Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Spaanse Serranoham met tapenade van Olijven en gemarineerde Tomaatjes
      Proeverij van Vissoorten met Zalm, Pestogarnalen en Forel (toeslag 3,00)
      Lolly van Zeeduivel en Gamba's met Mexicaanse Tomatensalsa (als extra tussengerechtje € 7,50).
  • Hoofdgerechten
    • Ierse Rundersteak met Rode uiencompote en saus van Rode wijn
      Visvangst van de Dag met passend Garnituur en Beuure Blanc
      Vegetarisch Gerecht: Quche van Blauwe Kaas en Peer met rucola
  • Nagerecht
    • Dessert Brazzo
      dagelijks wisselend dessert
      Kaasplankje met hollandse Kazen (4,50 toeslag)

Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
zalm met salmiak als voorgerecht, heel bijzonder. heerlijke kabeljauw als hoofdgerecht, zelf gekozen voor gerecht met kalfsvlees, dat hoort heel mals te zijn en dat was het zeker, vandaar een punt in mindering voor het eten, geweldige sfeer en een Chileense bordeau-achtige merlot voor 28 euro die ik van harte kan aanbevelen.
SonjaSamiSelin .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Voor het eerst bij Brazzo gegeten en het is een echte aanrader!
Fijne sfeer en heerlijk eten!

Goede porties en heerlijke zalm gecombineerd met drop gegeten!

Alles was even lekker, de kalfslende en de asperges, en écht goede koffie!
Annettte B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Het is gevestigd in een leuk pand met charme. Bediening is zeer attent. Het 3-gangen menu was heerlijk! De gemarineerde zalm met zeezout en salmiak was een traktatie voor de smaakpapillen. De wijnglazen kunnen een tikkeltje voller geschonken worden, maar ik kan het idereen aanbevelen om daar een keer te gaan eten.
Mallegrom71 M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
We hebben lekker gegeten. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Eten was goed bereid en netjes opgediend. Een mooie gevarieerde wijnkaart.
Janette S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heerlijk en apart voorgerecht van zalm met salmiak. Ook erg mooi gepresenteerd. De hoofdgerechten waren goed voorbereid (vis en vlees) maar niet zo bijzonder van smaak. Het nagerecht van brokjes brownie met marshmellows en slagroom was droog, zoet en zwaar; maar misschien is dat een kwestie van smaak. De bediening en décor waren perfect.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Drie gangen diner, voorgerecht gemarineerde zalm met salmiak, hoofdgerecht kalfslende met asperges en aardappel gratiné, nagerecht een trifle van brownie met marshmellows aardbeien met ijs.
Trudy S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Brazzo is een klein maar sfeervol restaurant vol met mooie schilderijen. De ruimte is beperkt zowel beneden als boven. Wij zaten met 6 personen boven. Leuke bediening, heel attent en vriendelijk. We hadden gebruik gemaakt van een iens-deal en dat bestond uit prosecco met een amuse (aspergesoep), daarna gerookte zalm, daarna keuze tussen catch of the day (makreel) of kalfslende en daarna rodevruchtentrifle. Wij zijn voor de kalfslende gegaan. Alles was heel netjes bereid en smaakte prima. Prima plek.
rein V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Lekker gegeten met prima bediening en persoonlijke aandacht.
Leuk restaurant met een mooie inrichting
Zeker een aanrader.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Van ontvangst tot vertrek zeer hartelijk en enthousiast ontvangen in dit zeer knusse restaurant, waar van alles te zien valt. Wij hadden het Iens-menu en hebben dit nog uitgebreid met een extra tussengerecht. Alles was zeer smaakvol en iedere hap voldeed aan de verwachtingen. De prijs/kwaliteit-verhouding was uitstekend en dit restaurant zou ik derhalve zeker iedereen aanraden.
Rechaud .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Met vriendinnen heerlijk avondje gehad. Vriendin was half uur te laat door omstandigheden, prosecco stond al die tijd al op tafel, ze had haar jas nog niet uit of amuse kwam eraan. Dat was wel even jammer. Maar daarna heerlijk genoten. Asperges jammie!
Zalm met salmiak dat verzin je niet, maar was echt een heerlijke combinatie!!
Marga C.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wat een verrassing, zo zalig eten voor weinig geld, een superdeal! De aankleding, de ongedwongen sfeer, bediening met humor bovendien..... Wij komen zeker terug! Voor de kok een tip: doe dat verrukkelijke dessert los naast elkaar op zo'n langwerpige schotel zoals die van het voorafje.... Toont beter dan alles op elkaar in een groot glas.
Ada T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Een heerlijke plek voor een gezellig etentje voor 2. Vlotte bediening en het eten was heerlijk voor een goede prijs. We komen vast nog eens terug.
Iensdewa .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijk gegeten. Zeer goede kwaliteit van de ingredienten en een heel vriendelijke ontvangst. Ook het servies is bijzonder.
Lidwien O.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Goed eten, gewoon goed, lekker bob-wijn arrangement erbij.. Niets op aan te merken..
Wel beetje benauwd zitten, veel tafeltjes boven op elkaar, terwijl het boven leeg was.. vonden we jammer..
En het duurde een beetje lang, wij zijn meer van redelijke snelheid in het eten..
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Het was gezellig druk toen we binnen kwamen we werden vriendelijk ontvangen aan tafel werd er gelijk de prosecco op tafel gezet maar die ruilde we in voor korenwijn geen probleem, de water karaf stond al op tafel (gratis) ook het brood met boter ook gratis. Het menu werd getoond en de vraag was welk hoofdgerecht we wilde we namen gezamenlijk de Kalf lende in eigen jus.Toen kwam de vraag welke wijn we wilde drinken mijn man zei meteen een lekker rosé en ik twijfelde we omdat ik vis en vlees kreeg raadde de ober een witte en daarna een rode aan die smaakte er erg lekker bij, we begonnen met een mooi opgemaakte schotel met verschillende Gemarineerde zalm met zeezout en salmiak aardappelpoffertjes en kleine venkelsalade, die met Salmiak smaakte erg lekker een lekkere combinatie.
Na een redelijke pauze kwam Dun gesneden licht gerookte kalf lende lauwwarm geserveerd met Hollandse asperges en zachte kalf jus, de plakken waren licht Rose de asperges zoog je zo naar binnen heerlijk. De rode wijn was licht van smaak prima erbij. De man wilde even roken, daarna kwam het dessert Trifle van rood fruit, marshmallows, brownie en witte chocolademousse dat smaakte zalig zacht en pittig van de brownie. Nu even uitbuiken en koffie besteld met friandises uit eigen keuken heel vervelend HAHA lekker, we gingen bijna als laatste de deur uit na betaling van de redelijke rekening zo de tram in op naar huis. Bedankt weer team van Brazzo voor de service en het lekkere eten

