Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 11:00 - 23:00

Duur
Selinah S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik ben compleet ontgoocheld teruggekomen uit Het Zalmhuis.
Vandaag een high tea gedaan met zijn 5en. Allemaal al meerdere keren geweest en wisten dat het goed zou zitten qua eten, bediening etc..
Niets was minder waar, nog nooit zo'n tegenvaller meegemaakt. De kannen jus d'Orange waren niet lekker vers zoals we gewend zijn, maar pijnlijk overduidelijk uit een pak.
Ik ben samen met mijn nicht lactose intolerant. Dat hadden we doorgeven en is ook rekening mee gehouden. Het lactose vrije eten van de high tea was te troosteloos voor worden! Droog wit brood met wat sla ham of kipfilet. 2 glaasjes met quinoa, 1 blaadje sla en een cherrytomaatje. Daarnaast als vervanging van de zoetigheid wat krentenbrood met dadelbrood en ananas.. Kei en keiharde bleke ananas. Recht uit de kern. Soepje tussendoor was tomaat, heel simpel glaasje. Dessert als afsluiting mangosorbet met weer die fantastische ananas erin. De bediening heeft ook veel steken laten vallen
; de één kwam nieuwe kannen met heet water brengen terwijl de ander daarvoor al de kopjes had weggehaald. Handig ook. We kregen totaal niet het gevoel alsof het ze ook maar iets kon schelen hoe wij het hadden.
Jammer, maar wij zoeken wel een ander mooi plekje in Rotterdam op om te high tea-en.
Gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Ik heb hier vandaag samen met mijn vriend gegeten. Hij heeft een ossenhaasburger gegeten en ik een broodje carpaccio. Het eten was heerlijk. We zaten alleen niet vol, maar we waren wel verzadigd. Het is een prachtig gebouw op een prachtige locatie. De bediening is ook vriendelijk. En je wordt snel geholpen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Gegeten met een gezelschap op vrijdagavond. Het was gezellig druk, dus reserveren lijkt mij noodzakelijk. Zeer geschikt voor grotere gezelschappen en feesten. Mooie locatie met voldoende parkeerruimte op eigen terrein. Ik had vooraf de carpaccio en vond de spekjes een lekkere touch. Als hoofdgerecht was de zalm precies zoals ik hem graag zie: heerlijk zacht van binnen. Nagerecht had ik de tarte tatin en ook die was goed. Al met al een gezellige avond en goede prijs/kwaliteitverhouding. De bediening is attent, vriendelijk en behulpzaam.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We hadden voor 2 personen gereserveerd op het terras om half vijf, maar er moest in allerijl nog een (wankel) tafeltje (want driepoot) in het midden worden apart gezet en voorzien van een tafelkleedje. De mensen van de bediening zijn jong en weten onvoldoende antwoord te geven op vragen over de kaart. "Wat zit er zoals op het plateau fruits de mer?"Twee medewerkers kijken wat hulpeloos naar elkaar en vullen elkaar een beetje aan. Het tweede bestelde biertje komt niet en we moeten er driemaal om vragen. Uiteindelijk brengt de leidinggevende het, na een kwartier, na enkele minuten gevolgd door de ober met een pilsje op zijn dienblad (Oh, ik zie dat u het al heeft). Ik kies voor sashimi van zalm (vooraf) en oesters als hoofdgerecht. Waar de creuses vandaan komen, moet worden nagevraagd. De medewerkster komt terug. Jammer, die zijn dus op. Oh, dan was het plateau fruit de mer dus ook niet mogelijk geweest? We besluiten beiden de halve kreeft te nemen à € 27,50. Het is een babykreeftje, met een zielig stukje schaarvlees dat in het halve karkasje ligt. Daarin is de staart ongeveer even groot als mijn middelvinger. Ik klaag bij de bediening over de maat/het gewicht versus de prijs. Er zit bovendien weinig smaak aan. Het bordje sashimi vooraf is zo karig: zes pinkgrote reepjes zalm van een halve centimeter dik. Bij elkaar misschien 75 gram. En dat voor € 9. "Het was wel snel op," zeg ik, verwijzend naar de hoeveelheid. "Ja, dat hoor ik wel vaker," is het antwoord. De crème brulée smaakte voortreffelijk. Al met al vind ik voor een slordige € 95 met 2 personen voor zo weinig eten en geringe aandacht voor de gasten een bezoek aan Het Zalmhuis niet voor herhaling vatbaar.
