Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Corrie V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Goed restaurant, gezellig en warm en fantastisch mooie ligging.
Eten was voortreffelijk en de bediening erg vriendelijk en behulpzaam en ze weten wat ze moeten aanbevelen!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
De afrekening verliep niet vlekkeloos, in de eerste instantie klopte de rekening niet door een communicatie storing, maar primia opgelost door leidinggevende en voor de trubbels nog 10 procent korting gekregen
Voor de rest prima
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Heb de indruk dat als het wat drukker is, dit ten koste gaat van serviceniveau. Personeel mag best vriendelijker kijken. Komt beetje geirriteerd over, terwijl het toch een voordeel moet zijn in zo’n ambiance te mogen werken.
S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Heerlijk geluncht op het terras. Als de zon op het terras staat is het wel fijn als alle stoelen aan in de schaduw kunnen staan. Ik zat namelijk net aan de kant waar ik geen schaduw had en toen kreeg ik het wel heel warm. Ik kon niet verzitten met een groep van 7 mensen naar een tafel met volledige schaduw. Wel heerlijk gegeten en van het uitzicht genoten. Na bestelling van gerechten mocht de opdiening wel iets sneller. We moeten weer aan hetwerk.
N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Er werd voortdurend door de bediening tegen de stoelen aangelopen. Hierdoor zaten we niet echt prettig op onze stoelen. Bedienend meisje was duidelijk nieuw. Zette de drankjes op ongemakkelijke manier neer. Praatte onduidelijk, waardoor wij niet door hadden wat ze bedoelde. Drie hoofdmenu’s van onze bestelling wilde het bedienend personeel veranderen zonder overleg. ( zalm was op! Dus wilden ze ons asperges met zeeduivel geven) De hoofdschotels stonden al klaar. Wij gingen hier niet mee akkoord. Hebben ander hoofdmenu besteld. Hierdoor werd het lang wachten met zn achten om met de maaltijd door te kunnen gaan. Bij het afrekenen is ons excuus aangeboden. Excuus geaccepteerd. Tenslotte was het eten erg smakelijk.
Theo E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Beste medewerkers van het Zlamhuis .
we mochten al op het terras, was pas half 4, vertoeven al hadden wij pas om half 6 een reservering super, we hebben genoten van het uitzicht het is een mooie locatie .bediening was erg vriendelijk, en naar onze wens.met vriendelijke groeten. fam .Eykelboom
APA .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Wat een verrassing om als jarige bij jullie te eten. Alles geweldig verzorgd en met attente en vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug !
Ria J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Op het terras stond veel te veel meubilair. Als je aan de binnenkant zat moest degene die naast je zat eerst op staan, pas dan kan je de tafel verlaten. De rugleuning en zitting van de "regisseursstoelen" zijn van gaas, de stoelen van de tafel naast je staan zo dicht op elkaar dat je constant tegen de rug van je achterbuurman aanzat.
De parasols hebben ook de beste tijd gehad, de scheuren zijn met lapjes stof van de kleur die de parasol ooit had genaaid, Het tafelblad zat ook vol met vlekken.
We hebben anderhalf uur op het voorgerecht moeten wachten en drinken moest je ook steeds om vragen.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Prachtig restaurant aan het water. We hebben heerlijk buiten genoten van ons diner.
Lekkere gerechten. De prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Vriendelijk en attent personeel. Bij aankomst kregen we bubbels aangeboden ter ere van ons 10 jarig huwelijks jubileum. Erg gewaardeerd.
jos B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Heel mooie locatie. Bediening was langzaam en eten was lekker maar niet bijzonder. Rekening was wel stevig. Prijs/kwaliteit daardoor niet goed.
M P.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Zeer goede en vriendelijke bediening, prachtige locatie met uitzicht over de Maas, mooi terras.
Eten eenvoudig, smakelijk. Ik had als nagerecht een tarte tartin en dat leek jammergenoeg nergens naar. Het bolletje ijs er bij was gelukkig wel lekker. De andere nagerechten waren beter.
Dit restaurant vind ik een aanrader voor een eenvoudig diner, met name op het terras bij mooi weer.
S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Tijdje moeten wachten alvorens iemand mij naar de tafel verwees. Daarna service uitstekend. Kwalitatief goed eten tegen een juiste prijs. Prima locatie om gasten te ontvangen!
Carina R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Bediening was vriendelijk maar had het idee dat we wel een beetje werden vergeten door hen. Ruim na de etagere kwamen de ‘gangen’ nog. Soep was heel zout en niet te drinken. Jammer, ben veel beter gewend van het zalmhuis.
Bikkeri .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het zalmhuis is een begrip met een toplocatie en lekker eten. De wachttijd tussen gerechten vond ik ietsje lang, maar kan me voorstellen dat anderen dat prima vinden. Dus is persoonlijk denk ik. De bediening is erg professioneel maar hartelijk en uiterst voorkomend/charmant. Waar ik op lette was dat ik mijn ossenhaas welldone bestelde, want hoe het kan weet ik niet maar dan krijg je m medium. Was niet de eerste x. Maar ja...ik koos expres het Zalmhuis voor ons gezelschap omdat ik wil dat ze er geweest zijn....
j.W W.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Hapjes en drankjes met de kinderen en kleinkinderen en vrienden bij 't Zalmhuis als start van de viering van ons 45-jarig huwelijksjubileum. Na een vriendelijke ontvangst met elkaar aan een mooie grote ronde tafel. De volwassenen kregen een feestelijke 'bubbel' aangeboden 'van het huis' en de anderen een feestelijk drankje zonder alcohol. Voor de eerste honger een bittergarnituur (een mix van luxe hapjes). Voor de deur opgestapt en met de watertaxi naar Rotterdam en aan het einde van de avond weer terug.
sjoukjescheffer .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
samenwerking tussen receptie /reserveringen en restaurant is niet optimaal. Vooraf hadden wij de lounge gereserveerd maar dat bleek nog iemand gedaan te hebben. Het personeel van het restaurant was daarvan niet op de op de hoogte. Het is uiteindelijk door de medewerkers creatief en goed opgelost.
P.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Genoten van een overheerlijk drie-gangen menu! Gerechten met veel smaak, variatie en decoratie klaar gemaakt en geserveerd. Zeer vriendelijke en professionele bediening waar ruimte was voor een grapje en aandacht voor iedere gast. De jarige wordt zeker in het zonnetje gezet!
H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Hartelijk ontvangst, zeer vriendelijke, prettige bediening, lekker geluncht.
Heerlijk groot terras met uitzicht op de Maas.
Messen mogen wel iets scherper.
F.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
De tijd voordat voor en hoofdgerechten werden geserveerd was erg lang, 1,5 uur gewacht op 2 voorgerechten en vervolgens nog een uur op 8 hoofdgerechten.
P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
1 uur wachten op een simpele lunch broodje, hamburger, uitsmijter, overtreft alles. Geen aanrader voor je lunch pauze als je aan het werk bent. Al met al meer dan anderhalf uur