Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
hadden er meer van verwacht gezien het gebouw en de locatie. wat absoluut niet kan is rode wijn in een witte wijnglas (waarschijnlijk om de verschillende soorten rode wijn uit elkaar te kunnen houden)
op zaterdagavond na 22.30 uur uitgestorven dus reserveer vroeg op de avond.
Wim H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
hou als serveerster je "gezelschap" in de gaten , mogelijk tgv verschillende serveersters liep dit anders !
bij het diner is direct uitserveren van 7 borden een must, nu was dit niet het geval.
koffie duurde veel te lang na bestelling!
over het eten en de entourage alleen maar lof.
Corné N.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Onze trouwdag wordt traditioneel in Het Zalmhuis gehouden, ze hadden namelijk een jaar na ons feest op deze locatie zelf de voorzet gegeven. De sfeer is altijd erg goed en ook dit jaar werden we vriendelijk ontvangen en konden we lekker buiten plaatsnemen. Het terras had een flinke metamorfose ondergaan, nieuwe zitjes en prachtige zonwering zorgen voor een hele mooie verbetering. Het eten was lekker en werd goed gepresenteerd. Nu was het wat druk en dit zorgde ervoor dat de wachttijden langer waren dan normaal. Op het gemak eten heeft altijd mijn voorkeur maar dit was regelmatig echt te lang. We kregen bijvoorbeeld onze dessertwijn toen ons dessert voor de helft op was. Dit mag beter voor de prijs die je betaald.
Mathieu V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Erg fijn gegeten. Zeer vriendelijke bediening en goede gerechten. Op het gegeven moment werd het echter drukker, en werd de wachttijd voor de gerechten (nagerecht vooral) veel te lang. Als er meer personeel geweest tijdens de drukte was het helemaal goed geweest. Desalniettemin erg genoten van het mooie uitzicht over de Maas op het gezellige terras!
Amanda G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
De menukaart is heel beperkt. Daarnaast heb ik gevraagd of ik het gerecht Vitello Tonato mocht hebben als zwangere en er werd positief op gereageerd omdat hun tonijn uit blik komt en de Vitello goed gebraden is. Het klopt echter niet dat je tonijn uit blik mag (dit was onlangs nog in het nieuws). Vervolgens (na discussie met het personeel) wel een ander gerecht gekregen waar ik de hele middag pijn in mijn buik van heb gehad. Dit was de zoveelste teleurstelling bij het Zalmhuis dus ons zien ze voorlopig niet terug.
D. P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Gezellige ambiance met vriendelijk personeel, zeker een aanrader!, via vrienden de High Wine aanbevolen gekregen en we komen er zeker snel terug.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
We hebben het driegangenmenu gehad tussen 18.15 en 20.15. Wat ons betreft had het iets sneller gekund. Het eten echter was prima en de bediening uiterst prettig.
P.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Met deze zonnige dagen een heerlijke plek om buiten te eten. het terrasgedeelte aan de Maaskant was helaas niet open: men was dat deel aan het opknappen. Het wordt straks overkapt, zo begreep ik. Maar ook het terrasgedeelte waar wij zaten, is heerlijk. Je kan kiezen in of uit de zon.
A.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Er is iets veranderd in het afrekensysteem van "3-gangen voor 29,50" en dat vind ik niet handig. "Vroeger" koos je 3 gangen en er ging E 5 van de nota af. Nu zijn het 2 menu kaarten en sommige gerechten van de brasserie-menu- kaart zijn dan gelijk aan de gewone menukaart, andere weer niet (qua hoeveelheid gerecht). Zeker als je met meerdere mensen bent (sommigen waren niet eerder in het Zalmhuis) wordt dat verwarrend bij het opdienen. Maak het weer simpel (en verhoog evt de prijs van het 3-g menu) maar zoals het nu gaat schept dit een verwarrende sfeer aan tafel "wie had uit welk menu en wie niet".
