Brazzo

Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

Tramlijn 7 stopt voor de deur

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Leen D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wij hebben gisteren voor het eerst bij Brazz gegeten en het was een aangename kennismaking. De ontvangst en bediening was vriendelijk en de avond verliep in een ontspannen sfeer in een mooi decor. Wij maakten gebruik van het Iens aanbod en we hebben genoten., Voorgerecht heerlijk en erg smakelijk. Ook tussengerecht was verrassend en erg lekker. Als hoofdgerecht was er de keuze tussen vlees en vis en zowel de vis, als het vlees waren van uitstekende kwaliteit. De chocolade verrassingen maakten het avondje compleet. Wij komen hier zeker nog eens terug.
wim08 J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Gisteravond gegeten in Brazzo en gebruikt gemaakt van de IENS Deal : 5 gangen voor 32,50 euro inclusief glaasje prosecco met klein amusehapje. Mijn vorige recensie betrof restaurant Fred in Rotterdam dus ik maak het mezelf wel moeilijk. Vooropgesteld : het niveauverschil is overduidelijk aanwezig in zowel kwaliteit , service en decor. Dat kan ook niet anders.

Het betreft een klein , intiem restaurant. Kunst aan de muur aanwezig. Voor de liefhebber wellicht interessant , stoort verder niet. De gastheer is vriendelijk , haast amicaal.
In tegenstelling tot enkele van mijn voorgangers vonden wij de eerste 2 gangen niet speciaal.
Een standaard rosbiefschoteltje met ietwat weinig spekjesmayonaise en een saffraanbouillon met rivierkreeftjes ipv langoustinestaartjes. Laatstgenoemde eerder te weinig smaakvol, enigszins flauw zelfs maar wel leuk opgediend.De saucijsjes van gamba's waren daarentegen boven verwachting en het hoofdgerecht was gewoon goed , prima op smaak en mooi gegaard. Dat betrof zowel de zeebaars alsook de steak. Vermoed dat de keukenbrigade goed naar Top Chef de 12 provinciën heeft gekeken want de groentjes en met name de worteltjes waren prettig van smaak , mooi van kleur en met een fijne " bit ". De proeverij van chocolade tenslotte was aangenaam.

