Over restaurant Brazz

Genieten van nieuwe smaken

Een nieuwe ontdekking aan de stadsgracht in Vianen vlakbij de sluis en de haven. Geniet van nieuwe smaken en een gemoedelijke ambiance. De wijnkelder van Brazz ligt vol mooie wijnen en interessante ontdekkingen van Nederlandse bodem. Hier kun je gegarandeerd je culinaire hart ophalen.

Meer informatie over restaurant Brazz

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,7/10
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Bubbels80 . Fijnproever (2 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Wij aten hier (4 personen) met de AH restaurantactie. Brazz kenden we allen niet dus we lieten ons verrassen. Zoals verwacht kregen wij een vast AH menu, waarmee je zou denken dat het restaurant een visitekaartje af geeft van wat de keuken kan. Op zich een aardig menu (tataar van rund, optie gamba's - eend en een verrassing dessert). Ten eerste wil ik opmerken dat de capaciteit van de keuken waarschijnlijk niet klopt met het aantal couverts. De wachttijden zijn erg lang. Best leuk als je uitgebreid wil tafelen, maar dit duurde wel erg lang. Mede omdat er weinig tot geen aandacht was voor de tafel, behalve bij het uitserveren. De lege borden bleven lang op tafel, geen aandacht voor de drankjes en/of vragen. We namen allen het menu en bestelden een fles rode wijn van de kaart. De BOB een cola, en een karaf kraanwater (a 1,- PP). De opmerking om geld te vragen voor kraanwater was dat men wilde voorkomen dat men alleen water en een menu bestelden bij de AH restaurantactie. Wij bestelden 'gewoon' wijn en andere consumpties (aperitief - 4 glazen Spaanse roze cava - lauw en weinig mousserend a 7,50 pp), dan mag je misschien verwachten dat het (lauwe) kraanwater van de rekening gaat. Overigens is een fles Panna water niet veel duurder dan een karaf. Dus we snappen de verhouding niet. Daarnaast is het aperitief zoals gezegd aan de prijs. De geschonken Italiaanse wijn verder OK. Naast het lange wachten en de kosten voor de drankjes viel het menu tegen. De tartaar was veel te compact, eerder een supermarkt filet american. De eens was OK, maar niet bijzonder en de garnituur beperkt. Overigens moet je fors betalen voor een bakje eenvoudige friet met mayonaise uit de pot, 3,75 Euro als ik het goed heb voor een bakje, een bedrag dat je in een cafetaria nooit zou betalen. Teleurstellende gerechten tot nu toe. Het dessert was lekker en zag er leuk uit. Goed gekeken naar de minimalistische opmaak van gerechten van collega toprestaurants. Maar dan bij Brazz net niet. Zo ook de amuse eerder die avond met gelei en een mouse die te koud en te stijf was. Leuk geprobeerd, maar net niet allemaal. Tja... en wat kan je dan verwachten van een AH actie? Een visitekaartje en daarmee een uitnodiging om nog eens te komen? Wij zijn niet overtuigd en laten Brazz en Vianen de volgende keer aan ons voorbij gaan.
Dirk48br . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het vegetarische voorgerecht was heerlijk, Het tussengerecht met 2 garnalen wat minder het hoofdgerecht was goed en het dessert/chef's toetje was van grote klasse.
AdindaG . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Nog nooit bij dit restaurant geweest. We hebben heerlijk genoten van het Chef's Special menu. Goede informatie gekregen over de wijn die het beste bij de gerechten past. Vriendelijk personeel en goede bediening. Meerdere amuses vooraf gehad welke er fantastisch uitzagen. Meer dan de moeite waard om hier nog eens te komen eten.
Jasperlankhorst . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Complimenten voor de chef. Het eten is een verassing maar de moeite waard. De bediening is ontzettend aardig en legt precies uit wat je eet. Het maakt het net weer wat interessanter. De verschillende gangen zijn verassend en op een professionele manier bereid. Veel verschillende smaken. Het hoofdgerecht was wat klein aan de groenten,maar dat maakt het vlees en een bakje friet wel goed. Mocht je niet kunnen beslissen dan blijft dit een goede aanrader! Het dessert bestaat uit 2 kleine bakjes met allerlei verschillende lekkere smaken. Een etentje bij dit restaurant kost wel wat tijd voor de chef om alles te bereiden,is wat we hebbeb gemerkt.

