Over restaurant Brasserie Wesseling

Een familiegeschenk

In het oudste familiehotel van Nederland (1662) serveert de dertiende generatie je een heerlijk maal! Geïnspireerd op de diversiteit van de Franse brasserie dus je komt hier zeker de croque madame en escargots en de portobello tegen. Te midden van twee Drenthse nationale parken ben je omgeven door rust en schoonheid.

Meer informatie over restaurant Brasserie Wesseling

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Cb002913 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eten was goed. Meer keus op menukaart zou mogen. Mn voor de hoofdgerechten. Porties waren goed. Bediening vriendelijk en servicegericht. Fijne stoelen.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Perfect getapt, juist gekoeld Heineken bij Grand Café de Brink in Dwingeloo als start. Daarna in serre van de brasserie in Hotel Wesseling ertegenover, van dezelfde eigenaar, een prettig geprijsd 3-gangendiner. Postmodern interieur, hint van Jan des Bouvrie, casual Aerdenhout. Terrine van foie gras vooraf, mooi van structuur, maar te zout, bakje Hawaï vulkaanzout erbij bleef onaangeroerd, gekonfijte pruimen en briochebrood. Tafelgenoot tartaar van Vechtdalrund, mager, smaakvol, puur, snipper rode ui, hoe lekker, mooi gepocheerd eitje, helemaal af. Heilbot als hoofdgerecht delicaat van smaak, en helaas, deze had bremzoute delen. Terug naar de keuken en voilà een betere editie, bleekselderij, vanillesausje met witte wijn, French fries en pommes parisiennes. De ander zwezerik, licht gebakken, juiste smaak, op kalfslever rosé gehouden, als gevraagd, en gemberjus als punt op de ‘i’. Jammer toch, dat zout zo kwistig wordt gebruikt. En de beoordeling drukt. Toetjes in orde. Alerte bediening, toegankelijk en kundig. Menu € 33,-, witte wijn, passende sauvignon-chardonnay uit de Cevennen, fles 23,50, soepel.
Dirksmama .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Gemengde reactie.
De mosterdsoep was heerlijk! Echt, daar kom je voor terug. Ietsje zout, maar met het heerlijke brood erbij een lekkere hap. Maar echt een 8,5 - 9 waard.
De terrine de foie gras smaakt erg goed. Maar is wel erg vet en machtig, waardoor je er meer brood bij nodig hebt. Het minuscule plakje brioche erbij is absoluut niet genoeg. Toch nog wel een 7,5.

Maar dan: bij de schnitzel zijn ze hier het spoor volkomen bijster. Zowel bij de schnitzel van de dagkaart als bij de schnitzel van het kindermenu. Geserveerd met ongeïnspireerde lauwe frietjes krijg je geen schnitzel, maar een soort gepaneerde plak gehakt. Aan de ene kant zwartgeblakerd, aan de andere kant soppig en wit (bij beide schnitzels zo - specialiteit van het huis misschien?).

Jammer...bij het voorgerecht denk je 'wow', maar bij het hoofdgerecht daalt het enthousiasme werkelijk tot het minpunt.

Qua bediening...tja, als ik nog bezig ben met te gaan zitten op een stoel, en de kaart nog niet gezien heb, dan weet ik natuurlijk nog niet wat ik wil bestellen...
Vangellekom .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Gadverdamme !!! wat heb ik hier geweldig gegeten, uitgenodigd door vrienden die uit de buurt komen (zelf uit het zuiden van het land ) zei vertelden ons dat het een avondje genieten zou worden en daar was geen woord van gelogen !! we zijn voor het Wesseling menu gegaan , mijn keuze viel op de huisgerookte zalm en je kon proeven dat het huisgerookt was, iets dikkere plakken dan dat je normaal ziet en daardoor een hele mooie 'bite' had, daarna voor de crepinette van kwartel mooi hoog op smaak en mooi gepresenteerd daarbij serveerde ze frites, warme groente en een heerlijke gratin maar geen salade, toen wij hier om vroegen werd dit meteen geregeld , de bediening was perfect heel alert en professioneel.
Als afsluiter hadden we gekozen voor een kaasplankje geserveerd op olijvenhout met 3 mooie kazen uit de regio .

Onze vrienden hadden gelijk, het was genieten we hebben een heerlijke avond gehad.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen weekend verbleven in het hotel en tweemaal in het bijhorende restaurant gegeten. Het menu van de eerste dag was een driegangen menu (tartaar, dan kip, witvis of spinazietaart gevolgd door appelcake). Omdat we met 6-en waren hebben we alle gerechten gehad, alles was prima! Op verzoek werd een tartaar omgewisseld voor zalm (eet geen vlees), geen probleem! De service was prima, goed. Dag 2 hebben gekozen voor het 4-gangen surprisemenu. Hierbij werd vooraf gevraagd wat men niet wilde eten. Hierbij werd dan rekening gehouden: we hadden gerookte zalm (en een tartaartje) vooraf, gevolgd door een kerrie-pompoensoep. Daarna was het bavet (heerlijk) of een kabeljauwfiltet. Beide voorzien van passend garnituur. Het nagerecht was een chocoladebrownie. Alles was goed, voldoende en er kon bijgevraagd worden. De service en bediening was attent en netjes. Het decor was hotel maar wel mooi ingericht met zicht op de brink.
HAJonkers .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Heerlijk gegeten buiten op het mooie terras aan de schitterende Brink van Dwingeloo! Vlotte nette bediening die je bedienen met een glimlach. De bavette zou ik iedereen aanraden. Als wij weer in de buurt zijn gaan we hier zeker weer aan.