Brazza

Zaterdag en Zondag 11:00 - 23:00

Duur
Rachel K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Voor de verjaardag van mijn schoonmoeder gereserveerd bij Brazza. Aan de telefoon gevraagd naar een leuke plek in het restaurant, omdat het een speciale gelegenheid was. Dit was geen enkel probleem en er zou rekening mee worden gehouden.
Bij aankomst waren mijn schoonmoeder en haar partner al gearriveerd en vertelden ze dat ze in eerste instantie naast de deur geplaatst werden. Een plek waar niemand wil zitten, vooral niet als er nog tafels over waren die niet gereserveerd zijn. Dit werd al gauw opgelost, meer op aandringen van ons dan de staff van Brazza.
Vervolgens kregen we de menukaart en na 25 minuten was er nog niemand aan onze tafel geweest om de bestelling op te nemen. Ik heb toen zelf moeten vragen of we konden bestellen. Ik kom zelf uit de horeca, ik weet dat het af en toe hectisch kan zijn, maar zo druk was het echt niet. Ze liepen constant met voldoende personeel langs onze tafel af. Eindelijk besteld, 2e obstakel. Mijn vriend eet geen varkensvlees maar wilde graag een mixed grill bestellen (allemaal met spareribs). Of hij dan de spareribs kon ruilen voor iets anders. Meisje moest het in de keuken navragen en nee, dit was echt niet mogelijk, want de mixed grill werd zo als een setje ingekocht (?) en daar konden ze niet in afwijken door van het 1 wat meer erop te doen en van het ander iets weg te laten. Mixed grill was geen optie, hij "moest maar zo een stukje vlees bestellen", volgens de serveerster. Mijn vriend heeft toen een andere keuze gemaakt, de jarige bestelde een visgerecht, ik had de surf en turf en de ander had dan wel een mixed grill. Niet veel later kwam het meisje weer terug aan de tafel, het visgerecht was op. Mijn irritatielevel, en dat van de jarige, was op dit punt al best hoog, omdat de hele start al niet goed was en dan krijg je ook nog te horen dat er gerechten op zijn op een zaterdagavond om half 7. Schoonmoeder weer een ander gerecht gekozen, al was de sfeer op dat moment al bepaald.
Bestelling was snel klaar, voorgerechten waren niet bijzonder, mijn sardientjes roken heel erg naar vis en elke visliefhebber weet dat verse vis niet naar vis moet stinken. Waarschijnlijk afkomstig uit de vriezer, niet lekker. Soepen waren oké maar ook niet meer dan dat.
Mijn surf en turf sloeg totaal de plank mis: Een stukje vlees dat er echt uitzag alsof iemand er van tevoren op had gekauwd en een halve kreeft waar ik nog geen 3 happen vlees uit heb kunnen halen. Het sausje bij de steak was dan wel weer heerlijk! En dat voor 33 euro, dat kan echt niet. Mixed grill was droog, lamsworstje gortdroog. De steak van mijn vriend was niet eens goed warm. Gelukkig was de vis wel lekker.
Ik had mijn gerechten willen terugsturen, ware het niet dat ik alsnog het beste van de avond wilde maken, zodat het toch nog enigszins gezellig was.
Al met al was dit echt geen goede ervaring en zijn de prijzen echt te hoog voor de kwaliteit.
Of we wat wilden drinken werd ons ook al niet meer gevraagd, verder dan 2 drankjes zijn we niet gekomen, en de dessertkaart hebben we ook niet meer aangeboden gekregen.
Jammer, de potentie is er maar we zullen de volgende keer voor een andere zaak kiezen.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Afgelopen vrijdag hier ons diner genuttigd. We hadden een goed plekje bemachtigd op het overvolle terras van dit restaurant. Zo hadden we een fraai zicht op het enorm drukke wandelaarverkeer in deze ongetwijfeld drukste straat van Valkenburg.
Mijn lief bestelde een zoete witte wijn met ijs en ik vergastte mezelf op een Leffe Tripel. Na wat wikken en wegen besloot mijn disgenote als voorgerecht de kreeften bisque met scampi’s te nemen. Die bleek ze buitengewoon lekker te vinden. Ik hield het bij een klassieke carpaccio met pijnboompitten, Parmezaanse kaas, drie verschillende slasoorten, waaronder – uiteraard – rucola en een truffelmayonaise. Deze carpaccio was eenvoudig maar gewoon goed. Prima kwaliteit vlees.
Voor het hoofdgerecht liet mijn partner haar keuze vallen op de lamskoteletten. Hierbij werden voldoende en gevarieerde warme groenten geserveerd, waaronder wortel, groene asperges en waarschijnlijk paksoi. Zij genoot zichtbaar van deze koteletten. Als pure steakliefhebber opteerde ik voor de entrecote. Deze werd vergezeld van dezelfde warme groenten als bij mijn lief. De saus die ik daarbij koos was Stroganoff. Deze zeer smakelijke entrecote was goed medium bereid en voorzien van een heerlijk krokante vetrand die mijn smaakpapillen zeer verwende. De steak was heerlijk mals en sappig, goed van kleur en die vetrand voegde in dit geval duidelijk waarde toe. Vet met een verfijnde smaak. Absoluut verrukkelijk! Uiteraard hadden we ondertussen onze glazen nog een keer laten vullen.
