Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Michel L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Het is op deze maandagavond niet druk in dit sfeervolle restaurant. We worden vriendelijk ontvangen en naar een tafeltje geleid. We beginnen met een glaasje Prosecco en maken een keuze uit de kaart. Ik neem de Bretonse vissoep, één tafelgenoot kiest voor Carpaccio met Truffelmayonaise maar geeft allergiën aan. De serveerster gaat hier uiterst zorgvuldig mee om, stemt af met de keuken en komt een paar keer terug voor vervolgvragen. Keurig! Uiteindelijk wordt geadviseerd het voorgerecht met drie soorten gerookte vis nemen. De jonge serveerster blijkt een pareltje van service en klantvriendelijkheid. Alert, vriendelijk, en zorgt daarmee voor een fijne beleving. De Bretonse vissoep is heerlijk, met krokante frituurtjes erin maar is helaas te lauw. Mijn dagvangst hoofdgerecht is top. Heerlijk gegaarde vis, met spinazie, aardappelpuree, kleine rode biertjes en een top saus. De entrecote en zalmduo van mijn tafelgenoten valt ook bijzonder in de smaak. De wijnsuggesties zijn eveneens prima. Een aanrader!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Prima restaurant . Ondanks drukte intiem. Correcte service! Maaltijden voldoende groot en lekker warm geserveerd. Top locatie!
sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
wat een sfeer heerst er hier zeg in dit prachtige pand aan de maas!! alle verwachting worden overtroffen door bediening en keuken! ik kan iedereen aanraden hier snel een keer te gaan eten. mij zien ze in elk geval snel weer terug.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Zonder vooraf te reserveren, gekozen voor het Zalmhuis. Een mooie tafel aan het raam met een levendig uitzicht op het water en de brug. Gekozen voor Mosselen in Trappist als voorgerecht (1 portie is voldoende voor 2 personen) en als hoofdgerecht de gebakken scharfilet en de sliptong (3 stuks als catch of the day), gecombineerd met de aanbevolen wijn Finca Carrasca. Geen spijt van. Vriendelijke bediening, ofschoon het serveren van het bestelde aperitief na twee keer herinnering veels te lang op zich liet wachten. Minpuntje is ook, dat het aperitief tegelijk de duurste Chauvignon blanc (Waipara Hills) is. Dit had men wel even mogen vragen, te meer daar er nog een (goedkopere) Chauvignon blanc op de kaart stond.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Het zalmhuis bezoek ik het liefst met mooi weer. Het terras is prachtig gelegen maar kan wel een update gebruiken. Het eten is degelijk, niet bijzonder maar wel smakelijk. We komen hier graag, maar genieten dan vooral van de sfeer.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Vandaag met 20 personen een 89ste verjaardag gevierd met een lunch in het Zalmhuis. Heerlijke goed verzorgd boulangerie menu. Ter gelegenheid van de verjaardag incl. glaasje prosecco en enkele kinderijsjes! Helemaal Top
Lorenzo V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Ideaal voor de lunch, hoogstaande kwaliteit tegen een gunstig tarief voor wat je krijgt.
Uitstekende ambiance voor een zakelijke lunch als een date.

Menig zaak kan leren van de bediening hier hoe zijn hun vak uitoefenen.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Na regelmatig lunchen in het Zalmhuis weer eens een recensie schrijven, dat het ons nog steeds prima bevalt. Een mooie lunchkaart met smakelijke gerechten en een mooie sortering open wijnen. Niet echt goedkoop, maar wel waar voor je geld. Vriendelijke bediening, alhoewel de één meer professioneel dan de ander. Niettemin steeds voor herhaling vatbaar op deze prachtige locatie.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vandaag hebben wij weer genoten van een voortreffelijke High Tea met vrienden die hier nog nooit zijn geweest.
Het was weer fantastisch, lief en vriendelijk ontvangen door Ilse. Alles was weer tot in de puntjes verzorgd, ook de extra bestelde warme snacks waren super lekker. Jullie doen het zo goed, het is weer altijd een feestje. De bediening helemaal TOP en je voelt je zo welkom altijd.
Chapeau.....Ik word haast een ambassadeur voor het Zalmhuis.
Tot ziens ..... !!!
Johnny V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Voordat ik het vergeet, nu eerst een recensie schrijven. Hier met 8 personen gegeten ter ere van mijn moeders verjaardag, Als verrassing kwam ook de familie uit Noorwegen aangeschoven. Perfect door de bediening opgepakt. Eerst een tafeltje voor drie en na aankomst en de verrassing zonder problemen een tafel erbij zodat we met de hele familie konden dineren. Was niet op de hoogte van het verjaardagsarrangement en daarom ook niet besteld. Bediening had dit toch geserveerd, waarvoor mijn dank. Heerlijk gegeten, ieder had bijna wat anders, Rustig en gezellig kunnen dineren met perfecte geen opdringerige bediening, Dikke 10
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
In een gezelschap van 6 personen hebben we hier gedineerd. Dit restaurant is puur gekozen op basis van de mooie en bijzondere inrichting.
