Brasserie Westbeer

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Werkelijk een heerlijk uitzicht bij Westbeer! En een voortreffelijke Affligem blond van het vat. Westbeer mag dan nog op Nederlands grondgebied liggen, maar de insteek is bijna Vlaams te noemen. Een schaaltje goed gebrande pinda´s bij het aperitief is een voorbeeld daarvan. Maar zeker ook de versheid van de ingrediënten waarmee wordt gekookt.
Zelf had ik een tosti super de luxe met gerookte zalm en roomkaas. Heerlijk bereid met dunne Vlaamse sneeën bruin brood. Apart erbij een kommetje met goed gevarieerde salade. De Affligem was er verrukkelijk bij.
Mijn tafelgenoot had een goed gevuld broodje vitello tonnato, ook met een apart geserveerde salade. Hij dronk er een glas wijn bij. Op zijn vraag van welke druivensoort deze was gemaakt, antwoordde de serveerster eerlijk dat ze dat niet wist en ging het meteen navragen. Prima antwoord.
Wil je goed en eerlijk lunchen met een uitzicht om bij weg te zwijmelen? Ga naar Brasserie Westbeer, de Westerschelde is iedere dag anders en je kunt er iedere dag terecht !
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Als je van een mooi uitzicht op de Westerschelde wilt genieten is een bezoek aan Brasserie Westbeer in Terneuzen een goede keuze. Wij kozen voor de witte huiswijn. De fles was zonder etiket. De wijn kwam uit een tapcontainer. Wij kozen uit de menukaart: vegetarische lasagne (erg goed), sate van varkenshaas en een steak van hereford rund. Ruime porties en redelijk van kwaliteit. Buiten de kaart koos ik voor zeebaars. Had ik niet moeten doen. Kraak noch smaak. Was niet gaar. De receptioniste deelde mij desgevraagd mede dat de zeebaars vers was (?). Wij hadden een meningsverschil met de eerste ober. Zij kwam niet meer aan onze tafel. Haar vervangster was zeer vriendelijk en serveerde glazen kraan water. Karafje was niet mogelijk.
Brasserie Westbeer verdient haar bestaansrecht aan het uitzicht.
Dinne V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Goede en vriendelijke bediening, keurige en dodelijk saaie inrichting, magnifiek uitzicht op de Westerrschelde.
En dan het eten. Rog en heilbot. Beide maaltijden zien er prachtig uit als ze komen maar hebben weinig smaak. De vissen lijken gebakken, weggelegd, en later opgewarmd. De groenten (asperges, gestoofde lamsoren, wortel, zeekraal) lijken heel wat, maar stellen teleur. Het lijkt of alles ofwel te lang gelegen heeft voor de bereiding ofwel daarna. Als de mayonaise huisgemaakt is ben ik door een hofleverancier gemaakt.
De bediening komt vriendelijk vragen of alles naar wens is. We uiten ons ongenoegen over beide vissen, vragen hoe ze bereid zijn. Het wordt opgenomen met de kok en het antwoord doet de deur dicht: met peper en zout. Een kopje koffie of thee is alles wat ze voor ons kunnen doen.
Grrr. Mooi uitzicht of niet, hier komen we niet meer terug.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We waren weer eens in het Zeeuwse vanwege de 88ste verjaardag van m`n moeder. Met 9 personen schoven we aan in het sfeervolle restaurant. Werkelijk een schitterend uitzicht op de Westerschelde met z'n passerende schepen van en naar Antwerpen. Een erg hartelijk ontvangst. Terwijl de drankjes kwamen konden we alvast wat gesorteerde nootjes weg knabbelen die klaarstonden. Eindelijk een keer bediening die weet hoe ze het eten en drinken moet uitserveren! Vriendelijk, correct en adequaat. Kortom een dikke pluim! Van te voren hadden we aangegeven dat we een disgenoot met dieet wensen hadden. Glutenvrij, vegetarisch, geen uien, geen knoflook, geen champignons etc.. De ober gaat direct in overleg met haar en vraagt uit wat de (on)mogelijkheden en wensen zijn waarna hij in overleg met de keuken gaat. Vooraf kregen we, van het huis, een mandje met verschillende broodjes en smeersels. De voorgerechten drieluik garnalen en de rundercarpaccio (Hoekenaere) waren smakelijk, de krab gewoontjes. Mooi opgemaakte bordjes en ruime porties. Zelf had ik als hoofdgerecht de rog vleugel. Een fraaie moot vis met mooie lamellen met bijpassende garnituur. Verder verschenen bij m`n disgenoten een prima Dorade, 3 forse goed gebakken sliptongen, en een smakelijk vispotje. Ook de vleeskant van de tafel was erg tevreden. Een goed gebakken en malse runderspies en een prima kalfshaas. Onze beide meiden hadden saté maar vinden hem op Noorderzon in Groningen lekkerder. De feta salade was uitstekend, er was duidelijk niet bezuinigd op de feta, en goed op smaak gebracht aan de hand van de mogelijkheden m.b.t. de dieet wensen.
