Over het restaurant Brasserie Zalmhuis

Het Zalmhuis ligt aan de voet van de Van Brienenoordbrug, aan de Nieuwe Maas in Rotterdam. Een royale, stijlvolle art nouveau brasserie op een historische plek met een groot, uniek terras en uitzicht over het water.De sfeer is het beste te typeren als no-nonsense Frans.

De Brasserie is dagelijks geopend voor lunch en diner en staat bekend als een favoriete plek voor grotere gezelschappen. Goed bereikbaar met de auto, dicht langs de snelweg, volop parkeerruimte en ideaal voor een zakelijke afspraak aan de rand van de stad.

Het Zalmhuis is zeker geen visrestaurant maar biedt een zeer uiteenlopende menukaart met brasserie-klassiekers, van uitsmijter tot crème brûlée en van garnalenkroket tot tournedos. De wijnkaart bestaat uit toegankelijke en kwalitatief hoogstaande wijnen. Alles vers, puur en eerlijk voor een betaalbare prijs!

Ook de vijf prachtige zalen maken het Zalmhuis zeer geschikt voor speciale gelegenheden, in het bijzonder voor huwelijken, besloten lunches en diners, recepties, feesten of zakelijke bijeenkomsten.

Het Zalmhuis is genieten aan de Maas!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Zalmhuis

• Kom je met de auto?
    Gebruik voor routebeschrijving en TomTom altijd Schaardijk 434 te Rotterdam.
  • : Gratis parkeren op eigen terrein & parkeerplaats

Maandag t/m vrijdag 09:00 - 23:00
Zaterdag en zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Zalmhuis

