BravaCasa Ristorante

Sluis 8-10 1357 PA Almere Nederland Kaart

Over restaurant BravaCasa Ristorante

La cucina Siciliana

Waan je voor eventjes in het zonnige en zorgeloze Italië. Geniet van de warme gastvrijheid uit het zuiden en geef je over aan de prachtige smaken van de chef. De Sicilliaanse keuken staat hier centraal en de authenticiteit van het eten is goed bewaard gebleven. Dit proef je terug in de heerlijke lunch- en dinergerechten die je krijgt voorgeschoteld. Het vriendelijke personeel heeft kennis van zaken en adviseert je met liefde over een lekker glas wijn bij het eten.

Meer informatie over restaurant BravaCasa Ristorante

Maandag t/m Donderdag 14:00 - 22:30
- Lunch vanaf 14:00
Vrijdag t/m Zondag 14:00 - 23:00
- Lunch vanaf 14:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,5/10
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Willem M. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
BravaCasa hadden wij gekozen voor een verjaardagsetentje. Met z'n zessen kozen we verschillende gerechten. Niet alleen spaghetti en pizza, want zelf nam ik een vleesgerecht waarvan ik de naam even niet weet (nr 25 op de kaart). Wat hebben we weer genoten, evenals de voorgaande keren dat we geweest zijn. Werkelijk alle gerechten zijn vers en goed van smaak, maar ook de bediening is goed en persoonlijk. We komen hier graag weer terug.
PS mijn vorige beoordeling over dit restaurant werd verwijdert omdat het te veel op marketing leek. Ik zit in de media, zou dat het kunnen zijn? Hopelijk accepteerd Iens nu wel deze oprechte beoordeling.
SimonBro . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Omdat we wat te vieren waren gingen we uit eten. We houden van veel soorten eten, maar Italiaans vinden we altijd leuk. Almere Haven was een gok, plus een half uurtje rijden. Maar deze gok kwam wel heel gelukkig uit. Gratis parkeren vlakbij, toevallig een heerlijk zomers zonnetje, sfeervol gelegen aan een haventje en naast een sluis voor bootjes, maar het hoogtepunt was het eten bij BravaCasa. We zijn overal in Italië geweest en verwachten in Nederland altijd goed Italiaans eten, maar BravaCasa overtrof onze verwachtingen. De service was super vlug en alert. Het hoofdgerecht kwam vlot op tafel. We bestelden een oorspronkelijk gerecht uit Sicilië, “Grigliate mista di carne al salmoriglio” en kregen toen 4 soorten gegrild vlees (uitstekende lamskoteletjes en wat heerlijk malse stukken rundvlees, kip en varkensvlees) en kozen voor groenten als bijgerecht (gegrilde paprika, aubergine, bladpeterselie en een takje rozemarijn). De bestelde “Insalata pantesca” met gemengde sla, kappertjes, olijven en tomaat was bijna teveel van het goede, maar te lekker om te laten staan. Op ons bord hadden we prachtige kleuren rood, groen en geel. Van ons bezoek aan Sicilië wisten we dat de “Nero d’Avola” een topkwaliteit rode wijn is. We bestelden een fles “Cent’are”, niet de duurste, maar wel superieur bij dit gerecht. We zijn een fantastische ervaring rijker en hopen dat BravaCasa nog lang blijft bestaan en dat we er gauw weer eens terug zullen komen.
Cathrien R. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Fantastisch met 8 man gegeten bij Bravacasa, wij waanden ons weer op Sicilie. We aten een mix uit de voorgerechten, o.a. caponetti, melanzane di parmigiane, salade, heerlijke ham met mozzarella. Heel erg goed! Spectaculair is de zeebaars in zoutkorst, wat een prachtige vis, mals met een vleugje zout! Perfect! De fettucine al nero de seppia en de pasta cche saddi , de spagghetti A.O.P , de bistecca en de bijgerechten , alles was top. Zeker ook de bediening, vrolijk en zeer attent en wisten alles van de overigens echte Siciliaanse wijnen! Je zou er elke week willen eten!