Gelet op de echt geringe prijs van 32,50 is dit een superdeal en dus toch zeker een aanrader!
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Grappig klein gezellig restaurant, genoten van het vijf gangen menu, juiste porties, lekkere volle rode wijn. Steak was uitstekend ook de vis was lekker. De witte huiswijn was fris. leuke decoratie en grappige boven etage met uitkijk op de gasten op de begaande grond.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Op 18 oktober met 4 personen genoten van de Iens-deal. Het was de eerste keer dat wij daar kwamen en bij het openen van de entree stapten we binnen in een heel klein restaurant met kunst aan de muur. Ik vroeg me net af waar we zouden moeten zitten, want alles was vol, toen de eigenaar ons begeleidde naar de 1ste verdieping waar alle iens deals diners geserveerd werden. Eveneens zeer kleinschalig, maar gaf me wel het gezellige gevoel van een huiskamer. Ook hier kunst aan de muur. Zeer snel stond er brood met diverse smeersels en olijven op tafel met een heerlijk glas roze prosecco . Wij hadden het 4 gangen menu en we bestelden daar nog bij het wijnarrangement. Een leuke en lekkere amuse werd ons geserveerd. U kunt reeds bij de diverse reviews lezen wat er precies geserveerd werd. Wij vonden alles erg lekker. We hebben met smaak gegeten en werden door de eigenaar met veel verve bediend.
Wat wel erg vervelend was dat alle mensen, ook oude dames die moeilijk liepen, naar boven moesten via een kleine trap, om naar het toilet te gaan. Zij moesten dan dwars door ons verdiepings-restaurantje om het toilet te bereiken, nagestaard door de mensen die er zaten te eten. Jammer dat daar geen oplossing voor gevonden kan worden. Natuurlijk beneden te klein om een ruimte voor een toilet te creëren.
Dit is wel een restaurant om terug te komen. Ik ga Iens dan ook goed in de gaten houden. De prijs was eigenlijk in verhouding met wat je kreeg te laag.
Ik kan het een ieder aanbevelen om Brazzo eens te bezoeken.
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We werden vriendelijk welkom geheten en we mochten zelf een tafeltje zoeken. Ik had een Iens-deal gereserveerd van 5 gangen als verrassing voor mijn man die was jarig, nou dat hebben we geweten, alle gerechten mooi opgemaakt de rosbief was prima, de saucijsjes goede smaak, een lekker flesje wijn genomen en gewoon kraanwater gratis.
de bouillon leuk geserveerd erg lekker het hoofdgerecht was goed gebakken en de kalfssukade heerlijk toen nog een dessert 3 verschillende bereidingen van chocolade zalig en koffie na. Uitbuiken hebben we thuis gedaan, het was super!
Vriendelijke bediening ,het was goed verzorgt.
We komen vast weer feestje of geen feestje ;)
Jan & Carla uit Schiedam
elselaura .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We aten bij Brazzo het speciale Iens-menu voor een uiterst aantrekkelijke prijs.
Het voorafje, een salade van hertenrosbief en knapperige pancetta was ronduit verrukkelijk. Daarna een saffraan (vis) bouillon met rivierkreeftjes prachtig geserveerd in een glas waarop de hete bouillon werd geschonken, en een rietje! Absoluut een vondst en heel goed van smaak. Daarna een saucijsje van gamba. Redelijk maar een beetje flauw ook al doordat de gamba farce in een 'gewone' wordtvelletje was gedaan.
Als hoofdgerecht de een uitstekende entrecote met een taartje van draadjesvlees, de ander een poon. Poon was goed, maar niet bijzonder smaakvol, dat ligt aan de vis niet aan de bereiding. Heerlijk garnituur van knapperige groenten.
Toetje van 3 chocolade hapjes was heerlijk maar eigenlijk iets te veel.
We namen een wijnarrangement erbij dat uitstekend paste; tot en met het glaasje dessertwijn. De Spaanse rode bij het hoofdgerecht was echt heerlijk.
Kortom een heerlijk diner met vooraf en bouillon als absolute topper. De bediening is prettig, kundig en ontspannen. Brazzo is een kleine zaak waardoor je voldoende aandacht krijgt.

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Met de IENS-deal bij Brazzo gegeten. Zoals men daar terecht opmerkte als je meedoet moet je het goed doen, want dat was het zeker. Voor wat we kregen is de deal echt heel scherp geprijst. Compliment voor Brazzo.

Vervolgens is ons ook een prima vijfgangendiner voorgeschoteld, waarbij de eerste twee gangen er extra uitsprongen. Eerste gang was ruim geproportioneerd. Dit bleek vervolgens ook de standaard voor de rest van de avond wat tegelijkertijd ook een minpuntje was. Na drie gangen hadden we al goed gegeten, waarna er nog een stevig hoofdgerecht en dessert volgden en we onze trek eigenlijk al een beetje kwijt waren. Het hoofdgerecht was eigenlijk ook te ruim van opzet. Als de strudel niet was toegevoegd was het nog steeds een compleet gerecht geweest en nu was het eigenlijk te veel. Het eten was los van de saucijsjes van gamba wel erg lekker.

Verder is het een klein restaurantje met een gemoedelijke sfeer, maar wel een erg uitgesproken inrichting waar je van moet houden. De bediening was in orde, maar gaf niet de extra beleving aan de avond. Geen uitgebreide beschrijvingen van wat je voorgeschoteld krijgt.

