Brasserij De Bergerrie

Service7,7/10
Decor7,5/10
Leo D. Gastronoom (14 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gedineerd met vrienden. Bediening had even tijd nodig om te schakelen tussen de 1e en de 2e bezetting van de tafels.
Heerlijk concept voorgerecht, hoofdgerecht en dessert voor vast prijs.
Voorgerecht was heerlijk veel gerookte ham, heerlijke combinatie met uien en geitenkaas.
Hoofdgerecht heerlijk spareribs, dit zo van het bot valt.
Dessert was grand dessert De Bergerrie, helemaal top.
Annelivandoorn . Gastronoom (16 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Met een vriendin bij bergerrie geweest. Spareribs waren lekker. Lam was minder bijzonder dan verwacht. Het waren lamsstukjes met een rode saus, niet meer en niet minder...

Bediening is vriendelijk maar niet erg alert op lege glazen/gasten die graag rekening willen?
Lina M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Qua prijs/kwaliteitverhouding heb ik niks op het eten aan te merken. Ik koos voor een 3-gangenmenu t.w.v. €21,50. De carpaccio was heerlijk, de zalmfilet was precies goed gebakken. Niet te vet en niet te droog. Het dessert was ook lekker, wel wat simpel. Die stak wat af tegen de eerdere gangen. Het decor is niet mijn smaak, maargoed het is een nieuwe tent. Na verloop van tijd zullen er waarschijnlijk nog het e.e.a. aan verbeteringen plaatsvinden.
Paul M. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Het enige restaurant in Almere waar je, zonder problemen, gezellig en uitstekend kunt eten voor een meer dan schappelijke prijs. Het is iedere keer weer een verassing en ook bij de wijnkaart zie je dat de bekende verviervoudiging op de inkoopprijs hier niet het geval is. Het lijkt er soms op dat bij andere restaurants in Almere de woorden "vers, warm, smakelijk, eigen smaaktoevoeging" ver te zoeken zijn. Hier is dit niet het geval. Wil je iets speciaals?? Het kan gewoon. Zo doorgaan Bergerrie!!
Olivier K. Gastronoom (32 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Almere the place to be

Gisteren met een gezelschap van zes uitermate genoeglijk gedineerd in Brasserij De Bergerie in Almere. Gewoon en smakelijk eten. Hier geen “doperwtsalade met schapenkaas en een gepocheerd ei”, geserveerd door een aan je tafel knielende baard in een restaurant dat aan de garage van Ome Gerrie doet denken, maar een uiterst smakelijk, licht pikant (bravo!) rundvleesstoofpotje, een gepaneerde schnitzel met een schijfje citroen en een vrolijk maar dood scholletje. Speciale aandacht voor het voorgerecht “licht gerookte ham, runderham en gekookte ham, op een ei- aspergesalade”. Voortreffelijk, zéér verse asperges.

