Brazzo

Boezemstraat 188 3034 EM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Brazzo

Lokale producten en heerlijke gerechten in een elegante setting

Gevestigd in het poortgebouw waar vroeger het Openbare Slachthuis van Rotterdam zat. De informele sfeer, de elegante inrichting; je zit hier helemaal goed! Op het menu staan heerlijke gerechten uit de Frans-mediterrane keuken, gemaakt van de meest verse, lokale producten.

Meer informatie over restaurant Brazzo

Tramlijn 7 stopt voor de deur

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Marjolein_66 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Met AH-bon gegeten bij Brazzo. We werden plezierig ontvangen.
Vooraf kregen we als amuse Hollandse haring, vervolgens stukjes brood met roomboter.
We konden kiezen uit en 3- of 4-gangen AH-menu. Wij kozen voor het 3-gangen menu dat bestond uit een zalmtaartje met asperges, als hoofdgerecht de vis van de dag (Dorado, deze was goed bereid) op een bedje van groenten en wat risotto. De Pinot Grigio smaakte hier prima bij. Als nagerecht kozen we voor het kaasplateau. Aangezien we dit niet helemaal op konden, kregen we de overgebleven kaas mee naar huis. De gerechten worden mooi gepresenteerd. De bediening is prettig en attent.
Het restaurant ziet er sfeervol uit, als het vol zit, wat deze avond zo was, kun je elkaar niet altijd goed meer verstaan, en is het vrij krap.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Knusse ambiance,voortreffelijk gegeten al was het een AH actie,door deze actie hier terecht gekomen na er 16 jaar langs te zijn gereden,niet de tricker gekregen hier binnen te stappen.misschien buitenkant gebouw of entree wat opvallender te maken. Kok verdient een pluim.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Op de website van Brazzo staat gemiddeld menu van 3-gangen euro 35,--.
Met onze AH-rest.zegels krijgen wij alleen een menukaart met de dubbele prijs 75,-- met 4 gangen voor 1 persoon aangeboden. Voelde me voor het blok gezet en ga er niet meer heen.
Atheking .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
De bediening was plezierig, de ambiance zeker aanleiding tot gespreksstof en het diner was prima. Leuk dat er een alternatief menu voor de ah-restaurantactie-gasten werd aangeboden. Het voordeel valt dan wel grotendeels weg, maar het is het waard. Een punt van kritiek betreft de muzak- laat de muziek weg of kies voor instrumentale, rustige muziek. De muziek die werd gespeeld past niet bij de rest. Zeker een adres om naar terug te keren. Bedankt voor de leuke mok! leuke actie, ook betaal je daar natuurlijk wel voor, maar toch..
Atty V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Goed, gezellig vriendelijk personeel. Zelfs eten met een AH kaart was goed en kon je ook wisselen van gerecht. Top. Na afloop stond er kado voor ons klaar. Alleen 1 minpuntje kraanwater was niet mogelijk.
Dank voor uw mooie recensie. Echter een kleine kanttekening bij het kraanwater: Wij serveren zowel mineraal als kraanwater. voor het kraanwater berekenen we € 2,00 welke wij storten op de rekening van het Sophia Kinderziekenhuis, wij noemen dit dan ook Sophietjes (zie onze website). indien U hier bezwaar tegen heeft zullen we dit uiteraard terugstorten.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor de vierde keer hier gegeten met de AH actie. Het "Kunstmenu" was weer super, de wijn zalig, de bediening vlekkeloos. Kortom.......we komen graag weer terug.
dank voor uw mooie recensie, graag tot snel voor ons 1e lustrum!!
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ik weet niet of het aan het ah menu lag, maar we hadden een erg klein tafeltje met 4 personen en een beetje in een hoekje gestopt. Eten was echter prima en bediening vriendelijk en behulpzaam.
