Over het restaurant Brasserie Wesseling

Een familiegeschenk

In het oudste familiehotel van Nederland (1662) serveert de dertiende generatie je een heerlijk maal! Geïnspireerd op de diversiteit van de Franse brasserie dus je komt hier zeker de croque madame en escargots en de portobello tegen. Te midden van twee Drenthse nationale parken ben je omgeven door rust en schoonheid.

Meer informatie over restaurant Brasserie Wesseling

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Wesseling

Johannes L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Aardig restaurant met zeer vriendelijke bediening. Eten is wel aardig maar zeker niet uitmuntend. Ree was wat droog en taai en had weinig smaak. Het chocolade dessert met ijs leek rechtstreeks uit de diepvries te komen en de chocolade buitenkant was pas met veel moeite met een vork te doorbreken. Smaak was overigens verder wel goed. Slagroom had echter geen body en was slap en smakeloos ( spuitbus?).
K. R.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Lekker gegeten maar qua prijs vond ik mijn gerecht (4 asperges en een blokje kabeljauw) wat aan de hoge kant..
Gerda P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Voorgerecht lekker, nagerecht lekker. Hoofdgerecht, duif, niet van zijn karkas te krijgen.Om ons heen 3 andere tafels met kritiek op o.a. te droge varkenshaas. De kritiek werd charmant in ontvangst genomen en zou doorgegeven worden aan de keuken.Bij geen van allen enige vorm van compensatie ( kopje koffie o.i.d.). Wij hebben geen fooi gegeven en dat werd ons niet in dank afgenomen.
Marion N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Erg vriendelijk personeel! Dat maakt je avond al helemaal goed. Heerlijk eten, alleen het garnituur erbij vonden we wat mager ( zeker in verhouding tot de prijs). Ook hadden we gezegd dat we op een bepaalde tijd weer weg moesten en of daar rekening mee gehouden kon worden , dat lukte niet helemaal, hoewel we wel merkten dat men er zijn best voor deed.
Marion F.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Eten was goed. Meer keus op menukaart zou mogen. Mn voor de hoofdgerechten. Porties waren goed. Bediening vriendelijk en servicegericht. Fijne stoelen.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Perfect getapt, juist gekoeld Heineken bij Grand Café de Brink in Dwingeloo als start. Daarna in serre van de brasserie in Hotel Wesseling ertegenover, van dezelfde eigenaar, een prettig geprijsd 3-gangendiner. Postmodern interieur, hint van Jan des Bouvrie, casual Aerdenhout. Terrine van foie gras vooraf, mooi van structuur, maar te zout, bakje Hawaï vulkaanzout erbij bleef onaangeroerd, gekonfijte pruimen en briochebrood. Tafelgenoot tartaar van Vechtdalrund, mager, smaakvol, puur, snipper rode ui, hoe lekker, mooi gepocheerd eitje, helemaal af. Heilbot als hoofdgerecht delicaat van smaak, en helaas, deze had bremzoute delen. Terug naar de keuken en voilà een betere editie, bleekselderij, vanillesausje met witte wijn, French fries en pommes parisiennes. De ander zwezerik, licht gebakken, juiste smaak, op kalfslever rosé gehouden, als gevraagd, en gemberjus als punt op de ‘i’. Jammer toch, dat zout zo kwistig wordt gebruikt. En de beoordeling drukt. Toetjes in orde. Alerte bediening, toegankelijk en kundig. Menu € 33,-, witte wijn, passende sauvignon-chardonnay uit de Cevennen, fles 23,50, soepel.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen weekend verbleven in het hotel en tweemaal in het bijhorende restaurant gegeten. Het menu van de eerste dag was een driegangen menu (tartaar, dan kip, witvis of spinazietaart gevolgd door appelcake). Omdat we met 6-en waren hebben we alle gerechten gehad, alles was prima! Op verzoek werd een tartaar omgewisseld voor zalm (eet geen vlees), geen probleem! De service was prima, goed. Dag 2 hebben gekozen voor het 4-gangen surprisemenu. Hierbij werd vooraf gevraagd wat men niet wilde eten. Hierbij werd dan rekening gehouden: we hadden gerookte zalm (en een tartaartje) vooraf, gevolgd door een kerrie-pompoensoep. Daarna was het bavet (heerlijk) of een kabeljauwfiltet. Beide voorzien van passend garnituur. Het nagerecht was een chocoladebrownie. Alles was goed, voldoende en er kon bijgevraagd worden. De service en bediening was attent en netjes. Het decor was hotel maar wel mooi ingericht met zicht op de brink.