Het restaurant was afgeladen vol tijdens ons bezoek, maar er was geen lawaai, men kon rustig converseren. Wederom bravo! Een klein minpuntje is wel de Koot-en-Bie-achtige benaming "Brasserij": ik stel voor dit non-woord te vervangen door “Restaurant”. Tot slot nog een enkel woord over de vriendelijke bediening: ik heb sinds de Miss Thailand verkiezingen van 2013 (ik zat in de jury) niet meer zo’n verzameling prachtmeiden bij elkaar gezien. Leve culinair Almere!
Signe125 . Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
De oude en vertrouwde Bergerrie. Voor een snelle, maar verrukkelijke hap hier aangeschoven. Ik had de special, de hazenrug en die was vol van smaak en goed verzorgd met puree in bladerdeeg er naast, jummie! Mijn vriendin had zin in een maaltijdsalade en hoewel die eigenlijk alleen op de lunchkaart staan, was de keuken bereid om er 's avonds toch nog een voor haar te maken. Top!
Lisette K. Gastronoom (27 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Hier van het weekend geluncht en het was heerlijk! Met z'n 2en beide gekozen voor de lunch duo, leuk concept: uit verschillende uiteenlopende gerechtjes kan je er dan 2 p.p. kiezen. Samen konden we daardoor lekker 4 verschillende gerechtjes proeven! Ze waren allemaal even lekker: Thaise pompoensoep met koriander: heerlijk! Carpaccio: helemaal goed, aardappel rösti met gerookte zalm en spiegelei: weer eens iets anders en lekker, beenham met pruimen compote: geweldig! Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Yolanda B. Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Ik heb de gebakken camembert vooraf gegeten, daarna wildzwijn en toe australische cake met ijs en slagroom. Alles was even lekker en het was er weer heel gezellig. Mijn man at het " hijgend hert" en dochter ossenhaas. Zij hebben ook heerlijk gegeten. De prijs/kwaliteitsverhouding is hier top. Maar het is ook echt lekker. Een aanrader dus.
Hans F. Gastronoom (29 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
De hogere cijfers zijn gebaseerd op een juiste prijs/kwaliteit-verhouding. Het is hier altijd druk en voor een 3-gangen menu betaal je gemiddeld minder dan Euro 25,-- Ik kom hier regelmatig voor een "hapje eten" zonder de hele avond aan tafel te moeten/kunnen zitten. Nadeel is dat de kaart niet veel veranderd.
Annelivandoorn . Gastronoom (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend. Wij namen een broodje vooraf en een hoofdgerecht en dat was meer dan genoeg! Wij zaten zelf op een leuk, knus plekje in het restaurant, maar er zijn ook mindere plekken en aangezien het vaak druk is heb je weinig keuze. Spareribs waren ontzettend mals en vielen zo van het bot. We misten nog een klein zoetje in de marinade, maar dat zal perssonlijke smaak zijn geweest. De eend met de jam en aardse saus was heerlijk.

Bediening heeft het vrij druk en is niet altijd oplettend. Lege glazen werden niet direct opgemerkt.
Kevin Z. Gastronoom (32 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
afgelopen donderdag hier geluncht tijdens het winkelen, redelijk simpele maar doeltreffende kaart.

gekozen voor de lunchduo, waarbij men kan kiezen van twee gerechten van de lunchkaart.

Ik had de carpaccio en de ragout met beenham, ragout heerlijk, carpaccio goed maar nog erg koud. Wel royaal met kaas en pitten&zaden.

Espresso iets zuur naar mijn smaak, maar wel goed sterk en mooi op temperatuur.

Bediening is attent, jammer dat er tijdens de lunch niet gevraagd werd of wij nog iets wilde drinken.