Al bij binnenkomst proef je een mooie nostalgische jaren 30 sfeer. Het is net alsof de tijd een hele poos heeft stil gestaan.
Aangezien het restaurant het Zalmhuis heet, voel je je wel verplicht om in ieder geval iets van zalm te nemen. Een specialiteit van het huis is (waarschijnlijk) een hele gerookte zalm die de kelner aan tafel in plakjes voor je snijdt. We zien in ieder geval de kelner dit bij meerdere tafels doen.
Als voorgerecht namen we dus ook de gerookte zalm met wat brood. De zalm was uitstekend.
De witte en rode (huis)wijnen die we gedurende de avond erbij namen, smaakten ook goed.
Als hoofdgerecht kozen sommigen van ons voor de griet (catch of the day) en anderen voor de runder bavette (butchers best). Beide gerechten waren mooi opgediend en smaakten zeer goed.
Enige minpuntje was dat bij de bavette niet gevraagd werd hoe gaar het vlees gemaakt mocht worden. Desalniettemin was het mooi medium rose, vlees was mals en knolselderij puree was zacht en smaakvol, de warme groente goed gegaard met bite en prima van smaak.
Ook de nagerechten waren wederom mooi opgediend, de bediening was attent en professioneel.
Ik wist dat dit qua inrichting een mooi restaurant moest zijn, maar qua eten had ik geen (hoge) verwachtingen. Ik werd aangenaam verrast. De gerechten zijn niet goedkoop, maar voor deze kwaliteit in de randstad kun je het gemiddeld noemen.
Voor mensen die van een nostalgische sfeer houden, met de auto (of fiets) zijn (het ligt voor mensen met OV wel wat afgelegen) kan ik dit restaurant absoluut van harte aanbevelen.
Selinah S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik ben compleet ontgoocheld teruggekomen uit Het Zalmhuis.
Vandaag een high tea gedaan met zijn 5en. Allemaal al meerdere keren geweest en wisten dat het goed zou zitten qua eten, bediening etc..
Niets was minder waar, nog nooit zo'n tegenvaller meegemaakt. De kannen jus d'Orange waren niet lekker vers zoals we gewend zijn, maar pijnlijk overduidelijk uit een pak.
Ik ben samen met mijn nicht lactose intolerant. Dat hadden we doorgeven en is ook rekening mee gehouden. Het lactose vrije eten van de high tea was te troosteloos voor worden! Droog wit brood met wat sla ham of kipfilet. 2 glaasjes met quinoa, 1 blaadje sla en een cherrytomaatje. Daarnaast als vervanging van de zoetigheid wat krentenbrood met dadelbrood en ananas.. Kei en keiharde bleke ananas. Recht uit de kern. Soepje tussendoor was tomaat, heel simpel glaasje. Dessert als afsluiting mangosorbet met weer die fantastische ananas erin. De bediening heeft ook veel steken laten vallen
; de één kwam nieuwe kannen met heet water brengen terwijl de ander daarvoor al de kopjes had weggehaald. Handig ook. We kregen totaal niet het gevoel alsof het ze ook maar iets kon schelen hoe wij het hadden.
Jammer, maar wij zoeken wel een ander mooi plekje in Rotterdam op om te high tea-en.
gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Ik heb hier vandaag samen met mijn vriend gegeten. Hij heeft een ossenhaasburger gegeten en ik een broodje carpaccio. Het eten was heerlijk. We zaten alleen niet vol, maar we waren wel verzadigd. Het is een prachtig gebouw op een prachtige locatie. De bediening is ook vriendelijk. En je wordt snel geholpen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Gegeten met een gezelschap op vrijdagavond. Het was gezellig druk, dus reserveren lijkt mij noodzakelijk. Zeer geschikt voor grotere gezelschappen en feesten. Mooie locatie met voldoende parkeerruimte op eigen terrein. Ik had vooraf de carpaccio en vond de spekjes een lekkere touch. Als hoofdgerecht was de zalm precies zoals ik hem graag zie: heerlijk zacht van binnen. Nagerecht had ik de tarte tatin en ook die was goed. Al met al een gezellige avond en goede prijs/kwaliteitverhouding. De bediening is attent, vriendelijk en behulpzaam.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hadden voor 2 personen gereserveerd op het terras om half vijf, maar er moest in allerijl nog een (wankel) tafeltje (want driepoot) in het midden worden apart gezet en voorzien van een tafelkleedje. De mensen van de bediening zijn jong en weten onvoldoende antwoord te geven op vragen over de kaart. "Wat zit er zoals op het plateau fruits de mer?"Twee medewerkers kijken wat hulpeloos naar elkaar en vullen elkaar een beetje aan. Het tweede bestelde biertje komt niet en we moeten er driemaal om vragen. Uiteindelijk brengt de leidinggevende het, na een kwartier, na enkele minuten gevolgd door de ober met een pilsje op zijn dienblad (Oh, ik zie dat u het al heeft). Ik kies voor sashimi van zalm (vooraf) en oesters als hoofdgerecht. Waar de creuses vandaan komen, moet worden nagevraagd. De medewerkster komt terug. Jammer, die zijn dus op. Oh, dan was het plateau fruit de mer dus ook niet mogelijk geweest? We besluiten beiden de halve kreeft te nemen à € 27,50. Het is een babykreeftje, met een zielig stukje schaarvlees dat in het halve karkasje ligt. Daarin is de staart ongeveer even groot als mijn middelvinger. Ik klaag bij de bediening over de maat/het gewicht versus de prijs. Er zit bovendien weinig smaak aan. Het bordje sashimi vooraf is zo karig: zes pinkgrote reepjes zalm van een halve centimeter dik. Bij elkaar misschien 75 gram. En dat voor € 9. "Het was wel snel op," zeg ik, verwijzend naar de hoeveelheid. "Ja, dat hoor ik wel vaker," is het antwoord. De crème brulée smaakte voortreffelijk. Al met al vind ik voor een slordige € 95 met 2 personen voor zo weinig eten en geringe aandacht voor de gasten een bezoek aan Het Zalmhuis niet voor herhaling vatbaar.
