Brasserie Van Dam

Cornelis Schuytstraat 8-10 1071 JH Amsterdam Nederland Kaart
31-206706570

Over het restaurant Brasserie Van Dam

Een stukje Parijs in Oud-Zuid

De befaamde Brasserie van Dam op de Cornelis Schuyt in Oud-Zuid is een begrip in Amsterdam en omgeving. De familie van Dam staat garant voor een gastvrije ontvangst en met de gezellige, Franse, brasserie inrichting, ben je even helemaal in Parijse sferen! Alle gerechten worden met liefde en passie bereidt, en dat proef je, of je nu aanschuift voor ontbijt, lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Dam

Birgit D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Mooi interieur, ietwat versleten. Goed menu en gevarieerd in prijs dus voor elk budget wat wils. Vriendelijke en efficiente bediening, je moet alleen roepen als je wat wil omdat het er heel druk is onder lunchtijd.
Een groot minpunt: de tafeltjes staan te dicht op elkaar waardoor een persoonlijk gesprek niet mogelijk is en van "personal space" geen sprake is. Veel lawaai.
Caro P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het eten is zeker en vast top!
Bediening kan vloter, qua geluid is dit echt rampzalig, zeker het tafeltje net naast de kassa/kast(bestek..) het gezelschap waar ik mee was konden elkaar niet verstaan wat bijzonder jammer is. Vriendelijkheid top! Gastvrijheid ook zeker en vast.

