Brasserie Vlaming

Meer informatie over restaurant Brasserie Vlaming

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met zijn vieren gegeten. Gezellig midden in De Jordaan op een prima locatie. Inrichting is ok en de mensen in de bediening zijn inderdaad super vriendelijk en attent. Neem vooraf de schaal met antipasti, heerlijk. De hoofdgerechten zijn ok. Goed dus, maar niet bijzonder. Maar dat is ook in lijn met de positionering: een goed eetcafe met super bediening. Wij komen terug!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Afgelopen Donderdag hier gegeten. Niet gereserveerd maar er werd een tafeltje voor ons gevonden door het zeer vriendelijke meisje. Het eten, om kort te gaan was superlekker, maar wat wel heel bijzonder was: Ik vond de gravad lax zo lekker, dat ik (tegen beter weten in, dacht ik) vroeg of ik het recept mocht hebben. Normaal gesproken krijg je dat niet en dat vind ik ook begrijpelijk. Nu kwam het meisje van de bediening met een papiertje waar alles op geschreven stond en later, toen bleek dat er een ingrediënt vergeten was, stuurde ze me een foto van het hele recept naar mijn GSM. Waar vind je zoiets nog?? Echt superaardig en complimenten voor het overheerlijke eten.
Jacqueline C.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Afgelopen donderdag bij Brasserie Vlaming gegeten. Op advies van Iens en Tripadvisor. We zochten iets ongedwongen maar met een goede, eerlijke keuken. En gevonden!!!
De ontvangst was super vriendelijk. De kaart is niet uitgebreid maar voor wie houdt van een eerlijke stukje vlees of vis, is hier op zijn plaats! De biefstuk was botermals en met een bijzonder lekkere saus van Calvados. De zeebaars, op de huid gebakken, heel smaakvol en zacht. Het garnituur, dat je er los bij moet bestellen, hoefde niet per persoon besteld te worden. Naar gelang de maag, kunnen een portie groente en patates frites volstaan. Groenten waren heerlijk beetgaar. De frites droog en krokant. Water (gratis kraanwater) wordt steeds aangevuld. Het wijnadvies gevolgd. Een mooie symbiose tussen wijn en hoofdgerecht. De ambiance is gezellig. Aardige kok in de keuken die informeert of alles naar wens is. Het restaurant is niet heel groot, reserveren gewenst. En dan als klap op de vuurpijl: de sticky toffee pie. Een musteat!!!! Zo lekker!
Mijn man, kinderen en ik waren unaniem enthousiast. Hier komen we zeker een keer terug!
AmsterdamIJburg .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Een prachtige plek midden in de Jordaan aan de gracht. Binnen was het erg benauwd maar gelukkig konden we buiten zitten. Daar was het best wel krap maar er hing een goede sfeer. Kraanwater is onbeperkt en gratis, erg fijn. Het eten is lekker, goed van smaak, niet heel erg verfijnd. Gewoon een heel goed eetcafé. De bediening is echt top. Vriendelijk, ontspannen maar wel beleefd. De truffels waren ze vergeten te serveren, die krijgen we gratis mee voor thuis. Een echt aanrader.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Op een vrijdagavond tegen half zeven spontaan binnen gelopen met mijn vriend. Ik had nog een zakelijk diner om 22u diezelfde avond, dus we wilden alleen even gauw iets eten tussendoor. Het restaurant zat redelijk vol maar er werd nog een tafeltje voor ons gevonden. De bediening was vriendelijk, er werd af en toe wel wat geouwehoerd met elkaar maar dat paste bij de sfeer en ging niet ten koste van de oplettendheid. Alle tafels werden voorzien van een gratis karafje kraanwater die zonder dat je daarom hoefde te vragen werd bijgevuld en vooraf kregen we lekker vers, Turks brood met komkommer aioli (die volgens mijn vriend heel lekker was, ik heb me er niet aan gewaagd vanwege mijn latere afspraak die avond).
Mijn vriend nam de tonijn met de roseval aardappeltjes als garnituur, ik hield het bij een voorgerechtje (bruschetta met gegrilde groenten en humus). De bruschetta was niet bijzonder maar gewoon goed, de tonijn was perfect gegaard (werd wel snel koud ondanks de warm geserveerde borden) en de aardappeltjes waren om je vingers bij op te eten! We komen zeker nog een keer terug en dan nemen we de tijd voor een volledig diner. Overigens geen scheve blikken door ons bliksem bezoek, als er plek is ben je dus ook met relatieve haast voor een enkele gang welkom.
NN2 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Een onverwachte verrassing in de Jordaan. Het begon met een goede wijn, Simonsig uit Stellenbosch, waar we net waren geweest. Vervolgens risotto (oké) en livarlende (goed) met frites (ook goed) en groente (extra betalen).
Je zit helaas niet al te ruim en wanneer er gezinnen met zeurende kinderen links van je gaan zitten schreeuwen, en rechts een meneer niet recht achter zijn tafel gaat zitten, maar schuin en dus tegen je aan, dan wordt het tijd weg te gaan. Als het rustiger was geweest, hadden we nog een nagerecht geprobeerd.
Pluspunt: onbeperkt en ongevraagd voldoende kraanwater op tafel.
Eduard L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Heel gezellige, niet al te grote ruimte. Tafels naast open keuken enigszins onrustig. Eenvoudige, beperkte, maar uitstekende kaart. Enkele goede dagspecialiteiten.Bediening voortreffelijk. Gelukkig ook zonder probleem een gewone karaf water op tafel. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Pldebruin .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij Brasserie Vlaming. Wij hadden de Black Angus steak en de tonijn steak , dat smaakte geweldig. Wij waren dan ook super tevreden. Dit is een aanrader!
Bairbre S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Al eerder bij de andere Vlaming gegeten buiten de zomer, was onder de indruk van balans tussen lekkere eten, kwaliteit en vriendelijke bediening. Nu naar zusterbedrijf op de prinsengracht, eten was net zo goed, vooral lekkere hapjes vooraf, royale combi! Het was druk met 2 grote groepen en acoustisch ging het eigenlijk niet goed, maakte het helaas minder ontspannen - was lastig om goed te onderhouden aan tafel. Thuisgemaakte limoncello blijft een aanrader!
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Maaltijd was top! Allles perfect klaargemaakt. Steak: mals en smaakvol gekruid, haricots verts knapperig vers, patat goed warm precies goed gezouten en goudbruin. Salade eenvoudig met heerlijke dressing. Dessert was zeer speciaal en totaal lekker. En tot mijn grote verbazing: supervriendelijke bediening. En dat in Amsterdam! Zeker een aanrader!
Lukek .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Heerlijk eten en service was voortreffelijk en vriendelijk. Lekker sticky toffee pie :) Al met al kom ik hier graag terug.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Wij waren hier met 4 personen (in elk geval in maart en ik denk de 9e) en hebben lekker en gezellig gegeten. Het restaurant is ietwat druk en rumoerig, maar op een gezellige manier. Bij het reserveren kreeg ik al een goed gevoel. Lekker gewoon en spontaan. De ontvangst was ook heel hartelijk. Meteen een drankje van het huis. Ik wilde een rode wijn en had daarbij keuze uit verschillende wijnen. Geen verstand van wijn, maar het was een lekker glaasje en niet zo'n pretentieus druppeltje in een glas van het formaat huiskamer, maar een lekkere bel. Heerlijk. Het eten was lekker. Het is weliswaar aan de prijzige kant, maar niet overdreven duur. Geen hele grote porties, maar uiteindelijk ging ik er met een voldaan gevoel weg. Met name de voorgerechten vond ik behoorlijk aan de prijs. Een tomatensoep voor € 7,50 is niet goedkoop. Ik had zelf coquilles met alikruiken. Niet heel veel, maar wel lekker en het zag er ook leuk uit. De hoofdegerechten waren goed. De gevraagde toelichting blonk eerlijk gezegd uit in eerlijkheid. De bereidingswijze die op de kaart stond was kennelijk niet helemaal gevolgd (en desgevraagd kreeg ik dat ook te horen van degene die meldde de jongste bediende te zijn, maar die waarschijnlijk de eigenaar was), maar het resultaat was OK. De dessertwijn waar ik me op verheugde was op dat moment helaas niet voorradig, maar dat kan natuurlijk gebeuren. Lekker bakkie koffie na. Al met al wat mij betreft geslaagd. Ik wil er nog weleens heen.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Absoluut een heerlijke avond gehad. Vooraf de carpaccio en gamba's geproefd, vooral die laatsten een aanrader! Als hoofdgerecht de black angus steak en vis van de dag, wederom een groot succes. Daarnaast lekkere wijn, geen gezeur met water op tafel en gratis brood erbij.
Een geweldig restaurantje, zeker het bezoeken waard!