zijderups2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We maakten gebruikt van de verjaardagactie en werden heel leuk met pro secco ontvangen.
Het Art Deco gebouw ligt prachtig aan de Maas. Rondom is er terras met grote parasols.
De plastic kaart zal praktisch zijn doch neemt terstond weg dat je je in zo’n speciaal en mooi restaurant bevindt. Het doet goedkoop aan. Die indruk bleef. De kaart maakt een wat verwarrende indruk, kan ook zijn door het drankadvies. De bediening is alert , heel attent, vriendelijk en er precies wanneer nodig. Ieder bestelde naar eigen keuze en dat smaakte goed, met kanttekening dat de mosselen een vreemd smaakje hadden. Meteen werd een nieuwe pan aangeboden. Voor de jarige was dessert super mooi gemaakt. De kok had z’n best gedaan en met chocolade ‘gefeliciteerd’ en verder gedecoreerd. Het dessert ijs was van zeer hoge kwaliteit (nooit eerder zo lekker gegeten) én in een slagroom glaasje stak vuurwerk. Kan het feestelijker? Nee. Zalmhuis, bedankt!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtig restaurant met een bijzondere ligging, aan de voet van de Brienenoordbrug met een heerlijk terras, ook binnen zeer fraai ingericht. Beperkte kaart, maar voldoende keus. Na een wat mindere periode vind ik het Zalmhuis de laatste tijd weer erg goed, lekkere gerechten en vriendelijk bediening. Ik besef dat dit lastig is in zo'n groot restaurant en vind het knap dat met zo weinig mensen zo'n groot gebied wordt bestreken, soms moet je wat langer wachten, maar als je ziet hoe hard er wordt gewerkt valt dat goed te begrijpen. Zowel vis als vlees zijn goed geportioneerd en erg lekker, verwacht geen sterrenkeuken, maar zoals de Duitsers zo mooi zeggen : Gutbürgerliche Küche. Lekkere wijnen waarvan veel ook per glas worden geschonken, erg goed!
ChrisDekkers .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
als aperitief een heerlijke Franse chardonnay gedronken, past overigens ook goed bij het hoofdgerecht de sashimi van verse zalm. Daarna genoten van surf en turf met de geadviseerde Pinot Grigo, De maaltijd afgesloten met koffie met friandises. Bediening attent en alert. De maaltijd geen grote porties maar ruim voldoende om van te genieten.
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Wat een mooie locatie en t uitzicht is geweldig
De menu kaart is maar raar, je kan je eigen menu samenstellen maar voor ongeveer de helft komt er een meer prijs bij, zodat je als nog een aardige smak geld kwijt bent
T eten dan de carpaccio had een vreemde bite en een rare structuur t leek op rookvlees maar toch ook weer niet, qua smaak ook niet echt bijzonder eigenlijk, broodje met smeersel was dan wel lekker maar de carpaccio hebben we elders lekkerder gegeten
Als hoofdgerecht de surf en turf zag er goed uit jammer dat de kok de garnalen niet gepeld had waardoor het toch vieziken is om ze gepeld te krijgen
T biefstukje en de friet waten prima de jus of saus moi ging wel
T dessert de eclair was wel lekker trouwens al met al niet slecht niet super maar zeker nog eens lunchen of zo zeker als t mooi weer is en je lekker buiten kan zitten
Nietthuis .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat een mooie locatie en prachtig interieur. We hebben buiten plaats kunnen nemen met prachtig uitzicht op het water. Wat wil je nog meer. Lekker speciaal biertje genomen en een keuze gemaakt van de lunchkaart. Ik heb gekozen voor broodje carpaccio met Old Amsterdam en rucola. Echt een aanrader! We komen zeker terug voor het diner.
Beste Proever Nietthuis,

dank voor het delen van uw ervaring in ons Zalmhuis.
Fijn dat het broodje carpaccio beviel.
Wij hebben wel Old Rotterdam... tot ziens voor een diner ervaring.
Lekker Mosselen eten of Fruits de Mer, heerlijk met rosé uit de provence.

Met vriendelijke groet, Team Brasserie Zalmhuis