Brasserie Van Dam

Cornelis Schuytstraat 8-10 1071 JH Amsterdam Nederland Kaart
31-206706570

Over het restaurant Brasserie Van Dam

Een stukje Parijs in Oud-Zuid

De befaamde Brasserie van Dam op de Cornelis Schuyt in Oud-Zuid is een begrip in Amsterdam en omgeving. De familie van Dam staat garant voor een gastvrije ontvangst en met de gezellige, Franse, brasserie inrichting, ben je even helemaal in Parijse sferen! Alle gerechten worden met liefde en passie bereidt, en dat proef je, of je nu aanschuift voor ontbijt, lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Dam

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Van Dam

Linda S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten en erg vriendelijke en gezellige bediening! Ik heb coeliakie en ook daar werd prima rekening meegehouden. Er was zelfs glutenvrij brood! Wij hebben enorm genoten en zullen zeker nog eens terugkomen.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Vandaag hier weer eens naar binnen gelopen. Voor mij alweer enige tijd geleden, kwam hier regelmatig voor een zakelijke lunch. Wegens het vele aanbod van nieuwe bedrijven in de stad, was het weer even prettig dat mijn collega hier had afgesproken. Door de drukte buiten, een tafeltje binnen. Vriendelijk ontvangst en onder het genot van een kop thee en koffie een carpaccio en een groene salade besteld. Prima gegeten, maar door ons krappe tijdschema was alles prima naar wens. Tot snel maar weer.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Als u de culinaire kwaliteiten en persoonlijke aandacht van het vroegere Van Dam op waarde wist te schatten, mijd dan de huidige brasserie. Is het dan zó slecht? Nee, dat nu ook weer niet. Maar de vermaarde en alom geliefde en verrassende kwaliteit van destijds is echt op alle niveaus ver te zoeken.

Hier vind je nu de grote, bekende middelmaat en dat is ongelooflijk jammer. En als de prijzen daar dan naar waren zouden wij het nog kunnen begrijpen maar de gehanteerde tarieven overstijgen die grauwe middelmaat ruimschoots. Eigenlijk word je tegenwoordig gefopt en dat is extra teleurstellend als je terugdenkt aan de kwaliteit van een paar jaar geleden.
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Het was weer heerlijk bij V Dam. Niets op aan te merken! Goede kundige service, heerlijk eten en gewoon een lekkere sfeer.
kees D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Super lekker gegeten was er vrijdag avond super druk en de keuken had het druk maar een hele mooie speciaal. Kom zeker terug????
M.T. D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Vandaag bij brasserie van Dam geluncht. Heerlijk eten maar het personeel was zéér onvriendelijk. De dame(Genevieve) maakte geen oogcontact en snauwde elke vraag af. Dit zagen we ook gebeuren bij andere gasten. Helaas hebben wij dus geen goede ervaring gehad bij brasserie van Dam, erg jammer.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Een gevestigde naam in Amsterdam-Zuid, wij hadden helaas een wat mindere ervaring tijdens ons bezoek, Ergens was er iets mis gegaan in de organisatie, waardoor de zaken niet liepen zoals ze zouden moeten lopen. We zaten al zeker een kwartier voordat iemand de kaart bracht. Zowel mijn partner als ik bestelden een club sandwich, zij met kip ik met zalm. Een serveerster bracht ons even later twee club sandwiches met zalm. We attendeerden een ober, die op zijn beurt de keuken inlichtte maar deze kwam blijkbaar niet in actie voordat hen het 'bewijs' werd getoond. Maar goed, even later hadden we onze bestelling die op zich niet verkeerd smaakte, maar ook op een enkele manier boven het gemiddelde uit steeg. In een willekeurig wegrestaurant kun je dezelfde sandwich krijgen. De wijn - pinot grigio en chardonnay - was overigens uitstekend. Misschien hebben we het verkeerd getroffen en ondanks het feit dat er een behoorlijk aantal bekende Nederlanders aanwezig waren, zijn wij niet erg onder de indruk van het gebodene bij 'Van Dam'
Ilona1986 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Altijd al even een kijkje willen nemen vanwege de leuke bazin. Eten was lekker en in goede porties. Je wordt niet afgescheept met kleine porties. Bediening heel vriendelijk.

Interieur had ik anders verwacht maar vond het passend bij een brasserie.
Birgit D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Mooi interieur, ietwat versleten. Goed menu en gevarieerd in prijs dus voor elk budget wat wils. Vriendelijke en efficiente bediening, je moet alleen roepen als je wat wil omdat het er heel druk is onder lunchtijd.
Een groot minpunt: de tafeltjes staan te dicht op elkaar waardoor een persoonlijk gesprek niet mogelijk is en van "personal space" geen sprake is. Veel lawaai.
Caro P.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het eten is zeker en vast top!
Bediening kan vloter, qua geluid is dit echt rampzalig, zeker het tafeltje net naast de kassa/kast(bestek..) het gezelschap waar ik mee was konden elkaar niet verstaan wat bijzonder jammer is. Vriendelijkheid top! Gastvrijheid ook zeker en vast.