Als nagerechtjes, hoewel laat het “jes” er maar vanaf, Crème Brûlée met seizoensijs, Chocolade & Caramel en een Mini Dame Blanche met vuurwerk voor de jarige oma. Een dubbele espresso voor mezelf en koffie met lekkers voor m`n vrouw. Gewoon allemaal dik in orde. De ober, en dan let je echt goed op, weet dat er geen melk en koekje bij de koffie moet van onze dieet disgenote.
Lunalebourg K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Afgelopen week heb ik hier met vrienden geluncht.
Mijn zalmsalade (€ 15,00) kan beter een salade met zalm worden genoemd: er zat erg weinig zalm in. Wel veel sla en ui.
We wilden graag een karaf kraanwater op tafel. Dit was niet mogelijk. Daarom maar een fles Spa rood besteld. Deze kostte maar liefst € 5,00.
Enkele vrienden bestelden een Smoske, een broodje gezond. Lekker broodje, wat klein van stuk, enigszins karig belegd.

Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Lekkere / simpele lunch genuttigd in een super mooie omgeving. Omeletje met kaas, ham en goed brood is niet ingewikkeld maar is op veel plekken een stuk minder van kwaliteit. Het uitzicht is natuurlijk schitterend, je kijkt uit over de westerschelde.
Palmyra S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Al meerdere malen hier koffie gedronken geluncht en aangeschoven voor het diner ... Het eten altijd goed verzorgd en smaakvol.De bediening super vriendelijk hoe druk het ook is ze blijven lachen. Altijd tijd voor een praatje en een grapje (als je dat wilt natuurlijk )
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Echt een brasserie. In een redelijk rap tempo een relatief goed gerecht uitgeserveerd krijgen. Redelijk standaard gerechten. Maar wat geeft dat als de kwaliteit maar goed is. Variërend van aangeklede broodjes tot vis- en vleeshoofdgerechten.
Als je aan de buitenkant van de brasserie zit heb je een schitterend uitzicht over het water en de schepen. Dus ideaal voor eten bij een dagje uit in het Zeeuwsvlaamsche.
Jonge soms onervaren bediening waardoor het soms wat vreemd verloopt.
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Afgaande op een aantal recensies, zou je hier eigenlijk niet moeten eten, maar we waren al een paar maal hier, gewoon voor een drankje en vielen eigenlijk voor de schitterende ligging. Dus toch maar een keer eten. Geen uitgebreide toestanden maar gewoon een hoofdgerecht. Ik nam de sateh en mijn partner de roodbaars. De sateh was heerlijk, het vlees lekker mals, de saus smakelijk en precies pittig genoeg. Daarbij de bekende atjar, kroepoek en dikke frites. Precies zoals ik het graag eet. De roodbaars werd vergezeld door wat warme groenten, een stukje gratin en eveneens de frites. Mijn partner vond de vis heerlijk. De bediening was prima, medewerkers waren vriendelijk en wat ons betreft snel en alert genoeg om er een leuke avond van te maken. We gaan zeker nog een keer terug.
Seron V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Afgelopen dinsdag hier 's avonds gegeten. We hadden beiden de Cesarsalade, deze was echt heerlijk! Alles was vers, en prachtig opgemaakt. We zaten hartstikke vol, maar toch nog een klein dessert genomen, wat ook weer heerlijk was. Echt genoten, zowel van het eten als het uitzicht! Aanrader!
Luc V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Eindelijk een bediening zoals het hoort in plaats van de chaos die er tot voor enkele maanden heerste. De kaart is goed voor een brasserie. Misschien moet ik toch even wat tijd uittrekken om te adviseren i.v.m. een degelijke theekaart...
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Op een mooie plek in Terneuzen gelegen maar helaas een tegenvaller qua eten. Hamburgers te ver doorgebakken, spek nog slap, sommige broodjes niet doorheen te komen. Kort gezegd geen aanrader als je in Terneuzen bent.