Bert . Gastronoom (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Al eerder met z'n tweeen gegeten en vandaag met familie.
Vriendelijk en gastvrij personeel.
Maar veel belangrijker, een uitstekende kaart van zeer goede kwaliteis gerechten en een zeer mooie opmaak. Dit is geen pizzeria maar een Italiaan.
Een aanrader voor iedereen die net iets meer wil.
ITALIAAN!
J R. Gastronoom (139 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Nog nooit waren wij bij Brava Casa geweest en dat is jammer, het is hier namelijk goed toeven.
We wilden eigenlijk alleen pizza eten maar hier is zoveel meer aan lekkers te bestellen dat de pizza's bijzaak zijn. De kaart vermeldt een keur aan Siciliaanse specialiteiten maar (helaas) hebben wij ons beperkt tot een Antipasto (voortreffelijk) en een pizza Siciliano (dat dan weer wel). De antipasto was zeer uitgebreid met overheerlijke ham, kazen, worst en andere heerlijkheden en de pizza zoals hij zou moeten zijn, heerlijke ansjovis en ruim belegd met kappers en olijven. Als klapper bestelden we Tiramisu (zelfgemaakt) en ook die was heerlijk. Al met was het een fijne avond, je zit hier heerlijk met het raam open met uitzicht op de haven en bovenal was de bediening super!
Tot de volgende keer.
Lisadeham1985 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Echt hartstikke top. We hebben genoten! Rauwe “crudite” schelpldieren met een “Spumante millesimato” erbij. Bijna afrodisiacum ;-) …. jaa …. Je moet maar durven !!! Het is een heerlijke, frisse en fijne vis plateau die eigenlijk net zo makkelijk verwerkt wordt als andere vis gerechten.
De bediening is enthousiast en gastvrij. De sommelier is kundig in haar adviezen voor bijpassende wijnen. De exclusieve Siciliaanse wijnen is erg interessant voor wijnliefhebbers. Ook de huisgemaakt desserts zijn spectaculair bij BravaCasa. Voor ons staan de Siciliaanse cannoli toch echt wel bovenaan onze lijst wat betreft favoriete zoetigheden.
Odette817 . Gastronoom (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
hier wezen eten. Geen "pizzeria" maar een echt Italiaans (Siciliaans) restaurant met eten zoals "mama" het maakt. Verse ingrediënten, en dat proef je. Mensen die nog echt trots zijn op hun eten, en terecht. Ik kom zeker terug!Na de eerste avond kon ik niet meer wegblijven!
ThomasenLinda . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We hebben zondag avond met z'n zessen heerlijk gegeten.Gevonden via Google en geweldig verrast. We aten ieder 3 gerechtjes. Zodoende hebben we +/- van alles uitgeprobeerd. Alles goed op smaak.Vooral voor 1 persoon is het altijd moeilijk om buiten te eten in verband met een voedselintolerantie. Hier zou ik wel dagelijks willen eten. Het deeg van de pizza is heerlijk luchtig en krokant. Enorme keuze uit vegetarische hapjes. Leuk om eens van alles wat te proberen! Ik vond de prijzen erg goed voor de kwaliteit van de gerechten. BravaCasa behoort tot 1 van de betere (Italiaans) Restaurant van Flevoland. Enorme keuze aan gerechten (die vers worden bereidt), goede sfeer, personeel met zeer veel kennis.
Robinexpert . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Gezellige winkels en horeca gelegenheden in Almere Haven. Dus lunchen bij BravaCasa. Super plek om wat te eten als je 's avonds nog even door moet. Of voor een lunchbespreking. Wat een copieuze middag. Een zeer gepassioneerde affineur samen met een begeisterde chefkok. Een prachtig combinatie. Heerlijke gerechtjes geproefd. Later bij de lunch ook nog verrassende gerechten met Siciliaanse kazen en vleeswaren gegeten. Bijzonder terras op de hoek aan de havenkom.
