Brasserie Wildervanck

Zondag Gesloten

Voordelig
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Soms kom je in een restaurant waarbij je na afloop weet: hier komen we zeker terug. Dat overkwam ons bij Brasserie Wildervank, misschien een wat misleidende naam voor gewoon een fijn restaurant; sfeervol ingericht in een mooi oud pand.. Uitgenodigd door vrienden hebben we daar erg lekker gegeten. Een vriendelijke ontvangst en ook de rest van de avond was de service persoonlijk, attent en erg vriendelijk. De kaart is niet heel uitgebreid, maar toch het was moeilijk kiezen tussen de voor- en hoofdgerechten. Het begon met amuses en direct ook water op de tafel: pluspuntje! Voor- en hoofdgerecht waren erg lekker, niet te veel opsmuk, zoals het hoort. De wijn was prima. Als gezegd, hier komen we zeker terug.
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen 14 Mei tijdens een weekendje in het noorden des lands naar aanleiding van eerdere Iens-ervaringen gegeten bij Brasserie Wildervanck. Alles klopt bij dit redelijk kleinschalige restaurant; de sfeer is familiair maar ook professioneel; vriendelijke en oplettende uitbaatster/bediening met gedegen productkennis; erg smaakvol gegeten door de kwalitatief goede ingrediënten; schappelijke prijzen. Kortom prima avond gehad. Bedankt!
Westerhuisjenj .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wederom een heerlijke avond gehad in Brasserie Wildevanck. Het is gevestigd in het oude "Verlaatshuis" aan het roemruchte Oosterdiep. Bij binnenkomst zie je de oude tarieven voor de doorvaart nog op een publicatiebord.
Het gekozen voorgerecht was een "Gerookte Vissalade met paling, zalm en Hollandse garnalen, eitje en ansjovis. Extra vermelding voor het bereidde eitje: prachtig van smaak! De garnalen waren precies zoals je van Hollandse garnalen mage verwachten: ingetogen zilt van smaak en niet overheersend. Prachtig sausje ook om het e.e.a. af te maken.
Als begeleidende wijn kozen we een "Gruner Veltliner" uit 2014 van het Weingut Federspiel. Een Gruner Veltliener smaakt altijd een tikkeltje pittiger dan de Chardonnay en Pinot Gris. Een beetje een eigenwijze wijn. Zeker heerlijk bij de keuze van het hoofdgerecht.
Een "Zalmfilet uit de oven met Hollandaise kruidensaus en garnituur."
Een gerecht dat bij het opdienen uitnodigend geurt en plezierig op het bord is opgemaakt. De zalm is prima gegaard en is goed uit elkaar te halen vanwege gemakkelijk te openen lamellen. Ook de saus is als aanvulling prima en niet overheersend zoals ook wel eens elders voorkomt. Ook het onderliggende bedje van spinazie doet het prima.
Het nagerecht bestond uit "Bevroren ijsgebak met een bolletje ijs en slagroom".
Een degelijke en stevig aanvullend geheel als afsluiting.
Afrondend nog de vermelding dat de ontvangst, bediening en aandacht voor de details uitstekend zijn.
Aanrader!,
Sietze E.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij hebben genoten van een heerlijk menu in Brasserie Wildervanck, vooral de tournedos was perfect bereid. De entourage van de brasserie is gezellig, de sfeer is fijn en de medewerkers zijn vriendelijk. Kortom; een verrassende horecalocatie in Wildervank.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
30 januari 2016 hier gegeten. Super !!! Heel gezellig en werkelijk heerlijk gegeten echt een aanrader. Bediening ook erg goed en vriendelijk.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met vier personen gereserveerd op een vrijdagavond bij Brasserie Wildervanck om tijdens een uitgebreide maaltijd elkaar weer eens te ontmoeten en elkaar weer eens bij te praten. Het was een rustige avond qua bezoek, maar dat was voor ons geen enkel bezwaar. Deze locatie, een voormalig verlaatshuis, is zeer de moeite waard. Op de plek waar vroeger de sluismeester de scepter zwaaide en de bestuurders van het Wildervankster Participantenverlaat vergaderden, genoten wij van een goed diner. De carpaccio had wat mij betreft iets dunner mogen zijn, maar de varkenhaasmedaillon was prima met daarbij gevarieerde groenten van het seizoen, waaronder een voortreffelijk smakende 'boerenkooltaartje'. De anderen lieten zich de zalmfilet en de vegetarische truffel-bospaddenstoelentortellini goed smaken. Het afsluitend dessert - moelleux au chocola - was een waardig slot van deze culinaire ontmoeting.
