Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Wij hebben heerlijk gelunched met de groep. Wij hebben gebruik gemaakt van het luncharrangement. De bediening was ook goed en de sfeer heel gemoedelijk.
S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Helaas geen persoonlijke aandacht. Ik was jarig en dat aangegeven bij reservering. Geen bubbels gekregen zoals vermeld. Spijtig. Patat te hard gebakken eten was verder prima. Ambiance was en is geweldig.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Bij het bestelling van een 'catch of the day' verwacht ik verse vis. De diepvries zwaardvis was daardoor zeer teleurstellend. Het stevige vocht doordrenkte smaakloze stuk vis op mijn bord was samen met de bijna rauwe friet zonde. Als het al smaak had was dat de gesmolten kruidenboter die erop lag. Daarnaast was de toegezegde gefrituurde brie niet geleverd en kwam er een stukje camembert in een gefrituurd huidje op mijn bord. Het Zalmhuis zou zoveel beter moeten kunnen. Jammer.
Brenda P.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Voor het eerst bezocht; wat een mooie inrichting, erg sfeervol. Goede bediening, precies de juiste toon. En het eten, heerlijk ! We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Philippe V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Prima lunch
N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Heerlijke high tea in prachtig gebouw.
Erg vriendelijk personeel met goede service .
De gerechtjes waren lekker, zeker het soepje en het dessertje waren een verassing.
Jiska V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
Leuke kortingactie t.g.v. viering Trouwdag met onverwacht glaasje champagne van het huis, aardige bediening en voortreffelijk smakende hoofdgerechten (o.a. Parelhoen), welke de wachttijd méér dasn goed maakten - wij hadden bovendien geen haast. Aan het bestelde mineraalwater moest tweemaal herinnerd worden, maar dat was ook het enige kleine minpuntje. En wat een mooie bijzondere locatie !
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Goed gegeten bij het Zalmhuis. Prachtige Kerstversiering, fijne sfeer. De jarige werd ongevraagd in het zonnetje gezet: heel leuk. Vis was goed, zowel voor als hoofd en bediening heel vriendelijk.
H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2018
Ik ben veganist, 3 x contact hierover gehad en het enige wat er bedacht kon worden, was een salade. Op zich geen probleem, maar wellicht vanuit mij te hoge verwachtingen. De salade was overigens echt lekker.
Vriendelijke bediening, broodjes van mijn vrienden waren echt te hard. Het was heerlijk qua smaak, maar geen doorkomen aan met de mes.
T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
We hebben ons prima vermaakt en lekker gegeten voor een nette prijs. Zowel de bediening als de inrichting van het gebouw waren meer dan goed. Zeker niet voor het laatst geweest.
Deanna S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Helaas, 1 minpunt: bij vorige bezoek was goed rekening gehouden met allergie voor lijnzaad, deze keer helaas niet.
Volgens kok was het zaden broodje zonder lijnzaad, terwijl het lijnzaad duidelijk zichtbaar aanwezig was op het broodje! Mede tafelgenoten hebben uiteindelijk de lijnzaadbroodjes gegeten, ik de andere broodjes (die wel zonder lijnzaad waren). Maar verder was alles weer zeer naar tevredenheid en hebben we genoten van een luxe high tea.
F.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
wat betreft wachttijd slaat dit alleen op de koffie , eten was perfect ook wel snel op tafel na bestellen. we hadden onze kleindochter van 4 jaar ook er bij . wilden nog koffie na afloop maar deze kwam maar niet, bleek dat de ober welke het had genoteerd niet had door gegeven. dus ivm de tijd voor onze kleindochter hebben we dit geannuleerd wat we erg jammer vonden van de afsluiting
W.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Smakelijk diner. De bediening was vriendelijk en attent. Wachttijd vonden wij net iets te lang. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Onze minder goede ervaring van gisteren is bij personeel bekend eigenlijk ging alles fout en kwaliteit zalm voor en hoofdgerecht viel tegen.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
mooie lokatie en sfeervolle inrichting. Bijzonder hartelijke ontvangst vlotte bediening . Oog voor kinderen ruime plaatsen. Gerechten goed en ruim voldoende ook voor de grote eter.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Opnieuw heerlijk geluncht nu met de pensionadagroep. Fantastische bediening en het twaalfuurtje is een aanrader
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Gezellig druk. Je moet wel tegen een beetje lawaai om je heen kunnen.
Bediening is leuk, attent en spontaan. 3 gangen keuze menu is altijd goed. Tip: wat frites en/of groente extra bestellen. Merlot is lekker.
Inrichting is smaakvol. Zomers een heerlijk terras met mooi uitzicht. Nu achter glas natuurlijk.
F.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Het eten was niet bijzonder. De winterse salade was droog en niet smakelijk, de kip was flauw. De trio van zalm was gewoontjes zoals je het zelf thuis zou doen en de parelhoen was simpelweg flauw en iets te gaar. Wel erg vriendelijke bediening en een fijne locatie, toch vond ik de lunchkaart er beter uitzien.
Sylvia L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
De gemberthee was op. In plaats van dit even te melden zodat ik een andere kon kiezen, kwam men al met muntthee ter vervanging. En dat vind ik nu net niet lekker! Dus zonde van de thee die retour ging.
Verder heerlijk gegeten.....
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2018
Sinds de opening kom ik al regelmatig bij het Zalmhuis, prima gelegenheid voor met name een zakenlunch, waarom moet ik 120 tekens gebruiken?