 januari gegeten bij Brazzo na een rit met de snerttram. Wat een gezellig uitje en heerlijk eten!! Ik kan niet anders zeggen.
Iedere gang was weer voortreffelijk.
Gastvrije en vriendelijke bediening en een gezellige "warme" ambiance.
Dat het water betaald moest worden neem je voor lief doordat die €2,50 naar het goede doel gaat.
Wat verder heel plezierig is: er wordt niet constant gevraagd of je nog wat wil drinken.
In een woord voortreffelijk!!! Ze zien me hier zeker terug en ik zal uitdragen naar een ieder die lekker wil eten aan die kant van Rotterdam dat Brazzo een aanrader is.
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Brazzo is een leuk restaurant en de gerechten zijn met zorg bereid en mooi opgemaakt. Ik geef het net geen 8, omdat de gerechten te weinig smaak hadden. Er stond wel zout en peper op tafel, maar eigenlijk zou dat niet moeten. De bediening is prima en de sfeer goed. Wél de moeite om naar toe te gaan!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Wat buiten het centrum van Rotterdam ligt dit restaurant. Als je niet oplet rijdt er gemakkelijk voorbij. De restaurant is verdeeld over twee verdiepingen en bent u wat moeilijk te been reserveer dan beneden want de trap naar de eerste verdieping het smal en steil.

De ontvangst was ontzettend vriendelijk en dat attente hield men de hele avond goed vol. De inrichting heeft iets van een huiskamer, warm en sfeervol.

Smaakvolle en fraai opgemaakte berechten een mengeling van Frans en Italiaans, uitstekend gegeten.

Mooi is het initiatief dat je voor één (of twee?) euro een karaf kraanwater geserveerd krijgt. De opbrengsten daarvan komen ten goed aan het Sophia kinderziekenhuis.

Al met al een adres dat zeer aan te bevelen is.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Aardig ontvangst, aardige gastheer. Het was rustig in de zaak. Het eten was voortreffelijk zoals ook de wijn. Jammer dat we nogal op de tocht zaten en dat je bijna 5 euro moet betalen voor een fles water.
Dank voor uw recensie. voor de duidelijkheid: Wij berekenen €4,50 voor een fles mineraalwater. Voor een karafijswater betaald u €2,00 welke we op de rekening storten van SophiaKinderziekenhuis, steunt u dit doel niet dan is het kraanwater gratis.

Reactie van proever:

Dat had er dan best bij vermeld mogen worden. Uiteraard vind ik dat geen enkel probleem! Zelf steun ik het SophiaKinderziekenhuis al jaren.
Gerard J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Heerlijk gegeten via een IENS deal, met een perfecte prijs - kwaliteitverhouding.
Bediening was erg gezellig op een ontspannen rotterdamse manier.
Ruimte is wat klein, maar dat verhoogt tegelijkertijd wel de sfeer.
Mwouters8 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Met collega's gebruik gemaakt van de Iens deal.Het was een feest om bij Brazzo te eten!Goede en zeer vriendelijke bediening en het eten war erg lekker en zeer goed verzorgd,kortom een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Het was even zoeken naar de ingang, maar bij binnenkomst bleken we terecht zijn gekomen in een Klein, knus en bijzonder ingericht restaurant. Vooral de onderborden waren erg mooi.
Heel vlot kregen we ons glas prosecco en een amuse. De amuse (makreelmousse) was wat aan de koude kant, maar goed van smaak. Een mandje brood en boter daarbij, dat gedurende de eerste twee gangen steeds aangevuld werd.
We vroegen om een half wijnarrangement, hetgeen de uitbater aanduidde als 'Bob' arrangement. Maar, zo bleek later, de uitbater hield niet van lege glazen en dus werden ze telkens bijgevuld :).
Alle gerechten waren erg smakelijk, mooi opgediend en de tijd tussen de gangen precies goed. De gerechten werden overigens niet nader uitgelegd; we moesten het doen met de menukaart waarop e.e.a. beschreven stond.
Een restaurant zonder poeha en opsmuk, waar we graag weer eens gaan eten.
Beuzenberg .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Op woensdag 19 november van een werkelijk heerlijke avond bij Brazzo genoten.
Extra persoon werd naadloos ingepast op de bank door bediening die GASTVRIJHEID
met hoofdletters schrijft. 6 Gangen menu prima op elkaar afgestemd. Klasse Brazzo !!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Onlangs hebben we gegeten bij Brazzo in Rotterdam. Het restaurant is gevestigd in het voormalige poortgebouw van de Openbare Slachterij van Rotterdam. Het is niet groot en heeft een knusse uitstraling. De keuken is ook aan de kleine kant, maar weet ondanks dat mooie gerechten op tafel te brengen. Dat is al een prestatie op zich.