Decor beneden is ietswat leeg maar eenmaal boven in het restaurant is het sfeervol knus ingericht.
Lenyvanderknaap . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, de bediening was ook geweldig, we kregen een tafeltje beneden omdat het boven zo vreselijk druk en lawaaierig was, dat hebben wij als zeer positief ervaren.
Kortom een aanrader.
Fenfwessels . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten, ontzettende leuke en charmante bediening. We vinden de prijs van een glas huiswijn met € 6,50 wat aan de hoge kant en als de tafeltjes (bijna) allemaal bezet zijn wat veel lawaai.
Stephan L. Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Brazz in Vianen. Een leuk klein restaurant met een vriendelijke en service gerichte bediening. De gerechten zijn lekker en mooi opgemaakt met goede bijpassende wijnen. Geen sterrekwaliteit maar Brazz behoort wel tot de betere restaurants van de provincie Utrecht
Sander V. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance, met een erg leuke gastvrouw. Zeer leuke gerechten met veel smaak en leuke combinaties, echt een aanrader voor een lekkere avond uit eten.
Ceesst . Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Gisteren voor de zoveelste maal bij Brazz gegeten en weer als vanouds. Fijne gerechten door de kok verzorgd en fantastisch gepresenteerd. Wij zullen in de toekomst zeker vele malen terug komen.
Josstap . Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heel lekker gegeten en zeer gastvrij ontvangen.. Goed advies over het menu en wijnkaart. Heerlijk drie gangen genoten met veel uitsluitend verse ingrediënten. Erg lekker. Leuk was dat we tussendoor en vooraf nog enkele hapjes kregen en tevens bij de koffie per persoon vier heerlijke chocoladehapjes. Kregen prachtige tafel op de eerste verdieping. Aperitief en koffie konden we lekker buiten op het terras gebruiken. al met al een zeer geslaagde avond en komen graag terug.
E_bosch . Proever (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Allereerst moet ik zeggen dat het eten prima was, alleen wij hadden grote moeite met de bediening. Doordat wij met een baby kwamen, hadden wij gebeld dat wij een uurtje later waren; 'dan konden wij niet op het terras zitten' werd gezegd. Toen wij aankwamen was er toch op het terras plek maar wilde zij ons naar binnen loodsen waar geen airco, ventilator of doorluchting was met de baby. Dat had ze toch gezegd? Wij waren er nog nooit geweest dus wij kenden niet deze situatie binnen.Na zelf aandringen namen wij plaats op het terras. Veel bierkeuze was er niet (eigenlijk maar 2: 1 alcoholvrij en 1 met prik: Brandt) Ze waren meer van de wijnen werd gezegd. Na 1 biertje werd het 2e biertje wat besteld werd gewoon vergeten. Mijn vrouw had extra groente besteld (geeft nog borstvoeding). Toen het hoofdgerecht kwam, was dit vergeten maar werd er gezegd dat er extra groente op haar bord lag. Nadat ik had gezegd of ik de bietschijfjes moest tellen en of ze niet meer groente hadden, ging de gemaakte jonge ober terug en kregen we 2 mini mais en 3 oerbiet schijfjes extra tegen betaling bleek achteraf. De eerlijkheid gebied dat ook wij een fout hadden gemaakt: Wij hadden niet gelezen dat er geen friet bij werd geserveerd. Ondanks dat de andere gasten net nog extra friet hadden gekregen, moest de eigenaresse melden dat ze niet zeker wist of ze dat nog had (echt waar dat zei ze.. over zo'n basisgerecht). Aangezien het eten kouder werd herhaalde ik na 5 min.mijn bestelling nogmaals en zei ze dat ze boven ging informeren of dit er nog was (en liet ons dus nogmaals in het ongewisse over of er uberhaupt friet was). Na 10 minuten kwam het er inderdaad aan. Om een lang verhaal kort te maken : Kok: Chapeau! Bediening: C'est le ton qui fait la musique: Erg gemaakt; hartelijkheid en gastvrijheid zijn totaal afwezig. Je komt er om vriendelijk bedienden niet als kind behandeld te worden. Zodoende was het niet een gezellig avondje uit en dat is eigenlijk nog wel het ergstehet ergste