Al met al hebben we wel heerlijk gegeten voor een hele schappelijke prijs.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De kennismaking met Brazzo is ons uitstekend bevallen. On line op een laat tijdstip een vroege tafel gereserveerd, hetgeen geen enkel probleem opleverde. De tafel was keurig opgemaakt, de bediening en de keuken stonden klaar. Gekozen voor het vier gangen menu met wildgerechten, dat zelf a la carte kan worden samengesteld tegen een vaste prijs. Een prima keuzemodel. Er is een veelvoud van open wijnen, zodat zelf een keuze per glas kan worden gemaakt. De bediening is professioneel en heeft kennis van zaken van zowel de gerechten als de wijnen.
Voor herhaling vatbaar!
Barry T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Al meerdere keren fantastisch gegeten (en gedronken) bij Brazzo. Vanavond weer en daarom tijd voor een recensie op iens.nl. Het restaurant is gelegen in Crooswijk in een verrassend mooi en sfeervol pand. Ik was zelf voor een 4-gangenmenu gegaan. Aan het begin werd een lekkere rosé-prosecco voor ons ingeschonken, kregen we fantastisch brood met roomboter en zeezout geserveerd en vervolgens nog een amuse: een lekker mini-mosterdsoepje. Het voorgerecht was ganzenborst met o.a. salade en pompoen; echt een geweldige combinatie; wat mij betreft de voorgerechttopper van 2014 tot nu toe. Als tussengerecht kreeg ik een heerlijke bouillon van en met schaaldieren. Als hoofdgerecht had ik voor vis gekozen: twee verschillende soorten vis, die supersmakelijk waren, geserveerd met verse, knapperige groenten en een perfecte, 'bescheiden' basilicumolie. Het dessert bestond uit een heerlijke combinatie van panna cotta met vers roodfruit en ijs; een goede afsluiter. Dit alles voorzien van een goed wijnarrangement met geheel verschillende wijnen, die perfect aansloten bij de gerechten. Persoonlijk houd ik van een ongedwongen en gezellige sfeer en dat is wat ik bij Brazzo iedere keer opnieuw beleef. De passie voor eten en voor gastvrijheid is aan alles af te lezen; je bent echt te gast. Ik verheug me nu al weer op de volgende keer!
Jolien Y.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Zojuist lekker gegeten bij brazzo. Het bleek restaurantweek te zijn (wisten wij niet) dus we genoten van een 4-gangen diner a €35. Wijnarrangement voor €18. De gastheer was erg vriendelijk ( en scheutig met de wijn, maar dat mochten we niet doorvertellen). Na de amuse, zalmtartaar (kon niet veel mis aan gaan), daarna coquille met krachtige bouillon en vervolgens een lekker stuk entrecote. Als afsluiter lekker veel rood fruit in de vorm van een soepje. Goede sfeer!
huienden .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Na het lezen van de eerdere negatieve recensie hebben we even getwijfeld of wij er naartoe zouden gaan. Wij wisten uit ervaring in het verleden dat Brazzo een goed restaurant was. Uiteindelijk toch gegaan en het viel heel erg mee. Eten, bediening en sfeer, alles klopte. Wij hebben het kunstmenu genomen, mooi opgemaakte gerechten en smaakte heerlijk, na afloop nog 2 mooie borden meegekregen. Verder goede sfeer en vriendelijke bediening, niks te klagen! Wat ons betreft, geslaagde avond!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Prima eten in een leuk restaurant met vriendelijke bediening. Bij binnenkomst mogen we kiezen of we binnen of buiten willen eten. Wij kiezen voor binnen en voor de Spaanse huiswijn en laten ons de zwaardvis amuse smaken. Het hoofdgerecht wordt een combinatie van zeebaars/zeewolf en de andere persoon kiest voor kalfsbiefstuk voorafgegaan door een rosbief met balsamico met truffel. Prima sfeer en leuke hapjes bij de koffie en dat alles voor een schappelijke prijs
Michael010 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Normaal ben ik niet zo van het geven van een reactie op het internet, maar nu zie ik me genoodzaakt dit toch te moeten doen. Mijn vrouw en ik hebben vorige week zaterdag ook gegeten bij Brazzo en hebben het gezelschap van onderstaande recensie van dichtbij mee gemaakt. Wij komen er vaker en waarderen de zorg van de gerechten en de service van gastheer Bert. Wij hadden het zelfde menu als ik het zo lees en we hebben heerlijk gegeten, geen oud brood , geen droge rosbief en zeker geen onfrisse vis. Ja ook wij moesten even binnen schuilen met ons toetje, maar even je glas oppakken en meenemen is niet zoveel moeite toch. Dit restaurant is en blijft echt een aanrader.
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij zijn niet zo lovend als onze voorgangers. Het eten is lekker maar niks bijzonders. Het vlees van het voorgerecht is droog, De vis van het hoofdgerecht net iets te ver door gegaard en het ijs bij het dessert veel te hard! Alle wijnen die geserveerd worden zijn lauw. De bediening is hartelijk maar met laat steken vallen hier en daar. Draai de dop van de fles water die op tafel komt, wacht even met uitserveren totdat iedereen aan tafel zit. Kleine zaken die het verschil maken. We zitten buiten op het terras midden in een volkswijk. Wij houden ervan maar niet iedereen zal de charme ervan inzien.
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Afgelopen zaterdag zijn we met z’n achten naar Brazzo gegaan.
We hadden verwacht dat we binnen konden zitten maar het was lekker weer en de tafel stond buiten voor ons gedekt. Geen probleem, het zag er allemaal netjes uit, alleen stond er geen parasol of andere afdekking boven onze tafel.
Na een half uurtje buiten werd de lucht steeds donkerder, het ging regenen en steeds harder en helaas hadden wij geen luifel of parasol boven onze tafel die ons een beetje droog kon houden. Er werd ons verteld dat we ook binnen konden zitten maar dan moesten we zelf, ons inmiddels natgeregende, bestek, glazen, servetten en mandje met oud brood meenemen. Wij naar binnen en na een paar keer lopen hadden we alles naar boven verhuist omdat op de begane grond geen plek meer was. Boven bleek echter ook niet voldoende ruimte voor 8 personen. We zaten verdeeld aan tafeltjes die we niet tegen elkaar gezet mochten worden in een veel te warme en kleine ruimte. Toen het na een ongeveer een kwartier gelukkig weer wat droger werd hebben we alles weer naar beneden, naar buiten verhuist. De bediening vertelde ons dat we "zelf naar binnen wilden en beter buiten hadden kunnen blijven zitten".

