Brasserie Wijn Bar Genieten

Woensdag t/m Zondag vanaf 11:00
7,2
C W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De inrichting doet wat snel in elkaar gezet aan, niet gezellig. Het was er erg koud. Na een opmerking hierover werd geadviseerd dat we boven konden gaan zitten (warmte stijgt op werd ons verteld). We hadden een carpaccio en een tompouce geitenkaas. Beide gerechten waren mooi opgemaakt en smaakvol. Als dessert ijs met advocaat en chocolade en tarten tatin. Het duurde erg lang voordat beide gerechten geserveerd werden. Kennelijk wordt meer verdiend aan de drank want daarmee kwamen ze regelmatig langs. Kortom, geen topper en niet voor herhaling vatbaar. De bediening was overigens wel vriendelijk.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Super! Heerlijk eten, goede service!!!!!!!!!!Geweldig restaurant!!!!!!!!! Top bediening!! Super!!!!!!! Gewoon geweldig!!!!!!
Eblonkski .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met 4 personen hier gegeten en wij werden bij binnenkomst goed ontvangen en naar onze tafel gebracht. Persoonlijke aandacht zijn wij tevreden over.
De kaart ziet er varierend uit. Geen hele grote kaart maar nog steeds een ruim aanbod. Liever kwaliteit dan kwantiteit ;-)
Vooraf de Gamba's besteld en deze waren heel lekker. Mooie porties en goed op smaak.
2x Hoofdgerecht Diamanthaas en 2x Saté.
Diamanthaas was goed medium gebakken en de juiste smaken ernaast als garnering.
De Saté was zoals deze hoort te zijn. Lekker !!
Krokante frites ernaast en smullen maar.
Bij het eten een mooi glas Yalumba Chardonnay en een Aix Rosé.
Brasserie Wijn bar Genieten is een aanrader en wij gaan hier zeker weer snel naar toe.
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Lunchen aan de oever van De Gouwe dat is genieten, dus kiezen we voor het restaurant met die naam en kiezen een plekje op het lege terras.
Vlot komt de bediening vragen wat we willen drinken. De koffie en verse muntthee komen snel en zijn prima. Met Gouds stroopwafeltje in dubbelwandig theeglas en met honing. Jammer alleen van de barst in de rand van het glas. Het duurt dan wel even voordat de bestelling wordt opgenomen maar lekker in de zon aan het water is dat geen straf.
Voor de lunch kiezen ik het "12 uurtje" en mijn vrouw de kroketten met brood.
Het 12 uurtje is heerlijk, vers en verzorgd. Een prima kopje tomatensoep, verse Carpaccio met dressing, geroosterde pijnboompitjes en sla, een boterham met gerookte zalm en roomkaas en een boterham met ambachtelijke kroket. Keurig bakje grove mosterd erbij. Het is smakelijk, oogt vers en is verzorgd. Als mijn vrouw thee bestelt komt er (ludiek!) eerst een kistje met theemonstertjes waar je uit kan kiezen. De bestelde theeblaadjes volgt daarna in een zeefje en is bijzonder smaakvol. We rekenen ruim 30 € af voor alles. Redelijk gezien de kwaliteit.
De serveerster is vriendelijk
Liek6130 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het eten is vol van smaak. Goede porties. Verassende elementen in de smaak door de combinaties. Vriendelijke bediening met persoonlijke aandacht. Decor is geweldig, bijzonder smaakvol! Een aanrader. Wij komen hier zeker terug.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Met vier personen een drie gangen verrassingsmenu gegeten. Dat lijkt leuk geprijsd, maar met een paar drankjes erbij, zit je toch al snel aan ruim 50 euro pp. En dat is echt te veel voor een matig menu in een ongezellige tent met ongeinteresseerde, bijna arrogante bediening. Het duurde bijna een kwartier voordat we de menus kregen en er zat veel tijd tussen de gangen. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dat wordt het wel met langdurig lege glazen, dat werd niet opgemerkt. Ook gasten om ons heen zaten lang te wachten op aandacht van de bediening.
