Brasserie Vrijenburg

9,2
Voordelig
Erg rustig
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Was vandaag wat rustig in het restaurant. Ook wel eens fijn. En toch straalt het altijd weer gezelligheid en warmte uit. En altijd heel prettige muziek op het juiste bescheiden en toch goed hoorbare volume.
Ik ging maar eens voor 3 gangen deze keer.
Krabcocktailtje vooraf (na een lekkere amuse aardappelsalade/carpaccio), daarna een prachtig stukje wild in de vorm van hazenrugfilet met een heerlijke portsaus en peertjes en als toetje een dame blanche.
Allemaal weer superlekker, prachtig bereid en met een zoals gewoonlijk uitmuntende service.
Wat ik ook zo mooi vind aan dit restaurant is, dat ze begrijpen dat een maaltijd eigenlijk ruim voldoende groente moet bevatten.
De uitstekend bereide peertjes, rode kool met appeltjes en sla waren bij elkaar al genoeg voor mijn dagelijkse portie vitamines.
Was dus weer een zeer fijne belevenis.
Marcel G.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Vrienden van ons hebben ons meegenomen naar deze brasserie. Wat een goede keuze was dat. Er heerst een leuke sfeer, vriendelijke en behulpzame bediening en erg lekker eten. Ondanks dat de zaak vol zat zat je nog ruim en had je geen last van de drukte, integendeel je kon gewoon praten met elkaar. Top avond gehad. We zijn blij dat we dit adres nu weten komen zeker snel en vaak terug
Marlies C.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Afgelopen weekend heeeeeerlijk gesmuld van de mosselen. Hele gezellige sfeer. Aardige en gastvrije bediening.
Gelegen aan een mooi park en leuke speelgelegenheid voor kinderen buiten. Bij lekker weer is er mooi terras.
Prijs-kwaliteit was ook heel scherp!
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wat een heerlijk restaurant. De keuken is uitstekend, bediening top en de locatie prachtig. Altijd is er een weekendmenu dat scherp geprijsd is en aangepast aan het seizoen. Kortom een uitje van formaat. Na afloop in de zomer nog een wandelingetje door het park, genieten. Aanrader: koffie met appelgebak. De beste in heel Nederland en omstreken.
Theja .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zondag 7 augustus 2016 met vrienden gebarbecued bij Brasserie Vrijenburg. Het was allemaal super geregeld. Heerlijk gegeten, spare ribs, hamburger, worstje, saté met pindasaus en kalkoen burger. Met salade en sausjes . Pasta , brood en fruitsalade. Frietjes waren er ook. Het was gezellig wij hebben genoten. En komen zeker terug!
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanavond heeft Brasserie Vrijenburg voor ons gezelschap van 23 personen een heerlijke barbeque verzorgd. Het vlees (saté, worstje, hamburger, kalkoentournedos en spareribs) werd bereidt door de vaste kok van de Brasserie. Het vlees was erg goed van smaak. Als bijlagen: krabsalade, aardappelsalade, een heerlijke pastasalade, verse fruitsalade, schaal watermeloen, friet, brood met (kruiden)boter, en als sauzen whiskey, kerrie, saté en mayonaise. Het was mogelijk op het terras bij de bbq te zitten of aangrenzend binnen in het restaurant, door de schuifpui was het wel één geheel. Wij hadden voor iedereen een mini dame blanche besteld, ook dit was super geregeld. Na een kop koffie super blij en voldaan naar huis. Zeker voor herhaling vatbaar!
Bbraat .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een half jaartje weer eens een bezoekje gebracht met mij broer Fred. Deze keer hadden we het gevoel welkom te zijn en was de aandacht professioneel. Zoals gewend over het eten (pannenkoek en uitsmijter) niets te klagen: smakelijk en anders dan anders. Voor ons geen reden meer om deze uitspanning voorbij te lopen.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Net restaurant. Bediening keurig, soms beetje onwennig, maar symphatiek en behulpzaam.
Eten was prima. Zeeduivel was te droog, maar keurig opgelost en nieuwe gekregen.
Voor de baby ook speciaal wortelhapje gemaakt door kok.
Leuk de amuse (vlees, niet vegetarisch) en ook een kleine verrassing als dessert.
Fijne locatie ook....
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wederom helemaal prima! Toast Vrijenburg! Super!
Eten is altijd top. Bediening is uitstekend, enthousiast en gastvrij. En het blijft geeoon een fijne plek om te zitten, of het zonnetje nu wel of niet schijnt.