Buiten werd eindelijk ons eerste gerecht uitgeserveerd, dun gesneden rosbief met 3 halve trostomaatjes, wat oude kaas en rucola. Een beetje olie of dressing was een sterk ontbrekende factor.
Het tweede gerecht bestond uit een stukje Zeebaars en Zeewolf waarnaast wat dun gesneden paprika met 1 mini maiskolf (leek uit pot), peultjes en bloemkool lag en 2 halve eetlepels aardappelpuree.
Er zat geen geur of smaak aan de gerechten behalve aan de Zeewolf dat was een sterk penetrante. We hebben dan ook geen van allen die Zeewolf opgegeten.
Omdat 2 van onze tafelgenoten geen vis lust hadden ze gekozen voor vlees. Zij kregen twee kleine biefstukken die door de helft waren gesneden en helemaal doorbakken werden geserveerd. Er was hen niet gevraagd hoe zij deze gebakken hadden willen hebben en normaliter krijg je het vlees dan altijd medium.
Daarna kregen we een rood vruchtensapje met een aardbeienijsje, het vruchtensap was veel te zuur en het ijs bleef keihard en was niet te eten.
Ondertussen had de bediening een fles water op onze tafel omgegooid waardoor ik als een verzopen kat aan tafel zat, ik kon mijn rok uitwringen.
Er werd een extra servet op tafel gelegd en gezegd dat dit “kan gebeuren………”. Het water stond ook gewoon op de bon, ik mocht voor mijn eigen bad betalen.
De drank, zelfs het bier werden lauw uitgeserveerd, de ijsmachine kon de ijsblokjes niet aan.

