Brazuca Coffee

Bella N.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Beste plek everrrrrrr

Chapeau alles is lekker,
En de koffie is tog een beleving!!

Ga zo door!!!

Tommys way blijft lekker, en het is ook fijn om te zien hoe hij elke keer van broodsoort veranderd.

Favorite taart is the carotcake.
Jennifer P.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Vanmiddag heb ik hier tijdens mijn lunchpauze één van de lekkerste pompoensoepen gegeten die ik sinds tijden heb gehad. De kokosmelk en gember maakten het een heerlijk verrassend tropisch soepje. Het personeel was erg vriendelijk en raadde mij ook aan om de zogeheten pao de queijo te proeven. Dit is een typische Braziliaans kaasbroodje. Het bevat kaas en tapiocameel. Een aanrader voor als je snel een klein tussendoortje wilt eten. Ik kom hier zeker gauw terug! Top zaakje.
Liesgert .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Lekkerste koffie van Amsterdam! Baas Tiago kiest met veel liefde en zorg de beste koffiebonen uit en deze worden door de medewerkers geserveerd met een lach. Leuk tentje om voor een snelle coffee to go of om uren lang te zitten en rustig te lunchen. (Must: acai na tigela, mmmmm)
Marieke L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een enorm fijne en warme locatie om de meest heerlijke koffie te drinken van echte Braziliaanse bonen. De Acai Na Tigela is verrukkelijk. Een thuisgevoel en een prettige plek om ook te kunnen werken. Een absolute aanrader!
Ebobek .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Broodje gegeten bij Brazuca. Bijzonder kleine porties. Eigenlijk kan dit niet voor dit geld.
We hebben via facebook een goedbedoelde en beleefd geformuleerde aanbeveling gegeven aan Brazuca om iets aan de porties te doen, maar in plaats van een bedankje voor de feedback kreeg ik een onaangename reactie.

Jammer, het is een mooie zaak, maar je gaat met honger naar huis. Talloze betere opties in de straat en in de buurt. Geen aanrader.
Max R.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Laatst ging ik langs bij Brazuca voor een lekker kopje koffie en wat lunch, het was een mooie dag dus besloten we om op het terras te gaan zitten, waar verder nog 2 tweetjes zaten en binnen qas het vrijwel leeg. Het duurde even voor we bestellen konden, maar toen de bediening kwam bestelde we 2 koffie, 1 broodje "warme" pastrami van 7,5€ en 2 soep. Op de koffie moesten we 25 minuten wachten, het broodje kwam 20 minuten daarna. Dit broodje van 7,5€ had welgeteld 1 plakje koude pastrami een kapot gesneden stukje tomaat een een beetje lollo rosso, dit vond ik belachelijk dus wou ik het terugsturen maar er was geen bediening te vinden dus moest ik naar binnen. Toen ik tegen het meisje mij uitte over mijn irritaties kreeg ik alleen ok te horen, ze nam het broodje wel terug. Een half uur later besloot ik maar te betalen en weg te gaan we hadden nog geen soep gezien, toen ik bij de kassa stond liep er een meisje met 2 soep richting terras, ik heb haar gevraagd of die voor mijn tafel waren, dat waren ze , toen heb ik maar gezegd dat ze ze misschien zelf kon gaan opeten want het had te lang geduurd. Ik kreeg geen sorry, niks. Er stond 3 man personeel, allemaal mensen van een jaar of 18 zonder enige ervaring. Dit kan dus niet jongens, als je het doet doe het dan goed of stop gewoon!!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Koffie inderdaad lekker.
Bediening op zich vriendelijk maar erg langzaam en sloom. Ik kreeg de neiging om zelf mijn handen te laten wapperen.
Verder kon je op een late vrijdagmiddag een kanon afschieten. Nooit echt een aanbeveling.
Sutie .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Lekkerste koffie van Amsterdam!
Het ruikt naar versgemalen koffie binnen, altijd recente bladen en kranten te lezen. Personeel is vriendelijk en de muziek is ontspannen. Heerlijk momentje voor je zelf en als je trek hebt in een broodje, die hebben ze ook. Broodjes geef ik een 7.0, niet helemaal mijn smaak, maar de koffie en de warme croissantjes een dikke 9!
Eddy S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
verse broodjes erg lekker, de koffie was super lekker de beste in de buurt beter dan de coffeecompany starbuck en ze branden zelf de koffie bonen
Aaaaaaah .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Heerlijk tentje, fijne bediening, de beste koffie van de straat en dan hebben zo ook nog eens lekkere verse broodjes :))
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
De broodjes en koffie hier zijn erg lekker. Ik neem meestal de Frango (gerookte kip) of de Serranito (serranoham). Ook het cassavakaasbroodje is een echte aanrader, en de sapjes smaken altijd lekker.