Het eten en drinken is biologisch en heeft een goede prijs / kwaliteitsverhouding. Leuk detail vind ik dat na de maaltijd de kok zich even laat zien. Verwacht geen luxe setting maar toch de tafel stond netjes gedekt klaar. Ciao, xxx
Umbe . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het is alle keren een feest om dit te doen; heerlijke gerechten, lekkere wijn , enthousiaste bediening vriendelijk en gastvrij en je merkt dat ze plezier hebben in wat ze doen. Je kunt er heerlijk eten of er gewoon lekker een kopje koffie drinken . Complimenten voor de manier waarop deze italiaans restaurant met bijzondere jongeren een mooie en gezellige sfeer weet te creëren waar je echt heerlijk kunt eten!
Netjes, schoon, vriendelijk, en lekker eten. De eigenaar was ook heel erg aardig en leuk.
Kortom een perfecte gelegenheid om bij te praten. Opnieuw genoten van een voortreffelijke diner met goede bijpassende wijnen. Wat hebben wij genoten !! Wij hopen dit nog vele keren te herhalen.
Marylee1302 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
BravaCasa, een leuk klein restaurant waar je echt waar voor je geld krijgt. Voor een spotprijs van 20 euro konden wij al een 3 gangen menu bemachtigen. Ze hebben een uitgebreid menu die bestaat uit diverse voor- en hoofdgerechten. BravaCasa is een mooie naam voor dit restaurant.
Ze verwerken goede en eerlijke ingrediënten in het eten en dat proef je meteen bij de eerste hap. Het eten is erg lekker en de prijs en service zijn ook nog top. En dan heb je ook nog eens een ruime keuze uit diverse lekkere Italiaanse biertjes. Geweldig!
Het enige minpunt was dat er in de nagerechten niet zo een hele uitgebreide keuze was (exclusief de speciale koffies).En het was ook tamelijk druk toen wij daar dineerde, daardoor duurde het opdienen van de gerechten tamelijk lang, maar dit werd natuurlijk gecompenseerd door wat we geserveerd kregen. Ik heb hier meerdere malen gegeten, en geniet elke keer weer met volle teugen van de gerechten, een aanrader dus. Het is een mooi restaurant op een bijzondere locatie, namelijk aan de havenkom. Lekker eten en een mooi uitzicht, waar zoek je nog meer naar? Al met al Top!! Bravo !!!
Mommo . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Het is de eerste keer dat ik hier ben geweest. Het was in één woord subliem! Niet alleen het eten maar ook de service en bediening. Wat een "gastvrijheid" en aandacht voor de gasten, echt een dikke 10 waard! … Wat een vriendelijk en behulpzaam personeel, die bovendien ook heel vlot serveren. Heerlijk zelfgemaakte soep, mooi vers brood en knapperige groene salade, al met al een dikke 10!
We komen zeker weer terug en ik raadt het ook andere mensen aan. Een net restaurant,met uitstekend eten voor een redelijke prijs .Echt lekker en goede porties. Dit restaurant heeft net dat beetje extra waar je naar zoekt. Ook de huiswijnen zijn van een uitzonderlijk goede kwaliteit. En dat op een zeer bijzondere locatie.Nergens iets op aan te merken. Wij zullen hier nog vaak lekker genieten! Ga vooral zo door! Zeker tot ziens.
Christopher1984 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Wij hebben dinsdag gegeten bij BravaCasa met ons gezin. Een zeer mooi restaurant met een mooie ligging aan de havenkom. Bij binnenkomst zijn wij zeer vriendelijk en origineel ontvangen op z'n Italiaans door de medewerkers. Het eten was in een woord overhééérlijk! Wat mij vooral is bijgebleven was de spaghetti carbonara en de pizza met zeevruchten, ze werden uitstekend gepresenteerd en de smaak was perfect. Daarnaast was er ook een goede sfeer in het restaurant met een mooi decor, het is niet zomaar een Italiaans restaurant, maar een restaurant dat er voor zorgt dat je je voor even in Italië voelt. Zeker een aanrader! Het was onze eerste keer dat we hier hebben gegeten en hier hebben we zeker geen spijt van.