S V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Eigenlijk valt er niets toe te voegen aan wat er al geschreven is;
Lekker buiten zitten in de tuin/terras.
Prettige bediening, ontspannen sfeer.
Goed eten, warme borden. Verse groenten als bijgerecht.
Standaard een karaf water op tafel.
Prima huiswijn die ook nog eens prettig geprijsd is.
Kortom, een aanrader.
Ester B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Al zo vaak bij dit geweldige restaurant gegeten en nog nooit, maar dan ook echt nog nooit viel het tegen. De kwaliteit van het eten is altijd uitstekend en dat is knap! Gastvrouw Mabel zorgt altijd voor een gezellige ongedwongen sfeer. De kaart is klein, maar goed gevarieerd. Al meerdere malen vegetarisch gegeten terwijl dit zeker niet mijn favoriet is. Maar ook deze gerechten waren uit de kunst. Eeg leuk dat ze met de seizoenen mee gaan. Altijd word je verwelkomt met een leuke en smakelijke amuse. Daarbij vaak een lekker glas proseco of een glas goede wijn. Dit restaurant is al langer favoriet en ik hoop dat het ook lang zo mag blijven!
Liekjo .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Zeer vriendelijk ontvangen door de charmante gastvrouw.
Vervolgens erg verwent met een lekker hapje en de kaart bekeken. Alles wat we vervolgens voorgeschoteld kregen was vers en heerlijk bereid. We hebben genoten! Het is dat het niet wat dichterbij is, anders hadden ze ons snel weer gezien!
Yvonne Mmc V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Brasserie Wildervanck, kleine maar fijne kaart. 5 Voorgerechten, 5 hoofdgerechten, 5 nagerechten en wij, 5 vrouwen. Op de kaart zowel vis als vegetarisch als vlees.We begonnen met een heerlijke amuse: een toastje met eendenmousse, gekruide olijven en een Spaans worstje.
De gerookte vissalade met zalm, paling en noordzeegarnalen, prima! De gevogeltesalade met fazant en eendenrilletes zeer smakelijk, de garnalen uit de oven overheerlijk.
Zowel de hertenrugfilet als de ossehaas ( rare en medium) om te smullen. De entourage op de verwarmde borden klein maar fijn met saladegarnituur en groeten/aardappeltaartje. Als groente werd er bijgeleverd rode kool en bleekselderij met een sausje. Daarbij ook nog heerlijke brede frites met , zonder er om te hoeven vragen, mayonaise. Standaard een karaf water met citroen op de kaart ( van het huis)! De Chileense huiswijn heerlijk erbij.
Kaasplankje, sticky toffeepudding en een warm krokant appelgebakje. Koffie met iets lekkers erbij. We zijn hier helemaal blij geworden, dankzij het eten, de entourage, de kok en vooral Mabel, de gastvrouw. We komen graag weer terug
Sannygr .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
We hebben hier heerlijk gegeten met een groep van 10 volwassenen en 4 kinderen. Van te voren hadden we het menu goed doorgesproken. Je kunt je wensen kenbaar maken, daar wordt goed rekening mee gehouden. Vooraf hadden we een soort tappas met vlees, vis en groenten, voor iedereen iets lekker. De rest van het eten was echt voortreffelijk klaargemaakt. Voor de kinderen hadden we pasta en frikadellen, in het kader van; "echt alles kan". De kinderen konden ook heerlijk in de tuin spelen en stoorden zo niemand en hoefden niet de hele poos stijf op hun stoel te zitten. Kortom een aanrader voor zowel groepen als een romantisch diner voor twee. De inrichting is ook erg sfeervol. Binnenkort ga ik er weer eten met een vriendin, kijk er nu al naar uit.
MaartenvanZanten .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
We wonen in Noord-Brabant, dicht bij de vakantieroutes naar het zonnige Zuiden, maar dit jaar kozen we voor een korter verblijf in de noordelijke provincie Groningen, in een bekoorlijk vakantieboerderijtje, en dineren buiten de deur.
Dit was geen slechte keus, met fietsen langs knooppuntroutes onder verrassend mooie wolken, frisse lucht, een echte regenbui, wijdse uitzichten, interessante steden, borgen en musea, en goede restaurants.
We hebben een zestal prima Groninger restaurants bezocht, maar het toppunt was toch wel een diner bij Brasserie Wildervanck in het historische Sluyshuis.
Zonder in detail te treden werden we verrast door een fraaie locatie, aantrekkelijke inrichting, een mooi buitenterras, een uitstekende keuken en plezierige bediening met aandacht voor de gasten.
Kortom: een aanrader!