Dank voor uw recensie. Jammer dat U een te kleine tafel had deze avond. Had niets te maken met uw boeking via AHrestaurantactie, maar meer met de weersomstandigheden, wel of niet terras draaien. De gehele dag leek het op dat we s avonds op het terras zouden serveren, echter de wind gooide roet in het eten, en moesten we noodgedwongen onze tafelzetting aanpassen. Graag tot een volgende keer !
Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zoals de voorgaande keren vriendelijk ontvangen door Bert, de eigenaar naar ons "speciale"plekje.
Het uitgelezen 5-gangen menu was weer met zorg samengesteld met tongstrelende gerechten. In het bijpassende wijnarrangement zat deze keer ook een overheerlijke Nederlandse wijn. Al met al meer dan de moeite waard tegen een uitstekende prijs - kwaliteitsverhouding.
dank voor uw mooie recensie , tot snel
marian H.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
zeer vriendelijke gastheer, gezellige ambiance, heerlijk eten, wijn voortreffelijk.
iets te lang gewacht op het hoofdgerecht. rekening beetje pittig, wel in verhouding met de kwaliteit.
R. D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Een leuke ervaring. Prijs-kwaliteit verhouding: prijs iets aan de hoge kant, maar het eten wel zeer smakelijk en meer dan voldoende. Jammer dat de kooklucht/rook uit de keuken het restaurant in trekt, m.n. naar de bovenverdieping. Het kunstarrangement is een leuk idee voor wie van die kunstartiest houdt.
Het restaurant is zeker een aanrader.
Ekke P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij komen hier al jaren. Je voelt je gelijk thuis een prima bediening men heeft tijd voor je en alles is mogelijk. Het eten is geweldig.
rvl1 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Het was een fantastische avond uit. De charmante gastheer weet hoe hij de gasten een onvergetelijke avond kan laten beleven. Wij zijn er nu voor de 5de keer geweest en dat Ada Breeveld menu is altijd weer een verrassende combinatie van uitstekende gerechten en oogstrelend opgemaakte borden.
Rien D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
prima restaurant met gezellige inrichting . de ruimte is niet groot te noemen ,maar knus, en als je daarvan houd zit je goed bij Brasso , het geserveerde is van goede kwaliteit , voor herhaling vatbaar .
Rien en Kaja
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Wij eten deze avond in restaurant Brazzo. De entree van het restaurant is wat krakkemikkig maar als je eenmaal binnen bent is dat snel vergeten. Het is een piepklein restaurant wat meer weg heeft van een knusse huiskamer. Schilderijen aan de wand (ondermeer Koningin Maxima en Burgemeester Aboutaleb). Alles bij elkaar doet het gezellig aan. Prima stoelen, kleine tafels en gelukkig treffen wij echte servetten aan. We krijgen een tafel dicht bij de deur. De andere tafels zijn al bezet. Gelukkig zijn vrijwel alle gasten binnen anders wordt je steeds getrakteerd op een windvlaag zodra de deur open gaat. De verlichting is uitstekend gekozen. Wel jammer dat de deur naar de keuken steeds open staat. Daar is felle verlichting die de warme huiskamer binnenstroomt.
Wij kiezen voor het kunstmenu en krijgen dan het onderbord mee. Een prachtig bord van Ada Breedveld. De amuse is wat flauw. Eigenlijk zit er nauwelijks smaak aan. En dat is toch het visitekaartje van de keuken. Nu maar hopen dat de rest beter is. Het eerste gerecht is warm en koud tegelijk. Een heerlijk kreeftensoepje maar ook wat garnalen op een salade. Daarna kalfsgehakt en kalfszwezerik met appeltjes en stroop. Hoe kom je erop. Echt heel goed. Voor het dessert dan nog de visproeverij. Daarover oordelen we "gewoon". Niet heel bijzonder. Het dessert bestaat uit bijzondere Hollandse kazen van Cromwijk. TOP ! Alles bij elkaar een heerlijk diner tegen een acceptabele prijs.
Uit de beperkte wijnkaart (ongeveer 15 rood en 15 wit) kiezen wij een Meursault 1er cru uit 2011. Dat is genieten.