Zijderups2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We maakten gebruikt van de verjaardagactie en werden heel leuk met pro secco ontvangen.
Het Art Deco gebouw ligt prachtig aan de Maas. Rondom is er terras met grote parasols.
De plastic kaart zal praktisch zijn doch neemt terstond weg dat je je in zo’n speciaal en mooi restaurant bevindt. Het doet goedkoop aan. Die indruk bleef. De kaart maakt een wat verwarrende indruk, kan ook zijn door het drankadvies. De bediening is alert , heel attent, vriendelijk en er precies wanneer nodig. Ieder bestelde naar eigen keuze en dat smaakte goed, met kanttekening dat de mosselen een vreemd smaakje hadden. Meteen werd een nieuwe pan aangeboden. Voor de jarige was dessert super mooi gemaakt. De kok had z’n best gedaan en met chocolade ‘gefeliciteerd’ en verder gedecoreerd. Het dessert ijs was van zeer hoge kwaliteit (nooit eerder zo lekker gegeten) én in een slagroom glaasje stak vuurwerk. Kan het feestelijker? Nee. Zalmhuis, bedankt!
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtig restaurant met een bijzondere ligging, aan de voet van de Brienenoordbrug met een heerlijk terras, ook binnen zeer fraai ingericht. Beperkte kaart, maar voldoende keus. Na een wat mindere periode vind ik het Zalmhuis de laatste tijd weer erg goed, lekkere gerechten en vriendelijk bediening. Ik besef dat dit lastig is in zo'n groot restaurant en vind het knap dat met zo weinig mensen zo'n groot gebied wordt bestreken, soms moet je wat langer wachten, maar als je ziet hoe hard er wordt gewerkt valt dat goed te begrijpen. Zowel vis als vlees zijn goed geportioneerd en erg lekker, verwacht geen sterrenkeuken, maar zoals de Duitsers zo mooi zeggen : Gutbürgerliche Küche. Lekkere wijnen waarvan veel ook per glas worden geschonken, erg goed!
ChrisDekkers .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
als aperitief een heerlijke Franse chardonnay gedronken, past overigens ook goed bij het hoofdgerecht de sashimi van verse zalm. Daarna genoten van surf en turf met de geadviseerde Pinot Grigo, De maaltijd afgesloten met koffie met friandises. Bediening attent en alert. De maaltijd geen grote porties maar ruim voldoende om van te genieten.
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Wat een mooie locatie en t uitzicht is geweldig
De menu kaart is maar raar, je kan je eigen menu samenstellen maar voor ongeveer de helft komt er een meer prijs bij, zodat je als nog een aardige smak geld kwijt bent
T eten dan de carpaccio had een vreemde bite en een rare structuur t leek op rookvlees maar toch ook weer niet, qua smaak ook niet echt bijzonder eigenlijk, broodje met smeersel was dan wel lekker maar de carpaccio hebben we elders lekkerder gegeten
Als hoofdgerecht de surf en turf zag er goed uit jammer dat de kok de garnalen niet gepeld had waardoor het toch vieziken is om ze gepeld te krijgen
T biefstukje en de friet waten prima de jus of saus moi ging wel
T dessert de eclair was wel lekker trouwens al met al niet slecht niet super maar zeker nog eens lunchen of zo zeker als t mooi weer is en je lekker buiten kan zitten
Nietthuis .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wat een mooie locatie en prachtig interieur. We hebben buiten plaats kunnen nemen met prachtig uitzicht op het water. Wat wil je nog meer. Lekker speciaal biertje genomen en een keuze gemaakt van de lunchkaart. Ik heb gekozen voor broodje carpaccio met Old Amsterdam en rucola. Echt een aanrader! We komen zeker terug voor het diner.
Beste Proever Nietthuis,

