Brasserie Zus en Zo

Markt 20 8331 HH Steenwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Zus en Zo

Raberreih .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Heerlijk rustig gegeten, goed betaalbaar, redelijke kaart.
Beperkt voor vegetariërs.
Voor kinderen leuke en betaalbare menu's, goedkope plates.
Fijne sfeer en goede bediening.
Eten was wel erg zoet (marinades en sausjes).
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Hebben hier afgelopen zaterdag met 9 personen gegeten. Wij kwamen zo maar binnenvallen, maar de tafels werden snel geschikt zodat wij bij elkaar konden zitten. De bediening was uitstekend, deskundig, vlot, erg attent en met gevoel voor humor. De Venkelsoep smaakte uitstekend, evenals de tomatensoep. Ook de hoofdgerechten vielen zeer in de smaak (o.a. Carpaccio salade, Tonijn biefstuk, Griekse kip en Burrito). Als nagerecht namen wij o.a. Koffie Zus en Zo en Dame Blanche, beiden ook prima. Het was er al met al heerlijk toeven in deze gezellige Brasserie. De prijzen liggen daarbij op een prettig laag niveau. Bij een volgende gelegenheid komen wij hier graag weer in Steenwijk, zeer aan te bevelen.
Esa .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Voor de tweede keer wezen eten met vriendinnen. Gezellig en toegankelijk restaurant met een zeer uitgebreide kaart. Eten was prima alleen wel wat lauw. Prijs kwaliteit verhouding is goed.
JanSchutrups .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Enkele weken geleden hebben mijn vrouw en ik heerlijk gegeten bij Brasserie Zus en Zo. We gaan redelijk vaak uit eten en kunnen daarom goed vergelijken. Zoals ook anderen hebben opgemerkt is de bediening heel vriendelijk en attent. We waren uit eten met een ander echtpaar en zij namen een voorgerecht (mosterdsoep). Toen dit werd opgediend zag het er zo lekker uit dat wij alsnog besloten om mosterdsoep te bestellen. Dit bleek geen enkel probleem en in zeer korte tijd werd de mosterdsoep geserveerd. Ook viel op dat tussendoor nog werd gevraagd of we genoeg hadden ! ! ! De laatste keer dat ik mij kan herinneren dat ons dit in een restaurant werd gevraagd, is zeker enkele jaren geleden! Mijn vrouw en ik zijn gezonde eters en meestal krijg je maar een beperkte hoeveelheid voor relatief veel geld. Om dan wat bij te bestellen is meestal een hele onderneming omdat de bediening vaak onvindbaar is of erg druk bezig met andere dingen. Bij Brasserie Zus en Zo hoefden we echter niets bij te bestellen want de hoeveelheid was nagenoeg perfect ! ('on-nederlandse' hoeveelheden!). Het broodplankje was ook erg lekker. Heerlijk vers gebakken brood ! Het eten (een plate) was goed van kwaliteit en goed op temperatuur (dit laatste is in veel restaurants bepaald niet het geval !). De koffie was ook goed heet en werd geserveerd met nougat. Ik ben geen liefhebber van nougat-meestal keihard- maar deze was erg goed te eten! Kortom ons (eerste) bezoek is zo goed bevallen dat we ons hebben voorgenomen zeker weer terug te komen. Eigenlijk zijn we nu bezig een excuus te verzinnen om weer eens naar Steenwijk af te reizen.... ;-)
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afgelopen zondag zijn we hier met vrienden gaan eten en zijn aangenaam in positieve zin verrast! De door ons uitgekozen gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, zowel de vis- als de vleesgerechten. Ook was er voldoende salade, rabarber en frietjes bij. Ook was de bediening uitermate vriendelijk en attent. De aankleding van de zaak is wat simpel, maar dat past wel bij een brasserie en was niet hinderlijk. Jammer dat wij 190 km verder wonen, anders waren wij hier vast vaker gaan eten. Maar echt om aan te bevelen.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Tripje Giethoorn, maar dan toch liever in Steenwijk uit eten.
Kwamen voor een klein hapje maar hebben genoten van heerlijk bereide vleesgerechten. Alleen de frietjes vielen tegen. Gezellige sfeer, bediening kan iets alerter, kwam niet vragen of alles naar wens was. Pas nadat we klaar waren met het hoofdgerecht kregen we iemand in het vizier en konden we pas melden dat de frietjes tegen vielen. Wel een adequate reactie.
Prima prijs/kwaliteit verhouding verder.
RenaldoQ .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
vier weken geleden met 10 heren gegeten op het terras van Zus en Zo. Wij kregen niet een speciaal menu voor groepen, maar gewoon de kaart. Dit terwijl het hele terras vol zat. Wij hebben erg lekker gegeten voor een prima prijs. Zelf had ik een burger die duidelijk zelf gemaakt was. Het duurde niet lang, terwijl wij allemaal een ander gerecht hadden. Wat betreft de recensie hiervoor: Belachelijk of hoe wij dat in Brabant zeggen Daor wik niks van!. De dames liepen zich een slag in de rondte en hadden het goed op orde. Binnenkort ga ik met mijn gezin op vakantie met de boot en komen we zeker aanmeren in Steenwijk. Groet R
Vivienne P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Wat een afgang! Wij hebben hier vorige week tijdens onze vakantie gegeten. Omdat het er gezellig uitzag toch maar plaats genomen. We hadden een kind van 2 bij ons en waren met z'n vijven. Voorgerechtje (allemaal dezelfde soep) en hoofdgerecht besteld. Bestelling opnemen duurde al erg lang. Toen we aan de soep zaten kwam er een grote groep binnen. Na de soep hebben we ruim een uur zitten te wachten. Ook kwam er niemand meer vragen voor een drankje. Uiteraard werd vooral onze zoon ongeduldig. Bediening was alleen maar bezig met de groep die na ons kwam. Na 1,5 uur gezeten toch maar eens gevraagd hoelang het duurde. Ineens zou ons eten er met 3 minuten zijn. Dit bleek weer niet het geval. Een kwartier later wilden we opstappen, we hadden er schoon genoeg van. We wilden gewoon afrekenen naar rato we wel gegeten hadden, maar de bediening deed uitermate moeilijk en onvriendelijk. We moesten eerst gewoon betalen, later werd met pijn en moeite voorstel gedaan om dan maar 2 hoofdgerechten te betalen. Belachelijk natuurlijk, dit hebben we niet geaccepteerd. Uiteindelijk vertrokken met een hoop stennis. In plaats van vriendelijk met een oplossing te komen werd er belachelijk gereageerd. Resultaat was dat we om 20.00 uur 's avonds nog op zoek moesten naar een andere eetgelegenheid terwijl onze kleine al naar bed moest. Echt, enorme flop, ons zien ze daar nooit meer terug en we raden niemand aan hierheen te gaan! Zo ga je niet met gasten om!
Claudia P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Gisteren samen met een vriendin gegeten bij Zus en Zo in Steenwijk. Gezellige ruimte, leuke sfeer en prima personeel. Lekker broodplankje. Als hoofdgerecht had ik de kaasfondue gekozen, maar ondanks alle verse ingredienten, was die wat vlak uitgevallen. Geen enkel punt. Als ik niet volkomen tevreden was, mocht ik iets anders uitzoeken, wat met spoed zou worden klaargemaakt. Dat werd een vissalade en die was heel lekker. Complimenten voor de professionele wijze waarop dit werd opgelost. Ik ben een tevreden klant. Zus en Zo: heel veel succes en wellicht tot een volgende keer!
Rjohnsson .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
In onze vakantie hebben mijn vrouw en ik tweemaal gegeten bij zus en zo. Een compleet plaatje met hier en daar wat slordigheden vanuit de keuken.