Als voorgerecht kregen we lauwe geitenkaaskroketjes met een plukje sla, een bordje dat echt niet restaurant waardig is. Hoofdgerecht was een prima stuk vlees (hoewel laag op smaak) maar met een portsaus die geschift was. Ook het nagerecht was een bordje zonder liefde. Het kan allemaal zoveel beter! Ik kom hier niet terug.
RB31 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Lang zitten wachten tot we de kaart kregen, restaurant was zo goed als leeg dus daar lag het ook niet aan. Voorgerecht (tonijn) was prima, hoofd gerechten (sate en kaasloempia) waren slecht. Saté was taai en de loempia bestond enkel uit een paar ons kaas in een loempiavelletje. De na ruim 5 minuten en een keer vragen nageleverde friet was veel te lang gebakken. Bediening heeft zich verder niet laten zien. Toen bij het afrekenen werd gevraagd hoe het was geweest en ik het bovenstaande vertelde, Kon er enkel af 'had er dan eerder wat van gezegd, dan hadden we er wat aan kunnen doen'... Dat had gekund, als de bediening zich af en toe had laten zien. Veel te duur (€91) voor de geleverde kwaliteit en met name de slechte service.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
De ruimte en en de sfeer van dit restaurant annex winebar deed ons besluiten om daar ons 40 jarige huwelijksfeest te vieren. Het kiezen van een goede lokatie is toch vaak een van de moeilijkste onderwerpen. Met 70 gasten vanaf 17 uur tot 22.30 uur van een uitstekend walking diner genoten. Vooraf al met 3 personen de wijnkeuze voor die avond bepaald. Tijdens die 9 e april ontvingen we alle medewerking en ook heel flexibel want we hadden ook externe muziek.
Om alle aandacht aan het hele feest te geven was het restaurant gedeelte die dag ook gesloten. Prima diner en ook was de bediening top en niet opdringerig met het serveren van dranken. Ongedwongen en met veel service. Achteraf opmerkelijk veel complimenten over de culinaire geneugten ontvangen en dus helemaal geslaagd. Gastvrouw Simone en gastheer Michael zijn en dat proef je ook mensen met veel horeca ervaring en dat telt ook. We ontvingen een prettige en eerlijke factuur. Al met al een gelegenheid waar de regio blij mee mag zijn. Nogmaals dank en complimenten aan het team en dus ook voor de keukenbrigade van Genieten. Een rede om Genieten in uw keuze mee te nemen. Het is ons als feestneuzen heel goed bevallen. JT
Y-Ernster .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Onlangs hebben we samen met vrienden heerlijk gedineerd bij Brasserie Genieten. De locatie is top en de inrichting is strak en netjes. We hebben allevier het 5-gangen verrassingsmenu gekozen en dat is ons zeer goed bevallen, het was heerlijk! We begonnen met een carpaccio van zalm, daarna een heerlijk kerriesoepje met vis, als hoofdgerecht varkensmedaillons, daarna een kaasplankje en als toetje witte chocolademousse met stracciatella ijs. Over het eten niets anders dan lof; alle gerechten zagen er prachtig uit en smaakten zelfs nog beter. De wijn die we erbij hebben gedronken was ook heerlijk. Op verzoek werd keurig een kan kraanwater met ijsblokjes geserveerd. De bediening was erg vriendelijk en bij iedere gang werd keurig verteld wat er werd geserveerd. Kortom, wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker vaker terug om te genieten bij "Genieten"!
C W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Voor de prijs kwaliteit een redelijk restaurant. Vooraf croquetjes en daarna tagliatelle. Beide gerechten zijn leuk opgemaakt. Nadeel is dat je ruim de tijd moet hebben voordat de gerechten worden geserveerd. Bediening is vriendelijk. Jong meisje kwam de wijn inschenken. Ze wist niets van de wijnen af en dat vertelde ze ook. T restaurant is met de auto goed te bereiken.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Over het algemeen heb ik hier regelmatig gegeten zowel lunch als diner
Het tentje ziet er netjes uit en prima om met zn 2en te eten. Het is niet de goedkoopste zaak maar ook niet te duur en het eten smaakt en ziet er netjes uit