GLT .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
We kwamen laat binnen, 20 uur, het hele restaurant zat vol. Er werd snel een pas vrijgekomen tafeltje voor ons vrijgemaakt. De vegetarische risotto was heerlijk: goed bereid, niet te zout zoals in veel restaurants. Met verse, beetgare groenten en frisse kerstomaatjes erdoor. Feta-salade erbij, alles prima van smaak en goed verzorgd. De zalm en de saté van mijn tafelgenoten was ook uitstekend. Heerlijk nagerecht: dame blanche, lekker ijs, stevige slagroom en goede chocoladesaus. Alles schoon en goed verzorgd: de tafel, het bestek, de menukaart (dat zie je wel eens anders..). Comfortabele stoelen, ruime tafels, voldoende afstand tussen de tafels, de temperatuur in het restaurant was goed. Zeer vriendelijke, vlotte bediening. En een mooi uitzicht over de Schelde natuurlijk. (Ook een goede website.) Een aanrader!
Vivian K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Het sterkste punt van deze brasserie is de locatie, op het terras heb je werkelijk een schitterend uitzicht over de haven van Terneuzen en de Westerschelde. Helaas is het voor de rest een stuk minder. De bediening doet absoluut zijn best maar is erg rommelig georganiseerd waardoor je lang moet wachten en ook de verkeerde drankjes worden bezorgd. De kwaliteit van het eten is voor een brasserie prima maar staat absoluut niet in verhouding tot de prijzen die zij rekenen, een hoofdgerecht kost tussen de € 20,- en € 25,-. Ons gezelschap had tweemaal de krokant gebakken zeebaars, eenmaal de gebakken sliptong en eenmaal de gegrilde rib-eye en alle borden waren identiek opgemaakt met dezelfde groente en allemaal hetzelfde stukje aardappelgratin, dit is echt een gemiste kans van de chef om ieder gerecht een eigen identiteit te geven wat voor deze prijzen toch wel verwacht mag worden.

Voor een kop koffie, een lunch of een borrel is deze brasserie zeker een aanrader maar voor een uitgebreid diner zou ik toch verder kijken.
Maud B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
We bezochten dit restaurant elke maand, in 2013-2014, met twee kinderen. Kindermenu's zijn prima. De pompoensoep was heerlijk. Ook is er voldoende volume per gerecht.
Echter de laatste paar keer viel op dat er sprake was van onvriendelijk personeel en een bedrijfsleiding die van hospitality weinig weet.
Jammer dat de best hippe loungeruimte vrijwel nooit in gebruik is en we werden weggestuurd vanwege plaatsgebrek.
Helaas geen aanrader.
Samantha S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Vandaag wat wezen drinken en de bediening let niet echt op als je aan een tafel ga zitten. Erg langzaam met de drankjes brengen.
Tot overmaat van ramp zat er nog lippenstift op het glas!
Bitterganituur was goed.
Martijn F.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Ik kom geregeld bij Brasserie Westbeer voor een zakenlunch. Het eten is erg goed. Mijn favoriet is de heerlijke Zeeuwse vissoep; een engeltje over de tong... Frieten, salades, het twaalfuurtje, het is allemaal dik in orde. Bediening is zeer vriendelijk, al vind ik opvallend dat er zoveel verschillende mensen aan tafel verschijnen. Het decor is prachtig. Het interieur is modern en het unieke van Westbeer is het panoramisch uitzicht op de Westerschelde met haar zeescheepvaart.
Dries D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Wederom weer eens in Terneuzen gegeten, eten, bediening etc. gewoon goed, niet uitstekend maar daar kom ik niet voor, gewoontjes en vriendelijk personeel en goed eten voor redelijke prijzen, houden zoooooooo!!
Robertzandstra .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Hebben hier op zaterdag de lunch gebruikt. Goed personeel dat het leuk vind om te bedienen. Compliment! Heerlijk broodje met reepjes varkenshaas genomen, ander tafel gasten namen een salade met geitenkaas en honing, patat en een broodje gegratineerd. Was allemaal goed verzorgd en smaakte heerlijk. Komen wij nog vaak terug.
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2012
Het afgelopen jaar hier regelmatig gegeten. Netjes maar saai ingericht restaurant. Daar staat tegenover dat je mooi uitzicht over de Westerschelde hebt en je de zeeschepen die voorbijvaren bijna kunt aanraken. Bediening is jong, razendsnel en alert. Uitstekend te doen 'om even wat te eten' (minder geschikt om indruk te maken op je nieuwe relatie). Aanrader is de saté, pittige saté is dan ook echt pittig. Dat is vaak wel anders.