Onze complimenten gaan vooral uit naar uw ontzettend leuke en gastvrije personeel. Tot tweemaal toe werden we ontvangen door leuke capabele meiden. Aangezien de zus en zo helemaal volgeboekt was gaf een meisje aan dat er nog een tafel beschikbaar was, maar pas over een uur. Mijn vrouw en ik waren hadden het er graag voor over, vandaar dat we gewacht hebben.

Het meisje dat ons vrijdag ook geholpen heeft, kwam naar buiten om dekens te brengen en een aperitief neer te zetten. De dames wisten tot twee keer toe ons volkomen op ons gemak te krijgen en namen de tijd voor een klein en geïnteresseerd praatje. Daarnaast zag ik dat ze het uiterst onder controle hadden en een goed team waren samen. Ze wisten veel en daarom zagen wij dat ze plezier hebben in hun werk. Het meisje/vrouw herkende ons meteen en kwam vragen hoe mijn dag was gegaan, iets wat wij erg kunnen waarderen van een gastvrouw. De keuken was ook prima, de sausen kunnen beter en het kan sneller, maar prijs/kwaliteit is prima en daar gaat het in deze tijden toch om.

Mochten we weer voor zaken of privé in Steenwijk zijn, komen we terug
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Hier gegeten met 13 meiden. We hadden een bepaald budget en onze bestelling varieerde van alleen een hoofdgerecht, daghap tot 3 gangen. Bediening was vlot en vriendelijk.
Ik heb zelf een lekker vistrio gehad (lekkere garnalenkroketjes!), daarna een maaltijdsalade met vis en tot slot een citroensorbet. Heerlijk verfrissend. Lekker gegeten voor een leuk bedrag.
Anjaboermeppel .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij dit mooie etablissement. Veel restaurants kunnen wat leren van de vriendelijke bediening. Het was helemaal vol, maar iedereen kreeg genoeg aandacht. We hebben erg lekker gegeten voor een super prijs. Ik had een heerlijk knoflooksoepje voor 4 euro en mijn man vistrio van 7,50. Mooi verzorgt, niet te veel, maar ook niet te weinig. Daarna hadden we kalkoen met bijpassende groente en als dessert hadden we parfait van baileys. Erg lekker van smaak. Mooie betaalbare wijnen erbij. Voor ons een zeer geslaagde avond. We komen zeker weer terug