Willemijn en Maarten van Zanten
Trijny .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Wat een voortreffelijk kerstdiner van 8 gangen. Prijs / kwaliteit meer dan goed. Wijn arrangement een goede keuze., mooie smaken net zoals in de diverse maaltijd gangen,
Wildervanker .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Wij hebben hier een week geleden gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn echtgenote. Wij waren de om 18.00 uur de eerste gasten en werden zeer vriendelijk door Mabel ontvangen. De verbouwing heeft de zaak zeker goed gedaan.
Laat ik kort zijn: werkelijk alles was top. De bediening, de huiswijn, de scholfilet, de hertenbiefstuk en de bijlagen. Aan het eind van de avond waren we inclusief drankjes voor twee personen nog geen € 75,00 kwijt. Het liep gelukkig nog behoorlijk vol in de loop van de avond, maar eigenlijk verdient zo'n tent iedere avond een volle zaal! Nogmaals hulde aan de kok en wij komen zeker nog eens terug.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Ja, ik kan niet anders dan me aansluiten bij de vorige recensie!

Wij hebben hier gisteravond gegeten en het eten smaakte heerlijk, een aantal van ons had de scholfilet één van ons de hertenbiefstuk en er was ook iemand die de Rib eye heeft genomen, de vis was smaakvol, en het vlees was ook perfect bereid en ook de bijgerechten waren erg lekker.

Hetzelfde geldt voor de nagerechten, de kaas en de chocoladetaart, smaakten erg goed.

Dit, in combinatie met de gezellige ambiance en de vriendelijke bediening, maakt het tot een restaurant waar we snel en graag weer terugkomen, het was er ook gezellig druk, en dat is niet voor niets.
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Gisteravond genoten van het diner bij Brasserie Wildervanck. We hebben gesmuld van de coquilles en garnaaltjes als voorgerecht. Daarna parelhoenbout, die zo goed was gegaard dat het vlees van het bot viel. Als dessert nog de moelleux (chocoladetaartje met smeltende chocolade van binnen) en onze dag kon niet meer stuk. Een eetadres om snel naar terug te gaan!
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Een dag nadat de zaak geopend is, hebben wij hier van een lunch genoten, de ontvangst was uiterst vriendelijk, de inrichting bijzonder fraai en de broodjes smaakten heerlijk. De koffie was ook prima en hetzelfde geldt voor de Tarte Tatin.

Binnenkort gaan we er weer naar toe maar nu voor het avondeten.