Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

C.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Voor onze feestelijke familiebijeenkomst met 35 personen bleek het Zalmhuis de perfecte ambiance. Van te voren heldere afstemming gehad over onze wensen. De gelegenheid zelf is makkelijk bereikbaar en fraai gelegen aan de Maas; is ook ruim en sfeervol. Heerlijk getafeld met een vriendelijke en efficiente bediening. Geslaagde avond.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Restaurant wint aan service in de bediening. Attenter en vriendelijker. Compliment, want hieraan schortte het wel in het verleden. Hoop niet dat het een positief incident was, maar dit nu standaard is geworden. Gerechten zijn goed verzorgd en smakelijk.
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Etentje met vriendinnen. Ontvangst was zeer vriendelijk, sfeer van en in het restaurant heel gezellig, kwaliteit van de bestelde gerechten prima en personeel vriendelijk, behulpzaam, ter zake kundig en gezellig informeel, zonder over de schreef te gaan We hadden een top avond!
S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Naar aanleiding van ons jubileum een etentje gegeven met de familie. Gastvrij ontvangst met een welkomstdrankje. Super vriendelijk personeel en een goede service.
Prima eten, zeer smaakvol.
De locatie aan de Maas nabij de Brienenoordbrug is perfect.
Kortom een zeer geslaagd feest.
Tip, mocht je gaan reserveren ga dan vooraf langs om informatie te halen mbt jouw wensen.
Zalmhuis bedankt voor de service en geslaagd jubileum.
We komen zeker terug.
M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Nette en vlotte service bij binnenkomst.
Goed gegeten met op advies van de gastvrouw een heerlijke wijn, prettige bediening die leuk met ons meedacht over de keuzes.
Entourage kan iets moderner.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Goed eten en een vriendelijke ober. Korte wachttijd. Diner en friet werden echter wel apart bezorgd. Dat was jammer. Het hoofdgerecht was al bijna op toen de friet arriveerde.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Heb er heerlijk gegeten. We zijn leuk ontvangen en de bediening was goed, gezellig en correct. Qua inrichting vind ik het een mooie inrichting, wat heel erg goed past bij het pand. Het heeft iets speciaals.
P.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijke mosselen gegeten met een lekkere fles witte wijn en dat samen maar voor net geen 30 euro. Zeker voor herhaling vatbaar. Prettig personeel.
V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Was een leuke sfeer, jugendstil aankleding en veel net geklede mensen wat alles een chique tintje geeft!
We kregen gratis champagne omdat er iemand jarig was:) 1 klein minpuntje; champagne kwam voor ons als verassing, heel leuk maar er was al een order eerder doorgegeven met alcohol, als we dit geweten hadden hadden we liever wat fris genomen ivm auto rijden:)
Rena J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Met 7 personen een aankomende verjaardag gevierd. Dit is ook leuk opgepakt. 3-generaties dus zal ook divers beoordeeld worden. We waren in ieder geval tevreden en hadden een mooi ronde tafel voor het raam. Door leeftijd verschil had de een voorgerecht en de oudjes niet, daarom was mogelijk wachttijd wat langer. 1 bak patat voor 7 personen is wat krap. Ambiance is prachtig en voor een speciale gelegenheid komen we zeker terug.

grt
Dirk en Rena Angenent
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Met vier personen een verjaardag gevierd. Bediening voelde perfect aan wat de bedoeling was. Echt perfect!
We komen regelmatig in het Zalmhuis en we komen zeker nog vaker terug. Complimenten!
K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Of het nou een verjaardag is of gewoon zomaar, bij het zalmhuis word je altijd feestelijk ontvangen en maken ze de ervaring extra speciaal.
Tendens .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Prima gegeten voor een goede prijs.Een verrassend goede caprese en een heerlijke schelvis.Bediening was correct en snel,wat ze tekort kwamen aan ervaring,maakten ze ruimschoots goed met hun vriendelijkheid en gastvrijheid.
Een aanrader voor een gezellig uitje op een historische locatie en ambiance.
Leon Crijns
L. D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Mosselmenu, goed en smaakvol (als elk jaar). Bijzonder vriendelijk en attente bediening.
Mis 1 of meerdere invalideparkeerplaatsen.
Marten D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Leuke locatie en goede bediening. Beperkte kaart.
Siska P.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Super avond gehad
Geheel glutenvrij totaal geen probleem weten wat ze doen...
Goede service en kindvriendelijk
Echt een aanrader
Tot snel!
Zion S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Heerlijk gegeten, supervriendelijke medewerkers. En super bedankt dat ons zoontje mee mocht helpen in de bediening, hij heeft een topavond gehad.
Joop G.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Had gereserveerd voor een familiediners n.a.v. mijn verjaardag en had dat ook bij het reserveren vermeld. Tot onze verbazing keeeg heel de tafel om te beginnen een glas champagne aangeboden vanwege mijn verjaardag. Een zeer leuke attentie.
Het eten was erg goed eigenlijk was alles prima., lekker eten en een mooie locatie.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Het eten was prima, helaas moesten wij 2 maal vragen naar onze drank die wij besteld hadden. Voor de rest was het personeel vriendelijk. Een beetje vreemd is wel dat bij het uitserveren naast een personeelslid ook kind mee hielp.
Toncremers .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Blijkbaar heeft men bij het Zalmhuis nooit het programma van Keuringsdienst van Waarde over carpaccio gezien (of heeft men er geen boodschap aan): de carpaccio die ons werd voorgeschoteld had werkelijke niets, maar dan ook helemaal niets met ossehaas, maar alles met samengeperst en dun gesneden spiervlees te maken. Sashimi vooraf was okay en voldoende. Pannetje mosselen voor 1 persoon was subliem. Prima fritten als side order. De 'Salade Riche' (waarom moet dat in hemelsnaam in pocherig Frans?) was niets anders dan een combinatie van de vooraf gerechten. Niet slecht, maar ook niets bijzonders. Ik maakte het Zalmhuis nog mee kort na de opening. Een paar jaar later, en meerdere keren eten in het Zalmhuis (wat hadden ze een joekels van schollen!) vertrok ik uit Rotterdam. Gisteren was een trip terug naar het verleden. Een beetje teleurstellende trip. Naast zalm staat nu alleen nog schelvis uit de oven op de kaart (we hoorden een buurman in het restaurant steen en been klagen over het uitgedroogde stukje vis). De vriendelijkheid van het personeel, echt gastvrij, bood te weinig compensatie voor het menu op eetcafe niveau. Ik vermoed dat we niet meer terugkeren....tenzij flink de bezem gaat door het menu en ook het Zalmhuis die trip naar het verleden maakt.