Brasserij De Berg

Erg voordelig
Erg kort
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zeer gastvrij, behulpzaam. We werden goed bediend. Het eten was goed. ( wildtrio). Samen met bokbier en eigen glas! Een echte verademing
GuidoHoffman .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Fantastische bediening - heerlijke gerechten buiten de kaart om en een lekker 3 gangen menu. Het is altijd een feest om hier te komen.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een paar maal per jaar eten we hier als we geen zin hebben om te koken. Het is praktisch om de hoek. Elke maand een leuk 3 gangen menu en amuse vooraf voor 25,- Constante kwaliteit, je valt je eigenlijk nooit een buil. Prima eten, attente bediening.
Bandar .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Eten matig, zaak gedateerd.Bediening netjes. Lang wachten. Vg.tourmenu weinig, tongfilets kreeftensaus?Saus niet gezien.Garnituur matig. Veel geld voor deze kwaliteit.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Voor vaderdag met 5 personen hier heerlijk gegeten, ik was de enige niet-Nieuwerkerker. Het uiterlijk van het restaurant schijnt aanzienlijk verbeterd te zijn, van een 'jungle-atmosfeer' naar een voor een eetcafé redelijk chique decor. De sfeer was gemoedelijk, een 'ons kent ons', maar aangezien Nieuwerkerk a/d IJssel een dorp is zal 'ons' elkaar ook wel echt kennen. Ik had het maandmenu, een 3-gangen menu voor € 25 met vis/vlees keuze. Vooraf de gazpacho met Hollandse garnalen. Ontzettend lekker en romig. Het hoofdgerecht was een kalfsentrecote met truffeljus (terwijl ik dit schrijf loopt het water me weer in de mond), geweldig mals, en als dessert de gemarineerde aardbeien met slagroom en kletskoppen. Geweldig! De bediening, door 2 jonge dames, was zeer attent en er duidelijk gericht op dat het de klant aan niets ontbreekt. Mijn tafelgasten waren over hun menukeuzes ook erg te spreken, bij de eendenlever (voorgerecht) had een iets minder heftige saus gemogen maar verder was iedereen vol lof over de maaltijdsalade, de sliptongen, de smeersels, de ossehaaspuntjes en de saté. Een echte topper was het Spaanse ijsdessert: warme amandelen met honing. Absolute aanrader!
Jantes .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Na een lange wandeling hier geluncht. Helemaal niks mis mee.
Een omelet met spek en saté met brood voor ons beiden. Prima verzorgd en het smaakte uitstekend. Vriendelijke en attente bediening.
Vanwege het mooie weer zaten we op het terras. Ook daar was niks mis mee maar de omgeving is wat rumoerig. Maar we komen zeker terug!
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Bijna een jaar later nog altijd constant goed.

Mijn vriendin en ik komen met enige regelmaat bij dit restaurant 'in de buurt'. Het ziet er naar uit dat we dat zullen volhouden. We komen hier ongeveer eens in de 3 maanden en de afgelopen keren zijn steeds goed en soms verrassend geweest.

Het is een rustige plek voor een bovengemiddeld goede hap. De spareribs zijn echt een winnaar, buitengewoon zacht vlees, valt van het bot. Het wildtrio (seizoen) was in orde, het wildzwijn ietwas taai, haas en hert uitstekend. Heerlijk voor een avondje eten na een drukke werkdag!
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Boven verwachting goede keus dichtbij

De Berg is een prima restaurant... in Nieuwerkerk aan den IJssel. Het is een prima restaurant, maar waarschijnlijk zullen weinigen speciaal naar Nieuwerkerk rijden aangezien het een breed te verkrijgen concept is. Ik zou De Berg typeren als een high-end eetcafé.

We hebben uitstekend gegeten. M'n vriendin zat al tijden te wachten op goede spareribs en die waren echt heel goed. In andere gelegenheden vaak vet of droog, maar deze ribs waren veel vlees en prima bereid. Ik moest haar even helpen opeten, maar ook ik kon het niet op. Het was net aspergeseizoen, dus daar kon ik geen nee tegen zeggen. Mooie asperges met kalfsribeye, mooi stukje vlees!