dank voor het delen van uw ervaring in ons Zalmhuis.
Fijn dat het broodje carpaccio beviel.
Wij hebben wel Old Rotterdam... tot ziens voor een diner ervaring.
Lekker Mosselen eten of Fruits de Mer, heerlijk met rosé uit de provence.

Met vriendelijke groet, Team Brasserie Zalmhuis
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Echt weer geweldig. Wijhebben op het terras gezeten in de zon. Alles was echt perfect! Bedankt en wat een verbetering tov de ene laatste keer! Complimenten !
Gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ik heb hier samen met een vriendin geluncht. We hadden allebei een broodje carpaccio. Het broodje was echt heerlijk! Vooral het zachte broodje onder de carpaccio was lekker! Dat zorgde ervoor dat het makkelijk te eten was en de smaak van de carpaccio goed te proeven was. We zaten aan de zijkant op het terras. Heerlijk in het zonnetje. De service kon beter, we kregen bij het drankje namelijk 1 glas te weinig en het drankje werd bij de verkeerde persoon neergezet. Maar al snel werd dat omgeruild en kregen we een extra glas. Ik ga hier zeker vaker eten.
Evert O.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
De keukenbrigade was de zwakste schakel

Ik was er deze keer met een Duitse gast, dus was het belangrijk voor mij om een goede indruk achter te laten. Hetgeen helaas niet gelukt is. De bediening heeft zich veel moeite getroost om het een en ander te redden. De keukenbrigade was helaas voor hun en mijn gast de zwakke schakel in het geheel. Bij het opnemen van de gerechten waren een aantal gangbare wensen kenbaar gemaakt, die netjes waren opgeschreven en gecommuniceerd aan de keuken. In de uitvoering hiervan was niets te zien en te proeven. Pas nadat een gerecht twee (2) maal terug was gestuurd kon de derde maal een voldoende worden genoteerd. Ondanks de verontschuldigingen , de niet in rekening gebrachte extra glazen wijn en drank, blijft er toch een stevige kater over.
Jammer, de volgende keer niet met gasten naar deze locatie, ondanks de vriendelijke en voorkomende jongens en meisjes van de bediening.
Beste Evert,

Excuses dat de verwachtingen niet zijn waar gemaakt. Wij hebben elkaar gesproken op de avond, wat een fijn gesprek was met U en Uw Duitse gast. Het gerecht, de eendenborst vond uw Duitse gast niet goed op de huid gebakken en is zo 2 x terug gestuurd. Uiteraard had dit in 1 keer goed moeten zijn. Uiteindelijk was de eendenbout helemaal naar de verwachting en wens, dit hebben wij op de avond begrepen. Vervelend te lezen dat U er voor kiest om niet meer langs te komen in onze Brasserie. Wij hopen toch dat U onze Brasserie blijft bezoeken met en zonder buitenlandse gasten, zodat we kunnen laten zien waar wij voor staan.

Team Brasserie Zalmhuis
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hebben lekker gegeten bij het Zalmhuis op het verhoogde terras met spetterend uitzicht over de Maas. De service was vriendelijk, we zagen wel steeds verschillende mensen die ons bedienden. Voor wat betreft het eten (vis en vlees): de porties zijn zeker niet groot en de hoeveelheid groente vonden we echt beneden de maat; wat paprikastukje en rode ui als garnituur en uiteraard een salade, maar die was zo op. Friet wel lekker.
Als nagerecht hadden we alle vier iets verschillends: de crêpe Suzette viel tegen omdat het flamberen mislukte (ober probeerde het , maar hij verdween opeens toen de pannenkoek niet ontvlamde) dus ik zat met een nagerecht waar de alcoholsmaak overheerste. Tafelgenoot had een eclair (soes) die echt niet vers was, beetje jammer. IJs en crème brûlée waren wel in orde. Conclusie: leuke plek voor een etentje, maar kwaliteit-prijsverhouding kan wel beter!
Beste Buk van Dijk,

Dank voor uw bezoek aan Brasserie het Zalmhuis. Fijn dat u de locatie en bediening, mooi en vriendelijk vond. Goed dat u aangeeft dat u onze portionering wat weinig vond, onze excuses daarvoor. Uiteraard had u op de avond extra groenten kunnen vragen. Wij gaan ermee aan de slag, zeker omdat wij prijs kwaliteit hoog hebben staan. Hopen u snel weer te mogen ontvangen!
Met hartelijke groet, team Zalmhuis.
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten op een zaterdagavond. We zijn opnieuw aangenaam verrast. De ambiance is prettg, wij zijn prima bediend en het eten smaakte ons boven verwachting goed.
Ook heel geschikt om met kinderen te eten, er is een (heel betaalbaar!) kindermenu en kleurplaat/potloden.
Al met al een brasserie waar het goed toeven is en met goede prijs-kwaliteit verhouding.
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Met drie personeen van een goede lunch genoten. Attente bediening, goede porties, smaakvol opgediend. Mooie inrichting van de Brasserie.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond voor het eerst in Brasserie Zalmhuis gegeten en dat terwijl wij er al 16 jaar om de hoek wonen. Allereerst is de lokatie en inrichting top. Een aanrader is dan ook zeker het terras met uitzicht op de Maas.