Voor een lunch naar mijn idee de beste van het plein waar het op gelegen is.
PcjvandeWeijer . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
prima gegeten, tafeltjes wat dicht bij elkaar.
Lekker menu van het bord.
En wat een deceptie als we vragen dat we graag als nagerecht samen slechts een keer het Grand dessert willen, we hebben met brood vooraf immers al een volle maag, maar dan het supplement niet hoeven te betalen a 3,50?
No way, DOKKEN!
Mijn humeur is van dat onbegrip van de kaart. De kans van het restaurant iets te laten zien van de nagerechten ook.
Mooie bevestiging bij betaling: we hebben het er nog over gehad, maar dit zijn de regels!
Briljant, uitnodigend om terug te komen?
Sophie1992 . Gastronoom (17 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Meerdere malen in dit leuke eetcafé gegeten, altijd goed bevallen. Deze keer met een gezelschap van 6 gereserveerd. Zoals altijd druk en vol, maar dat wisten we inmiddels en vinden we helemaal niet erg. De eerste bestelling drankjes duurde al erg lang, het brood kwam zelfs eerder. Mijn menu bestond uit vitello tonnato vooraf, als hoofdgerecht een zalmfilet en als toetje de appeltaart. Ik heb weer heerlijk gegeten maar de avond werd bepaald door de bediening. Er werd niet vlot geserveerd en tot 3(!) keer aan toe werden de drankjes vergeten. De fles wijn die wij bestelden bij het hoofdgerecht kwam toen wij klaar waren met eten, deze dus ook afbesteld. De drankjes die wij daarvoor in de plaats bestelden kwamen ook niet. Heel erg jammer want de overige keren waren goed. Als compensatie werden 3 broodjes vooraf en 2 biertjes van de rekening gehaald. Naar ons idee wat mager.
Faberpkm . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Hier gisteren met 14 personen gegeten.
Iedereen kreeg z'n eten tegelijk en het was heerlijk!
Uitstekende prijs voor wat je krijgt, we zaten bomvol!
Aanrader!
JorritK89 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Afgelopen vrijdag gegeten bij de Bergerie. Vooraf gebakken ganzenreepjes, de combinatie met oesterzwammen en stoofpeer die erbij geserveerd werd maakte het heerlijk. Als hoofdgerecht de Ossenhaas gekozen. In tijden niet zo'n lekker stuk vlees geproefd. Geserveerd in de pan, op een bord met jus en champignons. Bijgerechten een salade en een schaaltje friet en schaaltje aardappelen. De Tiramisu als desert, een perfecte smaakcombinatie waarbij (gelukkig) de dranksmaak niet overheerste.
Ria D. 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Jaja dat was me wat !!! , eten voortreffelijk, bediening toppie leuke meiden.
maar dan die airco , zit je met je nek midden in de straal van de airco,vreselijk.
tot drie keer gevraagd ,draai hem anders of zachter of doe uit.
eerst gaat hij nog harder gezet door personeel, toen uit, en toen naar beneden gericht op de rest van mijn collega's, komt mevr. in pak hoop bla bla maken, want als ze voor in de zaak flauw vallen was het onze verantwoording,
De uitbouw is eraan gemaakt maar geen rekening gehouden met het klimaat.
de airco blaast rechtdoor tegen de uitbouwbalk .
Na lekker gegeten te hebben en netjes betaald te hebben kregen we van mevr in pak wat de eigenaresse blijkt te zijn te horen dat we NIET meer hoeven terug te komen alleen om een stomme airco (ziekmaker).
Er wordt geen kritiek geduld.....
Bij de 25 leuke vrouwelijke collega's hebben ze geen goede indruk achtergelaten.
Niet erg professioneel, zo'n lekker eten en dan dit ,
ik hoef niet meer....
0tamara0 . Gastronoom (11 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Al een aantal jaar kom ik bij de Bergerrie voor prima eten voor een goede prijs. Er staan zowel oude klassiekers als verassende gerechtjes op de kaart. Daarnaast is het eten gewoon prima als je kijkt naar de prijs die je ervoor betaald. De bediening heb ik tot nu toe altijd heel vriendelijk meegemaakt. Je hoeft geen culinair hoogstandje te verwachten maar als je op zoek bent naar een leuke avond en eten met een goede prijs/kwaliteit verhouding zou ik dit restaurant zeker aanraden.
Fclaura . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Voor een leuke prijs kan je hier lekker eten. Je zit goed vol na afloop. Ze hebben een leuke kaart met voor ieder wat wils. Ik vind dit absoluut een aanrader!
SanneBr . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Meerdere malen hier geweest. Leuk eetcafé maar ik moet zeggen het word minder. De prijzen van de gerechten vallen natuurlijk heel erg mee waardoor je ook niet teveel mag verwachten. Wat alleen opvalt is dat het ontbreekt aan fantasie voor de opmaak van gerechten, alles word op t bord gekwakt en het mist passie. Voorgerecht van de week genomen, portobello met geitenkaas, deze was doordrenkt met honing waardoor heel de smaak van het gerecht niet tot z'n recht kwam. Hoofdgerecht stoofpot, altijd lekker! De bediening is wat onervaren. Ze staan met teveel mensen waardoor er wel 4 verschillende medewerkers aan tafel komen ( en het is al niet zo ruim opgezet dus daardoor oogt het chaotisch ) we hadden nog geen hap genomen of er word gevraagd of alles naar wens is.
de wijn is prima , alleen geserveerd in een groot portglas. leuke avond verder en ik zal hier blijven komen , het is alleen tijd voor wat vernieuwing.
Karlos . Gastronoom (28 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Leuk tentje met ouderwetse sfeer in het centrum van Almere. Ruime keuze aan gerechten (vis, vlees en wild) wat maakt dat je goed kunt afwisselen. Goede volle smaak van het wild met een lekkere saus en voldoende bijgerechten. Vriendelijke bediening, maar had wat vlugger gekund. Tentje is ruim opgezet, wat het prettig maakt om rustig te eten en uitgebreid te genieten van de gerechten.