Zorg en aandacht aan onze reservering |(tbv verjaardag) was prima ! Alles kreeg attentie.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Wederom heerlijk gegeten in het Zalmhuis, bediening vriendelijk en netjes.
Was hier met vrienden, en die vonden het eten ook heerlijk.
Nico B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
De bediening blijft helaas ondermaats. 20 minuten na aankomst waren onze drankjes nog niet opgenomen en hebben we zelf maar iemand aangesproken of we nog iets konden bestellen. Tijdens de lunch hebben we dit nog een aantal keer moeten herhalen. Zonde want de locatie is prachtig en de gerechten zijn prima.
Marjolein L.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Jammer, dit was een gemiste kans. Afgesproken om 18 uur met 3 p. Op verzoek aan de schaduwkant geplaatst op terras. Vervolgens werden we vergeten. Werd een verkeerd voorgerecht geserveerd. De hoofdgerechten kwamen terwijl de voorgerechten nog niet op waren. De frietjes bij het hoofdgerecht waren vergeten en werden gebracht toen het hoofdgerecht al op was. Alleen het dessert, Dame Blanche, was prima. En de koffie was in orde.
Het was een speciale gelegenheid maar deze werd echt beetje verpest door de klunzigheid gedurende het gehele diner. 150 euro voor 3 p aftikken maar met een teleurgesteld gevoel naar huis. Jammer dus.
H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Tijdens de reservering (2 weken geleden) aangegeven dat we bij mooi weer buiten willen zitten, bij aankomst blijkt dat dit niet mogelijk was i.v.m werkzaamheden terras. Was netjes geweest dat ze dit van te voren hadden gemeld. Nu keken we naar een stelling en een gesprek voeren viel niet mee door al het boren. Bediening was matig, niet vriendelijk en onprofessioneel. Eten was prima.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Vlotte bediening, en heerlijke gerechten. Uitgebreid, maar gelukkig geen eindeloos keuzemenu. Op tafel wachten al een paar lekkere hapjes om de smaakpapillen te laten warmlopen.
Cedric H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Zeer attent met glaasje prosecco voor de verjaardag. Mooi plaatsje aan het raam en prima gegeten.
Andrea D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Zo'n fijne plek met zulk goed eten en zulke goede bediening, een prettige sfeer en een mooie entourage. En dan het uitzicht. Ik ga er graag heen.
Roeland W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Ik heb het hoofdgerecht tot 2 maal toe terug moeten sturen omdat het niet goed en conform mijn wens was klaargemaakt. Hier werd uiteindelijk wel goed op gereageerd, maar dat ging niet vanzelf. Bediening vroeg bij de tweede keer opdienen niet of het nu naar wens was. Kreeg een beetje het gevoel dat ze mij een zeikerd vonden. De rest van het gezelschap was al klaar met eten voordat ik kon beginnen.
Sonja B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Wij waren hier toevallig op Vaderdag beland en hebben voor de Vaderspecial gekozen; een heerlijk entrecote met knapperige frietjes en sla. De wijn was ook prima. Bediening was attend en vriendelijk. Ondanks dat het Vaderdag was, was het redelijk rustig in het restaurant. Het pand en de locatie is schitterend, de inrichting van de eetzaal daar in tegen wat simpel. Het terras krijgt binnenkort een nieuwe overkapping waardoor je langer en met wat frisser weer nog comfortabel buiten kan zitten!
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Vaderdagmenu, werkelijk fantastisch, entrecote was botermals en patatjes lekker krokant bruin. Kon niet beter en de overige gerechten zagen er zeer verzorgd uit. Wij hebben genoten. Het Zalmhuis is al een bezoekje waard, al is het maar voor de entourage en bouwstijl. Wij komen zeker nog een keer terug.
Martina D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
gezellig druk in het restaurant, prettige sfeer.

prima keuze van gerechten en van goede kwaliteit.
wij komen zeker terug.