Tot slot: de gastheer die ook eigenaar blijkt te zijn is zeer behulpzaam en gastvrij. En hij heeft tijd voor een praatje terwijl het restaurant wel helemaal vol zit.
We komen zeker een keer terug maar zullen dan vragen naar tafel 2 of 8.
Loek Wijchers
Carla M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
16-3 afgesproken bij Brazzo via een mail van hun,Het is altijd leuk binnenkomen leuk ontvangst tafeltje uitgezocht en een heerlijk coorenwijntje om mee te beginnen is al bekend.We kregen een speciale kaart het menu was € 25,-pp en werd correct uit gelegd we begonnen met een amuse tomaat gevuld met mozzarella heerlijk, daarna een bonbon van ribeye gevuld met rucola en erom heen pijnboon pitten en granaatappel pitjes erg mals en lekker. ik nam een Spaanse witte droge wijn en mijn partner een heerlijke rosé toen kwam er een tussengerecht Kalfsgehakt en daardoorheen zwezerik met appel aan de zijkant dat was erg lekker zacht. even pauze daarna het hoofd gerecht mijn partner had Kalfsbiefstuk met een grote garnaal(daar had wel iets meer gekund) verder met groenten en gebakken aardappel ik had zeebaars aardappel puree en groenten het smaakte allemaal prima. Het dessert werd een kaasplank voor allebei met kaas van ome Sjaak en zelf gemaakte kaas met paprika/peper en de rest ben ik de naam van vergeten we eindige met koffie + het was erg gezellig tot de volgende keer.
E B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
De menukeuze was niet groot, maar we hebben heerlijke gerechten kunnen uitkiezen. De sfeer is gezellig en we werden hartelijk ontvangen en bediend. Het is een klein restaurant met veel tafeltjes, maar je kunt ongestoord met elkaar praten in een rustige sfeer. Ik durf Brazzo gerust aan te bevelen.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Niet van te voren gepland, maar spontaan opgekomen weer eens te gaan. Opnieuw een heerlijke culinaire avond gehad bij Brazzo. Vriendelijke ontvangst en leuke tafel te midden van andere gasten. Gestart met een glas Prosecco. Gekozen voor het driegangenmenu: lichtgerookte hertenham met soesjes gevuld met patrijspaté en gefrituurde schorseneren, 1x gebraden kalfsentrecote met aardappeltaartje, roergebakken groente en kalfsjus en 1x zeebaars met passende garnituur, en een zoet dessert van de chef: crème brûlée met ijs en brownie, gecombineerd met passende wijnen. Zeer smakelijk allemaal. De persoonlijke aandacht aan de gerechten in de keuken wordt voortgezet bij het uitserveren. Klasse. We hebben het gezegd, dus doen we het: wij komen weer terug.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
"Het gezellige praatje aan tafel"
Eindelijk kwam het er dan toch van! Op naar Brazzo. Hadden veel goede verhalen gehoord. Deze werden zeker deze avond bevestigd! Wat een leuke ambiance, knus, gezellig, Rotterdams, vol fantastische schilderijen van Hetty van Baal-Slotboom (beoordeling vette 9!) en empathische bediening. We namen het Kunstmenu van 75 euro en waren dik tevreden met voorafje Hertenham met Patrijspaté soesjes, hierna een Coquille met Mul in kreeftensoep die aan tafel werd opgediend. Waar heb je dat nog? Hierna Visproeferij van de Dag en als dessert een overheerlijke Patisserie van de Chef, die na afloop uit de keuken nog even gedacht kwam zeggen en de complimenten van de avond persoonlijk in ontvangst nam. De huiswijn paste precies bij onze menu keuze. Gingen naar huis met onder de arm een fraai onderbord van Aad Breeveld. Dit gaan we deze zomer herhalen!
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten, prima porties. Een leuke gastheer in een trendy restaurant!
Frits Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten.Wat me bij zal blijven is de heerlijke kreeften bouilon bij de visworstjes.De dorade en kabeljauw met veel verschillende groenten was een goede combinatie.
Dank voor uw mooie recensie. Wij hopen u snel weer te mogen begroeten.