L. D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Mosselmenu, goed en smaakvol (als elk jaar). Bijzonder vriendelijk en attente bediening.
Mis 1 of meerdere invalideparkeerplaatsen.
Marten D.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Leuke locatie en goede bediening. Beperkte kaart.
Siska P.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Super avond gehad
Geheel glutenvrij totaal geen probleem weten wat ze doen...
Goede service en kindvriendelijk
Echt een aanrader
Tot snel!
Joop G.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Had gereserveerd voor een familiediners n.a.v. mijn verjaardag en had dat ook bij het reserveren vermeld. Tot onze verbazing keeeg heel de tafel om te beginnen een glas champagne aangeboden vanwege mijn verjaardag. Een zeer leuke attentie.
Het eten was erg goed eigenlijk was alles prima., lekker eten en een mooie locatie.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Het eten was prima, helaas moesten wij 2 maal vragen naar onze drank die wij besteld hadden. Voor de rest was het personeel vriendelijk. Een beetje vreemd is wel dat bij het uitserveren naast een personeelslid ook kind mee hielp.
Toncremers .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Blijkbaar heeft men bij het Zalmhuis nooit het programma van Keuringsdienst van Waarde over carpaccio gezien (of heeft men er geen boodschap aan): de carpaccio die ons werd voorgeschoteld had werkelijke niets, maar dan ook helemaal niets met ossehaas, maar alles met samengeperst en dun gesneden spiervlees te maken. Sashimi vooraf was okay en voldoende. Pannetje mosselen voor 1 persoon was subliem. Prima fritten als side order. De 'Salade Riche' (waarom moet dat in hemelsnaam in pocherig Frans?) was niets anders dan een combinatie van de vooraf gerechten. Niet slecht, maar ook niets bijzonders. Ik maakte het Zalmhuis nog mee kort na de opening. Een paar jaar later, en meerdere keren eten in het Zalmhuis (wat hadden ze een joekels van schollen!) vertrok ik uit Rotterdam. Gisteren was een trip terug naar het verleden. Een beetje teleurstellende trip. Naast zalm staat nu alleen nog schelvis uit de oven op de kaart (we hoorden een buurman in het restaurant steen en been klagen over het uitgedroogde stukje vis). De vriendelijkheid van het personeel, echt gastvrij, bood te weinig compensatie voor het menu op eetcafe niveau. Ik vermoed dat we niet meer terugkeren....tenzij flink de bezem gaat door het menu en ook het Zalmhuis die trip naar het verleden maakt.
K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Dochter was jarig en omdat er volgens de site kidsproof voor kids een kinderkoffer was en veel extras was dit een goede optie hier te gaan eten. Gastvrouw was zeer vriendelijk en erg leuk met de kids. Helaas geen kinderkoffer Gezien, wat voor de lange wachttijd op het opnemen van een bestelling wel fijn was geweest. Wel een heerlijke bubbel vanwege de jarige. Alleen hebben wij de spectaculaire afsluiting gemist? Dat de jarige gratis mocht eten was erg leuk, maar het dessert dat zij genomen had ( stond wel bij dessert) koffie met macarons (2) stond wel gewoon op de rekening. Een pluspunt is zeker de kwaliteit van het eten, de locatie, en de kinderkaart.....geen hoge prijzen voor eten wat de kids toch niet opeten en een kan limonade voor weinig.
H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
een goede bediening, het eten was goed , bediening heeft excuses aangeboden voor het te lang wachten. verse producten. gezellige sfeer . terras was aangenaam vertoeven met mooi uitzicht. prima locatie. goede toegankelijkheid . lift en goede sanitaire voorzieningen
Pinar O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Prachtig locatie, heerlijk eten. We komen gauw weer en we gaan volgend jaar onze 25 jaar huwelijk daar groot vieren :) Bedankt voor alles.
R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Prachtige locatie met vriendelijke, behulpzame en attente medewerkers. Niet goedkoop, maar kwalitatief goede gerechten. Echt een aanrader op heel veel punten.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben gebruik gemaakt van de high-tea. De setting was fijn, de gangen waren lekker en wat op bord stond was heerlijk.
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Het was geweldig. Netjes ontvangen en door een dame naar onze plaats gebracht die we hadden afgesproken. personeel erg netjes. Het eten vonden wij ook erg lekker en dit is voor een vervolg altijd goed. Vriendelijk dank en tot een volgende keer.
Dhr. J. van Deventer, Mevr. A. van Deventer-de Rie en Mevr. van E. van Verseveld-Botter.
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Om de verjaardag van vrienden te vieren, wezen eten op het terras van Brasserie Het Zalmhuis aan de Schaardijk te Rotterdam. Een gezellige tafel met mooi uitzicht. Omdat de zon nog volop scheen, werd de tafel zonder probleem verschoven, zodat we in de schaduw van (de nieuwe) overkapping bleven. Gestart met een glas Prosecco. Daarna gekozen vanaf de speciale kaart voor het driegangen-menu. Een brede keuzemogelijkheid tussen vis en vlees, zowel bij de voor- als de hoofdgerechten. Vanaf de wijnkaart gekozen voor een fles Vinho verde (Portugal). Ook de desserts smaakten goed. Vriendelijke bediening met aandacht voor wat nodig was. Al met al een mooie avond met elkaar.
K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij waren met 18 personen en alles is prima verlopen en leuke bediening. Er zou alleen iemand bij de ingang moeten staan om de gasten wegwijs te maken. Staat ook niet aangegeven dat het restaurant boven is.
Met nakijken thuis van de rekening blijkt dat het kindermenu 2 x was berekend, jammer..
Verder was de service met reserveren prima verlopen. Wij hebben erg genoten en komen zeker terug.
J.K
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Het was druk op het terras, dus niet vreemd dat de bediening af en toe wat rommelig was. Drankjes vergeten en vrij lang wachten, vooral het voorgerecht. Hoofdgerechten waren prima, maar voorgerechten (garnalencocktail en salade carprese) kleine porties en erg hoge prijs in verhouding voor wat je krijgt. Kaasplankje gekregen met 3 'standaard' kazen zonder uitleg. Chocolademousse was lekker en juist weer redelijk gunstig geprijsd.
M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Super bediening, zeer klant vriendelijk en top eten op een top locatie!!!!........................................................................
F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
perfecte plek voor zakelijk lunch. gevraag of er een tafel gereserveerd kon worden op buitenterras bij mooi weer.
prima dat hieraan is voldaan!!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Prima gelegenheid om, ook zakelijk, te genieten van een overheerlijke lunch.
Goede en gezellige bediening. Genoten van het uitzicht.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Er wordt al voordat het binnenkomstdrankje er is gevraagd wat de keuze van eten is. Eerlijk? geen probleem voor mij, gesteld dat je haast hebt en de reactie was heel vriendelijk. Ook op het terras is roken niet meer gewenst. Snap ik.Wees dan duidelijk en zet ook daar bordjes geen roken neer, net als op de lange zijde, of vraag bij de reservering roken of niet.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Met z'n tweeën op het buitenterras een lunch gebruikt. Veel zakenlieden aanwezig. Nadat een drankje was gebracht en de bestelling was opgenomen duurde het zééér lang voordat er wat op tafel kwam terwijl het niet overdreven druk was. Gekozen voor een gebraden rollade van Hollands rund (met mosterdmayonaise en Friese nagelkaas) en een Caprese burger (runderburger met gestoofde ui, buffelmozzarella, tomaat en basilicum). De rollade vond mijn partner oké, maar de Caprese burger kon mij niet echt bekoren, zeker niet in relatie tot de pittige prijs. Te kort gebakken en de hoeveelheid garnering was minimaal. Voor de portemonnee van een zakenman (firma betaalt) is dit geen probleem, maar voor een privé-bezoek is dit een tamelijk prijzig adres.