BravaCasa

Sluis 8-10 Almere Nederland Kaart

Over het restaurant BravaCasa

La cucina Siciliana

Waan je voor eventjes in het zonnige en zorgeloze Italië. Geniet van de warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Dit proef je terug in de heerlijke lunch- en dinergerechten die je krijgt voorgeschoteld. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je met liefde over een lekker glas wijn bij het eten.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant BravaCasa

Maandag t/m donderdag 14:00 - 22:30
- Lunch vanaf 14:00
Vrijdag t/m zondag 14:00 - 23:00
- Lunch vanaf 14:00

Jouw recensie over het restaurant BravaCasa

ricardo V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Weer gekozen om met 4 personen te gaan eten in Almere Haven namelijk bij bravacasa.
We komen hier al vanaf het begin. Blijft gewoon TOP.
Mooi en vernieuwd restaurant met een gezellig interieur. Gereserveerd en konden direct aan tafel.
Bediening perfect, vriendelijk en niet opdringerig maar belangstellend.
Zowel voor-, hoofd- als nagerecht zeer goed en erg lekker.
Ook rond om ons heen zagen wij tevreden klanten genieten van het eten en van de bediening.
Een eigenaar die weet wat mensen fijn vinden en lekker.
Zeker een aanrader waard om er te gaan eten voor een redelijke prijs een gezellig avondje uit.
Staat op de top 10 van Italiaanse restaurants in NL.
Bea D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Wat een superleuk restaurant! Je waant je op vakantie, heerlijk eten, geweldig personeel! Komen zeker terug
Francoise P.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Te weinig personeel / bediening ingepland op z'n zaterdagavond met de havenkom festival
Te lang moeten wachten
En inadequate antwoorden aan de irritaties van klanten
Marjon N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Met 4 vrienden ons jaarlijkse bijeenkomst gevierd. Carpaccio werd op een houten bord geserveerd. Ik vind dit onhygiënisch. Carpaccio was ook erg nat. Mixed gril was niet gegrild maar leek meer op stukjes gekookt vlees. Wij dronken wijn bij het eten. Een karafje leidingwater werd niet geschonken. Voor 4 glazen water stond er 4 x 2,50 op de rekening. De tiramisu was zelfgemaakt maar ook geen topkwaliteit. Ik zou niemand aanraden daar te gaan eten.
kate B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
We hadden speciale wensen o.a. Vegetarisch en zout arm. Het was geen probleem. Gerechten aanpassen ging ook makelijk. “ … geen probleem mevrouw, hier wordt alles vers en a la minute klaargemaakt ” hoor je dan. Zellf glutenvrij pizza was geen probleem. Dit is een fantastisch restaurantje die tijd aan jou personlijke wensen besteed. Volgens mijn is dit restaurant de enige die dit alles aan kan ….
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
heerlijk gegeten en uitstekende bediening
Bashiri G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker eten, mooie bediening, mooie inrichting
Hank S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Was een minpuntje dat we alleen spawater konden kopen geen kraanwater vind ik zo slecht
Diana N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wij gingen onverwachts uit eten in Almere omdat eerst 1 uur rijden naar huis te lang was.
Een geweldig italiaans restaurant, met heerlijk eten.
Moniek V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Uitstekende gerechten, heel smaakvol. Leuke menukaart, vriendelijke bediening. Heerljke bijpassende wijnen. Snel weer eens terug!
Nettie J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
De fles huiswijn was bedorven. Kregen wel een nieuwe. De pizza Calzone was slechts gevuld met kaas en ham. Verder niets. In de sla zat zand. Pizza's werden met tussenpozes van 10 minuten opgediend. We waren met z'n vieren, dus van gezamenlijk eten was geen sprake. De gemengde zandsla voor 1 persoon,sla,tomaat en 3 olijven, kostte 11,95.. drama avond daar. Nooit meer heen.
Siem Jan S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Gisteravond hier gegeten. De eerste wijn was niet ok maar dat kan gebeuren. Verder is het eten ok maar niet bijzonder. Ik mis teveel verse ingrediënten. De carpaccio wordt gemaakt van die voorverpakte carpaccio zoals je die ook bij de supermarkt kan kopen. De pizza die ik had zat veel te veel kaas op. Ik had een aantal keren een dikke homp gesmolten kaas in mijn mond waar verder weinig smaak aan zat. Toetjes hebben we niet genomen maar die langs kwamen waren wel erg kolossaal. Kortom leuk voor een keer maar niet voor herhaling ik mis de finesse.
robert D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Geweldige schone en lekkere restaurant. Aardig personeel en keurige bediening op een echte Italiaanse manier. Kwaliteit, perfect service en elke dag de “ day special'' vers dagelijks menu met ingrediënten van 't seizoen. Leuk restaurant in de havenkom met heerlijk eten voor een betaalbare prijs. Wie hier eenmaal gegeten heeft komt zeker terug.
martijn D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Unieke ervaring en zeer culinair genoten. Alles klopte. Leuke vernieuwd zaak. Lekker eten. Goede service en aangename sfeer. Super gezellig in het hart van Almere Haven met 'n goede service en zeer modern/strak ingericht. Het is geen (nep) Italiaanse restaurant maar een echt Siciliaans specialiteiten restaurant.
Wij hebben deze restaurant ondekt in een woord "een parel"
Ga zo door heerlijk eten, goede bediening en de sfeer en ambiance perfect.
Als we weer bij de familie zijn komen we zeker terug!
pippo S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Excellent. Beste plek in Almere die we tot nu toe hebben kunnen vinden. Ongeveer bij elk restaurant in mijn stad te hebben gegeten, blijf ik hier terugkomen. De beste carpaccio van Almere (geloof me, ik heb ze overal geprobeerd). We hebben deze keer genoten van het vier gangen verrassingsmenu. Prachtige en heerlijke gerechten. Het zijn echte kunstwerkjes op je bord, ook het voorafje dat we kregen was leuk gepresenteerd. De bediening is vriendelijk, vakkundig en netjes.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De in een dikke zoutkorst bereide Dorade werd aan tafel uitgehakt en gefileerd. Hij was sappig en smaakte goed. Daarbij een selectie van gegrilde groenten met aardappels uit de oven. Toe nog een Scroppino en ik ging voldaan naar huis.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Puur op recensies afgegaan op dit restaurant, op de gok. Gisterenavond heerlijk gegeten! Lekker vers, veel smaak en kleuren maar vooral Siciliaans !
Originele zuid Italiaanse recepten. De eigenaren/personeel zijn echte Italianen en daardoor is dit restaurant de enige echt Italiaan in Almere.
De bediening was ook zeer prettig. Wij zijn zeer goed en voorkomend behandelt. Goede service, niet steeds lastig vallen maar ze hield het wel goed in de gaten! Complimenten!!