lauwwarm geserveerd met Hollandse asperges en zachte kalfsjus

Kees V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Een bijzonder restaurantje erg lekker gegeten goede service maar ik persoonlijk vind het restaurant te klein, maar ik had het niet willen missen.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We hadden het standaardmenu. Leuke amuse, het is aspergetijd! Voorgerecht op basis van aspege, heerlijke bouillabaisse, daarna dorade met asperges en een heerlijk desert. Je kunt in Rotterdam wel goedkoper terecht, maar de gimmick espressokopjes kado is leuk. We komen zeker terug????
Karin O.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Omdat we na 15 jaar de restaurants in Barendrecht ondertussen wel kennen en toe waren aan iets nieuws, via internet terecht gekomen bij Brazzo met partner, kind en schoonouders.

We waren vroeg, 18.00 uur, omdat we het niet te laat wilde eten ivm onze dochter (11). We werden ondanks het vroege tijdstip allervriendelijkst ontvangen. De gastheer weet spontaniteit, humor en hoffelijkheid op fantastische wijze te combineren en we voelden ons al heel snel erg op ons gemak. We kregen een tafeltje op de eerste etage en waren onder de indruk van het interieur; een gezellige mix van gezelligheid en kunst; we hadden genoeg om te bekijken.

Nadat onze laatste disgenoot was gearriveerd kregen we de kaart. Compact, moeilijk kiezen - alles leek ons lekker. We kozen uiteindelijk niet voor het 4-gangenmenu, maar gingen voor a la carte. Mijn schoonmoeder de vangst van de dag: kabeljauw, mijn partner koos de varkenshaasmedaillons en dochter, schoonpapa en ik gingen voor de entrecote van ossenhaas.

Na ontvangst door de gastheer werden we verder bediend door een charmante jongedame; ook zij kent de kneepjes van het vak en is duidelijk op de hoogte van de bedieningsetikette. Ze was onmerkbaar aanwezig en speelde feilloos in op onze behoeften; het heeft ons werkelijk aan niets ontbroken.

Mijn partner kiest vooraf altijd hetzelfde gerecht, je kunt dus gerust zeggen dat hij na 17 jaar wekelijks wel ergens carpaccio te nuttigen, een echte kenner is. Ik deed ditmaal met hem mee en koos eveneens de carpaccio. Onze tafelgenoten hebben een iets kleinere maaginhoud en lieten het voorgerecht passeren.... achteraf tot hun grote spijt :-)
Gelukkig vermaakten zij zich prima met de royale mand met brood. Het brood deed wat brioche-achtig aan. Het zoete accent van het brood combineerde prachtig met de lichtzoute boter.

