Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
9,1
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Een bijzonder restaurantje erg lekker gegeten goede service maar ik persoonlijk vind het restaurant te klein, maar ik had het niet willen missen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We hadden het standaardmenu. Leuke amuse, het is aspergetijd! Voorgerecht op basis van aspege, heerlijke bouillabaisse, daarna dorade met asperges en een heerlijk desert. Je kunt in Rotterdam wel goedkoper terecht, maar de gimmick espressokopjes kado is leuk. We komen zeker terug????
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Omdat we na 15 jaar de restaurants in Barendrecht ondertussen wel kennen en toe waren aan iets nieuws, via internet terecht gekomen bij Brazzo met partner, kind en schoonouders.

We waren vroeg, 18.00 uur, omdat we het niet te laat wilde eten ivm onze dochter (11). We werden ondanks het vroege tijdstip allervriendelijkst ontvangen. De gastheer weet spontaniteit, humor en hoffelijkheid op fantastische wijze te combineren en we voelden ons al heel snel erg op ons gemak. We kregen een tafeltje op de eerste etage en waren onder de indruk van het interieur; een gezellige mix van gezelligheid en kunst; we hadden genoeg om te bekijken.

Nadat onze laatste disgenoot was gearriveerd kregen we de kaart. Compact, moeilijk kiezen - alles leek ons lekker. We kozen uiteindelijk niet voor het 4-gangenmenu, maar gingen voor a la carte. Mijn schoonmoeder de vangst van de dag: kabeljauw, mijn partner koos de varkenshaasmedaillons en dochter, schoonpapa en ik gingen voor de entrecote van ossenhaas.

Na ontvangst door de gastheer werden we verder bediend door een charmante jongedame; ook zij kent de kneepjes van het vak en is duidelijk op de hoogte van de bedieningsetikette. Ze was onmerkbaar aanwezig en speelde feilloos in op onze behoeften; het heeft ons werkelijk aan niets ontbroken.

Mijn partner kiest vooraf altijd hetzelfde gerecht, je kunt dus gerust zeggen dat hij na 17 jaar wekelijks wel ergens carpaccio te nuttigen, een echte kenner is. Ik deed ditmaal met hem mee en koos eveneens de carpaccio. Onze tafelgenoten hebben een iets kleinere maaginhoud en lieten het voorgerecht passeren.... achteraf tot hun grote spijt :-)
Gelukkig vermaakten zij zich prima met de royale mand met brood. Het brood deed wat brioche-achtig aan. Het zoete accent van het brood combineerde prachtig met de lichtzoute boter.

De carpaccio staat wat ons betreft met stip op nummer 1! Hoewel klassiek geserveerd, onderscheidde het gerecht zich door de aandacht die eraan besteed was. Nu eens geen pijnboompitjes, maar heerlijk geroosterde amandelsnippers, de spekjes klein en goed doorbakken zonder hard te zijn, precies genoeg rucola en de dressing..... fantastisch!

De hoofdgerechten waren zonder uitzondering van eenzelfde klasse: cuisson van de gerechten tot in de perfectie: ossenhaas om te zuigen, varkenshaas (die van nature snel door kan slaan of vaak te rosé is) heerlijk mals en de kabeljauw eveneens perfect bereid. Er werden druk hapjes over-en-weer uitgewisseld om iedereen te laten genieten van de smaken.

Ondanks dat ik had gevraagd de groenten weg te laten bij het hoofdgerecht van dochterlief, werd dit toch geserveerd met de opmerking dat ze hoopten dat ze het toch wilde proeven. Perfect idee! Het is moeilijk om kinderen groenten te laten eten en wellicht dat vreemde ogen... ze heeft tot onze grote vreugd wat van de groenten gegeten, het idee van de gastheer werkte inderdaad. Ze vond het lekker en Brazzo heeft haar over de streep getrokken; volgende keer wil ze carpaccio vooraf en groenten bij haar hoofdgerecht, hahaha. Onze borden waren zo netjes leeggegeten dat ze bij wijze van spreken zo de kast weer in hadden gekund.

