Brasserie Zomaar

- Ontbijt 09:00 - 10:00
Zondag Gesloten

Elsie H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De brasserie ziet er gezellig uit. Het eten is zeker goed te noemen, de keuze is echter wat beperkt. Het vegetarische gerecht was vrij fantasieloos en in verhouding erg duur. Wanneer je niet van een luxe hamburger of een goede biefstuk houdt zou ik er daarom niet gaan eten. Het vlees is echter wel heel lekker.
De service is vriendelijk, maar raakt al gestresst bij 2 bezette tafels (2pers) en 1 groep van 8. Dan komen ze laat vragen wat je wilt eten (terwijl we hadden aangegeven vroeg weg te moeten), zo was er helaas geen tijd meer voor een toetje. Ook verschenen een deel van de drankjes niet op de rekening (hebben we dan wel weer met fooi gecompenseerd, maar het komt wel heel knullig over).
Mijn advies: leuk wanneer je met z'n tweeën bent, je alle tijd hebt en je van een steak of burger houdt (die zijn ook heel acceptabel van prijs)
Carla K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Wij ( 3 vriendinnen ) praten geregeld bij onder het genot van een hapje en drankje. Het was de dinsdagavond na pasen dat we bij Brasserie Zomaar gingen eten. De naam Zomaar is wellicht verkeerd gekozen want het is beslist niet zomaar een restaurant. De ontvangst was allerhartelijkst. Wij waren de enige gasten van deze avond dus had men alle tijd voor ons maar een van ons was hier al eerder geweest en had goede ervaringen.
2 van ons hadden als voorgerecht de visplank genomen en 1 de carpaccio. De visplank zag er indrukwekkend uit en smaakte heerlijk. Zalm/tonijnsalade/viskroketjes en garnalen/oerbrood. De carpaccio zag er ook verzorgd uit en zeer smaakvol. Als hoofdgerecht hadden we 2x biefstuk L en de geitenkaassalade klein. Het vlees was zeer mals en gelukkig hadden we geen XL genomen. Deze portie was groot genoeg en werd begeleid door frites en salade. Ook de kleine geitensalade was ruim voldoende en smaakte heerlijk! Als toetje hebben we de zoete plank met zijn 3tjes genomen met koffie en thee. Kortom: Zomaar is nie zomaar iets! maar een aanrader!
Jboos .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
het is alweer even geleden dat wij in de brasserie Zomaar in Purmerend hebben gegeten. Via de WF deals hadden we een 3 gangen menu. bij ons drankje kregen we twee bolletjes met een bakje olijfolie en een bakje met olijfjes. als voorgerecht voor mijn echtgenote kwam een overheerlijke carpaccio Het eerste wat voor mij kwam was een visplankje met diverse soorten. nou zeg maar PLANK!. toen ik dit zag dacht ik nog "is dit een voorgerecht?" het leek wel een hoofd menu. er stond een schaaltje met gamba's op in piri-piri sous. een flink bakje met tonijnmouse/salade daarnaast een bakje met twee kabbeljouw croquettes en dan ook nog een mooi bergje met zalmsnippers. alles aangevulg met vier driehoekjes met brood en garnituur. toen ik dit overheerlijke voorgerecht op had hebben we gevraagd om het even te laten zakken voor het hoofdgerecht komt, want het was best veel. Toen het hoofdmenu voor mijn echtgenote een mooie "grote" steak. voor mij een speciale pittige hamburger. voor beiden geserveerd met een klein frituurmandje met frietjes. en de nodige garnituur erbij. Helaas was mijn hamburger niet helemaal gaar en zelfs lauw. ik kreeg gelijk een nieuwe. en het moet gezegd die toen werkelijk perfect was!. kreeg er ook nieuwe warme friet bij. ik was zooooo vol dat ik niet eens een toetje heb genomen. We hebben echt overheerlijk gegeten en het is een echte aanrader. Als ik weer eens op een dinsdag naar de markt ga in Purmerend ga ik zeker er weer eens eten. en misschien neem ik dan weer zo'n overheerlijk visplankje. daar heb je zelfs als lunch meer dan genoeg aan. wij waren dus zeer tevreden en de mislukte hamburger? ach ik kreeg toch weer een hele goede nieuwe. mijn complimenten voor de service en het eten. John Statue uit Hoorn
WenSchu .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Vaak lunchen wij bij Zomaar, lekker buiten in de zon op het terras. Ook is het de ideale plek voor een borreltje tijdens het shoppen (Cava is heerlijk!). Maar gisterenavond ging ik voor het eerst bij Zomaar dineren. En ook dat was weer een succes! Het burgermenu is een leuke aanvulling op de kaart en de burger was heerlijk! Als toetje het zoete plankje genomen met zijn allen. Zalig! Zelfs de koffie was lekker! Wij hadden voor-, hoofd-, nagerecht en koffie en betaalden inclusief fooi 30 euro PP. Dat is helemaal leuk! Zomaar op een avondje? Ik zeg doen!
