Brazzo

Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
9,1
PenS .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
De service en de sfeer zijn absoluut top. De wijnen prima en worden ruimhartig geschonken. Echter over de keuken zijn wel gewoon over de hele linie minder enthousiast. Geen uitschieters of bijzonderheden in positieve zin dus....een 6 dus.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Voor de eerste keer bij Brazzo gegeten. Wat een hartelijke ontvangst, het eten was super. Wij zijn zeker niet voor het laatst geweest.
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk gegeten met vier volwassenen. Leuk opgemaakte borden. Bediening supersnel en gezellig! Het makkelijke parkeren dichtbij is echt een pluspunt.
reini V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
leuke sfeer, mooie kunst aan de wanden en de onderborden en koffie- en theekopjes zijn ook schitterend, prettig ontvangst, rustige bediening, we konden alles vragen over het menu en er werd tijd voor ons genomen, smaakvol 5 gangen menu. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar maar in de hoek waar we zaten hadden we daar geen last van. Het is zeker een aanrader.
LeenvM .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Wat een service en gezelligheid en dan ook nog mooie kunst aan de wanden en op tafel. Het eten was echt prima en de wijnkeuze er bij mocht er ook zijn. Niet zuinig uitbaten van de glaasjes, maar zorgen dat je een fatsoenlijk bijpassende wijn bij de heerlijke gerechten hebt, complimenten. We komen hier zeker terug.
lisannevz .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Wat een heerlijke avond gehad bij Brazzo. Wilde er al een tijdje gaan eten en toen er een IENS-deal voorbij kwam meteen reservering gemaakt. De sfeer binnen (vooral op de begane grond) is heel knus en gezellig. Vooral geschikt wanneer je met een klein groepje bent. Zeer vriendelijke bediening (denk ook de eigenaar), met leuke grapjes aan tafel en attente houding. We hadden dieetwensen doorgegeven die best wat afwijkingen veroorzaakten in het standaardmenu, maar dat was geen probleem en alles wat netjes aangepast (ipv bubbels stond er een alcoholvrijdrankje klaar, voordat we iets hoefden te zeggen). Het menu was mooi en afwisselend samengesteld. Alles was goed op smaak, al vonden we het soepje wat aan de zoute kant (wel erg lekker). De timing van de gerechten was precies goed en de hoeveelheden mooi afgestemd (al was het hoofdgerecht wat veel voor ons). Netjes opgemaakte (en voorverwarmde!) borden en leuke presentatie. Het hoofdgerecht vonden we het minst bijzonder in vergelijking met de andere gerechtjes (verfijnder), maar evengoed lekker. Vooral van het voorgerecht en dessert hebben we gesmuld. We hebben ruim 3,5 uur getafeld zonder ons te vervelen, een heerlijke avond en een goed (maar niet té) gevulde maag. Wij komen graag nog eens terug!
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Een paar dagen terug met vier personen bij Brazzo het "Iens-menu" gegeten. Het was voor ons de eerste keer in dit restaurant. Een (aangename) verrassing! De enige minpuntjes: het hoofdgerecht deed wat rommelig aan en het vlees werd te koud geserveerd. Verder alles prima met bijzondere vondsten.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Leuke aparte plek in Rotterdam Noord / rand Kralingen. Deze deal voor 32,50 was echt top, maar ik zou de volledige pond nooit betalen.. Nadelen zijn: klein (echt op elkaar met tafels), menu werd echt uitgeserveerd (doe dan geen IENS deals zou ik zeggen) en het was echt heel warm (november) door de keuken o.i.d. Prima eten, leuke variatie, lekkere wijn... prima deal!
Menno R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
We zijn met de Iens dinerdeal bij Brazzo wezen eten. De locatie aan de Boezemstraat ligt erg mooi. Bij binnenkomst gaf de medewerker aan dat we ergens aan een tafeltje konden gaan zitten !? Alle tafeltjes staan echter op elkaar en dat was niet echt uitnodigend, waardoor wij vroegen of we boven konden plaats nemen. Dit bleek mogelijk en zo hebben we op de verdieping zelf maar een plekje gezocht.
Ondanks deze ontvangst waren de medewerkers vriendelijk en probeerde ze de klanten zo goed als mogelijk van dienst te zijn. De geserveerde gerechten waren zeer eenvoudig, weinig fantasie vol en smaakte niet bijzonder.
Algemeen komt het restaurant wat gedateerd over en zou kleine restyle kunnen helpen aangezien de locatie en het pand genoeg potentie heeft.
joukje2 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Het eten was heerlijk. Alle gerechten waren goed in balans en je kon merken dat er echt nagedacht was over zowel de gerechten als de wijnen.
We hebben veel gelachen met de bediening, ik hou er wel van als je kleine praatjes en grapjes kan maken.
We zijn er komen eten ivm met ons trouwjubileum en het was echt een succes.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Restaurant Brazzo is een gezellig aandoende kleiner dan in werkelijkheid lijkende zaak. Daardoor is de sfeer intiemer dan je zou verwachten als je voor de zaak staat.
Parkeren kan vlak in de buurt, hou er rekening mee dat – als je voor 18 uur arriveert – er betaald moet worden bij de parkeermeter, die tegenwoordig in Rotterdam vrij ver weg staat (paraplu mee bij regen!).

