Brasserij De Berg

Reigerhof 27 2914 KC Nieuwerkerk aan den IJssel Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserij De Berg

Welkom in de keuken van Brasserij de Berg in Nieuwerkerk aan den IJssel, waar de keuken zich kenmerkt door prachtige gerechten, bereid met pure, eerlijke ingrediënten. Bij Brasserij de Berg werken ze bij voorkeur met producten uit eigen regio. De chefkok heeft een sterke visie. Mediterrane invloeden, biologisch en huisgemaakt zijn kernwoorden die daarin passen. Als de chefkok praat over koken en ingrediënten dan laat hij zijn ogen spreken. Seizoensgebonden ingrediënten combineert hij op een bijzonder creatieve manier, zodat de smaakpapillen de sensatie van zoet, zout, zuur en bitter op een verrassende manier ervaren.

Laat u culinair verwennen door het wisselende maandmenu, bordspecialiteiten en à la carte gerechten gecombineerd met mooie wijnen.

Meer informatie over restaurant Brasserij De Berg

Trein en bus op loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Borden volgen vanaf de autoweg richting centrum winkelcentrum de Reigerhof.
  • : Parkeerplaatsen voor de deur en in de omgeving.

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 11:00 - 16:00

9,4

Jouw recensie over het restaurant Brasserij De Berg

loes P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Wij vonden het eten verrassend goed en hebben er allen van genoten.
Zeer vriendelijke bediening!
Sacha S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Voor een brasserie culinair opgemaakte borden, veel aandacht van het personeel en de kok, eten van goede kwaliteit en een heerlijke Argentijnse rode wijn. Was een gezellige avond, gaan hier vast vaker komen.
Marjan E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten en vooral genoten van de uiterst vriendelijke en enthousiaste bediening. Uitgebreide kaart! Dit restaurant is een goede plek om veel vaker terug te gaan komen.
Caroline N.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Wanneer je bij Brasserij de Berg gaat eten, weet je dat je altijd verwend wordt met goed eten en zeer deskundig en gastvriendelijk personeel!
giessenj .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Weer een prima ervaring bij Brasserie de Berg...zeker in deze tijd van het wild zeer de moeite waard om een hapje te eten !
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gezellige gelegenheid, wat rumoer van aanwezige bar. Erg vriendelijke, enthousiaste bediening, erg attent.
Spareribs, surf&turf en wildgerecht erg lekker en a
albert.snoei .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Leuk restaurant en aardige bediening. Het was rumoerig door een grote groep maar niet storend. Zelf vonden ze het vervelend en hebben het 'goed gemaakt' door een kopje koffie van de zaak! Zeker aan te raden.
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Maandag j.l. met 6 personen gedineerd bij De Berg. Een prima brasserie;
leuke zaak; vriendelijke en deskundige bediening. De spareribs waren
lekker klaar gemaakt; prima vlaamse asperges; de overige gasten
hadden ossehaaspuntjes. Vooraf een lekkere aspergesoep. Het geheel
begeleid door een goed glas witte huiswijn. Koffie toe.
Met 210 euro was de prijs/kwaliteit verhouding heel redelijk.
Wij komen er zeker nog eens terug.
Alfons S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Met zijn tweeen op zaterdag hier gegeten. Druk, maar het bedienend personeel maakt tijd voor je en legt goed uit wat er te eten is en wat het inhoudt.
Het smaakt allemaal prima.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Met 4 personen fantastisch gegeten bij Brasserij de Berg. Een gezellige kroeg met annex het restaurant. Na heerlijk breekbrood met smeerseltjes hebben wij als hoofdgerecht gekozen voor Steak de Berg, Tournedos, Kalfsstoof en Kipsaté. Alle 4 de gerechten waren heerlijk van smaak en de Tournedos was super zacht. Het Grevensteiner ongefilterde bier, de Chateau Berne rosé en rode maand wijn smaakten fantastisch bij de gerechten. De desserts waren ook prima, zeker de Crème Brulee hazelnoot en de met speculoos gevulde soes. Het zeer attente en super vriendelijke personeel maakte de avond compleet. Het enige puntje van kritiek is dat, als je bij de ingang van het restaurant zit, het geluid uit het café je noopt tot stem verheffen. Wij komen zeker terug bij deze geweldige zaak.
H L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Wederom écht lekker gegeten. Vanavond maandmenu met allemaal huisgemaakte gerechten. Gestart met mooie filet Americain, heerlijk op smaak en mooi gepresenteerd met mini frietjes. Super lekker runderstoofvlees gestooft met Leffe bruin en posteleinstampot.
Dessert van chocolade profiterole gevuld, met naar mijn idee een iets te stevige, speculoos vulling met apart lekker vanille ijs.
Al met al heel veel lekkers voor een goede prijs.
Absolute aanrader.
m-i .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Een vriendelijke ontvangst en een tafeltje aan het raam. Direct aandacht van een zeer vriendelijke serveerster. Haar enthousiasme bubbelde er uit. Goede uitleg van het maandmenu en de ‘specials buiten de kaart’. Al die informatie staat ook op de borden aan de muur, maar toch leuk.
Wij wilden weten wat het voorgerecht Filet Americain preparé inhield. Meteen liet zij ons een foto zien en gaf duidelijke uitleg. Iemand die echt weet wat zij op tafel zet en daar trots op is.