We hadden voor Brazzo gekozen omdat er een mooie aanbieding was van een Iensmenu van 5 gangen, waarbij ook nog een glas Prosecco met amuse en koffie en friandises werden geserveerd. Voor het hoofdgerecht konden we kiezen tussen vlees (Iers rund en sucade) of vis van de dag (tonijn).

De amuse van zalm en de voorgerechten (hertenrosbief, safraanbouillon met rivierkreeftjes en saucijsjes van gamba’s) waren alle erg smakelijk en van hoge kwaliteit. Misschien een beetje aan de zoute kant.
De hoofdgerechten vielen daarbij wat tegen. De portionering was voor mij veel te groot. Het rundvlees was hier en daar wat zenig en de sucade een beetje droog. De smaken van de (overgare) groente gingen enigszins ten onder in de saus. Eigenlijk waren de gekookte aardappelen nog het lekkerst…. Mijn tafelgenoot met de tonijn had minder problemen met de te grote portionering. Ook het garnituur, onder andere truffelaardappelen en schijfjes witte biet, was beter. De tonijn was wat te gaar, maar hij heeft liever te gaar dan te rauw.
Het dessert bestond uit een panna cotta van witte chocola, chocolademousse en een bonbon met kersenijs. Misschien door de al behoorlijk gevulde maag kwam dit trio niet helemaal meer tot zijn recht. De koffie met friandises was een goede afsluiter.

Al met al was de maaltijd de prijs van de aanbieding zeker waard, maar voor de volle prijs zetten we wel wat vraagtekens bij de prijs-prestatieverhouding. Dan missen met name de hoofdgerechten net de verfijning voor dat prijsniveau.

De kunst aan de muur en op tafel gaf een leuke sfeer. De bediening was attent, vriendelijk en open. Dat ik meteen een alcoholvrij aperitief kreeg in plaats van Prosecco geeft aan dat men de zaak goed overzag. Dat vervolgens toch gedacht werd dat ik nog een glas wijn zou bestellen wijten we maar even aan een misverstand. Er werd lekker brood geserveerd en een karafje ‘sofia-water’ waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat was sympathiek.