De eigenaar komt vooraf een gezellig praatje maken en legt uit dat hij bij het serveren van het door ons gereserveerde 5 gangen Iens-menu volle bak gaat. Dus geen aangepast en uitgekleed menuutje, maar Brazzo wil laten zien wat het waard is! We gaan er dus eens goed voor zitten. Het menu staat voor 69,50 op de kaart en hier begint voor mij direct een dilemma. Beoordeel ik het eten op deze prijs of op de Iens-deal??? Ik beperk me eerst tot het eten. Bij een heerlijke prosecco vooraf, lekker op smaak en niet te koud, werd daarbij op leuke gebogen lepeltjes een stukje zalm geserveerd. Een prima start.
De hertenrosbief met spekjesmayonaise smaakte erg lekker, zonder dat de spekjes de overhand kregen in je mond. De kok weet hoe het werkt zo te proeven!

Daarna kwam een saffraanbouillon met Langoustinestaartjes hetgeen wat ons betreft meer bijzonder klinkt dat smaakt. Een lekker soepje, dat wel.
De saucijsjes van gamba en de schaaldierenrisotto daarentegen is meer dan goed. En wat een smaak-explosie van de risotto!
Wij lieten de vis als hoofdgerecht voor wat-ie was en kozen voor de steak van Iers rund. Wat ons betreft een erg goede keuze.
De afsluitende proeverij van chocolade smaakt opnieuw erg lekker en met de koffie met huisgemaakte bonbons en friandises zorgde Brazzo voor een afronding in stijl.
Conclusie: men heeft woord gehouden en pakte volle bak uit! Nu het moeilijkste deel: het geven van de cijfers. Mijn besluit staat vast: in de ‘officiele Iens-cijfers’ druk ik uit dat we het heel goed hebben gevonden, gewoon een 9 dus. In dit verslag vermeld ik erbij dat – indien we de volle prijs hadden moeten betalen – we tevreden zouden zijn geweest qua prijs-prestatie verhouding, maar dat een avondje Brazzo voor 2 personen richting de 200 euro zou gaan indien ook een wijn-arrangement wordt genuttigd.
Jacinthe V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heerlijke avond gehad. Fijne bediening, zeer attent. Gezellige huiskamersetting waar we ons meteen helemaal thuis voelden. De Iens-aanbieding was super - een goed uitgebalanceerd 5-gangen diner. De Pinot Grigio die we erbij dronken was perfect. We komen zeker terug!
Leen D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wij hebben gisteren voor het eerst bij Brazz gegeten en het was een aangename kennismaking. De ontvangst en bediening was vriendelijk en de avond verliep in een ontspannen sfeer in een mooi decor. Wij maakten gebruik van het Iens aanbod en we hebben genoten., Voorgerecht heerlijk en erg smakelijk. Ook tussengerecht was verrassend en erg lekker. Als hoofdgerecht was er de keuze tussen vlees en vis en zowel de vis, als het vlees waren van uitstekende kwaliteit. De chocolade verrassingen maakten het avondje compleet. Wij komen hier zeker nog eens terug.
wim08 J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Gisteravond gegeten in Brazzo en gebruikt gemaakt van de IENS Deal : 5 gangen voor 32,50 euro inclusief glaasje prosecco met klein amusehapje. Mijn vorige recensie betrof restaurant Fred in Rotterdam dus ik maak het mezelf wel moeilijk. Vooropgesteld : het niveauverschil is overduidelijk aanwezig in zowel kwaliteit , service en decor. Dat kan ook niet anders.