Vers brood met kruidenboter is een fijn begin, al is het wat duur voor 5 euro.
Goede witte huiswijn. Prima plek voor een avondje niet thuis eten.

Tot slot, er zat een grote groep mensen in het restaurant, waardoor wat rumoerig. Niet erg, maar de bediening had er oog voor. Er werd ook goed omgegaan met de drukte.
Rob_ .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Afgelopen week bij Brasserij De Berg gegeten. We wilden even snel eten met de kinderen erbij dus alleen een hoofdgerecht en een dessert. Bij de saté kan men kiezen uit 1 of 2 spiesen. De spiesen bevatten grote stukken vlees die voor mij persoonlijk wel iets kleiner mogen. De saté saus is goed van smaak en lekker pittig. De nacht ervoor was er geschilderd omdat men het, inmiddels gedateerde interieur gaat vernieuwen. De bediening is erg hartelijk, attent en correct. Er is voldoende keuze als het gaat om de kindermenu's. Aan onze tafel werd er gekozen voor de spareribs. Een goed gevuld bord en voor mijn zoontje erg veel. Ik heb zelf een paar spareribs geproefd maar deze vond ik jammer genoeg wel wat tegenvallen. Ze waren aan de droge kant en waren met moeite van het bot te krijgen. Het dessert bij het kindermenu (met knetter snoep/topping) werd door de kleine erg goed ontvangen.
Een leuke tent met leuke bediening die gelukkig het gedateerde interieur gaat aanpakken.
EJMakker .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Ook vanavond zijn de smaakpapillen verrast, kwalitatief top gerechten, hoog op smaak en vers, coquille met paddestoelen en parmezaan heeft een schitterende jus culinair top gerechtje. Wederom het gevoel dat dit restaurant ondergewaardeerd is, keuken kookt op hoog nivo, bediening vlot en correct. Eet regelmatig buiten de deur zoals de aanvang al zegt ik blijf elke keer weer verrast door dit no no nonocence restaurant
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Vriendelijk onthaal in dit quasi Afrikaans ogende restaurant met plastic 'groen'. We gingen voor het 3 gangen menu voor € 27,50 en kozen uit de de juist vernieuwde menukaart voor o.a. de aansprekende Italiaanse wijsheid, Tok-Tok en Sissend pannetje (voorgerechten) en Duo van Land en Zee etc. (hoofdgerechten). De witte Chileense chardonnay kon mij niet zo bekoren, maar de rode Italiaan wel. De amuse bestond uit een soepje in een glaasje. Lekker. Plat water in kannen en als nagerechten o.a. een heerlijke meloensoepje en sorbetijs. Alles bij elkaar een lekker en smakelijk diner. De bediening was alert en open vriendelijk. De entourage wat te plastic en kan wel een opfrisbeurt gebruiken.
Bertkruis .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
afgelopen vrijdag met een groepje van 8 bij De Berg wezen eten. Het weer was uitstekend dus als eerste een biertje gedrinken op het terras. Vervolgens buiten nog even een stokbrood kruidenboter genuttigd.
Vervolgens naar binnen gegaan in een leuke ambiance. De kalfslever met spekjes en appel was absoluut heerlijk en een aanrader. Bediening alert en gezellig. Kortom... voor ons was het niet de laatste keer!
J M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Net eetcafe, service was netjes. Er werd een leuke apetizer geserveerd. Kwaliteit van het eten was orima, qua prijs wel aan de maat voor het soort gerechten zoals bijvoorbeeld spare ribs voor 20 euro.
Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Als regelmatige gast van dit restaurant kan ik zeggen dat ik slechts 1 keer heb meegemaakt dat het eten niet naar mijn zin was, en daar werd onmiddellijk goed op gereageerd. Het decor verveeld nog steeds niet (ik ontdekte pas nog iets op de muurschildering wat me nog niet eerder op was gevallen en de bediening is altijd correct en vriendelijk.