Brasserie Van Dam

Cornelis Schuytstraat 8-10 1071 JH Amsterdam Nederland Kaart
31-206706570

Over het restaurant Brasserie Van Dam

Een stukje Parijs in Oud-Zuid

De befaamde Brasserie van Dam op de Cornelis Schuyt in Oud-Zuid is een begrip in Amsterdam en omgeving. De familie van Dam staat garant voor een gastvrije ontvangst en met de gezellige, Franse, brasserie inrichting, ben je even helemaal in Parijse sferen! Alle gerechten worden met liefde en passie bereidt, en dat proef je, of je nu aanschuift voor ontbijt, lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Dam

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Van Dam

Isa W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Vriendelijke personeel, fijne sfeer en bovenal heerlijk eten.
joke H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Op het eten was niks aan te merken. Het vlees was heerlijk, maar verder heb ik mij niet heel welkom gevoeld.
Anka Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Wij waren hier voor t eerst en hebben echt heerlijk gegeten !
Zeer smaakvol voorgerecht hoofdgerecht en nagerecht.
Het klopt dat de tafels erg dicht bij elkaar staan maar dat mocht de pret niet drukken !
Wij komen absoluut terug ????????
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Geweldig gegeten, dat kan een
3 sterren restaurant echt niet beter
Ronith R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten met zeer aardige voorkomende bediening
LauriMartin .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We zijn al een aantal keer wezen eten hier, vandaag voor het eerst tijdens de lunch. Dit was nu echt ook de laatste keer. Het restaurant is veel te vol gepakt met zo veel mogelijk tafeltjes waardoor de bediening er niet eens meer tussendoor kan. In ieder geval niet zonder iemand aan te stoten. Bediening is wisselend, sommigen vriendelijk maar ook een aantal helemaal niet gericht op jou als klant. De muziek staat vrij hard en was vandaag verschrikkelijk.. een eentonige dreinende bas uit slechte boxen. Bovendien is de akoestiek slecht. We gingen met zijn 4en met hoofdpijn weg.
Het eten was Oke, mijn veggie burger was helaas smakeloos.
Jammer, maar van Dam heeft een betere naam dan het verdiend!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Ongeorganiseerde daardoor rommelige bediening, Ruimte tussen tafels (bij bezetting) is er nauwelijks. Eten is eenvoudig maar kwalitatief goed. Wij werken om de hoek, maar laat dit eettentje voorlopig aan mij voorbij gaan, het is meer een kippenhok (krap, druk, luidruchtig) dan een relaxte omgeving.
Gies J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Veel te duur voor wat je te eten krijgt. Ijskoud bord, met daarop een gerecht wat warm had moeten zijn. Bedieningn niet professioneel en weinig te zien. Erg onder de maat
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Geweldig leuke, lekkere zaak en gezellig met een super goede
Service.
Echter de acoustiek is helaas erg slecht
Annemarie T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Favoriet voor de lunch. Lekkerste broodje filet Americain ever. Verder goede koffie en lekkere jus. Voor Amsterdamse begrippen (en zeker voor Oud-Zuid) goedkoop. Snelle prettige bediening en prima sfeertje (beetje zien en zien worden wel).
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten en erg vriendelijke en gezellige bediening! Ik heb coeliakie en ook daar werd prima rekening meegehouden. Er was zelfs glutenvrij brood! Wij hebben enorm genoten en zullen zeker nog eens terugkomen.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Vandaag hier weer eens naar binnen gelopen. Voor mij alweer enige tijd geleden, kwam hier regelmatig voor een zakelijke lunch. Wegens het vele aanbod van nieuwe bedrijven in de stad, was het weer even prettig dat mijn collega hier had afgesproken. Door de drukte buiten, een tafeltje binnen. Vriendelijk ontvangst en onder het genot van een kop thee en koffie een carpaccio en een groene salade besteld. Prima gegeten, maar door ons krappe tijdschema was alles prima naar wens. Tot snel maar weer.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Als u de culinaire kwaliteiten en persoonlijke aandacht van het vroegere Van Dam op waarde wist te schatten, mijd dan de huidige brasserie. Is het dan zó slecht? Nee, dat nu ook weer niet. Maar de vermaarde en alom geliefde en verrassende kwaliteit van destijds is echt op alle niveaus ver te zoeken.

Hier vind je nu de grote, bekende middelmaat en dat is ongelooflijk jammer. En als de prijzen daar dan naar waren zouden wij het nog kunnen begrijpen maar de gehanteerde tarieven overstijgen die grauwe middelmaat ruimschoots. Eigenlijk word je tegenwoordig gefopt en dat is extra teleurstellend als je terugdenkt aan de kwaliteit van een paar jaar geleden.
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Het was weer heerlijk bij V Dam. Niets op aan te merken! Goede kundige service, heerlijk eten en gewoon een lekkere sfeer.
kees D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Super lekker gegeten was er vrijdag avond super druk en de keuken had het druk maar een hele mooie speciaal. Kom zeker terug????
M.T. D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Vandaag bij brasserie van Dam geluncht. Heerlijk eten maar het personeel was zéér onvriendelijk. De dame(Genevieve) maakte geen oogcontact en snauwde elke vraag af. Dit zagen we ook gebeuren bij andere gasten. Helaas hebben wij dus geen goede ervaring gehad bij brasserie van Dam, erg jammer.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Een gevestigde naam in Amsterdam-Zuid, wij hadden helaas een wat mindere ervaring tijdens ons bezoek, Ergens was er iets mis gegaan in de organisatie, waardoor de zaken niet liepen zoals ze zouden moeten lopen. We zaten al zeker een kwartier voordat iemand de kaart bracht. Zowel mijn partner als ik bestelden een club sandwich, zij met kip ik met zalm. Een serveerster bracht ons even later twee club sandwiches met zalm. We attendeerden een ober, die op zijn beurt de keuken inlichtte maar deze kwam blijkbaar niet in actie voordat hen het 'bewijs' werd getoond. Maar goed, even later hadden we onze bestelling die op zich niet verkeerd smaakte, maar ook op een enkele manier boven het gemiddelde uit steeg. In een willekeurig wegrestaurant kun je dezelfde sandwich krijgen. De wijn - pinot grigio en chardonnay - was overigens uitstekend. Misschien hebben we het verkeerd getroffen en ondanks het feit dat er een behoorlijk aantal bekende Nederlanders aanwezig waren, zijn wij niet erg onder de indruk van het gebodene bij 'Van Dam'
Ilona1986 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Altijd al even een kijkje willen nemen vanwege de leuke bazin. Eten was lekker en in goede porties. Je wordt niet afgescheept met kleine porties. Bediening heel vriendelijk.

Interieur had ik anders verwacht maar vond het passend bij een brasserie.
Birgit D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Mooi interieur, ietwat versleten. Goed menu en gevarieerd in prijs dus voor elk budget wat wils. Vriendelijke en efficiente bediening, je moet alleen roepen als je wat wil omdat het er heel druk is onder lunchtijd.
Een groot minpunt: de tafeltjes staan te dicht op elkaar waardoor een persoonlijk gesprek niet mogelijk is en van "personal space" geen sprake is. Veel lawaai.