Het betreft een klein , intiem restaurant. Kunst aan de muur aanwezig. Voor de liefhebber wellicht interessant , stoort verder niet. De gastheer is vriendelijk , haast amicaal.
In tegenstelling tot enkele van mijn voorgangers vonden wij de eerste 2 gangen niet speciaal.
Een standaard rosbiefschoteltje met ietwat weinig spekjesmayonaise en een saffraanbouillon met rivierkreeftjes ipv langoustinestaartjes. Laatstgenoemde eerder te weinig smaakvol, enigszins flauw zelfs maar wel leuk opgediend.De saucijsjes van gamba's waren daarentegen boven verwachting en het hoofdgerecht was gewoon goed , prima op smaak en mooi gegaard. Dat betrof zowel de zeebaars alsook de steak. Vermoed dat de keukenbrigade goed naar Top Chef de 12 provinciën heeft gekeken want de groentjes en met name de worteltjes waren prettig van smaak , mooi van kleur en met een fijne " bit ". De proeverij van chocolade tenslotte was aangenaam.

Gelet op de echt geringe prijs van 32,50 is dit een superdeal en dus toch zeker een aanrader!
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Grappig klein gezellig restaurant, genoten van het vijf gangen menu, juiste porties, lekkere volle rode wijn. Steak was uitstekend ook de vis was lekker. De witte huiswijn was fris. leuke decoratie en grappige boven etage met uitkijk op de gasten op de begaande grond.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Op 18 oktober met 4 personen genoten van de Iens-deal. Het was de eerste keer dat wij daar kwamen en bij het openen van de entree stapten we binnen in een heel klein restaurant met kunst aan de muur. Ik vroeg me net af waar we zouden moeten zitten, want alles was vol, toen de eigenaar ons begeleidde naar de 1ste verdieping waar alle iens deals diners geserveerd werden. Eveneens zeer kleinschalig, maar gaf me wel het gezellige gevoel van een huiskamer. Ook hier kunst aan de muur. Zeer snel stond er brood met diverse smeersels en olijven op tafel met een heerlijk glas roze prosecco . Wij hadden het 4 gangen menu en we bestelden daar nog bij het wijnarrangement. Een leuke en lekkere amuse werd ons geserveerd. U kunt reeds bij de diverse reviews lezen wat er precies geserveerd werd. Wij vonden alles erg lekker. We hebben met smaak gegeten en werden door de eigenaar met veel verve bediend.
Wat wel erg vervelend was dat alle mensen, ook oude dames die moeilijk liepen, naar boven moesten via een kleine trap, om naar het toilet te gaan. Zij moesten dan dwars door ons verdiepings-restaurantje om het toilet te bereiken, nagestaard door de mensen die er zaten te eten. Jammer dat daar geen oplossing voor gevonden kan worden. Natuurlijk beneden te klein om een ruimte voor een toilet te creëren.
Dit is wel een restaurant om terug te komen. Ik ga Iens dan ook goed in de gaten houden. De prijs was eigenlijk in verhouding met wat je kreeg te laag.
Ik kan het een ieder aanbevelen om Brazzo eens te bezoeken.
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We werden vriendelijk welkom geheten en we mochten zelf een tafeltje zoeken. Ik had een Iens-deal gereserveerd van 5 gangen als verrassing voor mijn man die was jarig, nou dat hebben we geweten, alle gerechten mooi opgemaakt de rosbief was prima, de saucijsjes goede smaak, een lekker flesje wijn genomen en gewoon kraanwater gratis.
de bouillon leuk geserveerd erg lekker het hoofdgerecht was goed gebakken en de kalfssukade heerlijk toen nog een dessert 3 verschillende bereidingen van chocolade zalig en koffie na. Uitbuiken hebben we thuis gedaan, het was super!
Vriendelijke bediening ,het was goed verzorgt.
We komen vast weer feestje of geen feestje ;)
Jan & Carla uit Schiedam
elselaura .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
We aten bij Brazzo het speciale Iens-menu voor een uiterst aantrekkelijke prijs.
Het voorafje, een salade van hertenrosbief en knapperige pancetta was ronduit verrukkelijk. Daarna een saffraan (vis) bouillon met rivierkreeftjes prachtig geserveerd in een glas waarop de hete bouillon werd geschonken, en een rietje! Absoluut een vondst en heel goed van smaak. Daarna een saucijsje van gamba. Redelijk maar een beetje flauw ook al doordat de gamba farce in een 'gewone' wordtvelletje was gedaan.
Als hoofdgerecht de een uitstekende entrecote met een taartje van draadjesvlees, de ander een poon. Poon was goed, maar niet bijzonder smaakvol, dat ligt aan de vis niet aan de bereiding. Heerlijk garnituur van knapperige groenten.
Toetje van 3 chocolade hapjes was heerlijk maar eigenlijk iets te veel.
We namen een wijnarrangement erbij dat uitstekend paste; tot en met het glaasje dessertwijn. De Spaanse rode bij het hoofdgerecht was echt heerlijk.
Kortom een heerlijk diner met vooraf en bouillon als absolute topper. De bediening is prettig, kundig en ontspannen. Brazzo is een kleine zaak waardoor je voldoende aandacht krijgt.

Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Met de IENS-deal bij Brazzo gegeten. Zoals men daar terecht opmerkte als je meedoet moet je het goed doen, want dat was het zeker. Voor wat we kregen is de deal echt heel scherp geprijst. Compliment voor Brazzo.

Vervolgens is ons ook een prima vijfgangendiner voorgeschoteld, waarbij de eerste twee gangen er extra uitsprongen. Eerste gang was ruim geproportioneerd. Dit bleek vervolgens ook de standaard voor de rest van de avond wat tegelijkertijd ook een minpuntje was. Na drie gangen hadden we al goed gegeten, waarna er nog een stevig hoofdgerecht en dessert volgden en we onze trek eigenlijk al een beetje kwijt waren. Het hoofdgerecht was eigenlijk ook te ruim van opzet. Als de strudel niet was toegevoegd was het nog steeds een compleet gerecht geweest en nu was het eigenlijk te veel. Het eten was los van de saucijsjes van gamba wel erg lekker.

Verder is het een klein restaurantje met een gemoedelijke sfeer, maar wel een erg uitgesproken inrichting waar je van moet houden. De bediening was in orde, maar gaf niet de extra beleving aan de avond. Geen uitgebreide beschrijvingen van wat je voorgeschoteld krijgt.

Al met al hebben we wel heerlijk gegeten voor een hele schappelijke prijs.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
De kennismaking met Brazzo is ons uitstekend bevallen. On line op een laat tijdstip een vroege tafel gereserveerd, hetgeen geen enkel probleem opleverde. De tafel was keurig opgemaakt, de bediening en de keuken stonden klaar. Gekozen voor het vier gangen menu met wildgerechten, dat zelf a la carte kan worden samengesteld tegen een vaste prijs. Een prima keuzemodel. Er is een veelvoud van open wijnen, zodat zelf een keuze per glas kan worden gemaakt. De bediening is professioneel en heeft kennis van zaken van zowel de gerechten als de wijnen.
Voor herhaling vatbaar!