De bediening is soms wat minder, het kan als het erg rustig is toch vrij lang duren om geholpen te worden. Geef je maar gewoon over aan de Braziliaanse rustige manier van dingen doen en geniet van het heerlijke eten en drinken.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Heerlijke cappuccino en lekker broodje gegeten met Humus. Aardige bediening! Klein terrasje voor en lekker in de zon gezeten. Vakantie in Amsterdam!
V26 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Ongeveer 2 keer per week drink ik hier een heerlijke cappuccino. Meestal samen met een lekker warm cassave-kaas broodje (pão de queijo). Soms kies ik voor de yoghurt met muesli en vers fruit. Aardig personeel. Je kunt er ook koffiebonen voor thuis kopen die ter plekke worden worden gemalen.
Het meubilair is inderdaad wat oud en wat leuke plantenbakken op het achterplaatsje zou niet misstaan.
Fijn om zo'n goed kop koffie in de buurt te kunnen drinken.
Kloekkloek .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2012
Caza Brazuca kwam bij ons in het vizier toen Josje Huisman van K3 in het verhaal ´K2 wordt K3´ deze zaak bij haar collega´s aanprees. Ze liep daar geregeld binnen, ze woonde er destijd vlak om de hoek. Zodoende streek voltallig K3 daar toen ook neer. Dus van onze dochter móesten wij daar ook een keer heen. Je wist maar nooit...
De Belgische dames hebben we daar nooit meer aangetroffen, maar wel een aantrekkelijke menukaart. Verrassend lekker bleek hun koffie, metname de cappucino. Een zwaarder soort dan gebruikelijk, ´t is op z´n Braziliaans. In combinatie met een cassave-kaas broodje (pão de queijo) nog beter. Ook een favoriet van mij is Gael Lollabel, warme runder pastrami met honingmosterd en specerijen. Ook erg smaakbaar is Serranito, met 2 jaar gerijpte Spaanse Serranoham met een soort tomatensaus en knoflook etc. Terugkomend op hun koffie-assortiment is ook de Moccachino en de Latte macchiato erg lekker, de laatste aanbevolen voor die de cappucino wat te zwaar vinden. De vruchtensappen zijn bij mijn dochter ook favoriet en ze heeft er meerdere genuttigd. Het zijn ook behoorlijke vitaminebommen. Ik lees ook wel mindere meningen en dat is ook goed, smaken blijven verschillen. Maar gezien de geregelde drukte (soms kunnen we er gewoon niet bij) heeft men daar aan klandizie niet veel te klagen, dus genoeg lieden die het binnengaan dik de moeite waard vinden. Vinden wij ook!
Omnomnom .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Casa Brazuca is een zaak die me nog niet eerder was opgevallen, maar ik besluit om eens naar binnen te gaan voor een kopje koffie en een klein hapje. Ik heb namelijk op IEnS gelezen dat de koffie hier erg lekker is.

Ik kom binnen en ga zitten aan de grote leestafel, maar de zittingen van deze stoelen zakken ontzettend door. Dit zit niet lekker! Gelukkig komt er een plekje vrij bij het raam waar mooiere stoelen staan. De stoel bij het raam zit wel lekker en ik zit daar met een tijdschriftje van de leestafel heel prettig.

Mijn bestelling wordt opgenomen. De manier waarop ik bediend wordt, doet mij een beetje onpersoonlijk aan. Omdat deze zaak zich profileert als koffie-expert verwachtte ik een praatje over de koffie van de week, maar die komt niet. Ik bestel een cappuccino en, omdat ik ook wel eens iets echt Braziliaans wil eten, een pão de quieijo. (Dit is een Cassave-Kaas broodje.)

Ik krijg binnen een goede termijn mijn bestelling: De cappucino ziet er goed uit maar ik vind hem niet echt lekker. Voor mij is hij te sterk. En het Cassave-Kaasbroodje ziet er ook lekker uit (en ruikt ook lekker.) Maar hij is van binnen klef, nat en taai. Je hebt kans dat dat precies is hoe deze Braziliaanse lekkernij hoort te zijn. Maar voor mij viel de textuur tegen.

Ik denk dat ik hier niet meer heenga, niet omdat het slecht is, maar omdat er voor mijn smaak betere opties in de buurt zijn.
DiaBenitez .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Gezellige en relaxte lokatie, aardige bediening en koffie = top! Extra bonus is dat parkeren voor deur kost bijna niks kost wat bijv. in de Jordaan wel een ander verhaal is.