Als dessert besloot mijn tafelgenote de sorbet van drie soorten ijs te nemen. Volgens haar was dat ijs van grote klasse. Zelf had ik Tiramisu, die ook heerlijk proefde.
Tot slot rondden we de avond af met verse muntthee.
Het bedienend personeel was scherp en zeer vriendelijk. Klasse!
Chantal A.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met valentijnsdag genoten van een heerlijk valentijnsmenu. De sfeer is erg gezellig. De bediening is heel vriendelijk en erg vakkundig. Het eten was zeer goed. Chateau Briand heerlijk mals. Glaasje prosecco bij binnenkomst. Wederom een perfecte avond! Graag tot gauw.
Marien K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Lekker stukje vlees gegeten in een restaurant met voldoende sfeer en vriendelijk personeel. De gerechten zijn niet heel bijzonder maar voor wie van een goed mals stukje biefstuk houdt is dit een uitstekend restaurant!
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Prachtig stuk vlees op een eenvoudige maar smakelijke manier bereid.
Redelijke huiswijn.
Het was rustig in het restaurant, de bediening was goed.
Decor paste goed bij het thema van een grill restaurant. Veel oranje en rood.
Een goede keuze aks je Valkenburg bezoekt.
JoJo1985 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Eten was lekker, niet bijzonder.
Wij zaten in het vergeethoekje; een paar keer drinken besteld en niks gekregen. Dessert kaart gekregen en er is nooit meer iemand bij onze tafel in de buurt geweest. Na een half uur hebben we maar afgerekend en zijn we ergens anders maar een dessert gaan eten. Jammer, zo druk was het niet.
Senseimaikel .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Op 5-12 bij brazza gaan eten, we waren hier al eerder geweest. Het was er wederom erg druk. Als voorgerecht hadden we de spicy chicken wings, groenten soep. Beide waren erg lekker. Als hoofdgerecht pasta met ossenhaas en de steak ossenhaas, wederom erg smaakvol en meer dan voldoende. De bediening is vriendelijk en correct. Gewoon een goed restaurant
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Op een rustige dinsdagavond gaan eten bij Brazza. Zowel mijn tafelgenoot als ik, namen pasta. Ik met ossenhaas, zij met gamba's. Mijn verwachtingen zijn in Valkenburg nooit zo hoog gespannen, maar hier was ik aangenaam verrast. Heerlijke pasta, perfect gebakken ossenhaaspuntjes en een heerlijke saus. Als ik een klein ding moet opmerken, dan had van mij de olie iets minder gemogen, maar dat komt puur op een smaak aan. Heerlijk. Ik ga terug. Overigens: vriendelijke medewerkster.
Victor S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Als je trek heb in een goed stuk(je) vlees zonder al te veel culinaire verwachtingen kun je hier prima eten. Je kunt zoals bij veel Argentijnse restaurants zelf de grote/gewicht van het vlees bepalen.
Ik bestelde een "gewone biefstuk" (Bife de cuadri) van 300 gram (met Rochefortsaus apart geserveerd) een mijn partner een ossehaas van 200 gram (Bife de lomo). Beide waren van prima kwaliteit en voorzien van goede frieten en war gebakken groente als garnering. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam en ondanks de drukte redelijk snel.

Opvallend was dat nadat de drukte allang voorbij was, om ca. 21.00uur, klanten die alleen op het terrasje wat wilde gaan drinken werden weggestuurd, terwijl er voldoende lege plaatsen waren! (Ik zou in dat geval ook nooit meer terugkomen voor een maaltijd aldaar. m.i.z. niet echt slim)
John P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wij hebben op vrijdag bij Brazza gegeten op het terras waar het zeer druk was. Als voor gerecht de Spicy chickenwings en Knoflookbrood uit de oven. Smaakte allemaal heerlijk, toch baalde wij dat we net waren uitgegeten de borden werden uitgehaald en direct het hoofdgerecht werd in gezet. Ik had mijn biertje bij het voorgerecht nog niet eens op. Voor het hoofdgerecht wilde we een flesje rode wijn bestellen daar had ik de kans niet voor. De Bife de Ancho en de Surf & Turf stonden al voor ons neus en de serveerster was al weer weg! DRUK DRUK. Eigenlijk verdiend het eten een 8 maar door deze slordigheid geven we een 7. De oberkelner, op het terras is zeer gastgericht, ziet veel, maar kan het niet alleen. De serveerster is niet een keer komen vragen of het smaakte, nog iets te drinken. Het viel op dat de ober dat wel deed bij de andere tafels in zijn wijk.
