Brasserie Zeldzaam

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Petereetbeter .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wij hebben gekozen voor menu 2 is een. We zaten buiten op redelijk druk terras.
Voorgerecht was lauwe pittige kip salade. Mooie salade mix en subtiel op smaak gebracht.
Daarna mooi gebakken zalm op bedje van groen. Prachtig opgemaakt en even lekker van smaak als het er uitzag. Erbij een smakelijke salade en frites. Toe een soort mousse van aardbeien, lekker fris van smaak.
Een perfecte koele en lichte droge fles rose erbij. De bediening was attent, snel en kundig.
Vooral door de man die alles zag, waren er maar meer in de bediening zoals deze persoon.
De rekening? 14.50 per menu en dan nog de rose.
Alleen maar complimenten voor een menu dat beter was dan je kon verwachten.
Wij komen graag terug!
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Op verzoek hadden we een ronde tafel gevraagd, omdat we met oneven aantal waren. Deze stond netjes klaar toen we kwamen. Vriendelijk en kundig personeel.
Het eten was erg goed van smaak. Een aanrader en voor ieder wat wils. Bijpassende wijn geserveerd. We konden bijgerechten zonder problemen bijbestellen.
De toetjes waren wat klein voor de prijs. Een grand dessert is niet zo groot als de naam doet verwachten. Het kaasplankje was niet zo bijzonder qua smaken, 3 dezelfde soort kaasjes.
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met een vriendin neergestreken op het terras van dit restaurant wat binnen een mum van tijd helemaal vol zat. We werden door 2 verschillende medewerkers correct bediend, maar de ene gaf net dat beetje meer hartelijkheid, en je kreeg gelijk het gevoel dat je welkom was Ook was er af en toe een leuk praatje Bij de andere medewerker had je het idee, dat hij zijn vak goed verstond, maar een gevoel van contact kreeg je niet. Sterker nog, het kwam heel kil over. Dat vind ik jammer, je vraagt je dan soms af, of zo iemand wel zin heeft om te werken of het wel echt zijn passie is. Het eten was prima in orde en het terras, het decor van die dag, ziet er picobello uit. Een goed adres om te gaan lunchen
Gerwin E.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Als je prima wilt eten op een gezellige locatie dan ben je bij Zeldzaam op juiste adres. De gerechten op de kaart zijn niet echt origineel maar de kwaliteit ervan is prima. De bijgerechten hadden wel iets ruimer gemogen want ik zat net niet vol. De bediening zou wat vlotter kunnen maar over het algemeen is het prima.

De prijs had wat lager gekund maar aangezien ik gebruik maakte van een actie was voor mij de prijs-kwaliteit-verhouding prima in orde.
Jacky68 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond heerlijk op het terras een theatermenu gegeten van goede kwaliteit. Prima service en aardig personeel. Door goede timing van het personeel waren we mooi op tijd voor de voorstelling van 20:00 uur. Een aanrader!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Leuk brasserie cafe in het centrum van Veenendaal nabij theater, bioscoop, en winkels, en nog talloze andere restaurantjes. Wij hadden nu voor de lunch, brood met pulled pork, een tosti ham/kaas, en broodje bal met mayo. Allen prima op smaak, en metname het broodje pulled pork is echt een aanrader. Prima vriendelijke bediening, en een mooi zonnig terras. Binnen ook gezellige zaak, met leestafel, muziek, en videoschermen.
Tiw .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Zeer verrassend goed gegeten hier. Gezellig bruin café voor jong en oud waar je voortreffelijk goed en boven verwachting kan eten. Hier kan je uren doorbrengen na het eten nog aan de bar bijv met een drankje !!
Datum 13.02.2016
Pauline1979 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Het eten allereerst beviel erg goed, maar wij waren vooral tevreden over de vriendelijkheid en humor van de bediening. Het was een vrij rustige avond, wat de service uiteraard ten goede komt, maar buiten dat troffen ze ook precies de juiste toon om het een prettig etentje te maken.
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Voorafgaand aan een theaterbezoek even een hapje eten bij Zeldzaam.
Grote zaak die op woensdag maar matig bezet was. Doordat de gasten door de hele zaak heen werden gezet gaf het een wat leeg gevoel.
Vooraf een lekker brood met kruidenboter en tapenade, gewoon lekker.
Hoofdgerecht een geweldige maaltijd salade vol met geitenkaas, en noten. Zelden een zo lekkere salade gegeten. Tafelgenoot had kipsate en was daarover ook prima te spreken.
lekkere patat werd bijgeserveerd, hele ruime porties, we kregen het bij lange na niet op.
Als afsluiting thee met friandises. lekker!!
Prima gegeten voor een prima prijs.

Thebankerswife .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Eigenlijk proberen we elk weekend wel te gaan lunchen bij zeldzaam. Je zit er heerlijk, het eten is goed en de sfeer is gezellig. De salade met kip is een aanrader evenals de wrap. Daarnaast is de tonijn ook fantastisch!
Het eten bevalt dusdanig goed dat we eigenlijk nooit ergens anders naartoe gaan om te lunchen.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Zeldzaam is een heel leuk restaurant! Wij komen er vaak op zondag. Dan heb je lekker een menuutje voor €14.50 en dit is echt een aanrader! Altijd dingen die je normaal niet zo snel zou kiezen van de kaart maar daardoor maakt het zo leuk om lekker te proeven wat er allemaal is! De bediening is ook goed. Het restaurant zelf ziet er leuk en knus uit. Buiten terrasverwarmers waardoor je lekker kunt blijven zitten
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Het eten was prima, de service kan beter en het is vrij luidruchtig met veel tafels bezet. Dankzij de aanbieding was prijs/kwaliteit goed, anders zou het mijns inziens iets te duur zijn. Door Koningsnacht was het ietwat rommelig.