En in welk restaurant komt de chef nou nog vragen hoe het eten was? ;-)
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Heerlijk gegeten, met 3 personen voor ongeveer 30 euro per persoon euro met wijn, dessert en 3 bijgerechten! Gratis brood bij het eten. Mijn oom is wijninkoper, en vond de wijnen heerlijk.
Beleefde bediening maar ook gezellig, niet uit de hoogte. Muziek iets te hard eerst, maar ze zetten het lager. Top!
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Ons groepje had verschillende voor- en hoofdgerechten gekozen maar we waren allemaal vol lof. Geraffineerde smaken, opgediend door twee buitengewoon aardige, toegewijde jonge dames. De sfeer is ontspannen, gezellig en uit de keuken kwam soms de heerlijke geur van truffels. Ook het toetje was geraffineerd en lekker. Het was de eerste keer dat we hier aten. We komen graag terug.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Een erg kleine kaart, maar hierdoor wel topkwaliteit van het eten. Ik had ravioli, mijn tafelgenoten tonijn en steak. Allemaal een dikke 8 tegen een normale prijs.
Msmit .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Verrassend leuk!
Je zit in beneden in souterain (weinig daglicht), maar dat maakt het knus en gezellig. Eten goed, bediening zelfs erg goed.
Ik kom wel terug
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Heerlijk op het terras gegeten. Dorade perfect van de grill. Ik snap alleen de saus erbij niet, dorade is puur het allerlekkerste. Gelukkíg hadden wij de saus apart gevraagd, wat een zalige dip is voor de frieten. Bediening, kok zijn zeer vriendelijk, komen regelmatig checken of alles smaakt. We konden zelfs verschillende wijnen proeven omdat we geen keuze konden maken. Uiteindelijk voor de Poully Fume gegaan, prima op koele temperatuur geserveerd. Prijs, kwaliteit prima in orde, dorade € 17,00. Ontvangst met een karafje water en vers Turks brood doet het altijd goed. Wij komen zeker terug!