Dus kan de serveerster nog wat leren van de ober. Al met al, Voor en Hoofdgerecht en ieder van ons met een biertje? zal de Chef niet blij mee zijn.
Steven H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Als we daar eten, dan eten we binnen in het restaurant. Ik vond de 400 gram steak uitmuntend smaken. Ook hun pasta gerecht met garnalen was geweldig. De ambience is goed, de tafeltjes binnen, kunnen wat breder. Zoals gewoonlijk, zeggen we de "keuken" hoe perfect alles smaakt.
Zeker komen we daar terug.
Lars P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Onlangs ben ik met mijn vriendin bij Brazza gaan eten, we hadden er veel over gehoord, en waren zeer benieuwd of de goede verhalen klopten. Meteen bij binnenkomst wist ik dat het goed zat, we werden hartelijk ontvangen door iemand van de bediening en we voelden ons meteen thuis. Ikzelf ben gek op vis en vlees, en besloot de Surf en Turf te nemen, wat en smakelijk feest was dat! De Tournedos was precies naar mijn wens gegaard, en de kreeft was hoog op smaak. Kortom we hebben een zalige avond gehad, en we gaan zeker terug komen. bij Brazza
edkwint .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Hier met partner gegeten het was binnen en buiten gezellig druk de biefstuk van 200 gram was super mals met heerlijke groenten en knapperige friet de bediening was zeer attent en kwam diverse keren vragen of alles naar wens was zeker een aanrader om nog eens te gaan.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gisteren met collega's gegeten. Zoals altijd was het heerlijk. De vegetariër in ons midden kon haar lol op, iets waar veel zaken een voorbeeld aan kunnen nemen. Het restaurant zat aardig vol maar hebben niet lang hoeven wachten. Genoeg, vriendelijk, personeel op de vloer dat ondanks de drukte nog in was voor een lolletje. Het eten was zoals altijd heerlijk en de sfeer relaxed. Ben nog altijd van mening dat dit een van de betere restaurants in Valkenburg is. En dit mag ook wel eens gezegd worden!
JKvdberg .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Heerlijk gedineerd in dit restaurant. Met name de tapassschotel was erg goed. Verder is het een leuk restaurant en gezellig ingericht. De bediening is vriendelijk, maar het had wel iets persoonlijker gekund.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Gisteravond gaan eten bij Brazza in Valkenburg. Deze zaak trok ons voornamelijk omdat het er goed vol zat. Eenmaal binnen vriendelijk ontvangen en gevraagd voor een tafeltje. We mochten plaatsnemen op een beetje onhandig ingesloten bank. Maar prima! Het eten was zoals je mag verwachten van een Spaans/Argentijns restaurant. Veel vlees op de grill. Wel hier en daar veel stukjes vet aan het vlees. Gewoon een leuke zaak met prima eten en goed verzorgde drankjes. Hoofdgerechten wel iets aan de dure kant.
Emma G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Op zondag avond gegeten bij dit restaurant. We hadden gelukkig gereserveerd want het was erg druk vanwege de kerstmarkt. De zaak was prachtig versierd en heel gezellig. De bediening was attent, maar kwam een beetje mat over. Gelet op de enorme drukte van de kerstmarkt kan ik me voorstellen dat ze doodmoe waren. Als voorafje namen we guacamole met tortillachips. De chips waren erg pittig en een beetje te zout; de quacamole vonden we niet lekker, die leek wel uit een potje te komen (ook vanwege de drukte?). De hoofdgerechten waren wel erg lekker. Het leuke van dit restaurant is dat je kunt kiezen hoeveel vlees je wilt. Omdat we niet zulke grote eters zijn namen we de kleine portie. We hadden een biefstuk en een entrecote van de grill besteld en de kwaliteit van het vlees was echt super. Ook de sausjes waren goed op smaak en het garnituur was vers en ruim voldoende.
We hebben hier lekker gegeten en komen zeker weer een keertje terug.
Kenny K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
We hebben genoten van een heerlijk diner, dat niet al te duur was. We hebben gekozen voor een steak die een lekkere grillsmaak had. De gegrilde groenten bij de steak zijn ook heerlijk op smaak en bevatten ook echt nog die grillsmaak. De saus krijg je netjes apart geserveerd. De bediening hier is ook echt top. Je word hier snel geholpen. De warme en gezellige sfeer van de zaak spreekt ons aan. De ligging in hartje Valkenburg, vooral nu in de kersttijd, speelt dan ook hieraan mee. Kortom: wij zullen hier nog regelmatig te vinden zijn!
Marjolein1960ab .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Heel lekker getafeld vanavond..mals vlees en service snel en vlot leuke zaak compliment meer dan verdiend wij hadden een erg leuke avond gr Marjolein en John

Marc T.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Ik en mijn vriendin hebben wij hier laatst heerlijk gedineerd. De tapas schotel is zeker een aanrader. De steak uit het hoofdgerecht was lekker mals en goed op smaak gebracht. Bediening zeer vlot en vriendelijk. Wij komen hier snel weer teug!