Een nagerecht was niet meer aan mij besteed; ik was prima tevreden, een gevuld buikje zonder propvol te zitten en ik koos voor een Spanish Coffee toe. Mijn schoonmama had ook geen plaats meer voor een dessert en koos de Cappuccino die geserveerd werd met een goed gevuld schaaltje lekkernijen. Vooral de pindarotsjes zorgden voor de nodige hilariteit: er zit een "knetter"-elementje in. Superleuk gevonden en erg lekker allemaal. De heren en dochter kozen een dessert met chocolademousse. Eindelijk eens geen zware kost, maar lekker licht en luchtig. Een Irish Coffee sloot voor de heren het diner af. De Spanish Coffee was perfect gezoet, de slagroom tot mijn plezier niet; precies zoals het hoort dus!

We hebben onderling afgesproken snel weer terug te komen en gaan dan met zijn allen voor het viergangenmenu; we kunnen haast niet wachten om daarvan te mogen proeven.

Voor iedereen die deze recensie leest: niet twijfelen of je hier wilt gaan eten, maar gewoon doen; Brazzo zal je zeker niet teleurstellen!

Onze dank aan de gastheer en de Brigade voor een heerlijke avond; petje af en ga zo door.

Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Leuk restaurant om geweldig te eten. Wij waren er op Valentijnsdag en er was een mooi valentijns diner samengesteld. Voor: Met rode bietjes gemarineerde zalm. Tussen: in knoflook gebakken gamba's met saffraanrisotto. Hoofd: Rundersteak met krokante uienringen en een aardappeltaartje met dragonjus of Heilbot. Na: Hartkloppingen, een keur aan smaken in hartvorm. Geweldig gegeten.

Het restaurant is zo klein dat je een beetje een huiskameridee krijgt. Er is ook een verdieping en het is wel even wennen dat het personeel ongeveer 36 keer per avond de trap op en af moet lopen om de gasten boven te bedienen. Ik zou een liftje voor het eten en drinken regelen zodat 1 personeelslid boven kan blijven.

Een domper op de avond was dat ik wilde betalen met een restaurant-cadeaucard. De gastheer wilde deze kaart wel accepteren maar het pinapparaat accepteerde deze kaart niet. In eerste instantie deed men nogal moeilijk maar uiteindelijk hebben ze het voor ons toch netjes opgelost. Deze mindere ervaring blijft dan wel even hangen. Ik hoop dat Brazzo de centjes nog heeft mogen ontvangen van de Restaurant-Cadeaucard organisatie.

Alles bij elkaar: Voor herhaling vatbaar.
Dank voor uw berichtje. We hebben onze centjes binnen, en de software vd pinmachine wordt binnenkort geupdate zodat dit niet meer kan gebeuren. graag tot ziens.
Bert

Reactie van proever:

Fijn om te horen Bert, we komen gauw nog een keer bij je eten.
Groet, Rogier
HalveMaan .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Ons laten verrassen door de gastheer. Voortreffelijk gegeten, zowel voorgerecht - op smaakvolle wijze klaargemaakte knoflook gamba's - , hoofdgerecht - dagverse vis, dit keer mooie kabeljauwfilet -, als ook het nagerecht - gekozen voor het kaasplankje met een glaasje port - waren met de uiterste zorg bereid en uitgeserveerd. De bediening was vlot en bovenal vriendelijk. Voor mij, beter gezegd ons, een adres om vaker naar toe te gaan. Hulde voor het hele team van Brazzo!
thees .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Op 24 januari gegeten bij Brazzo na een rit met de snerttram. Wat een gezellig uitje en heerlijk eten!! Ik kan niet anders zeggen.
Iedere gang was weer voortreffelijk.
Gastvrije en vriendelijke bediening en een gezellige "warme" ambiance.
Dat het water betaald moest worden neem je voor lief doordat die €2,50 naar het goede doel gaat.
Wat verder heel plezierig is: er wordt niet constant gevraagd of je nog wat wil drinken.
In een woord voortreffelijk!!! Ze zien me hier zeker terug en ik zal uitdragen naar een ieder die lekker wil eten aan die kant van Rotterdam dat Brazzo een aanrader is.
Michèle V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Brazzo is een leuk restaurant en de gerechten zijn met zorg bereid en mooi opgemaakt. Ik geef het net geen 8, omdat de gerechten te weinig smaak hadden. Er stond wel zout en peper op tafel, maar eigenlijk zou dat niet moeten. De bediening is prima en de sfeer goed. Wél de moeite om naar toe te gaan!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Wat buiten het centrum van Rotterdam ligt dit restaurant. Als je niet oplet rijdt er gemakkelijk voorbij. De restaurant is verdeeld over twee verdiepingen en bent u wat moeilijk te been reserveer dan beneden want de trap naar de eerste verdieping het smal en steil.