Wij hadden besproken voor het Iens menu via gespaarde Albert Heijn zegels.
Dit hield dit dat we het 2e menu van 45,- gratis zouden krijgen maar dit was niet een “tweede menu gratis” maar twee menu’s die samen nog geen 20,- waard zijn. Voor het doorbakken biefstukje moest zelfs nog een extra toeslag van 7,- worden betaald.
En dan de manier waarop alles wordt afgedaan. Dit kan niet de bedoeling zijn geweest van deze actie, de tweede persoon gratis was in dit geval een lachertje.

We hebben geen koffie meer besteld en zijn nadat wij hebben afgerekend direct naar huis teruggegaan waar we alsnog iets te eten hebben gemaakt.

Wij gaan regelmatig uit eten in alle prijsklasse en kwaliteiten, natuurlijk zit er wel eens een miskleun tussen, maar dit slaat echt alles. Het eten was smakeloos, de drankjes lauw, de ambiance matig en de service ronduit arrogant en slecht.

Iets dat een leuke gezellige familieavond had moeten worden is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.
Wij betreuren de recensie, met vele wellens/nietes opmerkingen. Ik hoop dat U als gast door de recensie heen kunt lezen, want het is mooi geschreven Bij navraag bij het hoofdger. ” is alles naar wens”, geen wanklank. Bij weggaan komt zelfs nog iemand €10,00 tip geven. Menuprijs is 29,50 (3 gng)
mstevenaart .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Weer eens heerlijk gegeten bij Brazzo.
We hebben ons weer laten verrassen.
Elke keer weer bijzonder wat de brigade de klant weet voor te zetten.
En de prijs/prestatie, voor zover van belang, is uitstekend.
Vergeet niet zo'n mooi bord bij te bestellen en mee naar huis te nemen.
Mgretl V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Met een ontvangen giftcard maakten we de keuze voor Brazzo, dit was geen slechte. Typisch zo'n restaurant waar ik 'wel eens' geweest ben, vaak langs rijd, maar eigenlijk niet zomaar heen ga. En waarom? De amuse was een koude spaans soepje van komkommer, paprika en tomaat. De voorgerechten: vis bestond uit een combinatie van o.a. garnalen, zalm, makreel. Heerlijke smaken, mooi opgediend. Persoonlijk mistte ik een saus of dressing, al was het maar minimaal (of is dat not-done?). Mijn tafelheer had carpazzio, mooi opgerold met een paar drupjes dressing.