Wij kozen voor een 3 gangendiner. De Carpaccio Classico was voortreffelijk en de Sashimi van verse zalm vooraf was volgens mijn vrouw ook van uitstekende kwaliteit.

Dus met hoge verwachtingen begonnen wij aan het hoofdgerecht ik had gekozen voor de Surf and Turf en mijn vrouw voor de Zalm en wederom een zeer goede keuze gemaakt want ook dit gerecht was toppie. Genoten tijdens het hoofdgerecht van een heerlijke Chileense Chardonnay.

Als afsluiter een Coupe Zalmhuis en een Sweet Surprise, tja misschien eentonig ook dit was zaaaaalig.

Daarbij de zeer leuke en vlotte top bediening maakt dit restaurant voor ons een plek om zeer zeker regelmatig te gaan bezoeken.

Chapeau voor dit Restaurant.
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wat een waanzinnige plek om te eten, mits je op het terras kan zitten! Uitzicht over de Maas, mooie stoelen en altijd mensen in de zaak.

Het eten blijft hierbij wat achter, maar de prijzen zijn daar dan ook naar. Een euro of 27 voor 3 gangen a la carte, daarvoor kan je geen culinaire beleving verwachten. Echter zijn de gerechtjes leuk en soms verrassend en dat in combi met de sfeer op het terras, helemaal top!
John V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Na een lange tijd weer eens gaan eten bij Het Zalmhuis. De ontvangst was prima en een mooi tafel uitgezocht. Na het opnemen van onze drankbestelling bleef het erg lang stil aan onze tafel, na ongeveer 20 tot 25 minuten werd onze bestelling genoteerd. Deze bestelling werd zeer snel uitgeserveerd, en was absoluut het geld niet waard. Ik moet helaas zeggen dat wij bij een gemiddeld eetcafé niet alleen goedkoper maar ook met meer smaak eten. De bediening verdient alle lof, echter wij komen niet meer terug en zullen het Zalmhuis niet verder aanbevelen aan onze vrienden. Helaas het is niet meer zoals het is geweest.
Beste heer, mevr. Stega, dank voor uw bezoek aan onze Brasserie en voor uw reactie.
Het is goed om te horen hoe onze gasten ons beleven. Fijn te lezen dat de bediening goed was, minder fijn te lezen dat het eten niet naar wens was. Wij zetten hoog in op prijs en kwaliteit en hebben ook een 3 gangen menu voor € 29,50. Onze excuses dat wij hierin niet zijn geslaagd. Graag zouden wij in contact met u komen om te achterhalen welke gerechten er niet naar wens waren, zodat wij hierin kunnen verbeteren en u wellicht kunnen overhalen om terug te komen.
U kunt uw mail naar onze info mail sturen.
Hopend op uw bericht , Team Zalmhuis.
SuzanneDeVries .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ongedwongen, lekker Frans niet te moeilijk brasserie eten. Bij elk gerecht staat een wijnadvies. De kaart is niet al te groot en dat is goed. De bediening is vriendelijk. Het uitzicht is fenomenaal. Je kijkt uit over de Maas en de aftakking van de Hollandse IJssel. In de zomer vast ook op het terras.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
In dit prachtige Jugendstil-restaurant is het goed toeven. Het uitzicht over de Nieuwe Maas, met veel scheepvaart én de Brienenoordbrug maakt het nog beter. Helemaal in de zomer, op het grote terras, is dit een top-locatie. Het eten is voldoende. Ik heb mijn cijfer sterk laten beïnvloeden door de creme brulee, die wat vlak van smaak was. De sushimi-zalm was uitgesprokener. Fijn restaurant!