Beste heer Wimwarman, Bedankt voor uw mooie recensie, fijn dat u ons weer bezocht heeft en weer een fijne ervaring heeft gehad
Susanna J.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Afgelopen zondag 6 maart in jullie Brasserie wezen eten. Wij werden vriendelijk ontvangen, de inrichting van de zaak is gezellig en warm. De keuze viel bij ons al snel op de aanbieding: onbeperkt slibtongen. Vooraf kregen we een leuke amuse. De slibtongen waren mooi gebakken en goed op smaak. De bijbehorende garnituur was ook smaakvol. Na het hoofdgerecht kregen we nog een leuke dessert amuse. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Wij gaan zeker deze Brasserie vaker opzoeken.
Beste Susanna9. Bedankt voor jullie bezoek aan onze brasserie en waarderen erg uw mooie recensie. We zien u graag weer terug
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
De sfeer van deze brasserie is gezellig en gemoedelijk , je voelt je welkom en direct thuis. De bediening is netjes en vriendelijk. De kwaliteit van het eten is buitengewoon goed. We hebben hier al eerder gegeten, maar ook nu was het uitstekend . Duidelijk is dat er met goede, verse producten wordt gewerkt. Er wordt zorg aan de gerechten besteed, verrassend zijn de amuses, ook goede kwaliteit . Zelfs een amuse voor de koffie. De mosterdsoep en de tomatensoep zijn perfect op smaak. Een echte Groningse mosterdsoep is vaak niet zo goed als hier. Lekker vers brood met 2 soorten boter erbij. We aten als hoofdgerecht Ossenhaaspuntjes en zeewolf filet, allebei erg goed. Garnituurtje van rauwkost erbij, gebakken aardappeltjes en groente. Bijzonder is ook dat alles echt goed warm is. In alles wordt gekozen voor kwaliteit. In aanmerking genomen dat we 2 glazen wijn, 2 flessen tafelwater en koffie dronken en een rekening kregen van 73 euro, dan kun je spreken van een UITSTEKENDE prijs/ kwaliteit verhouding! Reserveren is gewenst, want er is ook een wisselend 3 gangen menu voor nog geen 25 euro, voor een schappelijke prijs dus echt heel goed eten, dus loopt het goed! Een adres om terug te komen! Aanrader.
Beste Bea010, erg fijn te elzen dat lekker gegeten heeft en onze brasserie mooi omschrijft. We waarderen uw recensie en uw punten. Buiten het keuze maandmenu van €25 wil ik u erop wijzen dat we ook nog een keuze midweekmenu serveren van € 17,95. Graag tot ziens
Ria1949 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op Sinterklaas avond met 3 personen het speciale Sint diner genomen voor een vaste prijs van 30 euro pp. Vooraf een amuse, daarna een kip-mandarijn salade en een heerlijke bouillon. Het hoofdgerecht was tongfilet of varkenshaas. Beide gerechten waren uitstekend bereid en zeer smaakvol. De varkenshaas was bereid als een soort cordon bleu, met ham en zachte kaas er tussen. Prima friet, gebakken aardappels en broccoli erbij. De tongfilet werd met vruchten geserveerd. Als toetje speculaas ijs, bijzonder en smakelijk met slagroom erbij. Wat later kregen we nog een mini ijsje groene appel. Uitstekende koffie toe.
De bediening was aangenaam, professioneel en vriendelijk. Alles klopte gewoon deze avond. Wij vinden het een absolute aanrader en zullen zeker terugkomen. Nog wel een advies voor,de leiding: wat zonde dat uw restaurant maar voor een kwart was gevuld. Dat moet beter kunnen. Een tip kan zijn om te adverteren in de lokale weekbladen. Verder moet u iets doen aan de verlichting en de bewegwijzering. Het bord van uw brasserie is onverlicht. De parking is slecht verlicht en het pad naar uw brasserie ook (lamp buiten kapot). De brasserie ziet er van buiten uit als een verlicht woonhuis. De kwaliteit van eten en bediening is top. U moet willen investeren in reclame en verlichting, dan kan het niet anders dan dat u meer mensen naar uw brasserie trekt. Dat is u dan van harte gegund en kunnen meer mensen uit Barendrecht en Rotterdam van uw keuken genieten.
Beste Ria1949, wij willen u bedanken voor uw bezoek en de mooie puntenwaardering. Wij willen ook graag meer verlichting op de parkeerplaats, echter het park rondom de brasserie en de parkeerplaats is niet van ons. Het recreatieschap die de parkeerplaats beheert zegt dat het een natuurgebied is en daardoor niet meer verlicht mag worden i.v.m fauna. De kapotte lantaarnpaal is ook van hun en na 4 weken is hij eindelijk gemaakt.