Bianca G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
We hebben genoten van een high tea bij deze brasserie. 's Ochtends pas gebeld, maar we konden nog terecht voor de lunch. Service! De high tea was mooi opgebouwd en goed in balans. Met in de eerste ronde een lekker verse pompoensoep met een vleugje koriander. In de tweede ronde hartige taart, deze was wat bitter. Maar de sandwiches met tonijn maakten een hoop goed. De derde ronde ging van hartig naar zoetere broodjes. Met een heerlijk mini-geitenkaaskroketje. En de vierde ronde was alleen zoet, vooral de milionairs shortcake was briljant! Leuk ook dat de kok regelmatig kwam vertellen wat we op ons bordje hadden liggen.
Corjoppe .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Op zoek naar een betaalbaar restaurant voor diner in Purmerend kwamen we uit op brasserie Zomaar. En tjonge wat heeft het onze verwachtingen overtroffen! De kaart is wat beperkt - loopt nog niet zo lang voor diner - maar dat is geen probleem omdat er toch genoeg variatie op staat. Bovendien wordt dat ruimschoots goed gemaakt door de uitstekende service. Hier denkt men echt met de gasten mee! Verder is het een prachtige zaak met een smaakvolle lichte inrichting en een ongedwongen sfeer. Normaal geef ik geen tienen weg omdat er altijd wel iets beter kan. Maar deze keer kan ik echt niets bedenken.
Goofy1 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Goede sfeer en vriendelijke attente bediening. Gerechten voor zowel avond als lunch zijn heerlijk. Niet altijd even hoogstaand, maar wel heerlijk van smaak en goed bereid.
absolute aanrader.
Lenibeukering .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Dinsdagavond geen zin om te koken wel om te eten.Via de site van Iens bij Zomaar terechtgekomen.vooraf een salade met warme geitenkaas en aubergine heerlijke dressing en pijnboompitten.Daarna een ouderwets heerlijk stoofpotje ,geen zeempjes of vage stukjes vlees .En toen was er koffie (espresso)heerlijk echte koffie.Bediening perfect wat kan gewoon toch lekker zijn.
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Leuk tentje om gezellig een hapje te eten. Goed eten, warm interieur en attente bediening. Geen culinaire hoogstandjes, maar dat is hier absoluut niet nodig. Ook gezellig om alleen een borrel te doen.
Strandjutter .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Op vrijdagavond met een vriendengroep geborreld en gegeten bij Brasserie Vroeger. Genoten van de originele gerechten en de vriendelijke service. Vroeger vult echt het gat tussen een cafe (met vaak matige en afgezaagde hapjes) en een restaurant (waar je niet gezellig kunt borrelen. Echt een toptent !
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Heerlijk oriëntal noedels met kip op de borrelavond. Als je van oosters houdt is dat zeker een aanrader.
Persoonlijke en snelle bediening. Helemaal top :D Zeker een aanrader om relaxed een hapje te eten of een borrel te drinken!!
Haasje48 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
We hebben hier geluncht en gekozen voor "Om samen te Delen". Dit plateau was een mix van verschillende gerechten van de kaart. Het zag en keurig uit en smaakte prima. De bediening is vriendelijk en niet opdringerig. De kok kwam beleefd informeren of alles naar wens was. De inrichting is licht en smaakvol. Kortom: heerlijke gegeten in een prima sfeer. We komen hier zeker terug voor een etentje, borrel of feestje.