Brasserie Van Dam

Cornelis Schuytstraat 8-10 1071 JH Amsterdam Nederland Kaart
31-206706570

Over het restaurant Brasserie Van Dam

Een stukje Parijs in Oud-Zuid

De befaamde Brasserie van Dam op de Cornelis Schuyt in Oud-Zuid is een begrip in Amsterdam en omgeving. De familie van Dam staat garant voor een gastvrije ontvangst en met de gezellige, Franse, brasserie inrichting, ben je even helemaal in Parijse sferen! Alle gerechten worden met liefde en passie bereidt, en dat proef je, of je nu aanschuift voor ontbijt, lunch of diner!

Meer informatie over restaurant Brasserie Van Dam

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
6,9
7,1

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Van Dam

Hoeco W.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Wat een vreselijk overgewaardeerd restaurant want het eten was gewoon niet goed en niet lekker. Bespaar je geld.en ga naar Loetje voor een goede biefstuk.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Wij aten al vaker bij Brasserie Van Dam, waar wij met onze hond altijd welkom waren, maar op 19 maart werden wij geweigerd omdat wij onze hond bij ons hadden. Ze hadden hun beleid op dit punt gewijzigd. Erg teleurstellend!!!!
Esther O.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Lekker gegeten, leuke sfeer!
Nathalie B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Vriendelijke en adequate bediening. Na recensies hier te hebben gelezen had ik dit anders verwacht, maar ze hielden alles goed in de gaten. Een puntje ter verbetering: als je weggaat even meeloprn voor de jassen of op zijn minst gedag zeggen. En de akoestiek is heel slecht. Eten was heel goed, heerlijk gegeten en gezellige avond gehad.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Gisteren geprobeerd te eten bij Van Dam, speciaal uit Utrecht gekomen, vergeet ik per ongeluk mijn portemonnee. Stom natuurlijk en mijn eigen schuld. Had zelf nog e 15 euro en uiteraard kon ik met mijn telefoon e 20 overmaken naar iemand zodat ik niet de hele reis voor niets had gemaakt. Uiteraard had de "hoofd" bediending de crisis niet meegemaakt, want waarom zouden ze, het zit hier toch helemaal vol, ga maar proberen ergens waar het wat minder druk is. Lees hier veel commentaar over dat ze er niet voor de klant zijn, maar om zoveel mogelijk couverts te serveren. Sluit me bij dit gevoel aan.
Keegeltje K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Prima eten, goede service, beetje rommelig zoals ook past in de brasserie.

We hadden een paar dagen vantevoren geboekt maar toch stonden we niet op de lijst. Gelukkig was het pas 6 uur, dus een tafeltje was nog makkelijk te krijgen maar dit zal wel anders zijn als je vroeg boekt.
Isa W.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Vriendelijke personeel, fijne sfeer en bovenal heerlijk eten.
joke H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Op het eten was niks aan te merken. Het vlees was heerlijk, maar verder heb ik mij niet heel welkom gevoeld.
Anka Z.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Wij waren hier voor t eerst en hebben echt heerlijk gegeten !
Zeer smaakvol voorgerecht hoofdgerecht en nagerecht.
Het klopt dat de tafels erg dicht bij elkaar staan maar dat mocht de pret niet drukken !
Wij komen absoluut terug ????????
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Geweldig gegeten, dat kan een
3 sterren restaurant echt niet beter
Arnold D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten met zeer aardige voorkomende bediening
LauriMartin .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We zijn al een aantal keer wezen eten hier, vandaag voor het eerst tijdens de lunch. Dit was nu echt ook de laatste keer. Het restaurant is veel te vol gepakt met zo veel mogelijk tafeltjes waardoor de bediening er niet eens meer tussendoor kan. In ieder geval niet zonder iemand aan te stoten. Bediening is wisselend, sommigen vriendelijk maar ook een aantal helemaal niet gericht op jou als klant. De muziek staat vrij hard en was vandaag verschrikkelijk.. een eentonige dreinende bas uit slechte boxen. Bovendien is de akoestiek slecht. We gingen met zijn 4en met hoofdpijn weg.
Het eten was Oke, mijn veggie burger was helaas smakeloos.
Jammer, maar van Dam heeft een betere naam dan het verdiend!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Ongeorganiseerde daardoor rommelige bediening, Ruimte tussen tafels (bij bezetting) is er nauwelijks. Eten is eenvoudig maar kwalitatief goed. Wij werken om de hoek, maar laat dit eettentje voorlopig aan mij voorbij gaan, het is meer een kippenhok (krap, druk, luidruchtig) dan een relaxte omgeving.
Gies J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Veel te duur voor wat je te eten krijgt. Ijskoud bord, met daarop een gerecht wat warm had moeten zijn. Bedieningn niet professioneel en weinig te zien. Erg onder de maat
Hans J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Geweldig leuke, lekkere zaak en gezellig met een super goede
Service.
Echter de acoustiek is helaas erg slecht
Annemarie T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Favoriet voor de lunch. Lekkerste broodje filet Americain ever. Verder goede koffie en lekkere jus. Voor Amsterdamse begrippen (en zeker voor Oud-Zuid) goedkoop. Snelle prettige bediening en prima sfeertje (beetje zien en zien worden wel).
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten en erg vriendelijke en gezellige bediening! Ik heb coeliakie en ook daar werd prima rekening meegehouden. Er was zelfs glutenvrij brood! Wij hebben enorm genoten en zullen zeker nog eens terugkomen.
Bobeldijk G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Vandaag hier weer eens naar binnen gelopen. Voor mij alweer enige tijd geleden, kwam hier regelmatig voor een zakelijke lunch. Wegens het vele aanbod van nieuwe bedrijven in de stad, was het weer even prettig dat mijn collega hier had afgesproken. Door de drukte buiten, een tafeltje binnen. Vriendelijk ontvangst en onder het genot van een kop thee en koffie een carpaccio en een groene salade besteld. Prima gegeten, maar door ons krappe tijdschema was alles prima naar wens. Tot snel maar weer.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Als u de culinaire kwaliteiten en persoonlijke aandacht van het vroegere Van Dam op waarde wist te schatten, mijd dan de huidige brasserie. Is het dan zó slecht? Nee, dat nu ook weer niet. Maar de vermaarde en alom geliefde en verrassende kwaliteit van destijds is echt op alle niveaus ver te zoeken.

Hier vind je nu de grote, bekende middelmaat en dat is ongelooflijk jammer. En als de prijzen daar dan naar waren zouden wij het nog kunnen begrijpen maar de gehanteerde tarieven overstijgen die grauwe middelmaat ruimschoots. Eigenlijk word je tegenwoordig gefopt en dat is extra teleurstellend als je terugdenkt aan de kwaliteit van een paar jaar geleden.