We zien u graag terug in onze brasserie en zijn super blij met uw recensie
Monand .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vanavond hier gegeten en het was heerlijk.
Misschien de carpaccio iets minder koud serveren, maar het smaakte goed.
De tournedos en zeetong waren voortreffelijk.....
Bediening is heel erg vriendelijk en behulpzaam.
We komen graag nog eens terug.
Wim A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Vanavond hier weer het 3-gangen weekmenu gegeten voor slechts € 17,95 p.p. inclusief amuse en brood met smeersels. Ik snap niet dat de Vrijenburg zoveel lekkers kan serveren voor zo weinig geld.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Wij zijn net als het vorige jaar naar het mosselmatinee geweest,wederom heerlijk gegeten .wij vinden de medewerkers zeer gast vriendelijk. De mosselen waren van uitstekende kwaliteit, grote jumbo. Het hele buffet was goed.Voor diegenen die geen mosselen wilde waren er voldoende alternatieven.Ook het dessert buffet was groots uitgepakt kortom voor herhaling vatbaar. De brasserie is echt een pareltje gelegen tussen Barendrecht en Rotterdam. Makkelijk parkeren vóór de deur,en tramlijn 25 stopt op 50 meter van de ingang. Wij kunnen deze brasserie een ieder aanraden
Beste Sandra334, Fijn dat jullie het weer naar jullie zin hebben gehad en onze brasserie zo waarderen. Bedankt voor mooie recensie
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij hebben vanavond in Brasserie Vrijenburg gegeten met als hoofdgerecht Noordzeetong. Het was geweldig en uitmuntend van smaak (zoals gewoonlijk) de sfeer was prima en de bediening optimaal. Het gerecht was van prima kwaliteit en ik zou het elke dag wel willen eten.
Beste Betty38. erg bedankt voor mooie cijfers en recensie we zien u graag weer terug

Reactie van proever:

Fijn dat U het op prijs stelt. Tot vanmiddag.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wederom is het weer een schot in roos om hier een hapje te eten.
Mooie mixed grill met gebakken aardappelen en haricots verts. En lekker ijs na. (Moet weer eens een keer kunnen :-P )
Alles prima in orde. Het eten heerlijk, bediening top en het blijft een mooie plek om te lunchen of dineren.
Beste WimWarman, erg bedankt voor de mooie recensies . Hopelijk tot snel in onze brasserie
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Eigenlijk ben ik hier al zo vaak langsgekomen op weg naar huis en ik kwam er nooit aan toe om eens naar binnen te lopen. Het is gelegen aan de plas waar ik vroeger altijd zwom en speelde.
Wát een leuke verrassing. Het blijkt echt een leuk, correct restaurant te zijn met een goede keuken. De prijzen zijn zeker schappelijk. Het is geen sterrenzaak en zo moet je het ook niet beoordelen. Gewoon een heel goed restaurant met leuk terras.
Leuk om een amuse vooraf te krijgen (aardappelsalade met carpaccio), lekker.
De krabcocktail was gewoon maar zeker de moeite waard. Daarna zeewolffilet met lekkere gebakken aardappelen en warme groente. Zeer goed gegaard en erg lekker bereid en gekruid. Fijn dat je behoorlijk wat groente erbij krijgt. Altijd gezond. Toetje: ijs met advocaat, chocola en slagroom. Mooi opgemaakt, grote portie en wederom erg lekker.
De bediening was uitstekend. Zeer charmante jongedame met een mooie, eerlijke glimlach die de boel goed verzorgde aan tafel.
Binnen ziet het er ook prima uit.
Zoals gezegd: zeer aangename verrassing.
MetElsOpReis .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Als afsluiter van de Kinderreis van oa. de Barendrechtse Voedselbank hebben alle 15 kinderen met 8 begeleiders genoten van een feestelijk 3 dagen menu. dwz een verse tomatensoep, spareribs of schnitzel en een feestelijk ijsje. We konden goed alle fietsen parkeren en werden vriendelijk bediend. Nogmaals hartelijk dank Aloys, Frank en overige Vrijenburg personeel ! Els Sondermejer
Spookie1 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Afgelopen week heerlijk gegeten hier met 4 personen. Gezellig ingericht restaurant met een zeer groot mooi vernieuwd terras.
Lekker ruim opgezet met een fantastisch uitzicht.
Ook het eten was erg lekker. Vooraf een heerlijke aspergesoep en als hoofdgerecht asperges met zalm gegeten. De bediening vertelde dat ze deze speciaal in Limburg gingen halen en dat was echt te proeven. Nog nooit zo'n heerlijke asperges gehad. Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Al met al een top restaurant, hier gaan we zeker terugkomen.