De ontvangst was ontzettend vriendelijk en dat attente hield men de hele avond goed vol. De inrichting heeft iets van een huiskamer, warm en sfeervol.

Smaakvolle en fraai opgemaakte berechten een mengeling van Frans en Italiaans, uitstekend gegeten.

Mooi is het initiatief dat je voor één (of twee?) euro een karaf kraanwater geserveerd krijgt. De opbrengsten daarvan komen ten goed aan het Sophia kinderziekenhuis.

Al met al een adres dat zeer aan te bevelen is.
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Aardig ontvangst, aardige gastheer. Het was rustig in de zaak. Het eten was voortreffelijk zoals ook de wijn. Jammer dat we nogal op de tocht zaten en dat je bijna 5 euro moet betalen voor een fles water.
Dank voor uw recensie. voor de duidelijkheid: Wij berekenen €4,50 voor een fles mineraalwater. Voor een karafijswater betaald u €2,00 welke we op de rekening storten van SophiaKinderziekenhuis, steunt u dit doel niet dan is het kraanwater gratis.

Reactie van proever:

Dat had er dan best bij vermeld mogen worden. Uiteraard vind ik dat geen enkel probleem! Zelf steun ik het SophiaKinderziekenhuis al jaren.
Gerard J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Heerlijk gegeten via een IENS deal, met een perfecte prijs - kwaliteitverhouding.
Bediening was erg gezellig op een ontspannen rotterdamse manier.
Ruimte is wat klein, maar dat verhoogt tegelijkertijd wel de sfeer.
Mwouters8 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Met collega's gebruik gemaakt van de Iens deal.Het was een feest om bij Brazzo te eten!Goede en zeer vriendelijke bediening en het eten war erg lekker en zeer goed verzorgd,kortom een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar!
rob V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Het was even zoeken naar de ingang, maar bij binnenkomst bleken we terecht zijn gekomen in een Klein, knus en bijzonder ingericht restaurant. Vooral de onderborden waren erg mooi.
Heel vlot kregen we ons glas prosecco en een amuse. De amuse (makreelmousse) was wat aan de koude kant, maar goed van smaak. Een mandje brood en boter daarbij, dat gedurende de eerste twee gangen steeds aangevuld werd.
We vroegen om een half wijnarrangement, hetgeen de uitbater aanduidde als 'Bob' arrangement. Maar, zo bleek later, de uitbater hield niet van lege glazen en dus werden ze telkens bijgevuld :).
Alle gerechten waren erg smakelijk, mooi opgediend en de tijd tussen de gangen precies goed. De gerechten werden overigens niet nader uitgelegd; we moesten het doen met de menukaart waarop e.e.a. beschreven stond.
Een restaurant zonder poeha en opsmuk, waar we graag weer eens gaan eten.
Beuzenberg .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Op woensdag 19 november van een werkelijk heerlijke avond bij Brazzo genoten.
Extra persoon werd naadloos ingepast op de bank door bediening die GASTVRIJHEID
met hoofdletters schrijft. 6 Gangen menu prima op elkaar afgestemd. Klasse Brazzo !!
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Onlangs hebben we gegeten bij Brazzo in Rotterdam. Het restaurant is gevestigd in het voormalige poortgebouw van de Openbare Slachterij van Rotterdam. Het is niet groot en heeft een knusse uitstraling. De keuken is ook aan de kleine kant, maar weet ondanks dat mooie gerechten op tafel te brengen. Dat is al een prestatie op zich.