Alles tezamen genomen hebben we een goede avond gehad.
jplobbes .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Goed bereikbaarheid met gratis parkeren na 18.00 uur. Uitstekend gegeten met een apart en verrassend 5 gangen menu. Nette en snelle bediening en zeker voor herhaling vatbaar.
Gezellig druk voor een dinsdagavond op 18 november jl.
PenS .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
De service en de sfeer zijn absoluut top. De wijnen prima en worden ruimhartig geschonken. Echter over de keuken zijn wel gewoon over de hele linie minder enthousiast. Geen uitschieters of bijzonderheden in positieve zin dus....een 6 dus.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Voor de eerste keer bij Brazzo gegeten. Wat een hartelijke ontvangst, het eten was super. Wij zijn zeker niet voor het laatst geweest.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk gegeten met vier volwassenen. Leuk opgemaakte borden. Bediening supersnel en gezellig! Het makkelijke parkeren dichtbij is echt een pluspunt.
reini V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
leuke sfeer, mooie kunst aan de wanden en de onderborden en koffie- en theekopjes zijn ook schitterend, prettig ontvangst, rustige bediening, we konden alles vragen over het menu en er werd tijd voor ons genomen, smaakvol 5 gangen menu. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar maar in de hoek waar we zaten hadden we daar geen last van. Het is zeker een aanrader.
lisannevz .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Wat een heerlijke avond gehad bij Brazzo. Wilde er al een tijdje gaan eten en toen er een IENS-deal voorbij kwam meteen reservering gemaakt. De sfeer binnen (vooral op de begane grond) is heel knus en gezellig. Vooral geschikt wanneer je met een klein groepje bent. Zeer vriendelijke bediening (denk ook de eigenaar), met leuke grapjes aan tafel en attente houding. We hadden dieetwensen doorgegeven die best wat afwijkingen veroorzaakten in het standaardmenu, maar dat was geen probleem en alles wat netjes aangepast (ipv bubbels stond er een alcoholvrijdrankje klaar, voordat we iets hoefden te zeggen). Het menu was mooi en afwisselend samengesteld. Alles was goed op smaak, al vonden we het soepje wat aan de zoute kant (wel erg lekker). De timing van de gerechten was precies goed en de hoeveelheden mooi afgestemd (al was het hoofdgerecht wat veel voor ons). Netjes opgemaakte (en voorverwarmde!) borden en leuke presentatie. Het hoofdgerecht vonden we het minst bijzonder in vergelijking met de andere gerechtjes (verfijnder), maar evengoed lekker. Vooral van het voorgerecht en dessert hebben we gesmuld. We hebben ruim 3,5 uur getafeld zonder ons te vervelen, een heerlijke avond en een goed (maar niet té) gevulde maag. Wij komen graag nog eens terug!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Een paar dagen terug met vier personen bij Brazzo het "Iens-menu" gegeten. Het was voor ons de eerste keer in dit restaurant. Een (aangename) verrassing! De enige minpuntjes: het hoofdgerecht deed wat rommelig aan en het vlees werd te koud geserveerd. Verder alles prima met bijzondere vondsten.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Leuke aparte plek in Rotterdam Noord / rand Kralingen. Deze deal voor 32,50 was echt top, maar ik zou de volledige pond nooit betalen.. Nadelen zijn: klein (echt op elkaar met tafels), menu werd echt uitgeserveerd (doe dan geen IENS deals zou ik zeggen) en het was echt heel warm (november) door de keuken o.i.d. Prima eten, leuke variatie, lekkere wijn... prima deal!
Menno R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
We zijn met de Iens dinerdeal bij Brazzo wezen eten. De locatie aan de Boezemstraat ligt erg mooi. Bij binnenkomst gaf de medewerker aan dat we ergens aan een tafeltje konden gaan zitten !? Alle tafeltjes staan echter op elkaar en dat was niet echt uitnodigend, waardoor wij vroegen of we boven konden plaats nemen. Dit bleek mogelijk en zo hebben we op de verdieping zelf maar een plekje gezocht.
Ondanks deze ontvangst waren de medewerkers vriendelijk en probeerde ze de klanten zo goed als mogelijk van dienst te zijn. De geserveerde gerechten waren zeer eenvoudig, weinig fantasie vol en smaakte niet bijzonder.
Algemeen komt het restaurant wat gedateerd over en zou kleine restyle kunnen helpen aangezien de locatie en het pand genoeg potentie heeft.
joukje2 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Het eten was heerlijk. Alle gerechten waren goed in balans en je kon merken dat er echt nagedacht was over zowel de gerechten als de wijnen.
We hebben veel gelachen met de bediening, ik hou er wel van als je kleine praatjes en grapjes kan maken.
We zijn er komen eten ivm met ons trouwjubileum en het was echt een succes.