Wel gezellig, alleen jammer van het lawaai.
Voor de rest zeker een aanrader om te bezoeken, hier kwamen we voor de tweede keer.
Toby T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Blij verrast met de vriendelijke bediening. Wij moesten naar elkaar wel erg hard praten anders konden wij elkaar niet verstaan terwijl wij aan een kleine tafel van 3 personen zaten. Een heerlijke steak tartaar gegeten!
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Wat een goed stuk kwaliteitsvlees. De Thaise salade is zeker een aanrader. Aardige bediening. Namen zelfs de moeite om mijn jas aan te nemen en aan te doen bij afscheid. Super avond. Een restaurant met een ambiance waar je de hele avond wil blijven hangen.
WimIJkhout .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag een lekkere lunch gehad bij Van Dam in Amsterdam. We kwamen om 12.30 uur binnen en het zat al erg vol binnen, maar al snel kwam er een tafeltje vrij. Nadat we besteld hadden, kwamen onze gerechten erg snel want binnen 5 minuten stonden de carpaccio met Parmezaanse kaas en balsamico-notendressing alsmede de steak tartaar met crostini en truffelmayonaise al op tafel.
De smaak van beide gerechten was goed echter de steak mag van mij meer bestaan uit de oorspronkelijke producten, echter nu is alles al erg fijngemalen.
Maar wij komen zeker een keer terug.
m J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Erg goede vlees kwaliteit, en heerlijk klaar gemaakt op een Greem Egg BBQ. Dat proef je gelijk: lekker smokey. Mijn entrecote was niet medium zoals gevraagd en daar baalden ze zelf vast. Er werd direct een nieuwe voor me gemaakt en een kop koffie toe als compensatie. Goede service. Als bijgerecht haricots met amandelen besteld. Heerlijk bijgerecht.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ik heb hier op een dinsdagmiddag geluncht. De brasserie zat helemaal vol waardoor er een gezellige sfeer hing. Ons drankje werd snel opgenomen. Daarna moesten we een tijd wachten op het bestellen van ons eten. Dat werd wel weer in een redelijk tempo geserveerd. Eten was ok, de clubsandwich zalm was niet heel bijzonder. Heel klein stukje avocado en ei, vooral heeeel veel dressing door de salade.
Toen we ons eten ophadden werden de borden niet weggehaald. Men leek ons helemaal vergeten te zijn. We kregen ook niet meer de vraag of we koffie wilden (wat we eigenlijk wel wilden). Toen we eindelijk de aandacht hadden getrokken van een vriendelijke ober, en om de rekening vroegen, kwam de rekening niet. Dus uiteindelijk zelf maar naar de bar gelopen om af te rekenen.
Als er iets meer aandacht wordt gegeven aan het eten en de gasten zou deze brasserie voor mij veel beter scoren en zou ik terug komen.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteravond heb ik heerlijk gegeten bij Brasserie van Dam.
Het eten, service en sfeer is erg goed. Enige nadeel vind ik dat er teveel mensen op een kleine ruimte worden gezet. We waren met een groep van 13 mensen en moesten eten aan tafels waar normaal maximaal 10 mensen aan kunnen zitten. Te moeten eten terwijl ellebogen van beide kanten regelmatig boven mijn bord hingen vond ik niet echt geweldig.
Culifreak23 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Beetje rommelig bij ontvangst maar uiteindelijk kregennwe een tafeltje. Bediening is een beetje amicaal maar het past wel bij het soort brasserie. Het is er wel erg gezellig.nlater opende avond ging de muziek wat harder en zat de sfeerverlichting goed in. Eten was lekker. Mooi stuk gegrild vlees als hoofdgerecht. Was mooi gegaard, wel veel vet maar smaakvol. Het interieur is simpel en hier en daar mag er wat opgeknapt worden. Leuke zaak. Voor herhaling vatbaar.
KellyVries64 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Nu een aantal keren geluncht hier maar het werd er niet beter op. Broodjes carpaccio kan ik zelf nog wel beter maken. Gewoon een droog brood, carpaccio erop en een hand vol pijnboompitten en kappertjes. Geen olijfolie, geen citroensap, geen peper en zout. Smaakloos.
petraesveld65 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten. Het was helemaal vol en waarschijnlijk moesten we daardoor wat langer op de kaart wachten en de rekening. Maar bediening was prima en ook hoefden we niet lang op ons eten te wachten. Het was erg lekker!
nijsnijsnijs .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het terras is supergezellig en de straat is ook top. Locatie wise dus helemaal goed. Het personeel is vriendelijk en het eten ook prima.