We hadden voor Brazzo gekozen omdat er een mooie aanbieding was van een Iensmenu van 5 gangen, waarbij ook nog een glas Prosecco met amuse en koffie en friandises werden geserveerd. Voor het hoofdgerecht konden we kiezen tussen vlees (Iers rund en sucade) of vis van de dag (tonijn).

De amuse van zalm en de voorgerechten (hertenrosbief, safraanbouillon met rivierkreeftjes en saucijsjes van gamba’s) waren alle erg smakelijk en van hoge kwaliteit. Misschien een beetje aan de zoute kant.
De hoofdgerechten vielen daarbij wat tegen. De portionering was voor mij veel te groot. Het rundvlees was hier en daar wat zenig en de sucade een beetje droog. De smaken van de (overgare) groente gingen enigszins ten onder in de saus. Eigenlijk waren de gekookte aardappelen nog het lekkerst…. Mijn tafelgenoot met de tonijn had minder problemen met de te grote portionering. Ook het garnituur, onder andere truffelaardappelen en schijfjes witte biet, was beter. De tonijn was wat te gaar, maar hij heeft liever te gaar dan te rauw.
Het dessert bestond uit een panna cotta van witte chocola, chocolademousse en een bonbon met kersenijs. Misschien door de al behoorlijk gevulde maag kwam dit trio niet helemaal meer tot zijn recht. De koffie met friandises was een goede afsluiter.

Al met al was de maaltijd de prijs van de aanbieding zeker waard, maar voor de volle prijs zetten we wel wat vraagtekens bij de prijs-prestatieverhouding. Dan missen met name de hoofdgerechten net de verfijning voor dat prijsniveau.

De kunst aan de muur en op tafel gaf een leuke sfeer. De bediening was attent, vriendelijk en open. Dat ik meteen een alcoholvrij aperitief kreeg in plaats van Prosecco geeft aan dat men de zaak goed overzag. Dat vervolgens toch gedacht werd dat ik nog een glas wijn zou bestellen wijten we maar even aan een misverstand. Er werd lekker brood geserveerd en een karafje ‘sofia-water’ waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat was sympathiek.

Alles tezamen genomen hebben we een goede avond gehad.
jplobbes .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Goed bereikbaarheid met gratis parkeren na 18.00 uur. Uitstekend gegeten met een apart en verrassend 5 gangen menu. Nette en snelle bediening en zeker voor herhaling vatbaar.
Gezellig druk voor een dinsdagavond op 18 november jl.
PenS .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
De service en de sfeer zijn absoluut top. De wijnen prima en worden ruimhartig geschonken. Echter over de keuken zijn wel gewoon over de hele linie minder enthousiast. Geen uitschieters of bijzonderheden in positieve zin dus....een 6 dus.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Voor de eerste keer bij Brazzo gegeten. Wat een hartelijke ontvangst, het eten was super. Wij zijn zeker niet voor het laatst geweest.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk gegeten met vier volwassenen. Leuk opgemaakte borden. Bediening supersnel en gezellig! Het makkelijke parkeren dichtbij is echt een pluspunt.
reini V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
leuke sfeer, mooie kunst aan de wanden en de onderborden en koffie- en theekopjes zijn ook schitterend, prettig ontvangst, rustige bediening, we konden alles vragen over het menu en er werd tijd voor ons genomen, smaakvol 5 gangen menu. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar maar in de hoek waar we zaten hadden we daar geen last van. Het is zeker een aanrader.
LeenvM .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wat een service en gezelligheid en dan ook nog mooie kunst aan de wanden en op tafel. Het eten was echt prima en de wijnkeuze er bij mocht er ook zijn. Niet zuinig uitbaten van de glaasjes, maar zorgen dat je een fatsoenlijk bijpassende wijn bij de heerlijke gerechten hebt, complimenten. We komen hier zeker terug.