Peter V. Expertproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wat een geweldig menu met heerlijke amuses. Zowel voor- (tonijn), tussen- (risotto) als hoofdgerecht (lam) waren superlekker. Als klap op de vuurpijl nog twee heerlijke nagerechten. Verder leuke en aardige bediening. Een topavond.
Gbaverhoeven . Expertproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Vriendelijke ontvangst en attente bediening. De wachttijden tussen de gerechten zouden wel wat korter moeten zijn. De kwaliteit van het gebodene was uitstekend: vooral de lamsfilet was boterzacht , smeuïg en zeer smakelijk. Ook de amuses getuigden van fantasie qua smaak en opmaak.
(Wij genoten het menu van de AH-actie; het werd keurig vooraf getoond, geprint en wel.)
Boudewijn-paula . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Brazz was voor ons een onverwachte verrassing. Van buiten weinig uitstraling, maar binnen werden met 3 heerlijke, leuk opgediende amuses en 4 gangen verwend. Alles zeer smaakvol om te proeven en te zien. De 3 uren vlogen om.
Een adres om weer naar toe te gaan, al moeten we er 25 km voor rijden.
Annemarie D. Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heel plezierige avond bij Brazz, waren hier niet voor het eerst en het blijtt een van onze favoriete restaurants, de kok bliijft ons verrassen met verrassende gerechten .
Bart V. Meesterproever (10 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Verhip, het 'echte' restaurant is boven. Rustig interieur met passende combinatie van modern en klassiek, met kleurrijke kunst aan de muur. Stoelen zitten prima en tafels lekker ruim uit elkaar. Vriendelijke ontvangst, leuke gastvrouw / eigenaresse: liefde voor de zaak, gepaste trots en ook kundige toelichting op de bijpassende wijnen. Vier gangen Iensmenu: tonijntartaar, risotto, lam en chef's toetje. Alles origineel en zeer smakelijk bereid. Drie zalige amuses vooraf. Een feestje dat ruim drie uur geduurd heeft!
P S. Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Mooie presentatie van de gerechten, geen alledaagse technieken, het zag er zeer verzorgd uit. De smaak was in verhouding wat minder, niet hele verrassende combinaties en niet alles helemaal goed op smaak. Wel hadden we een prettige tafelheer en het tempo lag goed. Al met al vind ik de prijs kwaliteit verhouding wat scheef verdeeld.
Ditaversteeg . Meesterproever (10 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Voelde ons zeer welkom bij Brazz. De eigenares heeft een open houding en maakt makkelijk een praatje. Zonder dat zij zich opdringt. We hadden voor de aanbieding gekozen 4-gangen menu met als extra nog enkele amuses vooraf. De amuses waren stuk voor stuk een streling voor de tong en ook het oog werd niet vergeten. De amuse die er voor ons uit sprong was de minicornetto met paprika-ijs en rode uienchutney, een heerlijke combinatie. Die ik zelf niet had kunnen verzinnen. Ook de vier gangen voldeden aan onze verwachting, allemaal met zorg bereid en dat proef je. De Portugese rosé die er bij werd geschonken was ook erg lekker. Als we nog eens in de buurt zijn komen wij zeker terug. Theo en Dita
Jeanet K. Expertproever (9 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Het was een top avond het eten was heerlijk alle 4 de gangen voortreffelijk ook de amuses vooraf heerlijk de bediening super vriendelijk.

Wij komen zeker terug!