De carpaccio staat wat ons betreft met stip op nummer 1! Hoewel klassiek geserveerd, onderscheidde het gerecht zich door de aandacht die eraan besteed was. Nu eens geen pijnboompitjes, maar heerlijk geroosterde amandelsnippers, de spekjes klein en goed doorbakken zonder hard te zijn, precies genoeg rucola en de dressing..... fantastisch!

De hoofdgerechten waren zonder uitzondering van eenzelfde klasse: cuisson van de gerechten tot in de perfectie: ossenhaas om te zuigen, varkenshaas (die van nature snel door kan slaan of vaak te rosé is) heerlijk mals en de kabeljauw eveneens perfect bereid. Er werden druk hapjes over-en-weer uitgewisseld om iedereen te laten genieten van de smaken.

Ondanks dat ik had gevraagd de groenten weg te laten bij het hoofdgerecht van dochterlief, werd dit toch geserveerd met de opmerking dat ze hoopten dat ze het toch wilde proeven. Perfect idee! Het is moeilijk om kinderen groenten te laten eten en wellicht dat vreemde ogen... ze heeft tot onze grote vreugd wat van de groenten gegeten, het idee van de gastheer werkte inderdaad. Ze vond het lekker en Brazzo heeft haar over de streep getrokken; volgende keer wil ze carpaccio vooraf en groenten bij haar hoofdgerecht, hahaha. Onze borden waren zo netjes leeggegeten dat ze bij wijze van spreken zo de kast weer in hadden gekund.

Een nagerecht was niet meer aan mij besteed; ik was prima tevreden, een gevuld buikje zonder propvol te zitten en ik koos voor een Spanish Coffee toe. Mijn schoonmama had ook geen plaats meer voor een dessert en koos de Cappuccino die geserveerd werd met een goed gevuld schaaltje lekkernijen. Vooral de pindarotsjes zorgden voor de nodige hilariteit: er zit een "knetter"-elementje in. Superleuk gevonden en erg lekker allemaal. De heren en dochter kozen een dessert met chocolademousse. Eindelijk eens geen zware kost, maar lekker licht en luchtig. Een Irish Coffee sloot voor de heren het diner af. De Spanish Coffee was perfect gezoet, de slagroom tot mijn plezier niet; precies zoals het hoort dus!

We hebben onderling afgesproken snel weer terug te komen en gaan dan met zijn allen voor het viergangenmenu; we kunnen haast niet wachten om daarvan te mogen proeven.

Voor iedereen die deze recensie leest: niet twijfelen of je hier wilt gaan eten, maar gewoon doen; Brazzo zal je zeker niet teleurstellen!

Onze dank aan de gastheer en de Brigade voor een heerlijke avond; petje af en ga zo door.

Rogier A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Leuk restaurant om geweldig te eten. Wij waren er op Valentijnsdag en er was een mooi valentijns diner samengesteld. Voor: Met rode bietjes gemarineerde zalm. Tussen: in knoflook gebakken gamba's met saffraanrisotto. Hoofd: Rundersteak met krokante uienringen en een aardappeltaartje met dragonjus of Heilbot. Na: Hartkloppingen, een keur aan smaken in hartvorm. Geweldig gegeten.

Het restaurant is zo klein dat je een beetje een huiskameridee krijgt. Er is ook een verdieping en het is wel even wennen dat het personeel ongeveer 36 keer per avond de trap op en af moet lopen om de gasten boven te bedienen. Ik zou een liftje voor het eten en drinken regelen zodat 1 personeelslid boven kan blijven.

Een domper op de avond was dat ik wilde betalen met een restaurant-cadeaucard. De gastheer wilde deze kaart wel accepteren maar het pinapparaat accepteerde deze kaart niet. In eerste instantie deed men nogal moeilijk maar uiteindelijk hebben ze het voor ons toch netjes opgelost. Deze mindere ervaring blijft dan wel even hangen. Ik hoop dat Brazzo de centjes nog heeft mogen ontvangen van de Restaurant-Cadeaucard organisatie.

Alles bij elkaar: Voor herhaling vatbaar.
Dank voor uw berichtje. We hebben onze centjes binnen, en de software vd pinmachine wordt binnenkort geupdate zodat dit niet meer kan gebeuren. graag tot ziens.
Bert

Reactie van proever:

Fijn om te horen Bert, we komen gauw nog een keer bij je eten.
Groet, Rogier
HalveMaan .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Ons laten verrassen door de gastheer. Voortreffelijk gegeten, zowel voorgerecht - op smaakvolle wijze klaargemaakte knoflook gamba's - , hoofdgerecht - dagverse vis, dit keer mooie kabeljauwfilet -, als ook het nagerecht - gekozen voor het kaasplankje met een glaasje port - waren met de uiterste zorg bereid en uitgeserveerd. De bediening was vlot en bovenal vriendelijk. Voor mij, beter gezegd ons, een adres om vaker naar toe te gaan. Hulde voor het hele team van Brazzo!