Echter na afloop krijg ik de rekening
Wat mij verbaasde is dat er naast 2x koffie ook 2x de zin compleet op de rekening staat a 1,25
dus Totaal Euro 2,50 voor iets wat we niet besteld hadden op een totaal van 69,70

Bij navraag blijkt dat dit voor het schaaltje van 2 bonbonnetjes was per persoon bij de koffie
Op de kaart staat dit niet en wij gingen er van uit dat dit bij de koffie hoorde. Al hadden we het niet opgegeten dan was het niet in rekening gebracht.
De uitbaatster in kwestie (Simone) vond dit een normale handelswijze en wilde het ook niet van de rekening halen.
Ik vind dit zelf meer van bedriegelijke aard.

Dus kijk uit voor wat u op eet en vraag van te voren of het erbij hoort, of het risico niet nemen.

Emlies .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Met vrienden in Genieten gegeten. Vooraf was ik in het restaurant geweest om te kijken waar we zouden willen zitten. Dat was eigenlijk niet de bedoeling zei de eigenaresse, ik kreeg de indruk dat ze dat gek vond. Kwam niet zo klantvriendelijk over. Uiteindelijk kon ik toch aangeven welke tafel ik wilde. Prima plek. We kozen alle 4 voor het 3-gangen verrassingsmenu, € 27,- Voorgerecht was een kalfsbitterbal op een bedje van sla en dressing. Op zich goed van smaak maar had iets meer mogen zijn. Hoofdgerecht was kalfsrack met garnituur. Aan de rack zat weinig vlees en veel vet. Niet geweldig van smaak, maar dat kan ook aan mij liggen. Ik hou niet van kluiven. Een nat vingerdoekje zou welkom zijn. Het nagerecht was ijs met nog iets maar ik weet het niet meer helaas. Het was wel lekker. Voor ons was het een geluk dat dit menu alleen uit vlees bestond, want bij vooraf vragen of vis vervangen kon worden voor vlees kregen we het antwoord nee. Wat doet de kok dan als een klant allergisch voor vis is? Koffie tot slot. Die was tot onze verbazing heel leuk uitgebreid met bonbons en een soort boterkoekje. Lekker. De wijnen waren goed. Tussen de gangen zat voldoende ruimte. De entourage is netjes. Ook goede ruimte tussen de tafeltjes. Je kijkt niet direct op elkaars bord. Al met al wel een fijne avond gehad.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015

Met een groep van buren waren we voor een gezzellig samenzijn met hap en glas op zondag 6 september uitgenodigd. Het was onze eerste kennismaking en is ons goed bevallen. Vooral de inrichting en sfeer is prima. De culinaire keus is fraai en zeker de keus aan wijnen is boven gemiddeld. We voelden ons daar als gast en zal zich zeker tot een uitstekend verwen restaurant ontwikkelen. De komaf en ervaring van de chef in de keuken belooft veel goeds. De gastvrouw zoals een gastvrouw moet zijn. Service staat ook in nhet vaandel. Nog even over de afsluiting met desserts. Kijk uit dat je niet alles wilt bestellen. Daar lig je s'nachts van te dromen. Nog even tot slot is de ruime opzet van het restaurant vermeldenswaard. Ga zo door Genieten en onderscheid je steeds weer. Niet eenvoudig maar met deze brigade moet dat kunnen. Succes !
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Onlangs heb ik met een groep van 5 personen in dit fraaie restaurant met dito wijnbar gegeten.
Omdat er een grote groep was, was het vrij druk in het restaurant.
De bediening was erg attent, ondanks deze drukte.

Vooraf werd gekozen voor het roerbakje van ossenhaas, tartaar van tonijn, de sushi van zalm en de bouillon van gevogelte.
Alle gerechten vielen zeer in de smaak.

Als hoofdgerecht werden de varkenshaas, linguine, saté en zalmfilet besteld. Ook hier was de tevredenheid groot.
De porties zijn groot genoeg.