Ik zou hier wel opnieuw gaan eten, maar niet zo snel wanneer ik het volle pond zou moeten betalen.

Vooraf een carpaccio gehad. Hierop zat ook wat rode ui. Verder was het bord wat rommelig opgemaakt. Mijn tafelgenoten vonden de tomatensoep met pesto erg lekker. Als hoofdgerecht slibtongetjes genomen. Hiervan lagen er drie op een berg met worteltjes. Genoeg vis, teveel worteltjes. Voor mijn tafelgenoten vlees in heerlijke jus (was men erg over te spreken). Als toetje een grote soes en gebak van de bakker. Dit smaakte prima.

De service kan beter. Het zou prettiger geweest zijn als men het uitserveren van de gerechten met twee man zouden doen, dan heeft iedereen zijn eten tegelijk. Het personeel was verder erg vriendelijk en schonk prima bij. Het vragen van de rekening kostte enige moeite. Het waren net wat details die wat beter konden. Maar wellicht dat dit ook te maken had met de start van de Koningsnacht.

Het restaurant was vrij roemoerig naarmate er meer tafels bezet raakten. Het was lastig elkaar goed te verstaan. Ook hier speelt Koningsnacht misschien wat parten, waardoor al vroeg de muziek wat harder ging en er steeds meer mensen binnen kwamen.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Heerlijk geborreld in bovenzaal met 40 personen. De door huis geselecteerde wijn viel erg in de smaak. Voldoende ruimte, ook voor de kinderen. Zeer attente en vriendelijke bediening.De borrel ging voor kleinere gezelschap spontaan over in diner. Zelfde vriendelijke bediening ging door en de tafels werden in de zelfde ruimte zaal gedekt ondanks de drukte in de zaak beneden.en echte aanrader!
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We hadden de kipsate voor de lunch. Deze was lekker en mooi opgemaakt door de chef. Porties waren prima in verhouding met de prijs. Bediening was zeer vriendelijk maar niet erg professioneel. Lekker gegeten en een erg prettige sfeer. We komen hier zeker nog eens terug.
BMD993 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Heerlijk gelunchd. Lekkere gerechten van prima formaat ook.
Bediening zeer vriendelijk maar niet scherp of ervaren genoeg. Zo kregen we één lunchkaart terwijl weet z'n tweeën waren (en de rest van de zaak nog leeg). Ze hebben diverse theesoorten maar die kregen we niet aangeboden. Er zat al een theezakje bij het glas heet water. Pas op verzoek konden we kiezen. Ambiance gemoedelijk en oud grand café. Prettig en we komen zeker weer terug.
Frankje1970 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Ik heb hier een paar keer gegeten en ben altijd op tijd en naar behoren geholpen dus daarom ligt het cijfer van de service hoger. Maar afgelopen vrijdag (08-08-2014) ging het niet erg vlot allemaal. We hebben eerst 3 kwartier op ons voorgerect gewacht, vervolgens een uur op ons hoofdgerecht en bovendien waren ze mijn maaltijd nog vergeten ook. Het dessert verliep ook niet voorspoedig. Mij tafelgenoten kregen hun koffie en thee al terwijl een vriend van mij en ik nog zeker een kwartier op ons dessert moesten wachten. Uiteindelijk hebben we wel een drankje van de zaak gekregen en kan ik niet anders zeggen dat het eten weer erg goed was. Een simpele kaart en goede prijs/kwaliteit verhouding. Personeel is ook erg vriendelijk en behulpzaam. Dus ondanks deze ene tegenvaller zal ik hier nog wel een keer terugkomen.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Eten was prima! Geen haute cuisine maar dat verwacht je ook niet als je hier naar binnen stapt. Gewoon een goede maaltijd en ook een goede hoeveelheid. Bediening zeer vriendelijk. Entourage zou gezelliger kunnen. Of je kijkt de keuken in of je zit tegen de bar aan. Toen wij er waren was er een grote groep in het voorste deel dat maakte het qua akoestiek erg lawaaiig. Achter in de zaak was het gelukkig rustiger en kon je ook een gesprek voeren.
Wennyvanos .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Ik heb met vriendinnen een high tea gehad. Ik vond het bedrag €19.50 pp hoog voor hetgeen we kregen. De kwaliteit van de hapjes was onder de maat, kwaliteit van de thee ook ( van die roerstaafjes met gaatjes).
John N.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Heerlijk gegeten, een verrassend goed 3 gangenmenu 2 voor 1, prettige bediening, voor decor geef ik echter een 1 omdat je erg in de sigarettenrook zit, verschillende keren binnen gezeten maar dat maakt niet zoveel uit als de terrasdeuren open staan, ik begrijp (steeds moeilijker) dat je je klanten buiten laat roken maar het terras van Zeldzaam is overdekt, zo zit je eigenlijk toch binnen en daar hoort het rookvrij te zijn !
Oxen .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
Was nooit echt m'n favoriet vanwege de ietwat bekakte sfeer, maar we hadden gehoord dat het eten beter was geworden, dus nog maar 's proberen.
Hadden we beter niet kunnen doen.
Het was erg druk op het terras en het personeel had er duidelijk weinig zin in.
Eten was niet slecht, maar fantasieloos. Erg standaard.. Dan kun je in Veenendaal voor minder geld beter en gezelliger eten. Men vergeet dat men "maar" een eetcafé is.
Het wachten op de hoofdmaaltijd duurde erg lang, zeker een uur, zo niet langer. En een "sorry" kon er niet af, ook niet toen we hier iets van zeiden.
Even geprobeerd, maar voorlopig zien ze ons hier niet meer