Wel gezellig, alleen jammer van het lawaai.
Voor de rest zeker een aanrader om te bezoeken, hier kwamen we voor de tweede keer.
Toby T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Blij verrast met de vriendelijke bediening. Wij moesten naar elkaar wel erg hard praten anders konden wij elkaar niet verstaan terwijl wij aan een kleine tafel van 3 personen zaten. Een heerlijke steak tartaar gegeten!
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Wat een goed stuk kwaliteitsvlees. De Thaise salade is zeker een aanrader. Aardige bediening. Namen zelfs de moeite om mijn jas aan te nemen en aan te doen bij afscheid. Super avond. Een restaurant met een ambiance waar je de hele avond wil blijven hangen.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag een lekkere lunch gehad bij Van Dam in Amsterdam. We kwamen om 12.30 uur binnen en het zat al erg vol binnen, maar al snel kwam er een tafeltje vrij. Nadat we besteld hadden, kwamen onze gerechten erg snel want binnen 5 minuten stonden de carpaccio met Parmezaanse kaas en balsamico-notendressing alsmede de steak tartaar met crostini en truffelmayonaise al op tafel.
De smaak van beide gerechten was goed echter de steak mag van mij meer bestaan uit de oorspronkelijke producten, echter nu is alles al erg fijngemalen.
Maar wij komen zeker een keer terug.
m J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Erg goede vlees kwaliteit, en heerlijk klaar gemaakt op een Greem Egg BBQ. Dat proef je gelijk: lekker smokey. Mijn entrecote was niet medium zoals gevraagd en daar baalden ze zelf vast. Er werd direct een nieuwe voor me gemaakt en een kop koffie toe als compensatie. Goede service. Als bijgerecht haricots met amandelen besteld. Heerlijk bijgerecht.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ik heb hier op een dinsdagmiddag geluncht. De brasserie zat helemaal vol waardoor er een gezellige sfeer hing. Ons drankje werd snel opgenomen. Daarna moesten we een tijd wachten op het bestellen van ons eten. Dat werd wel weer in een redelijk tempo geserveerd. Eten was ok, de clubsandwich zalm was niet heel bijzonder. Heel klein stukje avocado en ei, vooral heeeel veel dressing door de salade.
Toen we ons eten ophadden werden de borden niet weggehaald. Men leek ons helemaal vergeten te zijn. We kregen ook niet meer de vraag of we koffie wilden (wat we eigenlijk wel wilden). Toen we eindelijk de aandacht hadden getrokken van een vriendelijke ober, en om de rekening vroegen, kwam de rekening niet. Dus uiteindelijk zelf maar naar de bar gelopen om af te rekenen.
Als er iets meer aandacht wordt gegeven aan het eten en de gasten zou deze brasserie voor mij veel beter scoren en zou ik terug komen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteravond heb ik heerlijk gegeten bij Brasserie van Dam.
Het eten, service en sfeer is erg goed. Enige nadeel vind ik dat er teveel mensen op een kleine ruimte worden gezet. We waren met een groep van 13 mensen en moesten eten aan tafels waar normaal maximaal 10 mensen aan kunnen zitten. Te moeten eten terwijl ellebogen van beide kanten regelmatig boven mijn bord hingen vond ik niet echt geweldig.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Beetje rommelig bij ontvangst maar uiteindelijk kregennwe een tafeltje. Bediening is een beetje amicaal maar het past wel bij het soort brasserie. Het is er wel erg gezellig.nlater opende avond ging de muziek wat harder en zat de sfeerverlichting goed in. Eten was lekker. Mooi stuk gegrild vlees als hoofdgerecht. Was mooi gegaard, wel veel vet maar smaakvol. Het interieur is simpel en hier en daar mag er wat opgeknapt worden. Leuke zaak. Voor herhaling vatbaar.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Nu een aantal keren geluncht hier maar het werd er niet beter op. Broodjes carpaccio kan ik zelf nog wel beter maken. Gewoon een droog brood, carpaccio erop en een hand vol pijnboompitten en kappertjes. Geen olijfolie, geen citroensap, geen peper en zout. Smaakloos.
petraesveld65 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het was helemaal vol en waarschijnlijk moesten we daardoor wat langer op de kaart wachten en de rekening. Maar bediening was prima en ook hoefden we niet lang op ons eten te wachten. Het was erg lekker!
nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het terras is supergezellig en de straat is ook top. Locatie wise dus helemaal goed. Het personeel is vriendelijk en het eten ook prima.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Eten was prima. Bediening was efficient. Maar vooral de sfeer was helemaal top. Vrijdag avond om 20:00 met twee vrienden gezeten. Helemaal vol maar toch het gevoel dat je kunt bewegen. Veel te zien. Hele open sfeer. Advies: neem de Bernardus wijn.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
leuke zaak om even een hapje en slokje tussen de middag te nemen .zeer drukke zaak maar je wordt vlot geholpen .
ik nam zelf een steak tartaar en die smaakte goed tafelgenoot een kipfile maar die was niet in orde zeer droog ,dit verteld tegen mevrouw in de bediening die er vervolgens niks mee deed ....jammer !!!
we komen nog een keer terug en hopen op verbetering
Nic O.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vrijdagavond voor het eerst bij Van Dam gegeten, jammer genoeg de indruk van een 'eetfabriek', ondanks het mooie decor. De ontvangst was prettig, jassen werden aangenomen en het personeel was vriendelijk. Toen ging het bergafwaarts. De muziek stond keihard, we bestelden brood vooraf en we hadden het eerste stukje nog niet op toen het hoofdgerecht al doorkwam (ook nog eens half koud). Ook het dessert werd er doorheen geramd, we voelden ons erg opgejaagd. Na het afrekenen moesten we zelf zoeken waar de kelner onze jassen had opgehangen.. Geen aanrader.
KoosKrabbers .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Gisteravond gegeten in de brasserie. Leuk om Nicolette te zien bedienen. Bediening was goed, maar het eten wordt wel heel snel opgediend. Zo sta je binnen een uurtje weer buiten. De hamburger is een aanrader!!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Op zaterdagmiddag was de zaak bommetjevol rond lunchtijd. Gelukkig is het personeel een goed geoliede machine en ging alles vrij snel. De salade Niçoise was de zon op je bord. Alle ingrediënten waren kraakvers en er was niet mee gerommeld. Wel wonderlijk dat er helemaal geen dressing bij geserveerd werd. Gelukkig had vriend een bakje saus bij zijn (zeer rijk belegde) tosti, dat prima smaakte bij mijn salade, want vanaf het moment dat alles op tatel staat, is het moeilijk om de aandacht van het personeel te trekkken.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezellige lunchroom. Helemaal vol waardoor er een gezellige sfeer hangt. Qua bediening wordt je snel geholpen en vriendelijk. We hadden een tosti. De saus die erbij geserveerd werd was erg lekker op smaak. Weer eens wat anders dan ketchup. De tosti zelf was echter nog best wel wit en zeker niet warm. Ook een simpele tosti zou lekker moeten zijn. Die intentie zal de kok zeker gehad hebben anders kom je niet op het idee om er een onderscheidende saus bij te doen. Volgende keer proberen we het gewoon weer een keer.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wij waren met een grote groep en hebben "shared dining" gedaan. Zelden zo lekker gegeten!
Tonijn, Vitello Tonnato, Carpacio, frietjes, steak, Linguine Negro met garnalen, een soort pizza met tonijn, alles was van super kwaliteit waardoor de smaken optimaal waren. Echte aanrader!
JohannesJ86 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Je kan hier best prima lunchen. De hamburger is lekker! Het is er vaak erg druk wat gezellig is maar de akoestiek is wat minder. De bediening was vriendelijk.