Wij kozen voor één Belgisch maandmenu en 1x losse gerechten.
Bij een leuke amuse -bitterbal gevuld met risotto- kwam de bestelde wijn. Een Château des Eyssards Blanc uit de Pays d’Oc . Een Sauvignon blanc - Semillion. Die was wel wat te warm, maar dat werd keurig opgelost met een ijskoeler met voldoende ijs.
De Filet Americain met mini friet, was heerlijk smeuïg. Ik had er wel graag een stukje toast o.i.d bij willen hebben. De runderstoof met postelein stamppot smaakte ook goed. Lekker gaar draadjesvlees in prima saus. De ribeye kwam op een plank met patat in een mandje, een uitstekende fris aangemaakte rodekoolsalade. De steak was keurig medium gegaard en de pepersaus [keuze] was romig en niet overheersend.
Het nagerecht van het menu was Speculoossoesjes met Belgische chocolade en witte chocolade ijs. Dat hebben we gedeeld en werd keurig met 2x bestek geserveerd.
Kwa smaak was het helemaal top. Maar het formaat ‘soes’ was echt te groot en de vulling erg stevig. De bittere chocolade en het romige ijs maakte het toch smakelijk en van de zoute caramelsaus had ik nog wel wat gelust. Voor één persoon zou dit toetje teveel zijn. Samen ging het prima.
Kortom een prima avond met -voor een eetcafe- goed eten en een meer dan vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug voor een volgend maandmenu.
subRosa .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij hebben hier ondertussen al 4 keer gegeten en dit restaurant verdient een dikke pluim. Ook als je vlak van tevoren reserveert maken ze een plekje voor je, de dames van de bediening zijn heel goed op de hoogte van de gerechten, de wijn, de weekmenu's en je kunt altijd combineren en variëren het is allemaal goed. Het eten is van hoge kwaliteit, we hebben onlangs wild gegeten en dat was heerlijk bereid. Wat ook fijn is, is de amuse die uitgebreid wordt besproken. Er kan altijd een lachje af, een vriendelijk woord..je voelt je op en top gast. Karaf kraanwater? Tuurlijk, daar wordt niet moeilijk over gedaan. Een mini minpuntje: het soms lawaaierige bar publiek. Maar ja, dat neem je op de koop toe als je zo lekker eet.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zeer gastvrij, behulpzaam. We werden goed bediend. Het eten was goed. ( wildtrio). Samen met bokbier en eigen glas! Een echte verademing
GuidoHoffman .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Fantastische bediening - heerlijke gerechten buiten de kaart om en een lekker 3 gangen menu. Het is altijd een feest om hier te komen.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een paar maal per jaar eten we hier als we geen zin hebben om te koken. Het is praktisch om de hoek. Elke maand een leuk 3 gangen menu en amuse vooraf voor 25,- Constante kwaliteit, je valt je eigenlijk nooit een buil. Prima eten, attente bediening.
bandar .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Eten matig, zaak gedateerd.Bediening netjes. Lang wachten. Vg.tourmenu weinig, tongfilets kreeftensaus?Saus niet gezien.Garnituur matig. Veel geld voor deze kwaliteit.
isja .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Voor vaderdag met 5 personen hier heerlijk gegeten, ik was de enige niet-Nieuwerkerker. Het uiterlijk van het restaurant schijnt aanzienlijk verbeterd te zijn, van een 'jungle-atmosfeer' naar een voor een eetcafé redelijk chique decor. De sfeer was gemoedelijk, een 'ons kent ons', maar aangezien Nieuwerkerk a/d IJssel een dorp is zal 'ons' elkaar ook wel echt kennen. Ik had het maandmenu, een 3-gangen menu voor € 25 met vis/vlees keuze. Vooraf de gazpacho met Hollandse garnalen. Ontzettend lekker en romig. Het hoofdgerecht was een kalfsentrecote met truffeljus (terwijl ik dit schrijf loopt het water me weer in de mond), geweldig mals, en als dessert de gemarineerde aardbeien met slagroom en kletskoppen. Geweldig! De bediening, door 2 jonge dames, was zeer attent en er duidelijk gericht op dat het de klant aan niets ontbreekt. Mijn tafelgasten waren over hun menukeuzes ook erg te spreken, bij de eendenlever (voorgerecht) had een iets minder heftige saus gemogen maar verder was iedereen vol lof over de maaltijdsalade, de sliptongen, de smeersels, de ossehaaspuntjes en de saté. Een echte topper was het Spaanse ijsdessert: warme amandelen met honing. Absolute aanrader!
jantes .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Na een lange wandeling hier geluncht. Helemaal niks mis mee.
Een omelet met spek en saté met brood voor ons beiden. Prima verzorgd en het smaakte uitstekend. Vriendelijke en attente bediening.
Vanwege het mooie weer zaten we op het terras. Ook daar was niks mis mee maar de omgeving is wat rumoerig. Maar we komen zeker terug!
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Bijna een jaar later nog altijd constant goed.

Mijn vriendin en ik komen met enige regelmaat bij dit restaurant 'in de buurt'. Het ziet er naar uit dat we dat zullen volhouden. We komen hier ongeveer eens in de 3 maanden en de afgelopen keren zijn steeds goed en soms verrassend geweest.

Het is een rustige plek voor een bovengemiddeld goede hap. De spareribs zijn echt een winnaar, buitengewoon zacht vlees, valt van het bot. Het wildtrio (seizoen) was in orde, het wildzwijn ietwas taai, haas en hert uitstekend. Heerlijk voor een avondje eten na een drukke werkdag!