Het eten was lekker en voldoende. Kortom niets te klagen. Ik raad iedereen aan hier eens langs te gaan. We hebben hier heerlijk gegeten en het is een lekkere uitdaging voor je smaak papillen.

Alle complimenten nogmaals!
Eetleek .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het eten smaakte hier fantastisch, we hadden (4 personen) verschillende voorgerechten met vis en vlees, verschillende hoofdgerechten met vis en vlees en nagechten met ijs en tiramisu: overheerlijk.
We waren daar op een zaterdag avond er was wel te weinig bediening.
We moesten steeds vragen voor drank, zo ook water, wat maar niet kwam. de bediening was erg druk, tja met wat?
De laatste ronde koffie wel besteld nooit gekomen, geen contact met de bediening meer te krijgen.
Na een half uur gaan betalen, thuis gekomen zag ik dat het wel op de rekening stond, helaas.
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
BravaCasa hadden wij gekozen voor een verjaardagsetentje. Met z'n zessen kozen we verschillende gerechten. Niet alleen spaghetti en pizza, want zelf nam ik een vleesgerecht waarvan ik de naam even niet weet (nr 25 op de kaart). Wat hebben we weer genoten, evenals de voorgaande keren dat we geweest zijn. Werkelijk alle gerechten zijn vers en goed van smaak, maar ook de bediening is goed en persoonlijk. We komen hier graag weer terug.
PS mijn vorige beoordeling over dit restaurant werd verwijdert omdat het te veel op marketing leek. Ik zit in de media, zou dat het kunnen zijn? Hopelijk accepteerd Iens nu wel deze oprechte beoordeling.
SimonBro .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Omdat we wat te vieren waren gingen we uit eten. We houden van veel soorten eten, maar Italiaans vinden we altijd leuk. Almere Haven was een gok, plus een half uurtje rijden. Maar deze gok kwam wel heel gelukkig uit. Gratis parkeren vlakbij, toevallig een heerlijk zomers zonnetje, sfeervol gelegen aan een haventje en naast een sluis voor bootjes, maar het hoogtepunt was het eten bij BravaCasa. We zijn overal in Italië geweest en verwachten in Nederland altijd goed Italiaans eten, maar BravaCasa overtrof onze verwachtingen. De service was super vlug en alert. Het hoofdgerecht kwam vlot op tafel. We bestelden een oorspronkelijk gerecht uit Sicilië, “Grigliate mista di carne al salmoriglio” en kregen toen 4 soorten gegrild vlees (uitstekende lamskoteletjes en wat heerlijk malse stukken rundvlees, kip en varkensvlees) en kozen voor groenten als bijgerecht (gegrilde paprika, aubergine, bladpeterselie en een takje rozemarijn). De bestelde “Insalata pantesca” met gemengde sla, kappertjes, olijven en tomaat was bijna teveel van het goede, maar te lekker om te laten staan. Op ons bord hadden we prachtige kleuren rood, groen en geel. Van ons bezoek aan Sicilië wisten we dat de “Nero d’Avola” een topkwaliteit rode wijn is. We bestelden een fles “Cent’are”, niet de duurste, maar wel superieur bij dit gerecht. We zijn een fantastische ervaring rijker en hopen dat BravaCasa nog lang blijft bestaan en dat we er gauw weer eens terug zullen komen.