De hoofdgerechten, wederom vis en vlees: een rode poon, drie mooie stukjes op een heerlijke risotto. Geen graadje te bekennen, geweldige risotto. Gesmuld!Mijn tafelheer had lamsvlees, met aardappels en groente. Heerlijk zacht. De rose bij de vis was prima.
Het nagerecht was heerlijk: dessert met aarbeien: saté van aardbeien, aardbeienijs met koekkruimels eronder (heerlijke combinatie) en de hemelse combinatie met pure chocolade. Mooi opgemaakt.
De koffie 'met snoepjes' maakte het totaalplaatje 'af'. De cappucino was precies goed, zelfgemaakte kletskop, soort cantucini en bonbon.
Al is m'n tafelheer meer van de eetcafe-menu-kaart, en dus komt deze niet vaak in een dergelijk restaurant. Het kon ook zijn goedkeuring wegdragen.
Een mooie hernieuwde kennismaking met Brazzo, de bediening maakt het zeer toegankelijk, ontspannend en bediend op relaxte wijze een redelijke vol restaurant in zijn eentje.
De kunstwerken, Ada Breedveld herkenden we meteen, op de benedenverdieping hangen ook andere werken en bijv. een nostalgische foto. Er is genoeg te zien, het is klein en knus. De persoonlijke toach maakt het compleet. We werden hartelijk 'bedankt dat we met onze giftcard gekozen hadden voor Brazzo'. Mooi en stijlvolle afsluiting.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Het restaurant is van binnen vrij klein en de tafels staan vrij dicht op elkaar. Op de dag van onze reservering waren 4 van de tafels boven, waar wij ook zaten, bezet door één groep. Het was dus vrij druk en ook wat lastig elkaar te verstaan. De groep zelf was overigens echt niet overdreven druk of luidruchtig. Er hing niet zoveel kunst als op de foto’s wat ik wel wat jammer vond.
Deze maand serveert het restaurant het Ada Breedveldmenu. Deze is overigens vrij aanpasbaar met voor en hoofdgerechten van de vaste kaart. Vooraf kregen we een heerlijke zalmmousse amuse. Het voorgerecht van het Ada Breedveldmenu was een carpaccio. Een voorgerecht die je tegenwoordig overal wel ziet en daarom had ik deze vervangen door garnalenkroketjes. De opmaak van dit gerecht was erg mooi en de smaak zo goed dat ik alleen daarvoor al terug zou komen. Verast was ik overigens bij de presentatie van de Carpaccio. Geen traditionele dun gesneden plakken maar een naar horen zeggen twee erg lekkere rolletjes vlees.
Als hoofdgerecht voor mij de visproeverij, hoewel prima qua smaak en presentatie had de saus van mij iets meer kracht aan het gerecht mogen geven. Het dessert wat een prima afsluiter van hoge kwaliteit. De prijs die wordt gevraagd voor de kwaliteit vind ik erg goed en zou naar mijn mening zelf hoger kunnen. Dit restaurant vind ik dus zeker een aanrader, al vind ik de locatie niet de beste/mooiste maar dat is ook zeker een deel smaak.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
In het kader van de restaurantweek gezellig gegeten in Brazzo. Bij binnenkomst in het monumentale pand kijk je al je ogen uit. Wijzigingen in het restaurantweek menu waren geen probleem. Het eten is goed maar geen topkwaliteit. Als voorgerecht plakjes eend in saus, lekker. De lasagne met fruits de mer was leuk bedacht en smaakte ook goed. Het hoofdgerecht was kabeljauw. Ik vond de smaak wat vlak. Het toetje, panna cotta, was groot maar fantasieloos en de rode bessen die erbij geserveerd werden waren heel erg zuur. De bediening is vriendelijk en droeg zeker bij aan de goede sfeer die wij ervaarden in het restaurant.
Rwbergschenhoek .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Na lange tijd weer eens bij Brazzo gegeten. Dit keer met een gezelschap van 7 personen. Na een hartelijke ontvangst werd het menu besproken. Omdat we met een groter gezelschap waren kon als voorgerecht een antipasti assortiment worden geserveerd. Dat bestond uit een bordje lekkere visjes, parmaham met verse geiten kaas en een insalata caprese. Allemaal heerlijk vers en puur. In een kopje met wat rvierkreefjes kwam vervolgens uit een mooie theepot een heerlijke safraan bouillon. Vervolgens was de keuze een bord met de catch of the day of een combinatie van kalfsentrecote en kalfssucade stoof. Allebei erg lekker, mooie bereiding en daardoor heerlijk zacht. Als dessert was de keuze een kaasplankje of een mango dessert. De kazen waren niet erg bijzonder (oude en komijnen en geitenkaas). Het mango dessert kreeg lovende reacties van de dames aan de tafe.
De bediening was vlot en informeel. Kortom weer een fijne avond bij dit restaurant vol met werk van kunstenaar Ada Breedveld aan de muren.