Bij het nagerecht (twee maal het proeverijtje en chocolade "genieten") volgde uitgebreide uitleg over wat wat precies was.
Aan de chocoladetaart zat een merkwaardige smaak, deze werd niet opgegeten. Dit viel de bediening gelijk op en deze ging verhaal halen bij de kok.
De kok kwam aan tafel uitleg geven wat we proefden (het bleek de alcohol te zijn).
Ter compensatie kregen we koffie van het huis aangeboden.

De rekening bedroeg 193 euro voor 5 personen, een prima prijs/kwaliteitverhouding.

Al met al een heerlijke avond gehad, restaunt Genieten doet zijn naam eer aan!
Komkommer2 V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Sinds een klein jaar nieuw in Waddinxveen, een echte aanrader, eten top, geweldige wijnen , bediening zeer vriendelijk en gastvrij en de wijnbar een aanwinst voor Waddinxveen.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Mooi wildmenu gegeten in een helaas lege zaak. En dat is absoluut zonde voor een kok die zijn vak erg goed verstaat. Als voorgerecht van het wildmenu namen mijn gasten en ik het Korstdeegpasteitje met gekonfijte eendenbout en truffel wat een heerlijke combinatie was met een dekseltje belegd met geroosterde sesamzaadjes. Als wijn een mooie Portillo Sauvignon Blanc. Het hoofdgerecht was een gebraden parelhoender filet met zuurkool, rookworstje en een wild jus, in combinatie met een Malbec wijn van hetzelfde wijnhuis. Een zeer geslaagd menu in een sfeervolle omgeving. Zeker een aanrader en genoeg reden om nog eens terug te komen.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Perfect wildmenu gegeten in een sfeervolle ambiance met goede wijn en vriendelijke bediening. Een absolute aanrader. Stijlvol ingericht. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door gastvrouw Simone. Aan tafel verrast met heerlijk brood met tapenade en gemarineerde olijfjes. Goede uitleg van het geserveerde menu. Kortom een geweldig avondje uit
DickV .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Bij binnenkomen is er niemand behulpzaam bij de garderobe en ook niet bij vertrek.Gastvrouw zit aan een tafel en bemoeit zich niet of nauwelijks met gasten.
Eten: Vooraf geitenkaas lekker.Hoofdgerecht 2x Tournedos, met op verzoek mosterdsaus.
Mosterdsmaak niet gevonden.Ik vermoed rodewijnsaus met een klodder mosterd erdoor.
Tournedos gevraagd echt medium.1x prima en ix een wat dikkere waar het bloed uitliep.(waarschijnlijk samen in dezelfde pan)Vlees opzich prima.
Koffie toe:Weleens lekkere gedronken.
Decor:Tafels erg dicht opeen ,hierdoor heel weinig prive gesprekken mogelijk.

09mk09 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Goed contact over de telefoon, erg vriendelijk. Toen wij echter de eerste fles al hadden besteld bleek het niet mogelijk om het 3 gangen verassingsmenu (28 euro p.p.), zonder vlees te krijgen. Twee van onze gasten aten geen vlees, die moesten a la carte bestellen. Dit stond nergens op de website en de gastvrouw vond het de normaalste zaak van de wereld. De feestelijke avond kreeg hier door vervelende nasmaak, iets dat elk restaurant dient te vermijden.
Alphonze .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Eerste bezoek aan Wijn Bar Genieten. Sinds opening een druk bezochte plek in Waddinxveen dus reserveren noodzakelijk. Op zaterdagavond gereserveerd voor 2. Binnenkomst is hartelijk, inrichting is erg gezellig. Bediening is vriendelijk en behulpzaam (de eigenaren). De voorgerechten (Carpaccio en Tartaar van Gerookte Zalm zijn mooi opgemaakt en smaken prima. Hoofdgerecht is 2x Slibtongetjes. Prima klaargemaakt, ontdaan van de zij-graten, en gecompleteerd met knapperige frieten en groenten. Dessert (Gegrilde ananas) valt heel goed in de smaak bij partner.
Geserveerde, bijpassende wijn smaakt voortreffelijk en maken de avond tot een mooie en vooral gezellige ervaring. Rekening is keurig in lijn met vergelijkbare (trendy) restaurants in de omgeving.