EduardoSylvia P. 1e beoordeling (1 recensie) 2,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Waardeloos!!! Nog nooit zo slecht gegeten.mixed Visch . Alle vis was gekookt! Het werd ook geserveerd in de kookpan. Ik heb er bijna een vis trauma van overgehouden , zo smakeloos en smerig. Mijn man had gevulde sardines , ook slecht, volgens hem niet eens schoongemaakt de sardines. Echt erg slecht. Ook het voorgerecht was niets bijzonders. Wel 102 euro afgerekend. Ik heb niets gegeten, hij wou het goed maken met twee glazen wijn. Nee hoor laat maar, we gaan lekker naar huis. Dit was eens maar nooit meer
Thirza G. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Heerlijk gegeten! De pizza tonno was lekker,maar de ossenhaas pistache saus of de tournedos rode wijn met pasta was echt echt top!! We zijn zelf liefhebbers van een rode wijn en hebben van de kaart de eerste wijn gekozen van de wijnkaart. Cent 'era heerlijk!!
MarcelBuisman . Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Prima Restaurant. Ik ben hier diverse keren geweest en ze worden steeds beter. Iedere keer een kleine verbouwing erbij. Het eten is goed, iets aan de dure kant. Alle hoofd gerechten (niet de pizza's) zijn een € 5,= te duur. Er wordt goed gekookt. Je kunt lekker in de serrre zitten. Het personeel spreekt slecht Nederlands of Engels maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt door hun vriendelijkheid en behulpzaamheid. Een heerlijke Mix Gril gegeten waar goede zorg aan was besteed, mijn partner had een heerlijke vis schotel. Jammer van de kleine tafels en rare kleine stoeltjes. Na een half uurtje krijg je kramp van het draadstalen stoeltje. Een goed restaurant die ik iedereen kan aanbevelen, zeker om zomaar binnen te lopen.
Casparjacobvoogd . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Al bij binnenkomst bleek de klantvriendelijkheid werkelijk geweldig. Dat is ook de hele avond gebleven. De service was echt perfect, daarnaast was de snelheid bijzonder. Een bestelling werd doorgegeven en voordat je er erg in had stond het gevraagde al op tafel. Samen met mijn vrouw genoten van een overheerlijke pizza 4 kazen (de lekkerste die ik ooit gegeten heb) en een bijzonder smakelijke spaghetti A.O.P. Na dit overheerlijke hoofdgerecht was het nemen van een dessert onvermijdelijk. Als de smaakpapillen zo gestreeld worden wil je dat tenslotte voortzetten nietwaar!? Dus daarna naar de Tiramsu BravaCasa en Cannoli siciliani. Niet slecht 1 engeltje fietste over mijn tong. Naar mijn gevoel was een een hele kudde. Heerlijk! Ondertussen helemaal niet gemerkt dat we de laatste klanten waren, de service, bediening en vriendelijkheid bleven op een bijzonder hoog niveau. Werkelijk een aanrader voor iedereen. Dus als u in de buurt van Almere Haven bent, of zo'n 50 km er vandaan, rijdt even om. Het is de moeite waard. Dit nog los van het feit dat de ligging heel goed is. Recht aan de haven van Almere Haven bent u tijdens de maaltijd ook verzekerd van een prachtig uitzicht en veel leuke bedrijvigheid. Doen dus. Smakelijk eten.
Sandra D. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Leuk in de serre gezeten. Eten was lekker. Prijs kwaliteit goed. In ruim anderhalf uur stonden we weer buiten. Dat vinden we een goede tijd voor 3 gangen. Omgeving buiten ademt geen sfeer uit, maar dat vinden wij sowieso van almere. Voldoende gratis parkeermogelijkheden in de omgeving.
FemHuizen . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Een recensie over BravaCasa schrijven: Gewoon reserveren, gaan zitten en je laten verwennen. Zondagavond, 19.00 uur. met vrienden wezen eten. Correct-persoonlijke ontvangst bij aankomst en vriendelijk begeleid naar de tafel. De gerechtjes waren stuk voor stuk lekker en van zeer goede kwaliteit. Prima wijn en fijne bediening, van bar tot het servies is helemaal in stijl!
De kaart is erg gevarieerd en wordt op van tijd tot tijd aangepast. De zelfgemaakte pasta is top.